Sto Timoni

Biro: το «σωστό» ηλεκτρικό αυτοκίνητο έχει μήκος 1,74 μέτρα!

Οι καθημερινές μετακινήσεις στο κλεινόν άστυ δεν απαιτούν ούτε θηριώδη SUV των πέντε μέτρων, ούτε εντυπωσιακά σπορ μοντέλα των 400 ίππων. Απαιτούν μικρά, ευέλικτα, εύχρηστα, λειτουργικά και αξιόπιστα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που καταλαμβάνουν λιγότερο χώρο και καταναλώνουν λιγότερη ενέργεια. Ένα τέτοιο όχημα είναι και το Biro που είναι ήδη διαθέσιμο και στην Ελλάδα.

Από την Ιταλία έρχεται το μικρό άλλο στιλάτο ηλεκτρικό όχημα Biro που κατασκευάζει η εταιρεία Estrima, που εκτός της ασυναγώνιστης ευελιξίας του – που οφείλεται στο εντυπωσιακά μικρό μήκος των 1.740 mm – διαθέτει αποσπώμενη μπαταρία η οποία μεταφέρεται εύκολα και φορτίζεται κατ’ οίκον. Το Biro, που έχει ισχύ 3,3 kW και μπορεί να ανατπύξει μέγιστη ταχύτητα 60 km/h, είναι διαθέσιμο σε δύο εκδόσεις (Biro και Biro Big) και εισάγεται στη χώρα μας από κοινοπραξία που ίδρυσε η ελληνική εταιρία NextCom με την Estrima.

Πρόκειται για άφιξη που δίνει την ευκαιρία για κάποιους προβληματισμούς. Γιατί καθώς η αγορά του ηλεκτρικού αυτοκινήτου αρχίζει να μεγαλώνει – και η διαθεσιμότητα μοντέλων μηδενικών ρύπων αυξάνεται – παρατηρούμε ότι οι προτάσεις με τις οποίες βρίσκεται αντιμέτωπος ο υποψήφιος αγοραστής υπερτερούν σαφώς σε ισχύ έναντι των συμβατικών μοντέλων και πολλές φορές και σε μέγεθος. Ωστόσο το ζητούμενο από ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι – με απλά λόγια – να «καθαρίσει» τον αέρα και να σώσει τον πλανήτη, συμβάλλοντας στην αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής.

Κάπου εδώ τα πράγματα αρχίζουν να δείχνουν διαφορετικά. Και επειδή δείχνουν διαφορετικά αρχίζουν να κάνουν την εμφάνισή τους και διαφορετικά αυτοκίνητα, που θυμίζουν λιγότερο αυτά που έχουμε συνηθίσει, καθώς είναι μικρότερα σε μέγεθος και έχουν μικρότερες δυνατότητες από την άποψη των επιδόσεων, που όμως είναι επαρκείς για το αστικό περιβάλλον, αλλά είναι εξαιρετικά ευέλικτα και πιο προσιτά και ίσως τελικά για αυτό το λόγο είναι και πιο κατάλληλα για να χρησιμοποιηθούν σε ένα αστικό κέντρο. Όπως ακριβώς το μικρό Biro που προφανώς δεν έχει σχεδιαστεί για την πραγματοποίηση ταξιδιών, ούτε και έχει τη δυνατότητα κίνησης στον αυτοκινητόδρομο. Είναι όμως κομμένο και ραμμένο στα μέτρα των μεγαλουπόλεων αποτελώντας μια άλλη προσέγγιση της μικροκινητικότητας που θα πρέπει να οδηγήσει σε μια νέα εποχή, με πιο ανθρώπινες πόλεις.

Το μικρότερο ηλεκτρικό

Όπως αναφέρεται λοιπόν και στο σχετικό δελτίο τύπου: «Η ανάγκη μετάβασης σε μια βιώσιμη και έξυπνη κινητικότητα με μηδενικό αποτύπωμα άνθρακα, εκφράζεται με την έλευση στην ελληνική αγορά του Biro του μικρότερου ηλεκτρικού τετράτροχου οχήματος.

To πρωτοποριακό Birò , με τη re-move μπαταρία που εξασφαλίζει στον χρήστη απόλυτη ελευθερία, φιλοδοξεί να αποτελέσει την εναλλακτική λύση στις σύγχρονες αστικές μετακινήσεις και την μικροκινητικότητα.

Με στιλάτο design και με πλήθος επιλογών εξατομίκευσης, το Biro ταιριάζει «γάντι» σε κάθε πόλη, μικρή ή μεγάλη, στους στενούς δρόμους των ιστορικών κέντρων, στα σοκάκια των ελληνικών νησιών.»

Σημειώστε ότι το Birò είναι διαθέσιμο σε δύο εκδόσεις από άποψη μεγέθους: το Birò και το Birò Big, με το πρώτο να μην διαθέτει πόρτες και να έχει το ελάχιστο μήκος των 1,74 μ. και το δεύτερο είναι ελαφρώς μεγαλύτερο (μήκος: 1,84 μ.) και να διαθέτει μία πιο “κανονική” καμπίνα, με πορτμπαγκάζ 300 λίτρων (φορτίο 100 kg, εκτός των επιβατών).

Και τα δύο Birò διαθέτουν ίδιο σύστημα κίνησης, με δύο ηλεκτροκινητήρες χωρίς ψήκτρες (brushless 48V) που αποδίδουν ισχύ 3,3 kW, και μπορούν να αναπτύξουν ταχύτητα 45 km/h ή και 60 km/h αν ο αγοραστής έχει επιλέξει το πακέτο “Bolt”.

Birò Birò Big
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
2 ηλεκτρικοί κινητήρες Brushless 48V 2 ηλεκτρικοί κινητήρες Brushless 48V
Μέγιστη ισχύς: 3,3 kW Μέγιστη ισχύς: 3,3 kW
Ανάκτηση ενέργειας κατά το φρενάρισμα Ανάκτηση ενέργειας κατά το φρενάρισμα
Φορτιστής: 220V Φορτιστής: 220V
Ελαστικά 145/60 R13 Ελαστικά 145/60 R13
Χειρόφρενο Χειρόφρενο
ABS υψηλής πυκνότητας μπροστά και πίσω ABS υψηλής πυκνότητας μπροστά και πίσω
Πλαϊνοί καθρέφτες οπισθοπορείας Maxi Πλαϊνοί καθρέφτες οπισθοπορείας Maxi
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
Μέγιστη ταχύτητα: Μέγιστη ταχύτητα:
45 Km/h 45 Km/h
60 Km/h εάν το Birò έχει το πακέτο Bolt 60 Km/h εάν το Birò έχει το πακέτο Bolt
Boost: Πατώντας το ειδικό μπουτόν
παρέχεται αυξημένη ισχύς για σύντομο
χρονικό διάστημα
Boost: Πατώντας το ειδικό μπουτόν
παρέχεται αυξημένη ισχύς για σύντομο
χρονικό διάστημα
Μέγιστη κλίση αναρρίχησης: 20% Μέγιστη κλίση αναρρίχησης: 20%
Ακτίνα κύκλου στροφής:
Μεταξύ πεζοδρομίων: 2.800 mm Μεταξύ πεζοδρομίων: 2.800 mm
Από τοίχο σε τοίχο: 6,0 m Από τοίχο σε τοίχο: 6,0 m
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ
Μήκος: 1,740 mm Μήκος: 1,835 mm
Πλάτος: 1,030 mm Πλάτος: 1,030 mm
Ύψος: 1,565 mm Ύψος: 1,565 mm
Απόσταση από το έδαφος: 190 mm Απόσταση από το έδαφος: 190 mm
ΑΠΟΘΗΚΕΥΤΙΚΟΙ ΧΩΡΟΙ
Πίσω από τα αναδιπλούμενα
καθίσματα (41 λίτρα)
Πορτμπαγκάζ (300 λίτρα)
Μια πίσω θήκη που κλειδώνει, 41 λίτρα
(διατίθεται μόνο στο Birò
με μπαταρία Lithium Maxi)
Bάρος φόρτωσης πορτμπαγκάζ: 100 Kg
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): 796 x 861 x 428 mm
Μια πίσω θήκη που κλειδώνει, 41 λίτρα
(διατίθεται μόνο στο Birò
με μπαταρία Lithium Maxi).
Μικροί αποθηκευτικοί χώροι:
Κάτω από οδόμετρο Κάτω από οδόμετρο
Στα δεξιά του οδόμετρου Στα δεξιά του οδόμετρου
Πίσω από την κολόνα του τιμονιού. Πίσω από την κολόνα του τιμονιού.
Κάτω από το μπροστινό καπό. Κάτω από το μπροστινό καπό.
ΜΠΑΤΑΡΙΑ
Lithium Maxi: αυτονομία έως 100 Km Lithium Maxi: αυτονομία έως 100 Km
Lithium Re-Move: αυτονομία έως 55 Km Lithium Re-Move: αυτονομία έως 55 Km

Τα Birò στην Ελλάδα

Τα πρώτα Birò αναμένονται στην Ελλάδα πριν το τέλος του καλοκαιριού, ενόψει των εγκαινίων του πρώτου καταστήματος Birò, στην Αθήνα – και συγκεκριμένα στο Κολωνάκι. Και αν ρωτήσετε γιατί το Κολωνάκι, η απάντηση βρίσκεται στον συμβολισμό της περιοχής που συγκεντρώνει πλήθος επαγγελματιών και δημιουργεί συνειρμούς που ενισχύουν και τον αστικό, αλλά και τον “business” χαρακτήρα του οχήματος.

Σημειώστε ότι η εισαγωγή στην ελληνική αγορά πραγματοποιείται λίγους μήνες μετά από την πρόσφατη έναρξη πωλήσεων στην Γαλλία, ενώ η μάρκα ανακοινώνει ότι καταγράφει ήδη μεγάλη επιτυχία σε Άμστερνταμ, Μιλάνο και Ρώμη.

«Με το Biro επιθυμούμε να βελτιώσουμε τη ζωή των ανθρώπων στις μεγαλουπόλεις. Είναι η ιδανική λύση ώστε οι κάτοικοι των πόλεων να περνούν λιγότερο χρόνο στους δρόμους χάρη στην ευελιξία κίνησης και την ευκολία στάθμευσης που προσφέρει το μικρό αυτό όχημα. Είμαστε πεπεισμένοι ότι τα αμιγώς ηλεκτροκίνητα Biro, με τους μηδενικούς ρύπους και την αθόρυβη λειτουργία τους, συμβάλλουν στην αναβάθμιση του αστικού τοπίου και την προστασία του περιβάλλοντος»

Matteo Maestri, πρόεδρος της Estrima

Ο ιδρυτής της NextCom, Μάριος Κιτσαράς, εκφράζοντας την ικανοποίηση του για τη συνεργασία αυτή, δήλωσε ότι η εταιρία του με τον πιο έμπρακτο τρόπο δίνει «σάρκα και οστά» στο όραμα για ένα μέλλον στο οποίο η ηλεκτροκίνηση θα φέρει την πολυπόθητη ποιότητα ζωής στα αστικά κέντρα.

Η Biro Hellas είναι το αποτέλεσμα κοινοπραξίας της Estrima και της NextCom, εταιρίας που ιδρύθηκε το 1993 και ειδικεύεται στον τομέα των υπηρεσιών και της παροχής επιχειρηματικής συμβουλευτικής στην Ελλάδα.

Σχετικά με τον Όμιλο Estrima

Η Estrima ιδρύθηκε το 2008 ασκώντας πολλαπλές δραστηριότητες όπως R&S, σχεδίαση, παραγωγή και εμπορία ηλεκτρικών οχημάτων Biro. Είναι μια από τις πρώτες επιχειρήσεις σε αυτόν τον τομέα και προέρχεται από το δημιουργικό και μη συμβατικό όραμα του Matteo Maestri. Αρχικά ως εταιρία της Brieda (ιδιοκτησία της οικογένειας Maestri), με ειδίκευση στα μέτρα ασφαλείας για αγροτικά και βιομηχανικά οχήματα,  η Estrima απέκτησε το 2021, ολόκληρο το μετοχικό κεφάλαιο των Brieda E C S.r.l., Sharbie S.r.l. και αργότερα της UPooling S.r.l.

Ακολουθώντας στρατηγική επέκτασης της επιχείρησης στον τομέα της Μετακίνησης ως Υπηρεσία, και ειδικότερa στην ενοικίαση και την κοινή χρήση οχημάτων, δημιούργησε νέες ευκαιρίες ανάπτυξης για τα οχήματα Birò. Ο Όμιλος περιλαμβάνει επίσης την Birò France S.a.s., ενώ η Estrima είναι εισηγμένη από το 2021 στο Χρηματιστήριο του Μιλάνου.

Σχετικά με τον Όμιλο NextCom

H NextCom group, εφαρμόζοντας ένα νέο επιχειρηματικό μοντέλο ανάπτυξης και επενδύσεις στις νέες τεχνολογίες, δραστηριοποιείται σε κομβικούς κλάδους της οικονομίας όπως της ψηφιακής μετάβασης και ψηφιακού μετασχηματισμού επιχειρήσεων, δημοσίων σχέσεων, εταιρικής κοινωνικής ευθύνης, επικοινωνίας και φιλοξενίας.

Ως ένας ισχυρός όμιλος εταιριών που μοιράζεται κοινό όραμα και φιλοσοφία, παρέχει από το 1993 έτος ίδρυσης, υψηλό επίπεδο υπηρεσιών σε απόλυτη σύνδεση με τον πελατοκεντρικό του χαρακτήρα.

Nikos Loupakis

Μηχανολόγος Μηχανικός - Δημοσιογράφος

Add comment

Kατηγορίες

Ημερολόγιο

Νοέμβριος 2022
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930