Sto Timoni

«Μπαταριάδικα» αντί σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων;

40 σταθμούς αλλαγής μπαταριών, όπου τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα αλλάζουν μπαταρία σε τρία μόλις λεπτά της ώρας και θα συνεχίζουν το δρόμο τους, αντί να σταματούν τουλάχιστον για μισή ώρα για φόρτιση, σχεδιάζει να δημιουργήσει η NIO το 2020 και το 2021 στην ανατολική επαρχία Anhui της Κίνας, σε συνεργασία με την τοπική κυβέρνηση. Πρόκειται για μία εκδοχή προώθησης του ηλεκτρικού αυτοκινήτου που είχε παλιότερα επιχειρήσει και η Renault σε συνεργασία με την ισραηλινή Better Place.

Η είδηση έκανε την εμφάνισή της σε μέσα ενημέρωσης στη Σαγκάη, όπου αναφέρεται ότι η νεοσύστατη κινεζική εταιρία NIO (που προς το παρόν δίνει το παρών σε Πεκίνο, Σαγκάη, Σαν Χοσέ/Καλιφόρνια, Λονδίνο και Μόναχο) και ο μητροπολιτικός δήμος της Hefei στην ανατολική επαρχία Anhui, πρόκειται να κατασκευάσουν από κοινού συνολικά 40 σταθμούς ανταλλαγής μπαταριών το 2020 και το 2021. Οι 20 σταθμοί ανταλλαγής μπαταριών αναμένεται να δημιουργηθούν φέτος, αρχικά σε δημόσιους χώρους στάθμευσης που ανήκουν στο κράτος, με την Hefei Electric Vehicle Charging Facility Investment Operation Co., Ltd. (Hefei Charge) να έχει αναλάβει την κατασκευή.

Φαίνεται ότι η κινεζική κυβέρνηση υποστηρίζει το μοντέλο ανταλλαγής μπαταριών, αφού από τον περασμένο Μάιο, η έννοια του «σταθμού ανταλλαγής μπαταριών» βρίσκεται μέσα στην επίσημη στην έκθεση για τις κατασκευές νέων υποδομών – και μάλιστα ως σημαντικό συστατικό στοιχείο της. Η Κίνα θα εντείνει, λοιπόν, τις προσπάθειές της για να προωθήσει την κατασκευή υποδομών προκειμένου να προωθήσει την ποιοτική ανάπτυξη του κλάδου των ηλεκτροκίνητων οχημάτων, σύμφωνα με κυβερνητικές πηγές, ενώ το μοντέλο της ανταλλαγής μπαταριών θα δοκιμαστεί αρχικά στο Πεκίνο και την Χαϊνάν.

Η NIO συγκαταλέγεται μεταξύ των κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών που πρωτοστατούν στην ανάπτυξη του παραπάνω σχεδίου και από τις 20 Αυγούστου έθεσε σε εφαρμογή το μοντέλο συνδρομής Battery as a Service / BaaS (η μπαταρία ως υπηρεσία), το οποίο επιτρέπει στους αγοραστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων να πληρώνουν μόνο για το αυτοκίνητο και να εγγράφονται ως συνδρομητές για τη χρήση των μπαταριών που αυτό θα χρειάζεται.

Ήδη, στην επίσημη ιστοσελίδα της εταιρίας διαφημίζεται έκπτωση 70.000 γουόν (περίπου 8.700 ευρώ) στην τιμή του αυτοκινήτου, στην περίπτωση που ο πελάτης επιλέξει τη λύση BaaS, με 980 γουόν (121 ευρώ) μηνιαίως. Ενώ το τρίπτυχο “Chargeable, Swappable, Upgradable”, δηλαδή μπαταρία που μπορείς είτε να τη φορτίσεις, είτε να την αλλάξεις σε ένα «μπαταριάδικο» εφόσον είναι άδεια η δική σου και να συνεχίσεις το ταξίδι σου, είτε να την αντικαταστήσεις με άλλην μεγαλύτερης χωρητικότητας δείχνει ομολογουμένως ενδιαφέρον – και θα λέγαμε δελεαστικό αν υπήρχε ήδη ένα εκτεταμένο δίκτυο τέτοιων σταθμών εξυπηρέτησης.

Αξίζει να σημειώσουμε ότι η NIO ανακοίνωσε και την ίδρυση της Wuhan Weineng Battery Asset Co., η οποία θα αναλάβει να «τρέξει» την νέα επιχειρηματική δραστηριότητα BaaS. Το πόσο σημαντικό είναι αυτό γίνεται φανερό από το ότι εκτός από τη NIO, η Wuhan Weineng έχει επίσης άλλους τρεις μετόχους, ένας από τους οποίους είναι ο κινεζικός γίγαντας των μπαταριών, η CATL, που κατέχει το 25% των μετοχών.

«Η NIO έχει αναπτύξει 143 σταθμούς ανταλλαγής μπαταριών σε 64 πόλεις της Κίνας και ολοκλήρωσε πάνω από 800.000 ανταλλαγές μπαταριών για τους χρήστες μας. Τα πλεονεκτήματα της τεχνολογίας ανταλλαγής μπαταριών που έχουν ταυτοχρόνως τη δυνατότητα φόρτισης, αντικατάστασης και αναβάθμισης θα συνεχίσουν να ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα των προϊόντων NIO, να προσελκύουν πελάτες στα premium ευφυή ηλεκτρικά μοντέλα μας και να δημιουργούν περισσότερη αξία για τους χρήστες μας», δήλωσε χαρακτηριστικά ο William Bin Li, ιδρυτής, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της NIO.

Σε σχέση, τώρα, με το αποτυχημένο εγχείρημα των Renault και Better Place η NIO σχολιάζει ότι η προσπάθεια εκείνη έγινε σε εποχή που δεν ήταν ώριμη για κάτι τέτοιο και με ένα μοντέλο αυξημένου κόστους με μεγάλους σταθμούς αντικατάστασης μπαταριών, που θα έπρεπε να εξυπηρετήσουν μεγάλες περιοχές. Ενώ η δική της πρόταση δίνει το πλεονέκτημα των πολλαπλών επιλογών στον χρήστη της υπηρεσίας BaaS, καθώς η κινεζική εταιρία έχει ακόμα και υπηρεσία με κινητούς ταχυφορτιστές DC για τους πελάτες της που θα τύχει να μείνουν στο δρόμο από ρεύμα!

Nikos Loupakis

Μηχανολόγος Μηχανικός - Δημοσιογράφος

Add comment

Kατηγορίες

Ημερολόγιο

Μάρτιος 2025
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31