Sto Timoni

Αφήστε τα καλώδια στα ρομπότ: Hyundai ACR

Ένα ρομπότ που αναλαμβάνει να βγάλει τους κατόχους των ηλεκτρικών αυτοκινήτων από τη «φασαρία» της πρίζας, παρουσίασε τον περασμένο μήνα η Hyundai. O λόγος για το Automatic Charging Robot / ACR, δηλ. το «ρομπότ αυτόματης φόρτισης») με το οποίο επιτυγχάνεται η πλήρης αυτοματοποίηση της διαδικασίας φόρτισης των ηλεκτρικών οχημάτων.

Το ACR είναι σίγουρα μια σημαντική καινοτομία που θα ήταν ευχής έργον να μπει στην καθημερινότητα των κατόχων ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Πρόκειται για ένα ρομποτικό βραχίονα που αξιοποιώντας έναν αλγόριθμο τεχνητής νοημοσύνης (Artificial Intelligence -AI) και μια τρισδιάστατη κάμερα έχει τη δυνατότητα να συνδέει τα ηλεκτρικά οχήματα με το δίκτυο και να τα φορτίζει αυτόματα, αναλαμβάνοντας τη διαχείριση των όχι και τόσο εύκαμπτων – και ούτε και τόσο ελαφρών – καλωδίων.

Το τι είναι ικανό να προσφέρει το Hyundai ACR το βλέπουμε σε σχετικό βίντεο, στο οποίτο εμφανίζεται το νέο IONIQ 6 να παρκάρει αυτόνομα μέσω του Remote Smart Parking Assist (RSPA) δίπλα στο φορτιστή. Στη συνέχεια, το ρομπότ ανιχνεύει τη θύρα φόρτισης για να εντοπίσει πού να συνδέσει το όχημα. Μόλις ολοκληρωθεί η φόρτιση, το ρομπότ αφαιρεί τον φορτιστή, επιστρέφοντας στην όρθια θέση του ενώ κλείνει τη θύρα φόρτισης του αυτοκινήτου.

Το εργαστήριο ρομποτικής της Hyundai διερεύνησε διάφορα σενάρια για το ACR, που μεταβάλλονται με βάση τη θέση στάθμευσης του αυτοκινήτου, τον καιρό, πιθανά εμπόδια και το βάρος του καλωδίου φόρτισης. Έτσι, το ρομπότ – το οποίο είναι στεγανό ανθεκτικό στη σκόνη ενώ μπορεί να αντιμετωπίσει άφοβα και τη βροχή καθώς είναι αδιάβροχο σε βαθμό IP65 – έχει τη δυνατότητα να λειτουργήσει σε όλα τα περιβάλλοντα.

Σημειώστε ότι δεν είναι πρώτη φορά που γίνεται λόγος για ρομποτική φόρτιση και δεν είναι βέβαια η Hyundai η μόνη που εξελίσσει ένα ρομπότ αυτόματης φόρτισης. Η Ford έχει επίσης πειραματιστεί με έναν ρομποτικό φορτιστή ηλεκτρικών οχημάτων, ειδικά για βοήθεια ατόμων με ειδικές ανάγκες, ηλικιωμένων και άλλων που έχουν δυσχέρεια στο να διαχειριστούν τη διαδικασία της φόρτισης του ηλεκτρικού τους οχήματος. Ενώ έναν κινητό φορτιστή, για αυτόματη φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων που είναι σταθμευμένα σε μεγάλο πάρκινγκ έχει εξελίξει και η Volkswagen.

Σημειώστε πάντως ότι οι τεχνολογικές επιδόσεις της Hyundai δεν προκύπτουν από το πουθενά, αλλά συμβαδίζουν με την ανάπτυξη που χαρακτηρίζει ολόκληρο το Hyundai Motor Group, με τις τρεις μάρκες του: Hyundai Kia και Genesis. Το κορεατικό γκρουπ κατάφερε να γίνει η τρίτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία παγκοσμίως, ξεπερνώντας την General Motors, τη Nissan και τη Stellantis στις πωλήσεις το 2022. Αλλά αυτό δεν ήταν κάτι που προέκυψε από το πουθενά.

Η Hyundai δεν δίστασε να παρουσιάσει ένα εντελώς νέο πρόσωπο με το πρώτο της πλήρως ηλεκτρικό όχημα, το σχεδιαστικά τολμηρό IONIQ 5 – και το εγχείρημά της στέφθηκε με απόλυτη επιτυχία. Ήταν μάλιστα τέτοια η αποδοχή του IONIQ 5 που κατάφερε να προσελκύσει αγοραστές premium οχημάτων από άλλες μάρκες. Ήδη, μαζί με το επόμενο ηλεκτρικό της μοντέλο νέας γενιάς (βασισμένο στην εξειδικευμένη πλατφόρμα ηλεκτρικών οχημάτων E-GMP) το «αεροδυναμικό» IONIQ 6 που τώρα κάνει τα πρώτα του βήματα στην αγορά, η Hyundai έχει σπάσει το φράγμα των 100.000 πωλήσεων.

Δείτε πώς λειτουργεί το ρομπότ φόρτισης ACR στην περίπτωση του IONIQ 6, στο σχετικό βίντεο της Hyundai:

Nikos Loupakis

Μηχανολόγος Μηχανικός - Δημοσιογράφος

Add comment

Kατηγορίες

Ημερολόγιο

Μάρτιος 2025
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31