Sto Timoni

Toyota Corolla 1.8 Hybrid: η συνταγή της οικονομίας (δοκιμή)

Στην εποχή των Plug In υβριδικών μοντέλων, η Toyota επιμένει με την τεχνική επιλογή που ευρύτερα αποκαλείται “full hybrid” (πλήρως υβριδικό) – την οποία και θα δείτε να ονομάζεται επίσης και “self charging hybrid” (αυτοφορτιζόμενο υβριδικό) – να προσφέρει μοντέλα όπως η Τoyota Corolla 1.8 Hybrid 122 PS που δοκιμάζουμε, έχοντας οικολογικό προσανατολισμό προσφέρει σημαντικά μειωμένη κατανάλωση και χαμηλές εκπομπές ρύπων, χωρίς καμία ανάγκη υποδομής φόρτισης.

H δωδέκατη γενιά ενός από τα πλέον δημοφιλή μοντέλα στην ιστορία του αυτοκινήτου της Toyota Corolla – την οποία οδηγούμε στην έκδοση Toyota Corolla 1.8 Hybrid Active Plus – καταφέρνει να παραμένει στο προσκήνιο με βελτιωμένο οικολογικό προφίλ και αναβαθμισμένη τεχνολογία προσφέροντας αναμφισβήτητα οφέλη στους εκατομμύρια ιδιοκτήτες της. Πρόκειται αναμφισβήτητα για ένα από τα δημοφιλέστερα μοντέλα στην ιστορία του αυτοκινήτου, που με περισσότερα από 50 εκατομμύρια πωλήσεις σε 150 χώρες στα 56 χρόνια της παρουσίας της στην αγορά αυτοκινήτου.

Η Toyota Corolla 1.8 Hybrid της δοκιμής μας, διαθέτει το «μικρότερο» από τα δύο υβριδικά συστήματα κίνησης που συνόδευσαν το μοντέλο κατά το λανσάρισμά του το 2019, το οποίο περιλαμβάνει βενζινοκινητήρα 1,8 λίτρων/122 ίππων με ροπή 142 Nm που συνεπικουρείται στο έργο του από ηλεκτροκινητήρα 53 kW / 163 Nm. Το εν λόγω υβριδικό σύστημα κίνησης είναι προσανατολισμένο στη μέγιστη οικονομία και μπορεί θεωρητικά να προσφέρει έως 50% πλήρως ηλεκτρικές μετακινήσεις. Έχουμε λοιπόν σε αυτήν την περίπτωση 0-100 km/h σε 10,9’’, και τυποποιημένη κατανάλωση 4,5-5,0 lit/100 km (WLTP), με τις εκπομπές CO2 να περιορίζονται στα 76 g/km.

Ξέγνοιαστη απόδοση στην πράξη

Και μόνο την ένδειξη της μέσης κατανάλωσης του trip computer – που μετά από 400 περίπου χιλιόμετρα οδήγησης στην Αθήνα έπεσε στα 5,0 λίτρα ανά 100 χλμ. – να αναφέρει κανείς για την υβριδική Toyota Corolla, θα είναι σαν να τα έχει πει όλα. Ένας αριθμός, που είναι το ισχυρότερο σημείο – αλλά όχι και το μοναδικό «ατού» – ενός κατ’ εξοχήν οικογενειακού αυτοκινήτου με μακρά παρουσία στην ελληνική αγορά και χιλιάδες ικανοποιημένους κατόχους.

Tο υβριδικό σύστημα της Toyota, που αρχικά το είχαμε δει στο Prius, εκεί προς τα τέλη του ‘97 έχει εξελιχθεί και βελτιωθεί σημαντικά από τότε και κινεί με επιτυχία διάφορα μοντέλα της ιαπωνικής εταιρίας, έχοντας ξεπεράσει κάποιες «παιδικές ασθένειές» του. Εξακολουθεί βέβαια να προσφέρει την άνεση της οδήγησης ενός αυτοκινήτου χωρίς ταχύτητες (κοινώς αυτόματου) συνδυασμένη με μία κατανάλωση που ένα συμβατικό αυτόματο αυτοκίνητο δεν θα μπορούσε σε καμία απολύτως περίπτωση να προσφέρει.

Οι επιδόσεις της σημερινής υβριδικής Corolla δεν σε αφήνουν ανικανοποίητο – αυτό που χρειάζεται κανείς να συνηθίσει οδηγώντας τα “full hybrid” αυτοκίνητα της Toyota, άρα και τη δική μας την Corolla είναι η έλλειψη κάποιας άμεσης σύνδεσης μεταξύ των στροφών λειτουργίας του κινητήρα και της ταχύτητας κίνησης. Κατά τα άλλα το αυτοκίνητο διαθέτει επαρκή ισχύ και για να ταξιδέψει κάνεις, και για να προσπεράσει με ασφάλεια, έστω και αν η απόκριση στο γκάζι κάποιες φορές δεν είναι τόσο άμεση όσο θα ήθελε ο οδηγός.

Η αλήθεια είναι ότι ο ηλεκτροκινητήρας δεν μένει αμέτοχος όταν πατάς το γκάζι και το καταλαβαίνεις αυτό, αλλά υπάρχει κάποια μικρή καθυστέρηση καθώς πρώτα ανεβαίνουν οι στροφές και μετά έρχεται η αύξηση της ταχύτητας. Στις ιδιομορφίες του υβριδικού συστήματος της Toyota Corolla περιλαμβάνεται και το ότι δεν μπορείς να κατεβάσεις ταχύτητα με τον παραδοσιακό τρόπο (άλλωστε το κιβώτιο λειτουργεί σα συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης μετάδοσης, οπότε δεν υπάρχουν «ταχύτητες» / στάνταρ σχέσεις μετάδοσεις. Εδώ, λοιπόν, η επιλογή που έχεις είναι να τοποθετήσεις το σχετικό λεβιέ στη θέση B που σημαίνει “Brake” και προσφέρει πιο έντονη επιβράδυνση και ταυτοχρόνως μεγαλύτερη ανάκτηση ενέργειας για τη φόρτιση της μπαταρίας. Είναι η επιλογή που προσφέρεται για κατηφόρες και οδήγηση σε ορεινούς δρόμους με στροφές.

Μην ξεχνάμε ότι την Toyota Corolla Hybrid είναι δεν τη φορτίζεις ποτέ – φορτίζεται μόνη της αποκλειστικά κατά την κίνησή της. Και η μικρή (σε σχέση με ένα 100% ηλεκτρικό αυτοκίνητο) μπαταρία της είναι αυτή που εξασφαλίζει ότι μπορείς να ξεκινάς πάντα με τον ηλεκτροκινητήρα σου και να παρκάρεις χωρίς να παίρνει μπρος ο κινητήρας βενζίνης.

Σημειώστε ότι ο βενζινοκινητήρας τίθεται συχνά εκτός λειτουργίας και μπορείς να βλέπεις το δείκτη του στροφόμετρου στο μηδέν και την ενέργεια (στη σχετική απεικόνιση στην οθόνη) να «ρέει» από την μπαταρία προς τον ηλεκτροκινητήρα. Είναι και αυτό μέρος του όλου προγράμματος που εξασφαλίζει αυτή την τόσο χαμηλή κατανάλωση. Αυτή η λειτουργία εξασφαλίζει επίσης ότι ο θόρυβος είναι χαμηλά γενικά επίπεδα – πλην της περιπτώσεως που θα αποφασίσεις ότι χρειάζεσαι πλήρη ισχύ, οπότε το «σανίδωμα» αναγκάζει τον βενζινοκινητήρα να δουλέψει στο «φουλ» και τότε κάνει αρκετά έντονα στην παρουσία του στο εσωτερικό.

Σύγχρονη προσέγγιση

Πέραν βεβαίως του συστήματος κίνησης η Toyota Corolla Hybrid έχει όπως είπαμε και άλλα πλεονεκτήματα να προσφέρει στον κάτοχό της. Χτισμένη πάνω στη νέα πλατφόρμα GA-C της νέας αρχιτεκτονικής της ιαπωνικής εταιρίας (Toyota New Global Architecture – TNGA) η Toyota Corolla, εξελιγμένη με γνώμονα το πιο απαιτητικό ευρωπαϊκό κοινό, υπόσχεται υψηλά στάνταρ στους τομείς της ενεργητικής και της παθητικής ασφάλειας: h πίσω ανάρτηση είναι εντελώς νέα, πολλαπλών συνδέσμων, ενώ εμπρός υπάρχουν γόνατα Μακφέρσον.

Έχοντας εξελιχθεί και στον τομέα των δυναμικών χαρακτηριστικών είναι ανταγωνιστική – και ως προς το κράτημα και τα φρένα – και παρά το κάπως ελαφρύ τιμόνι, στους γρήγορους ελιγμούς ανταποκρίνεται με «σιγουριά» διατηρώντας την ευστάθειά της. Σταθερή δείχνει επίσης η Corolla και στο ταξίδι, ενώ στις καθημερινές μετακινήσεις μπορείς να αντιληφθείς ότι η ανάρτηση είναι κάπως σφιχτή – κάτι που επηρεάζει την άνεση αλλά όχι σε βαθμό ενοχλητικό.

Κατά τα άλλα για το design θα πούμε καλά λόγια: είναι μοντέρνο, αιχμηρό, με ωραίες γραμμές μέσα έξω μέσα και «επενδύει» μία ποιότητα κατασκευής υψηλού επιπέδου, η οποία επιβεβαιώνεται εν κινήσει από την αίσθηση του δεμένου που αποπνέει το μικρομεσαίο Toyota. Ψάχνοντας πάντως για αδυναμίες του αυτοκινήτου θα στεκόμασταν σε κάποιες εργονομικές ατέλειες (κάποιες δύσχρηστες θήκες), ενώ θα λέγαμε ότι θα θέλαμε και πιο «πλούσιο» το μενού του infotainment.

Από την άποψη διαστάσεων, τώρα, θα λέγαμε ότι η hatchback Corolla φλερτάρει με το άνω άκρο της κατηγορίας φλερτάρει (ΜxΠxΥ: 4.370×1.790×1.435 mm). Ωστόσο δεν θα λέγαμε ότι προσφέρει κορυφαίους χώρους, αλλά μάλλον απλώς επαρκείς – στοιχείο που αποτελεί ένα σχετικά τρωτό σημείο, ενός πολύ καλού αυτοκινήτου. Και πάλι προς αποφυγήν παρεξηγήσεων πρέπει να επισημάνουμε ότι άλλο οι επαρκείς χώροι και άλλο οι περιορισμένοι.

Ποιότητα και αξιοπιστία

Κλείνοντας και συνυπολογίζοντας από τη μια τη γνωστή εξαετή εγγύηση της Toyota και από την άλλη το επίπεδο εξυπηρέτησης για το οποίο φημίζεται το δίκτυο της ελληνικής αντιπροσωπείας, καταλήγουμε εύκολα στο συμπέρασμα ότι η Toyota Corolla 1.8 Hybrid μπορεί ενδεχομένως να κοστίζει κάτι παραπάνω σε σχέση με ένα συμβατικό ανταγωνιστικό μοντέλο, αλλά αξίζει τον κόπο.

Υπέρ

Χαμηλή κατανάλωση/απόδοση υβριδικού συστήματος, ευκολία οδήγησης, ποιότητα κατασκευής, αξιοπιστία, εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας

Κατά

Κάπως ελαφρύ τιμόνι, απλώς επαρκείς χώροι (με βάση τα μέτρα της κατηγορίας)

 

 

Toyota Corolla 1.8 Hybrid
Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Βενζινοκινητήρας (cm3) 1798
Ηλεκτροκινητήρας Σταθερού μαγνήτη 207V
Ισχύς (PS) 122
0-100 km/h 10,9’’
Ταχύτητα (km/h) 180
Κατανάλωση*(lit./100 km) 4,5-5,0
Εκπομπές CO2* 101-112
M x Π x Y (mm) 4370 x 1790 x 1460
Πορτμπαγκάζ (lit.) 361
Τιμή** € 21.200
*Συνδυασμένη κατανάλωση και εκπομπές ρύπων, WLTP
**Τιμή έκδοσης “Feel” με σύστημα Πολυμέσων Toyota Touch 2, Bluetooth hands-free,
Κάμερα οπισθοπορείας, Ψηφιακή αναζήτηση ραδιοφώνου DAB & 6 ηχεία, Οθόνη 8″,
Υπηρεσίες συνδεσιμότητας MyT, Θύρα USB, Λειτουργία φωνητικών εντολών,
Android Auto/Apple CarPlay, Σύστημα Έξυπνης Εκκίνησης (Start button), 7 αερόσακους
και το μεγάλο πακέτο συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού Toyota Safety Sense
(Σύστημα αποφυγής πρόσκρουσης με ανίχνευση πεζών και δικύκλων, Σύστημα Ειδοποίησης
Αλλαγής Λωρίδας με Έλεγχο Διεύθυνσης, Σύστημα Αναγνώρισης Σημάτων Κυκλοφορίας
(Road Sign Assist – RSA) κ.ά.) Η έκδοση “
Active Plus” που οδηγήσαμε κοστίζει €23.670
και διαθέτει επιπλέον αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, αυτόματους αναδιπλούμενους καθρέφτες,
ζάντες αλουμινίου 17″ machined-face, έγχρωμη οθόνη TFT 7’’ στον πίνακα οργάνων κλπ.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nikos Loupakis

Μηχανολόγος Μηχανικός - Δημοσιογράφος

Add comment

Kατηγορίες

Ημερολόγιο

Μάρτιος 2024
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031