Sto Timoni

Suzuki SX4 S-Cross AllGrip (δοκιμή): προσιτή τετρακίνηση

Κάθε κανόνας έχει τις εξαιρέσεις τους και αυτοκίνητα όπως το Suzuki SX4 SCross, στην έκδοση Hybrid AllGrip έρχονται να αποδείξουν ότι δεν χρειάζεται να ξοδέψεις μια περιουσία για να αποκτήσεις ένα αξιοπρεπές αυτοκίνητο – SUV – με κίνηση στους τέσσερις τροχούς.

Σε μία εποχή που η μετάδοση της κίνησης στους τέσσερις τροχούς τείνει να καταστεί είδος πολυτελείας και τα SUV που διεκδικούν την προτίμηση των υποψήφιων αγοραστών είναι – στην συντριπτικότατη πλειοψηφία τους – προσθιοκίνητα (FWD), υπάρχουν ακόμα αυτοκίνητα που χωρίς να κοστίζουν υπερβολικά προσφέρουν το πλεονέκτημα του 4X4 (ή AWD)- και όχι μόνο αυτό. Είναι λοιπόν το Suzuki SX4 S-Cross AllGrip μία ιδιαίτερη επιλογή στην αγορά αυτοκινήτου, ενώ στην έκδοση Hybrid είναι εφοδιασμένο με ένα mild hybrid (ήπια υβριδικό) σύστημα με μπαταρία ιόντων λιθίου 48 Volt και έναν ηλεκτροκινητήρα/γεννήτρια (ISG – Integrated Starter Generator) που λειτουργεί και ως μίζα και υποβοηθά τον βενζινοκινητήρα στο έργο του.

Βεβαίως, το Suzuki SX4 S-Cross προσφέρεται και σε εκδόσεις με κίνηση αποκλειστικά στους εμπρός τροχούς, όμως το γεγονός ότι η τετρακίνητη εκδοχή του, στην έκδοση GL+ που οδηγήσαμε δεν υπερβαίνει τις 23.000 ευρώ το κάνει να είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρον.

Suzuki AllGrip: το συγκριτικό πλεονέκτημα του AWD

Μιλώντας περί μετάδοσης της κίνησης σε όλους τους τροχούς (All Wheel Drive – AWD) που στη συγκεκριμένη περίπτωση, στη γλώσσα της Suzuki, μεταφράζεται σε “AllGrip”, πρέπει να διευκρινίσουμε ότι έχουμε να κάνουμε με ένα σύστημα μετάδοσης με αυτόματη ανακατανομή της ροπής μεταξύ του εμπρός και του πίσω άξονα.

Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του, πέραν του “Auto”, τις επιλογές “Snow” (Mud & Snow – Λάσπη και χιόνι) για πιο δύσκολες, πιο ολισθηρές επιφάνειες και “Sport” στην οποία η έμφαση δίνεται στη σπορ οδήγηση με τους πίσω τροχούς να λαμβάνουν μεγαλύτερο ποσό της ροπής του κινητήρα. Υπάρχει ακόμα και η επιλογή “Lock” που τελικά «κλειδώνει» τον εμπρός με τον πίσω άξονα ούτως ώστε να εξασφαλίσει ότι το αυτοκίνητο δεν θα κολλήσει τουλάχιστον στο μέτρο του δυνατού – τουλάχιστον όσο του επιτρέπουν τα λάστιχα του. Αυτές, λοιπόν, οι δυνατότητες είναι που δίνουν στο SUV της Suzuki έναν ιδιαίτερο χαρακτήρα και ένα αναμφισβήτητο συγκριτικό πλεονέκτημα σε σχέση με τον FWD ανταγωνισμό.

Ενώ η απόσταση από το έδαφος, η οποία φτάνει τα 18 εκατοστά, έρχεται να δώσει στο SUV της Suzuki την ελευθερία που απαιτείται για κίνηση σε ανώμαλο οδόστρωμα.

Το Suzuki SX4 S-Cross και η «ποιότητα κύλισης»

To Suzuki SX4 S-Cross συνοδεύεται από μία ευπρόσδεκτα και απρόσμενα άνετη ανάρτηση που έρχεται να προσφέρει υψηλού επιπέδου άνεση απορροφώντας τις περισσότερες από τις λακκούβες και τις όποιες άλλες ανωμαλίες του οδοστρώματος βρεθούν στη διαδρομή του SUV της Suzuki. Είναι ομολογουμένως μία ανάρτηση που θα μπορούσε κανείς να τη χαρακτηρίσει και… γαλλική, και έρχεται να ενισχύσει αυτό που καμιά φορά αποκαλούμε ως «πολιτισμό» των μετακινήσεων ή και «ποιότητα κύλισης».

Είναι αλήθεια ότι σε κάποιες γρήγορες ορεινές διαδρομές θα την ήθελε κάνεις αυτήν την ανάρτηση κάπως πιο σφιχτή, για να περιορίζονται οι κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές. Όμως και έτσι το Suzuki SX4 S-Cross μπορεί να κινηθεί αρκετά γρήγορα, προσφέροντας καλό κράτημα με υψηλά περιθώρια πρόσφυσης (τον δικό του ρόλο παίζει εδώ το AWD) και ακολουθώντας την τροχιά που ορίζει κάθε φορά ο οδηγός.

Χάρη, τώρα, στα χαμηλά επίπεδα θορύβου που προσφέρει η καλή ηχομόνωση, το Suzuki SX4 S-Cross είναι σε θέση να προσφέρει συνολικά ένα εξαιρετικά υψηλό (με βάση τα δεδομένα της κατηγορίας) επίπεδο άνεσης, κάτι που εκτιμάται ιδιαίτερα από οδηγό και επιβάτες σε μεγάλα ταξίδια.

 

1400 κυβικά & turbo

Ενδιαφέρουσα είναι και η επιλογή του κινητήρα που κινεί το Suzuki SX4 S-Cross: έχουμε να κάνουμε με έναν 1.400άρη turbo βενζινοκινητήρα (1.4 Boosterjet τον ονομάζει η Suzuki) ο οποίος προσφέρει παραπάνω από επαρκή ισχύ για ταξίδια με υψηλές ταχύτητες – και φυσικά για ασφαλείς προσπεράσεις με πλήρες φορτίο – αλλά και αυξημένη ροπή στις χαμηλές στροφές. Κάτι που είναι επίσης ιδιαίτερα εκτιμητέο κατά την κίνηση εκτός ασφάλτου, με χαμηλές ταχύτητες. έτσι σε συνδυασμό με τον ελαφρύ συμπλέκτη και τον εύχρηστο επιλογέα του κιβωτίου ταχυτήτων οδηγός έχει να κάνει με ένα σύνολο που τον διευκολύνει στην καθημερινότητά του.

Λογική θα χαρακτηρίζαμε την κατανάλωση, που ανάλογα με τις συνθήκες κυμάνθηκε μεταξύ 7,5 και 7,9 λίτρων ανά 100 χιλιόμετρα. Μια επίδοση που δεν σου επιτρέπει να χαρακτηρίσεις S-Cross ιδιαίτερα οικονομικό, αλλά ούτε και «λαίμαργο». Η αλήθεια πάντως είναι ότι με βάση την ύπαρξη του ήπιου 48V Hybrid συστήματος, περιμέναμε κάτι καλύτερο.

Suzuki SX4 S-Cross: ευρύχωρο και πρακτικό

Κατά τα άλλα με τις διαστάσεις του να τοποθετούν στα όρια των δύο βασικών κατηγοριών της αγοράς των SUV, δηλαδή της B-SUV (Ford Puma, Hyundai Kona, Nissan Juke, Renault Captur, Skoda Kamiq, Volkswagen T-Cross κλπ.) και της C-SUV (Citroen C5 Aircross, Ford Kuga, Hyundai Tucson, Nissan Qashqai, Opel Grandland X κλπ.) το Suzuki SX4 S-Cross αποδεικνύεται επαρκώς ευρύχωρο για τέσσερις έως πέντε ενήλικους επιβάτες ενώ παράλληλα προσφέρει και ένα πρακτικό πορτμπαγκάζ 430 λίτρων, με διπλό πάτο, που χωράει αρκετά αρκετές αποσκευές.

Ενώ αξίζει να σημειώσουμε την πρακτικότητα που χαρακτηρίζει το SUV της Suzuki, η οποία προκύπτει από την χωροταξική διαμόρφωση του εσωτερικού, τις άφθονες θέσεις για μικροπράγματα – μεταξύ των οποίων οι δύο «κλασικές» ποτηροθήκες μεταξύ των εμπρός καθισμάτων και οι θέσεις για μεγάλα μπουκάλια νερού στις πόρτες.

Αξίζει επίσης να επισημάνουμε την γενικότερα καλή εργονομία κάτι που σημαίνει ότι και ο πίνακας οργάνων είναι πληρέστατος, και τα όργανα ευανάγνωστα, και οι διακόπτες είναι εύχρηστοι, αλλά και η ορατότητα γύρω-γύρω άνω του μέσου όρου – με τα «φινιστρίνια» στις πίσω κολώνες να παίζουν τον δικό τους ρόλο στον τομέα αυτόν.

 

Πλούσιο, προσιτό και ιδιαίτερο το Suzuki SX4 S-Cross

Κλείνοντας θα πρέπει να κάνουμε την απαραίτητη αναφορά στα οικονομοτεχνικό σκέλος της ενδεχόμενης αγοράς ενός Suzuki SX4 S-Cross, λέγοντας ότι τα 22.800 ευρώ που κοστίζει η έκδοση GL+ αντιστοιχούν σε ένα πλήρες πακέτο εξοπλισμού, ενώ θα πρέπει και να επαναλάβουμε ότι σε αυτά τα χρήματα, ή περίπου σε αυτά, το μοναδικό SUV που προσφέρεται με τετρακίνηση είναι το Dacia Duster, το οποίο σαφώς υπερέχει στον τομέα των δυνατοτήτων κίνησης εκτός δρόμου, αλλά από την άλλη δεν προσφέρει σε καμία περίπτωση την άνεση του προσφέρει το SUV της Suzuki. Υπό αυτό το πρίσμα θεωρούμε το Suzuki SX4 S-Cross AllGrip μια μοναδική περίπτωση στην αγορά.

Σημειώστε ότι το αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν η έκδοση GLX που πλέον δεν υφίσταται καθώς έχει εξαντληθεί και βρισκόμαστε εν αναμονή του αντικαταστάτη του S-Cross, που θα είναι ένα εντελώς νέο μοντέλο. Αυτό είναι ενδεχομένως ένα μειονέκτημα σε σχέση με τη μεταπωλητική αξία σε βάθος χρόνου. Πάντως σημειώνουμε ότι μεταξύ του πλουσιότερου GLX και του GL+ οι διαφορές περιορίζονται στην έλλειψη ραντάρ παρκαρίσματος (μπρος-πίσω) και συστήματος πλοήγησης. Πάντως με τον κατάλογο του εξοπλισμού να περιλαμβάνει 7 αερόσακους, «έξυπνο» κλειδί, αυτόματο κλιματισμό, ζάντες αλουμινίου, κάμερα οπισθοπορείας, adaptive cruise control και ένα σωρό άλλα η έκδοση GL+ αξίζει – και αυτή – τον χαρακτηρισμό «πλούσια».

Τι δεν μας άρεσε; Οι «φθηνοί» ήχοι κάποιων προειδοποιητικών σημάτων, κάποια (λίγα) πλαστικά στο εσωτερικό και η αίσθηση του τιμονιού στις ψηλές ταχύτητες. Α, ναι, δεν μας άρεσε και το design του Suzuki SX4 S-Cross, ιδιαίτερα του πίσω μέρους του που θυμίζει έντονα… Nissan Qashqai 1ης γενιάς! Όμως όλα αυτά εύκολα τα βάζεις στην άκρη, αν αναλογιστείς τι τελικά σου προσφέρει αυτό το αυτοκίνητο.

Υπέρ

Τετρακίνηση, άνεση ανάρτησης, ηχομόνωση, χώροι, πρακτικότητα, εργονομία, εξοπλισμός, επιδόσεις, τιμή

Κατά

Μέτρια κατανάλωση, σε λίγο καιρό αναμένεται αντικαταστάτης του μοντέλου

Δείτε εδώ τον αναλυτικό τιμοκατάλογο και τον εξοπλισμό των μοντέλων της Suzuki

Δείτε εδώ αναλυτική προϊοντική περιγραφή του Suzuki SX4 S-Cross

 

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
1.4L BOOSTERJET Hybrid 48V
Κυβισμός (cm3) 1373
Ισχύς (PS / rpm) 129/5500
0-100 km/h 10,2’’
Ταχύτητα (km/h) 190
Κατανάλωση*(lit./100 km) 5,9 – 6,1
Εκπομπές CO2* 132 – 136
M x Π x Y (mm) 4300 x 1785 x 1580
Βάρος (kg) 1265 – 1285
Πορτμπαγκάζ (lit.) 430
Τιμή € 22.800
*Κατανάλωση και εκπομπές ρύπων συνδυασμένου κύκλου, κατά WLTP
**Τιμή της έκδοσης GL+.

 

Nikos Loupakis

Μηχανολόγος Μηχανικός - Δημοσιογράφος

Add comment

Kατηγορίες

Ημερολόγιο

Νοέμβριος 2021
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930