Sto Timoni

Opel Corsa 1.2T 100ps (δοκιμή): Προσιτό σουπερμίνι που χωράει την οικογένεια

Το Opel Corsa, ένα από τα πλέον ολοκληρωμένα και δημοφιλή σουπερμίνι μπαίνει ξανά στη μάχη της αγοράς με εμφανή τα σημάδια της ανανέωσης σε όλα τα επίπεδα. Με αιτία και αφορμή το μεγάλο αυτό επαναλανσάρισμα, οδηγούμε την πλέον ισορροπημένη έκδοση του μοντέλου, αυτή με τον turbo βενζινοκινητήρα των 100 ίππων.

Όταν το φθινόπωρο του 1982 από τη γραμμή παραγωγής του νέου τότε εργοστασίου αυτοκινήτων της Opel στη Zaragoza, έβγαινε το Corsa πρώτης γενιάς είναι σχεδόν βέβαιο πως ούτε οι ίδιοι οι άνθρωποι της Opel δεν φαντάζονταν πως μετά από 41 ολόκληρα χρόνια το μικρό μοντέλο της εταιρίας θα ζούσε και θα βασίλευε, έχοντας στο διάστημα που μεσολάβησε καταφέρει να αφήσει το αποτύπωμά του στην ιστορία του αυτοκινήτου, με συνολικές πωλήσεις άνω των 14 εκατομμυρίων οχημάτων, που προήλθαν από έξι γενιές μοντέλων. Και είναι αυτή η έκτη γενιά του μοντέλου που σήμερα βλέπουμε να επαναλανσάρεται έχοντας υποστεί το απαραίτητο face lift.

Είναι λοιπόν το αυτοκίνητο που βλέπουμε στις φωτογραφίες – το νέο Corsa -, όχι ένα εντελώς νέο, αλλά ένα ανανεωμένο μοντέλο, που έρχεται να διεκδικήσει για την Opel ένα ακόμη μεγαλύτερο κομμάτι της πίτας της κατηγορίας των σουπερμίνι. Και αφού θυμίσουμε ότι τα σουπερμίνι (B-Segment) είναι από τα πλέον δημοφιλή μοντέλα της αγοράς, κατέχοντας το % των πωλήσεων, θα σημειώσουμε ότι το Corsa καλείται να κοντραριστεί με το αντιστοίχως νέο Renault Clio, για το οποίο μπορείτε να διαβάσετε σε άλλες σελίδες του περιοδικού μας, τα Volkswagen Polo και Skoda Fabia, το ανανεωμένο Hyundai i20, το Mazda 2, το Toyota Yaris, το Citroen C3, αλλά και το «αδελφό» Peugeot 208.

Όμορφο και πρακτικό

Προφανώς, αν θέλουμε να μιλήσουμε για την ανανέωση, θα ξεκινήσουμε από αυτό που βλέπουν τα μάτια μας, δηλαδή την αισθητική διαφοροποίηση του νέου Corsa σε σχέση με τον προκάτοχό του, η οποία έχει κυρίως να κάνει με το περίφημο “Vizor” της Opel, δηλαδή τη νέα μάσκα που παραπέμπει σε κράνος μοτοσικλετιστή και επιτρέπει στο Corsa όχι μόνο να μοιάζει τώρα περισσότερο με τα υπόλοιπα Opel, αλλά και να δείχνει μεγαλύτερο! Οι υπόλοιπες εξωτερικές αλλαγές είναι σαφώς μικρότερης έντασης και έκτασης, ενώ οι εξωτερικές διαστάσεις παρέμειναν επί της ουσίας αμετάβλητες.

Γνώριμη η εικόνα που συναντάμε στο εσωτερικό τόσο σε γενικότερη αίσθηση ποιότητας όσο και, αν θέλετε, σε… μυρωδιά! Έχουμε λοιπόν ένα συνδυασμό από κυρίως σκληρά πλαστικά  να ντύνουν το σαλόνι (το ταμπλό καλύπτεται από μαλακό υλικό), χωρίς να δημιουργούν σε καμιά περίπτωση την αίσθηση του φθηνού. Κάθε άλλο μάλιστα, μέσα στο Corsa νιώθεις ότι βρίσκεσαι σε ένα καλοφτιαγμένο αυτοκίνητο.

Οι διακόπτες στο τιμόνι, το ταμπλό και την κονσόλα είναι σχεδόν όπως αυτοί που συναντάμε σε άλλα μοντέλα της εταιρείας, με ότι καλό ή κακό αυτό συνεπάγεται – και λέμε «και κακό» γιατί στην περίπτωση των “alarm” και του κεντρικού κλειδώματος έχουμε μπουτόν που η θέση και η όψη τους είναι τέτοιες που δεν γίνονται εύκολα αντιληπτοί. Ενώ και η μία και μοναδική θύρα USB είναι τοποθετημένη σε μάλλον άβολη θέση. Πάντως, για να είμαστε ειλικρινείς η συνολική εντύπωση που αποκομίζεις από το σαλόνι του Corsa είναι σαφώς θετική, καθώς σου προσφέρει μπόλικες βολικές ποτηροθήκες, πρακτικές θήκες στις πόρτες μπρος-πίσω, ενώ ευρύχωρη και χρηστική είναι η μεγάλη θήκη της κεντρικής κονσόλας. Με βάση αυτά τα χαρακτηριστικά δεν έχεις κανένα απολύτως πρόβλημα να χαρακτηρίσεις το νέο Corsa ένα πολύ πρακτικό αυτοκίνητο.

Αναμφισβήτητα πρακτικό το εσωτερικό, με σταθερή ποιότητα, σταθερή αισθητική, σταθερή εργονομία – η τελευταία και με τα καλά της, αλλά και με τις αδυναμίες της -, αλλά και με σταθερή άνεση και χώρους.

Από την άποψη των χωρών θα λέγαμε ότι το ανανεωμένο Opel Corsa είναι και ολοκληρωμένο, και επαρκές. Γιατί μπορεί να μη βρείτε στο πίσω κάθισμα τους κορυφαίους για την κατηγορία χώρους, ωστόσο ακόμα και ένας επιβάτης ύψους 1,85 μ. μπορεί να βολευτεί πίσω από έναν αντίστοιχα ψηλό οδηγό, έχοντας τα γόνατά του να ακουμπούν οριακά στο εμπρός κάθισμα – χωρίς όμως να το πιέζουν. Κατά συνέπεια το γερμανικό σουπερμίνι μπορεί οριακά να χρησιμοποιηθεί ως οικογενειακό αυτοκίνητο. Το δικό του ρόλο παίζει σε αυτόν τον τομέα και το επαρκέστατο πορτμπαγκάζ που επίσης ανταποκρίνεται στο χαρακτήρα του αυτοκινήτου, προσθέτοντας όμως την παρατήρηση ότι έχει και μια σχετική αδυναμία – το σχετικά ψηλό κατώφλι φόρτωσης. Ενώ κάτω από το πάτωμά του (που στην έκδοση της δοκιμής μας ήταν μονό) κρύβεται ένα κιτ επισκευής τροχού, παρόλο που υπάρχει χώρος για ρεζέρβα ανάγκης.

Ενταγμένος στη σχεδιαστική και εργονομική φιλοσοφία της Opel είναι και ο πληρέστατος πίνακας – αναλογικών – οργάνων, με τις «κλασσικές» γραμματοσειρές και το ψηφιακό τμήμα για το trip computer, ενώ η νέα μεγάλη οθόνη αφής δίνει μια κάπως high tech διάσταση στο εσωτερικό. Πάντως είναι αλήθεια ότι το πραγματικά ωφέλιμο τμήμα της (πχ. για το σύστημα πλοήγησης) είναι τελικώς μικρότερο, καθώς δεξιά και αριστερά της μένει πάντα ένας χώρος για διακόπτες αφής.

Ευχάριστο και αποτελεσματικό

Στο δρόμο τώρα το Opel Corsa της δοκιμής μας αποδεικνύεται ένα από τα πιο ευχάριστα αυτοκίνητα της αγοράς. Ο γνωστός, 1,2 λίτρων, τρικύλινδρος και υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας Pure Tech της Stellantis, τον οποίο συναντάμε σε πραγματικά «άπειρα» μοντέλα όχι μόνο της Opel, αλλά και της Peugeot, της Citroen και της DS καταφέρνει αποδίδοντας στην συγκεκριμένη περίπτωση 100 ίππους να κινεί το αυτοκίνητο σβέλτα, με χαρακτηριστική άνεση. Βοηθάει σε αυτό και η ροπή των 205 Nm που αποδίδονται στις 1.750 στροφές/λεπτό, βοηθάει και η κλιμάκωση του κιβωτίου ταχυτήτων με τον εύχρηστο επιλογέα και τις έξι σχέσεις μετάδοσης. Σημειώστε ότι οι τελευταίες είναι δεόντως «μακριές» κάτι που συνεπάγεται ταξίδι με τον κινητήρα να δουλεύει σχεδόν στο… ρελαντί – και αυτό με τη σειρά του αποτυπώνεται στην κατανάλωση: ναι, το Corsa 1.2 Turbo 100hp δεν «καίει» πολλή βενζίνη, αφού σε μεικτές συνθήκες η κατανάλωση μέσα στην Αθήνα κυμαίνεται στα περίπου 7,2 λίτρα ανά 100 χλμ. ενώ στον ανοιχτό δρόμο εύκολα προσεγγίζει στα 6,5 λίτρα/100 χλμ.

Στη διαμόρφωση, τώρα, αυτού του ευχάριστου χαρακτήρα του ανανεωμένου Corsa το δικό της ρόλο παίζει η ανάρτηση, η οποία μπορεί να «ακούγεται» ελαφρώς στις αναμετρήσεις της με τις απότομες ανωμαλίες του οδοστρώματος, όμως σε γενικές καταφέρνει να φιλτράρει αποτελεσματικά τις περισσότερες από αυτές, δημιουργώντας ένα περιβάλλον άνεσης για τους επιβαίνοντες. Παράλληλα καταφέρνει να ελέγχει κινήσεις του αμαξώματος με πολύ καλό τρόπο προσφέροντας σωστή αίσθηση και εμπνέοντας ένα αίσθημα ασφάλειας στον οδηγό, είτε αυτός κινείται με μεγάλη ταχύτητα στην Εθνική Οδό είτε βρίσκεται να έχει πατήσει το γκάζι λίγο παραπάνω σε έναν ορεινό δρόμο με στροφές. Το «μενού» ολοκληρώνεται από τα τέσσερα δισκόφρενα που επιβραδύνουν αποτελεσματικά το Corsa.

  • ΥΠΕΡ: design, κινητήρας-επιδόσεις, οδική συμπεριφορά, άνεση, ποιότητα κατασκευής, πρακτικότητα, ευκολία χρήσης, μηδενικά τέλη κυκλοφορίας, τιμή (με ισχύουσα προσφορά)
  • ΚΑΤΑ: Εργονομικές μικροατέλειες, περιορισμένη γκάμα προηγμένων συστημάτων ADAS στο βασικό εξοπλισμό

Στο ταμείο

Η έκδοση της δοκιμής μας “Edition Pack” είναι εξοπλισμένη με air condition, πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος, 4 ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηχοσύστημα με οθόνη αφής 10″, Bluetooth, 1 θύρα USB type C, Mirror screen και χειριστήρια στο τιμόνι, φώτα ημέρας και προβολής led, αντιθαμβωτικούς προβολείς, ζάντες αλουμινίου 16’’, cruise control, αισθητήρα αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας, σύστημα προειδοποίησης παρέκκλισης από λωρίδα κυκλοφορίας, ειδοποίηση κόπωσης οδηγού, αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης κ.ά. Προφανώς υπάρχουν πράγματα να προσθέσεις, όπως μια κάμερα οπισθοπορείας ή το adaptive cruise control, ωστόσο στο σημερινό περιβάλλον της αγοράς και με τους ισχύοντες τιμοκαταλόγους το Value for Money που προσφέρει το Corsa της δοκιμής μας δεν είναι καθόλου κακό. Θα λέγαμε, μάλιστα, ότι με δεδομένη και την ισχύουσα έκπτωση λανσαρίσματος (1.000 €) που προσφέρει η αντιπροσωπεία, το γερμανικό σουπερμίνι αποτελεί μια καλή αγορά.

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 3ΚΥΛΙΔΝΡΟΣ ΣΕ ΣΕΙΡΑ, TURBO. ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 1199 cc. ΙΣΧΥΣ: 100PS/5.500 rpm, ΡΟΠΗ: 205 Nm/1.750 rpm. ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ: (ΜxΠxΥ): 4.061 Χ 1.7655 Χ 1.435 mm. ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.538 mm. ΠΟΡΤΜΠΑΓΚΑΖ: 309/1081 L*. ΒΑΡΟΣ: 1.175 kg. ΩΦ. ΦΟΡΤΙΟ: 445 kg. ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ/0-100 km/h: 9,9’’. ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 194 km/h. ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (ΜΕΙΚΤΗ/ΔΟΚΙΜΗΣ): 5,4-5,1/7,1 L/100km. CO2: 116-114 g/km. ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ: 19.600 €**. ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ: 0 €.

*με τις πλάτες των πίσω καθισμάτων στη θέση τους/ριγμένες

**με την ισχύουσα προωθητική ενέργεια 1.000 ευρώ στις εκδόσεις Edition Pack, GS Pack Ultimate, και 600 ευρώ στις εκδόσεις Edition, GS

Πηγή: Περιοδικό Car and Driver

Nikos Loupakis

Μηχανολόγος Μηχανικός - Δημοσιογράφος

Add comment

Kατηγορίες

Ημερολόγιο

Ιούλιος 2024
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031