Sto Timoni

Nissan Qashqai 1.5 dCi (δοκιμή): σταθερή αξία στα SUV

Μπορεί να έχουν περάσει πέντε χρόνια από το αρχικό λανσάρισμά του στην αγορά και τρία από το facelift, αλλά το δημοφιλέστατο SUV της Nissan, στη δεύτερη γενιά του, η οποία προφανώς ζει την εποχή της ωριμότητας της, εξακολουθεί να αποτελεί ένα σημείο αναφοράς – μία σταθερή αξία στην κατηγορία.

Το Nissan Qashqai είναι ένα από τα πιο επιτυχημένα – από εμπορική άποψη τουλάχιστον – SUV της ελληνικής αγοράς, τόσο στην πρώτη, όσο και στην τρέχουσα, δεύτερη γενιά του. Αυτό το αυτοκίνητο οδηγήσαμε πρόσφατα στην προσθιοκίνητη έκδοση (4Χ2) με τον diesel κινητήρα του 1,5 λίτρου – δώρο της γνωστής «συμμαχίας» Renault – Nissan – Mitsubishi. Μια εξαιρετικά πετυχημένη μονάδα πετρελαίου που στη συγκεκριμένη περίπτωση αποδίδει 115 ίππους και έχουμε δει να κινεί με χαρακτηριστική επιτυχία και οικονομία μοντέλα όχι μόνο της Renault και της Nissan, αλλά και της Mercedes.

Μερικά βασικά ποιοτικά χαρακτηριστικά του SUV της Nissan

Το πόσο επιτυχημένο έχει υπάρξει στην πορεία του το Nissan Qashqai το νιώθεις, ομολογουμένως, από την πρώτη στιγμή που μπαίνεις στο αυτοκίνητο. Βρίσκεσαι λοιπόν σε ένα σαλόνι υψηλής ποιότητας, με μαλακά υλικά να σε περιβάλλουν κυριολεκτικά από παντού, ένα περιβάλλον που σε πείθει και ποιοτικά κυμαίνεται πάνω από τον μέσο όρο της κατηγορίας.

Από την άλλη είσαι σε ένα αυτοκίνητο που είναι ευρύχωρο και μπορεί χωρίς οποιουδήποτε τύπου εισαγωγικά να καλύψει πλήρως τις μεταφορικές ανάγκες μιας οικογένειας. Άφθονος χώρος υπάρχει στο πίσω κάθισμα (όταν στο εμπρός καθίσει ένας ψηλός οδηγός) όχι μόνο για τα γόνατα, αλλά και για να βάλεις τα πόδια σου κάτω από το εμπρός κάθισμα, ώστε στοιχειωδώς να «απλωθείς». Επίσης μπόλικος, 5-6 δάχτυλα, είναι και ο αέρας για το κεφάλι.

Βρίσκεσαι ακόμη σε ένα χώρο ο χαρακτηρίζεται από μία πρακτικά άψογη εργονομία με πολλές θέσεις για μικροπράγματα που διευκολύνουν την καθημερινότητά σου. Το πίσω κάθισμα με τη διαιρούμενη πλάτη και το υποβραχιόνιο με τις υποτυπώδεις ποτηροθήκες, οι πλευρικές θήκες στις πόρτες μπρος-πίσω που χωρούν ένα μικρό μπουκάλι νερού, οι θέσεις για μικροπράγματα και οι μεγάλες ποτηροθήκες στην κονσόλα– όλα είναι στοιχεία που συνεισφέρουν σε αυτό που λέμε πρακτικότητα.

Χαμηλή κατανάλωση: το μεγάλο προσόν του Nissan Qashqai

Η μεγάλη επιβεβαίωση της αρχικής θετικής εντύπωσης για το καταξιωμένο SUV της Nissan έρχεται τη στιγμή που θα βάλεις μπρος και θα ξεκινήσεις. Καταρχάς, μεγάλο ατού του συγκεκριμένου Nissan Qashqai είναι ο κινητήρας ο ενάμιση λίτρου πετρέλαιοκινητήρας: απλά εξαιρετικός, κινεί γρήγορα το αυτοκίνητο και αποδεικνύεται πάρα πολύ οικονομικός, αξιοποιώντας την άφθονη ροπή του (260 Nm / 2000 rpm). Και αν κάποιος παρατηρήσει ότι στις πολύ χαμηλές στροφές (~1.500 rpm) θα περίμενε κάτι παραπάνω από έναν diesel, δεν μπορείς να πεις ότι νιώθεις πραγματικά έλλειψη δύναμης. Εξάλλου έχεις στη διάθεσή σου ένα εύχρηστο εξάρι χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων. Ενώ και ο κινητήρας ανεβάζει πρόθυμα στροφές φτάνοντας τις 4.500 rpm χωρίς να χάνει την απόδοσή του, γεγονός που επιτρέπει ασφαλή προσπεράσματα.

Σημειώνουμε λοιπόν ως σημαντικότατο πλεονέκτημα τη χαμηλή κατανάλωση του SUV της Nissan που στα χέρια μας δεν ξεπέρασε τα 6,4 λίτρα / 100 χιλιόμετρα, με κίνηση στην ευρύτερη περιοχή της πρωτεύουσας.

Στις καθημερινές σου μετακινήσεις αυτό που εισπράττεις είναι ο πολιτισμός της ισορροπίας μεταξύ της άνεσης και του κρατήματος. Μπορεί να μην είναι «γαλλικό» σε αυτόν τον τομέα το Nissan Qashqai, είναι όμως πολύ καλό, καταφέρνοντας και να μην κουράζει στις αναμετρήσεις του με τις κακοτοπιές του οδικού μας δικτύου, αλλά και να στρίβει με ασφάλεια. Σπορ δεν το λές – το τιμόνι είναι σχετικά ελαφρύ για τους «αμετανόητους» – δεν είναι αυτός ο χαρακτήρας του, είναι όμως ένα ασφαλέστατο αυτοκίνητο που θα ταξιδέψει άνετα, επιδεικνύοντας τη δεόυσα ευστάθεια και δεν θα σε τρομάξει με απότομες αντιδράσεις στις στροφές μιας ορεινής διαδρομής.

 

Πόσο συμφέρει;

Όλα αυτά ξεκινούν από τις 22.370 ευρώ για την έκδοση Accenta, που στην περίπτωση του χειροκίνητου κιβώτιου είναι η βασική για το πετρελαιοκίνητο Qashqai. Σε αυτήν την τιμή περιλαμβάνεται ένα τουλάχιστον «λογικό» πακέτο εξοπλισμού και η μόνη αισθητή έλλειψη είναι το ραντάρ παρκαρίσματος (και το λέμε αυτό παρά την ύπαρξη κάμερας οπισθοπορείας, γιατί θεωρούμε την ηχητική ειδοποίηση χρήσιμη). Από κει πέρα, με περίπου 3.000 ευρώ επιπλέον, παίρνεις κυριολεκτικά τα πάντα. Μιλάμε για την έκδοση N-Connecta που οδηγήσαμε και μας άφησε τις καλύτερες εντυπώσεις. Είναι εν τέλει το Nissan Qashqai 1.5 dCi ένα ολοκληρωμένο SUV στο οποίο δυσκολεύεσαι να εντοπίσεις κάποιο σοβαρό μειονέκτημα.

ΥΠΕΡ

Χώροι, ποιότητα κατασκευής, χρηστικότητα, χαμηλά επίπεδα θορύβου, άνεση, ασφαλής οδική συμπεριφορά, χαμηλή κατανάλωση

ΚΑΤΑ

Σχετικά ελαφρύ τιμόνι

Nissan Qashqai 1.5 dCi: Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κυβισμός (cm3) 1461
Ισχύς (PS/rpm) 116/3500
0-100 km/h 12,3’’
Ταχύτητα (km/h) 181
Κατανάλωση*(lit./100 km) 4,3 / 3,6 / 3,9 (5,3)
Εκπομπές CO2* 102 (139-140)
M x Π x Y (mm) 4394 x 1806 x 1590
Πορτμπαγκάζ (lit.) 430
Τιμή** € 22.370

*Κατανάλωση πόλης/εκτός πόλης/συνδυασμένου κύκλου κατά NEDC-BT. Σε παρένθεση η μέση κατανάλωση WLTP. Εκπομπές CO2 κατά NEDC-BT (σε παρένθεση οι τιμές κατά WLTP). Κατηγορία εκπομπών ρύπων: Euro 6d TEMP.

**Tιμή έκδοσης Accenta με: αυτόματο κλιματισμό, Έγχρωμη οθόνη 5″ (Πίνακας οργάνων), Ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός-πίσω, Ηλεκτρικό χειρόφρενο, Κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, Σύστημα Start/Stop, ABS, Brake Assist, EBD, ESP, Hill Start Assist – Υποβοήθηση εκκίνησης σε ανωφέρεια, Cruise Control & Ρυθμιστή τελικής ταχύτητας, LSD – Διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης, Active Trace Control, Active Ride Control, TPMS – Έλεγχος πίεσης ελαστικών, Ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι-θερμαινόμενοι-αυτόματα αναδιπλούμενοι καθρέπτες, ηχοσύστημα με 6 ηχεία & Θύρες Aux-In + USB, οθόνη αφής 7’’ & κάμερα οπισθοπορείας, Ζάντες αλουμινίου 17″ & Ελαστικά 215/60 R17

Η αμέσως επόμενη έκδοση N-Connecta κοστίζει 25.490 ευρώ και προσφέρει επιπλέον μια σειρά από συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης, όπως: AVM – Κάμερα Περιμετρικής Θέασης, HBA – Υποβοήθηση Υψηλής Δέσμης Προβολέων, LDW – Ειδοποίηση Αλλαγής Λωρίδας, MOD – Έλεγχος Κινουμένου Αντικειμένου, TSR – Αναγνώριση Σημάτων Κ.Ο.Κ., FEB+P – Σύστημα Ενεργής Πέδησης με ανίχνευση πεζών. Προσφέρει επίσης Αισθητήρες Παρκαρίσματος εμπρός-πίσω, σύστημα πλοήγησης, android auto κ.ά.

Nikos Loupakis

Μηχανολόγος Μηχανικός - Δημοσιογράφος

Add comment

Kατηγορίες

Ημερολόγιο

Μάρτιος 2024
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031