Sto Timoni

Nissan Juke 1.0 DIG-T (δοκιμή): ένα πλήρες SUV με χαρακτήρα…

Οδηγούμε το “μικρό” SUV της Nissan, στην πλέον συμφέρουσα από την άποψη του “value for money” εκδοχή του, που εκτός από τίμια και χρηστική πρόταση, είναι ταυτοχρόνως και ένα από τα πιο ιδιαίτερα μοντέλα της αγοράς.

Όποιος έχει την εμπειρία του Juke πρώτης γενιάς, αυτής της αντισυμβατικής προσέγγισης που με τον τρόπο της υπήρξε ένας πρωτοπόρος σε αυτό που σήμερα λέμε μικρά SUV ή κατηγορία “B-SUV” (ή αν θέλετε και compact crossovers), δεν θα δυσκολευτεί να καταλάβει τόσο τις ομοιότητες όσο και τις διαφορές ανάμεσα στο παλιό και στο καινούργιο. Kαι οι ομοιότητες είναι τέτοιες που να δικαιολογούν ακριβώς τη λέξη αντικαταστάτης, διάδοχος ή συνεχιστής, αλλά από την άλλη, πάλι, οι διαφορές είναι τόσες που δίνουν και τη δυνατότητα σε όποιον αγοράζει αυτό το Nissan να λέει ότι έχει πάρει ένα αυτοκίνητο εντελώς καινούργιο.

Όμως, από την πρώτη γενιά του μοντέλου κύλισε πολύ νερό στο αυλάκι και τώρα έχουμε πια να κάνουμε με ένα αυτοκίνητο που καλείται να διεκδικήσει μία θέση στον ήλιο στην πιο ανταγωνιστική κατηγορία της αγοράς – και κατά συνέπεια έχει να αντιμετωπίσει έναν πολυπληθή, πλέον, ανταγωνισμό που ξεκινάει από τα πλέον «φρέσκα» Ford Puma, Peugeot 2008, Renault Captur, Volkswagen T-Cross και Skoda Kamiq, αλλά και τα Citroen C3 Aircross, KIA Stonic, Hyundai Kona, ενώ να θυμίσουμε ότι στο δρόμο βρίσκονται το νέο Opel Mokka, αλλά και η εντελώς νέα πρόταση της Toyota, Yaris Cross.

Ασφάλεια και άνεση εν κινήσει

Προφανώς, το Nissan Juke ανήκει στην κατηγορία των αυτοκινήτων που σου προσφέρουν τη δυνατότητα κάποιων πιο “extreme” διαδρομών – είναι δηλαδή ένα αυτοκίνητο που σου δίνει τη δυνατότητα να κινηθείς και στο χώμα, κάτι που στην περίπτωσή μας εξασφαλίζουν τα 17 εκ. της απόστασης από το έδαφος, αλλά και οι μεγάλοι τροχοί των 17 ιντσών. Ενώ το συνθετικό sport (θυμίζουμε: Sport Utility Vehicle – SUV) στην περίπτωση του Juke έχει να κάνει και με το design και με την αίσθηση που τελικά σου δίνει το αυτοκίνητο όταν βρίσκεσαι στη θέση του οδηγού – ακριβώς όπως γινόταν με το μοντέλο της πρώτης γενιάς. Το τι συμβαίνει με το design μπορεί να το δείτε και μόνοι σας και το είχαμε επισημάνει κατά τη δημοσιογραφική παρουσίαση του νέου Nissan Juke, στις αρχές της χρονιάς:

Το αυτοκίνητο έχει μεγαλώσει, αλλά διατήρησε κάποιες βασικές του αναλογίες και ορισμένα στοιχεία που αποτελούσαν σήματα κατατεθέντα αν θέλετε όπως τα εμπρός στρογγυλά φωτιστικά σώματα ή το εσωτερικό με τη χαρακτηριστική κονσόλα, η οποία περιλαμβάνει δύο μεγάλες ποτηροθήκες και εκτείνεται ανάμεσα σε οδηγό.

Στο καινούργιο Juke νιώθεις, λοιπόν, ότι δεν κάθεσαι «επάνω» στο αυτοκίνητο όπως καμιά φορά τυχαίνει να νιώσεις όταν οδηγείς κάποιο SUV επειδή είναι ψηλό. Εδώ νιώθεις ότι είσαι «χωμένος» στο κάθισμα, ότι είσαι «ένα» με το αυτοκίνητο – και σε αυτή την αίσθηση προφανώς συμβάλλει και η μορφή των καθισμάτων που είναι τύπου μπάκετ και προσφέρουν καλή πλευρική στήριξη.

Έτσι, παρά το γεγονός ότι δεν κάθεσαι χαμηλά, αυτή η διαφορετική αίσθηση είναι που σου εμπνέει λίγη παραπάνω αυτοπεποίθηση την ώρα που πλησιάζεις σε μια στροφή για να διαπιστώσεις ότι το Nissan Juke «κρατάει» καλά και δεν θα σε προδώσει με απότομες αντιδράσεις αν αφήσεις το πόδι από το γκάζι πάνω στη στροφή. Δείχνει δηλαδή αρκετά «ανθεκτικό» στο φαινόμενο της μεταφοράς βάρους άρα και ασφαλές για τον μέσο οδηγό. Βεβαίως υπάρχουν πάντα τα ηλεκτρονικά συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης, υπάρχει πάντα το ESP που θα παρέμβει όταν το παρακάνεις και στρίψεις με μεγαλύτερη ταχύτητα λειτουργώντας ως δικλείδα ασφαλείας.

Εξίσου ασφαλής νιώθεις και στον αυτοκινητόδρομο όπου στις μεγάλες ταχύτητες η μόνη ενόχληση που ενδεχομένως θα νιώσεις έχει να κάνει με τον αεροδυναμικό θόρυβο από τους μεγάλους καθρέπτες.

Η ανάρτηση, όπως αντιλαμβάνεστε, παίζει πρωτεύοντα ρόλο στη διαμόρφωση της ασφαλούς οδικής συμπεριφοράς που περιγράψαμε. Το ενδιαφέρον μάλιστα είναι αυτό που είχαμε επισημάνει και κατά την πρώτη οδηγική μας επαφή με το νέο Juke, στη δημοσιογραφική παρουσίαση του αυτοκινήτου τον περασμένο Ιανουάριο: ότι προσφέρει σαφώς αυξημένη άνεση σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο – και με απόλυτα κριτήρια άνω του μέσου όρου: κατά των τις αναμετρήσεις με τις αντιξοότητες του οδικού δικτύου δεν ακούς περίεργους ήχους ενώ και η απορρόφηση των κραδασμών είναι παραπάνω από ικανοποιητική.

Το σύστημα ειδοποίησης αποχώρησης από τη λωρίδα κυκλοφορίας είναι μονίμως ενεργό (μπορεί να απενεργοποιηθεί από τον οδηγό) και παράγει μία τόσο έντονη ειδοποίηση που θα έλεγε κάνεις ότι και… νεκρούς ανασταίνει. Ενώ το σύστημα αποτροπής αποχώρησης από τη λωρίδα (ενεργοποιείται από τον οδηγό) το οποίο παρεμβαίνει στο σύστημα διεύθυνσης και στα φρένα επιβραδύνοντας τη στιγμή που πας να βγεις από τη λωρίδα σου έρχεται να ολοκληρώσει την προστασία που σου προσφέρει το Juke σε ένα μεγάλο ταξίδι, αφού αν πατήσεις διαγράμμιση και θα ξυπνήσεις, και θα παραμείνεις στη λωρίδα σου…

Λογικές επιδόσεις

Κάτω από το εμπρός καπό βρίσκεται ο τρικύλινδρος – με βάση την σύγχρονη τάση εξέλιξης των βενζινοκινητήρων – υπερτροφοδοτούμενος «χιλιάρης» DIG-T που αποδίδει 117 ίππους οι οποίοι είναι υπεραρκετοί για να κινήσουν γρήγορα το Juke. Παρόλο που δεν δείχνει «σπίρτο» στο πρώτο πάτημα του γκαζιού, κατά την εκκίνηση και στις πολύ χαμηλές στροφές (κάτω από τις 2.000 rpm), σου επιτρέπει, αξιοποιώντας τη ροπή του (180 Nm/1750-4000 rpm), να κινηθείς γρήγορα. Ενώ δεν δυσανασχετεί και στις ψηλές στροφές – κάτι που σημαίνει ότι μπορείς να τον πιέσεις όσο θέλεις για να αξιοποιήσεις πλήρως την ισχύ του σε ένα προσπέρασμα, σε μια ορεινή διαδρομή ή όταν θέλεις να αναπτύξεις ταχύτητα με πλήρες φορτίο. Στην περίπτωση βέβαια αυτή θα δεις τη γενικά μέτρια κατανάλωση να ξεπερνάει πολύ εύκολα τα 9,0 λίτρα/100 χλμ.

Εξαιρετικό είναι το κιβώτιο ταχυτήτων καθώς μπορείς να βασιστείς επάνω του για όσο γρήγορα κατεβάσματα θέλεις, ενώ αποτελεσματικά και σχετικώς ανθεκτικά είναι τα φρένα, παρόλο που στους πίσω τροχούς φιλοξενούνται ταμπούρα και όχι δισκόφρενα. Σημειώνουμε στο σημείο αυτό ότι τα δισκόφρενα προσφέρονται στην πλουσιότερη έκδοση “N-Connecta” των €20.900, που προσφέρει ταυτοχρόνως και επιλογή λειτουργίας οδήγησης – και κατά συνέπεια προσφέρεται για αυτούς που θέλουν το κάτι παραπάνω στον τομέα της οδήγησης.

Οικογενειακοί χώροι

Άν τώρα σας φόβισε η… προχωρημένη εμφάνιση του νέου Juke και νομίζετε ότι θα πάρετε ένα αυτοκίνητο με παραξενιές, έχετε κάνει λάθος! Tο νέο Nissan Juke είναι ένα πρακτικό αυτοκίνητο του οποίου η επιτυχία έγκειται ακριβώς στις ιδιαίτερες σχεδιαστικές πινελιές που σε κάνουν να μην… βαριέσαι. Είναι ένα αυτοκίνητο που έχει το δικό του «χρώμα» αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι υστερεί σε χώρους, αφού πίσω κάθεται με χαρακτηριστική άνεση ένας ψηλός ενήλικας, πίσω από έναν επίσης ψηλό οδηγό. Ενώ καλό βαθμό πρέπει να βάλουμε και στη διαμόρφωση του εσωτερικού, στο οποίο συναντά κανείς αρκετές χρηστικές θήκες.

Καλή είναι και η ποιότητα κατασκευής. Στη συγκεκριμένη περίπτωση του αυτοκινήτου δοκιμής υπήρχε και επένδυση από ύφασμα σε ένα μέρος του ταμπλό και στις πόρτες που ήταν έτσι πιο μαλάκες στην αφή, συμβάλλοντας στη δημιουργία ενός έτσι «ποιοτικού» κλίματος. Κανένα παράπονο, τέλος, από το πορτμπαγκάζ, που είναι από τα «μεγάλα» της κατηγορίας. Γενικώς είναι ένα αυτοκίνητο με αρκετούς χώρους το Juke και αν ήθελε κάποιος να εκφράσει παράπονα σε σχέση με την χωρτοταξική διαμόρφωση και την εργονόμία, θα στεκόταν κυρίως στην ορατότητα προς τα πίσω και πλάγια, καθώς επίσης και στα τα πίσω παράθυρα, που δεν είναι τόσο μεγάλα (χωρίς βεβαίως να έχουν σχέση με οριακό αρνητικό ρεκόρ του Toyota C-HR στον τομέα αυτό) και δεν προσφέρουν τόσο καλή ορατότητα – ιδιαίτερα σε ένα μικρό παιδί που βλέπει τα πάντα από πιο χαμηλά.

Στα συν της εργονομίας προσθέστε τον εξαιρετικά πλήρη πίνακα οργάνων με τα ιδιαίτερα ευανάγνωστα όργανα, αλλά και το πολυλειτουργικό τιμόνι.

Περισσότερες φωτογραφίες του νέου Nissan Juke, από τη δημοσιογραφική παρουσίαση του μοντέλου μπορείτε να δείτε εδώ

Εν κατακλείδι

Μπορεί να μην υπήρξε τόσο θορυβώδες όσο στην πρώτη του γενιά, όμως το νέο Juke βρίσκεται πλέον στη φάση της ωριμότητάς του που του επιτρέπει να είναι πλήρως ανταγωνιστικό σε όλους τους τομείς. Δεν είναι πια ο μοναχικός ταξιδιώτης, αλλά ένα σύγχρονο «μικρό» SUV πλήρως αξιοποιήσιμο από μια οικογένεια, με κάτι παραπάνω από ικανοποιητικούς χώρους και πλήρη εξοπλισμό. Και αν παρατηρήσει κανείς ότι η σχέση τιμής εξοπλισμού δεν το καθιστά «κελεπούρι» από την άλλη δεν μπορεί να μην ομολογήσει ότι το Nissan Juke έχει μια πολύ λογική τιμή. Γιατί, από την έκδοση “Accenta” που οδηγήσαμε λείπουν ελάχιστα πράγματα, όπως το σύστημα επιλογής λειτουργίας οδήγησης (Drive Mode: Eco, Standard, Sport), το έξυπνο κλειδί και το δερμάτινο τιμόνι που προσφέρονται με σχετικά μικρή επιβάρυνση στην αμέσως επόμενη έκδοση “N-Connecta” που κοστίζει 20.900 ευρώ.

Ωστόσο δεν είναι η θετική έκβαση της οικονομοτεχνικής ανάλυσης – ή τουλάχιστον δεν είναι μόνο αυτή – που θα μας οδηγούσε στην αγορά ενός Juke. Γιατί πλήρεις και λογικές προτάσεις μπορεί να βρείτε και αλλού. Το Nissan Juke το αγοράζεις τελικά γιατί σε πείθει ότι έχει τον δικό του χαρακτήρα. Και σε πείθει όχι τόσο όταν το παρατηρείς απ’ έξω, αλλά – κυρίως – όταν το οδηγείς…

Υπέρ
Σχεδίαση, χώροι, ποιότητα κατασκευής, οδική συμπεριφορά, άνεση, εξοπλισμός

Κατά
Ορατότητα προς τα πίσω

Nissan Juke 1.0 DIG-T 6MT – Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κυβισμός (cm3) 999
Ισχύς (PS / rpm) 117/5250
0-100 km/h 10,4’’
Ταχύτητα (km/h) 180
Κατ/ση (lit./100 km) 5,6 / 4,5 / 4,9*
CO2* (g/km) 112
M x Π x Y (mm) 4210 x 1800 x 1595
Πορτμπαγκάζ (lit.) 422
Τιμή** € 18.900

*Κατανάλωση πόλης / εκτός πόλης / μεικτή, κατά NEDC. Κατανάλωση WLTP: 5,9 – 6,3, CO2 WLTP: 135 – 143 g/km
**Τιμή έκδοσης “Accenta”, που διαθέτει ABS με EBD & Brake Assist, σύστημα ευστάθειας VDC (Vehicle Dynamic Control) με Traction Control, Active Trace Control, Active Ride Control, αυτόματο κλιματισμό, θερμαιν. εμπρός καθίσματα, έγχρωμη οθόνη αφής 8″, Apple Car Play & Google Android Auto, λειτουργία ρύθμισης Αναγνώρισης Φωνής στο τιμόνι, κάμερα οπισθοπορείας, διπλό πάτωμα χώρου αποσκευών, ζάντες αλουμινίου 17″ (215/60 R17), εξωτ. καθρέπτες ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι, με φλας θερμαινόμενοι και αυτόματα αναδιπλούμενοι και ένα πακέτο ηλεκτρονικών συστημάτων με: Emergency Call, Intelligent Emergency Braking με αναγνώριση πεζών & δικυκλιστών, Intelligent Lane Intervention and Warning (σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας με λειτουργία παρέμβασης), High Beam Assist (υποβοήθηση «μεγάλης σκάλας» προβολέων [φώτα πορείας]), Traffic Sign Recognition συνδεδεμένο με το Cruise Control (Αναγνώριση Σημάτων Κυκλοφορίας), TPMS (Σύστημα προειδοποίησης πίεσης ελαστικών – και για τους 4 τροχούς)

Nikos Loupakis

Μηχανολόγος Μηχανικός - Δημοσιογράφος

Add comment

Kατηγορίες

Ημερολόγιο

Οκτώβριος 2021
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031