Sto Timoni

Jeep Renegade 1.3T: Ένα SUV πραγματικά διπλού ρόλου (δοκιμή)

Η εφοδιασμένη με τετρακίνηση αμερικανική πρόταση καταφέρνει ταυτόχρονα να επιτρέπει τη δυνατότητα για εκτός δρόμου εξερευνήσεις αλλά και σπορ επιδόσεις στην άσφαλτο.

Από την πλήρη ονομασία του μοντέλου ξεκινάμε, θέλοντας και μη, την αναφορά μας στο ανανεωμένο Renegade, όχι τόσο γιατί έχουμε να κάνουμε με μία ισχυρή έκδοση – με 180 ίππους – ενός γνωστού και δημοφιλούς μοντέλου που πρόσφατα ανανεώθηκε, όσο επειδή – η ένδειξη “4Χ4” δημιουργεί – όχι άδικα – τις αντίστοιχες προσδοκίες κατά την κίνηση εκτός δρόμου. Πολύ περισσότερο που μιλάμε για μια εταιρία με ιδιαίτερη σχέση με το χώμα. Βεβαίως, δεν μιλάμε για κάποιο «σκληροτράχηλο» μοντέλο της Jeep (λέγε με Wrangler), αλλά για ένα σαφώς πιο πολιτισμένο μοντέλο με «λογική» απόσταση από το έδαφος και εφοδιασμένο με το εξελιγμένο σύστημα μόνιμης μετάδοσης της κίνησης σε όλους τους τροχούς Selec-Terrain.

Αποτελεσματικότητα παντός εδάφους

Όταν βρεθείς στο τιμόνι αυτού του Renegade δεν είναι, κατ’ αρχάς ανάγκη να ασχοληθείς με τη λειτουργία του συστήματος μετάδοσης – εδώ η ροπή ανακατανέμεται συνεχώς μεταξύ του εμπρός και του πίσω άξονα εφόσον ο σχετικός περιστροφικός επιλογέας του συστήματος Selec-Terrain βρίσκεται στη θέση “Auto”.  Όταν όμως οι καιρικές συνθήκες αλλάξουν ή/και βρεθείς και σε διαφορετικό τύπο εδάφους / οδοστρώματος τότε έχεις στη διάθεσή σου τις επιλογές: “Snow”, Sand” και “Mud” (χιόνι, άμμος, λάσπη). Ενώ για τα πιο δύσκολα υπάρχει και λειτουργία κλειδώματος της τετρακίνησης (4WD Lock). Και μόνο η περιγραφή όλου αυτού του συστήματος είναι βέβαιο ότι αυξάνει την αυτοπεποίθηση του οδηγού που μπορεί να κινηθεί εκτός δρόμου σε σημεία που τα περισσότερα SUV, ακόμα και τα τετρακίνητα, κινδυνεύουν να κολλήσουν.

Ενδεικτικές των δυνατοτήτων κίνησης εκτός δρόμου του Renegade είναι και οι χαρακτηριστικές γωνίες προσέγγισης (19,3°), αποχώρησης (24,2°) και ράμπας (15,7°) για τη γωνία. Το ρυμουλκούμενο φορτίο φτάνει τα 1400 κιλά.

Το ενδιαφέρον είναι ότι τα παραπάνω χαρακτηριστικά δεν συνεπάγονται παραχωρήσεις στην οδική συμπεριφορά στην άσφαλτο – κάθε άλλο μάλιστα. Με την ανάρτηση να είναι λογικά σφιχτή, κάτι που σημαίνει ότι στις συναντήσεις του με τις κακοτοπιές της ασφάλτου το αυτοκίνητο δεν αντιδρά απότομα και δεν ταλαιπωρεί τους επιβάτες του, το Renegade επιδεικνύει ένα απρόσμενα καλό κράτημα, που δεν δυσκολεύεσαι να το χαρακτηρίσεις σπορ – πάντα με βάση τα δεδομένα της κατηγορίας. Δεν πλέει, δεν γέρνει υπερβολικά, παρέχει σωστή αίσθηση στον οδηγό, ενώ το εννιάρι αυτόματο κιβώτιο, που εκτός των άλλων είναι πολύτιμος σύμμαχος κατά την κίνηση εκτός δρόμου, προσφέρει και άνεση στις καθημερινές μετακινήσεις, ξεκουράζοντας το αριστερό πόδι του οδηγού, αλλά και αρκετά γρήγορες αλλαγές. Από την πλευρά του ο κινητήρας, εκτός από την εμφανώς άφθονη ισχύ διαθέτει και αυξημένη ροπή που εμφανίζεται σε σχετικά χαμηλές στροφές.

Πρακτικότητα

Με το μήκος του να φτάνει τα 4,23 μέτρα και να το κατατάσσει στην «μικρή» κατηγορία των SUV, δηλαδή στην B-SUV, δεν περιμένεις ότι το Renegade θα είναι τόσο ευρύχωρο. Κανένα πρόβλημα για τους ψηλούς που θα βρεθούν στο πίσω κάθισμα, με έναν επίσης ψηλό οδηγό στο τιμόνι, καθώς θα διαπιστώσουν ότι έχουν αρκετό αέρα για τα γόνατά τους και ακόμα περισσότερο για το κεφάλι τους. Στη γενικότερη αίσθηση της ευρυχωρίας συμβάλλει και το ότι το παρμπρίζ δεν έχει ιδιαίτερα μεγάλη κλίση, δημιουργώντας μεγαλύτερο εσωτερικό «αέρα», ενώ η επίσης κάθετη πίσω πόρτα λειτουργεί προς όφελος του πορτμπαγκάζ. Δεν αργείς λοιπόν να διαπιστώσεις ότι το συγκεκριμένο Jeep κινείται – χωροταξικά τουλάχιστον – στα όρια της χρυσής τομής, αφού δεν είναι ογκώδες, οπότε είναι αρκετά ευέλικτο, ενώ ταυτόχρονα προσφέρει χώρους για όλη την οικογένεια, αλλά και αρκετές θέσεις για μικροπράγματα στο εσωτερικό, το οποίο είναι «ντυμένο» με υλικά καλής ποιότητας.

 

Με προηγμένα συστήματα ασφάλειας και άνεσης όπως το Lane Departure Warning Plus, το Traffic Sign Recognition System, το Intelligent Speed Assist και το Cruise Control να είναι στάνταρ σε όλα τα επίπεδα εξοπλισμού η έκδοση “Limited” που είχαμε στη διάθεσή μας είναι επιπλέον εφοδιασμένη με υποβοήθηση πέδησης έκτακτης ανάγκης, ηλεκτρονικό σύστημα προστασίας από ανατροπή (ERM), Adaptive Cruise Control, ραντάρ παρκαρίσματος μπρος-πίσω, multimedia Center VP2 με οθόνη αφής 7’’, Uconnect Access μέσω κινητού κλπ.

Κατ’ αυτόν τον τρόπο η φαινομενικά ψηλή τιμή του αυτοκινήτου αρχίζει να κινείται στα όρια του ελκυστικού, αφήνοντας τελικά μόνο την αυξημένη κατανάλωση (εμείς είδαμε σε μεικτές συνθήκες 12,0 λίτρα/100 χλμ.)να αποτελεί μια δεδομένη αδυναμία του μοντέλου. Γιατί πολύ δύσκολα θα βρείτε σε αυτά τα χρήματα ένα τόσο γρήγορο αυτοκίνητο με αυτές τις δυνατότητες κίνησης εκτός δρόμου που σας προσφέρει το συγκεκριμένο Renegade. Εξάλλου, αν θεωρείτε ότι δεν χρειάζεστε το 4Χ4, υπάρχουν οι φθηνότερες προσθιοκίνητες εκδόσεις, που είναι σημαντικότατα φθηνότερες, χωρίς βεβαίως να υστερούν σε πρακτικότητα.

Υπέρ
Επιδόσεις, Δυνατότητες κίνησης εκτός δρόμου,
Οδική συμπεριφορά, Ποιότητα κατασκευής,
Χώροι, Πρακτικότητα, Εξοπλισμός
Κατά
Υψηλή κατανάλωση

 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Βενζινοκινητήρας 1332 cm3
Ισχύς (hp/rpm) 180/5750
0-100 km/h 8,5’’
Ταχύτητα (km/h) 201
Κατ/ση (l/100 km)* 8,5/6,1/7,0
CO2*(g/km) 160
Μ x Π x Υ 4236 x 1805 x 1684 mm
Πορτμπαγκάζ** 351 / 1.297 λίτρα
Τιμή 27.900 €
H τιμή αφορά την έκδοση 1.3T 180 hp 4X4 AT9 “Limited
(με «9-άρι» αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων).
Η προσθιοκίνητη βασική έκδοση 1.0Τ 120 hp κοστίζει € 18.900,
ενώ η βασική πετρελαιοκίνητη 1.6 MTJ 120 hp € 20.900.
*Τυποποιημένη κατανάλωση και εκπομπές CO2 σύμφωνα με τον κύκλο δοκιμών WLTP
** Χωρητικότητα με τα πίσω καθίσματα όρθια / αναδιπλωμένα, μέθοδος VDA

Δημοσιεύτηκε στο ΕΘΝΟΣ, στις 12/1/2020

Nikos Loupakis

Μηχανολόγος Μηχανικός - Δημοσιογράφος

Add comment

Kατηγορίες

Ημερολόγιο

Μάρτιος 2024
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031