Sto Timoni

Hyundai i30 1.0Τ 120PS 48V Hybrid: Ένα μικρομεσαίο που συμφέρει…

Το Hyundai i30 παραμένει και μετά την ανανέωσή του ένα πλήρες– και ισορροπημένο από κάθε άποψη – αυτοκίνητο, που προσφέρεται με πλούσιο εξοπλισμό και διατίθεται σε μια τιμή που συνεχίζει την παράδοση του υψηλού value for money της κορεατικής εταιρίας.

Έχοντας πλέον ωριμάσει, και μετά από σχεδόν τέσσερα χρόνια στην αγορά, ο εκπρόσωπος της Hyundai στην πάλαι ποτέ δημοφιλέστατη “μικρομεσαία” κατηγορία, το Hyundai i30, υποβλήθηκε σε ένα αισθητικό και τεχνολογικό facelift, προκειμένου να επιστρέψει στη «μάχη» πιο ανταγωνιστικό.

Τα led εμπρός φώτα ημέρας είναι ίσως το πιο χαρακτηριστικό καινούριο στοιχείο που μπορεί να εντοπίσει κανείς, ενώ αλλαγές έχουν επίσης γίνει στη μάσκα, τους προφυλακτήρες και τις ζάντες.

Στο εσωτερικό οι αλλαγές έχουν να κάνουν με τον νέο πίνακα οργάνων που ενσωματώνει και ψηφιακή οθόνη 7,0’’ καθώς μια νέα μεγαλύτερη έγχρωμη οθόνη αφής για τα infotainment συστήματα του αυτοκινήτου 8,0’’ στο κέντρο του ταμπλό. Σημειώστε ότι η απόχρωση του φωτισμού αυτής της οθόνης μεταβάλλεται με βάση την επιλεγμένη λειτουργία οδήγησης (πράσινο για την οικονομική “Eco”, μπλε για τη “Normal” και κόκκινο για τη “Sport” λειτουργία). Ενώ ο οδηγός μπορεί να επιλέξει την πληροφορία που εμφανίζεται στο κέντρο της οθόνης αυτής.

Η εικόνα κατά τ’ άλλα παραμένει λίγο-πολύ γνώριμη, με αρκετό μαλακό πλαστικό στο ταμπλό, που προσδίδει μια αίσθηση καλής ποιότητας.

Ολίγον υβριδικό και αρκετά high tech το νέο Hyundai i30

Μικρές, λοιπόν, οι αισθητικές παρεμβάσεις στο νέο Hyundai i30, όμως οι αλλαγές που έχουν γίνει στο σύστημα κίνησης είναι πιο ουσιαστικές, αφού πλέον το αυτοκίνητο προσφέρεται και με 48 Volt ήπια υβριδικό σύστημα – όπως στην περίπτωση της έκδοσης που οδηγήσαμε – το οποίο θεωρητικά προσφέρει και μειωμένη κατανάλωση, και καλύτερο τράβηγμα.

Ενώ επιπλέον, στην έκδοση με το 6-άρι χειροκίνητο κιβώτιο, το αυτοκίνητο διαθέτει τον ηλεκτρονικά ελεγχόμενο συμπλέκτη iMT που επιτρέπει το σβήσιμο του κινητήρα και εν κίνησει, δηλαδή κατά το «ρολάρισμα», για ακόμα μεγαλύτερη μείωση της κατανάλωσης. Έχει οπωσδήποτε το δικό της ενδιαφέρον αυτή η λειτουργία που αρχικά μπορεί να ξενίσει, ενώ στη συνέχεια μπορεί και να προξενήσει το χαμόγελο του οδηγού στη θέα της ένδειξης “sailing” με το… καραβάκι να παραπέμπει σε κάτι πι ανέμελο από την καθημερινότητα της οδήγησης. Τόσο ανέμελο, που κατεβαίνοντας το ποτάμι προς Πειραιά μπορεί να ρίξεις την κατανάλωση στα 5,8 lit./100 km. Ενώ κατά τ’ άλλα, στις σκληρές καθημερινές μετακινήσεις εντός λεκανοπεδίου μπορείς και να ξεπεράσεις τα 8,0 lit./100 km για να καταλήξεις τελικά σε ένα μέσο όρο της τάξης των 7,6 lit./100 km, πάντα για μετακινήσεις στην περιοχή της πρωτεύουσας.

Πέρα από την οικονομία, όμως, το ήπια υβριδικό – 48V hybrid – σύστημα εξασφαλίζει και καλύτερο «τράβηγμα» στις χαμηλές στροφές για τον σύγχρονης τεχνολογίας τρικύλινδρο χιλιάρι – τεχνολογίας μεταβλητής διάρκειας ανοίγματος των βαλβίδων CVVD – turbo κινητήρα. Η αλήθεια είναι ότι και πάλι, σε κάποιες περιπτώσεις μπορεί κανείς να μην έχει την απόλυτα άμεση απόκριση που θα ήθελε – στις πολύ χαμηλές στροφές, σαφώς κάτω από τις 2.000 rpm – ωστόσο σε γενικές γραμμές έχουμε έναν κινητήρα που δεν σε απογοητεύει και όταν του ζητήσεις κάτι παραπάνω έχει πάντα να σου προσφέρει τους 120 ίππους του, οι οποίοι είναι σαφώς περισσότεροι από αυτούς που χρειάζεται το μέσο οικογενειακό μεταφορικό αυτοκίνητο που αντιπροσωπεύει το Hyundai i30. Κάτι που αντικατοπτρίζεται άλλωστε και στις επιδόσεις, με τα 0-100 km/h να έρχονται σε 11,2’’.

Hyundai i30: συνολικά ισορροπημένο

Όσον αφορά, τώρα, την οδική συμπεριφορά και τα φρένα ισχύει το αρχικό σχόλιο για το Hyundai i30, ότι έχουμε να κάνουμε με ένα ισορροπημένο αυτοκίνητο, με ημιάκαμπτο άξονα πίσω και δισκόφρενα παντού, που προσφέρει καλό κράτημα και αρκετά καλή άνεση. Το δικό τους ρόλο στη διαμόρφωση της οδικής συμπεριφοράς παίζουν τα 225/45 R17 κατηγορίας 91W ελαστικά Michelin Primacy 4, ενώ στον τομέα της άνεσης, τη δική της συνεισφορά έχει η καλή ηχομόνωση – και σημειώνουμε στο σημείο αυτό ότι το ανανεωμένο Hyundai i30 είναι πιο αθόρυβο από αρκετά μοντέλα της κορεατικής εταιρίας.

Θυμίζουμε ότι το δικό της ρόλο παίζει η δυνατότητα επιλογής λειτουργίας οδήγησης, με τη Sport να προσφέρει καλύτερη αίσθηση στο τιμόνι, αλλά και πιο άμεση απόκριση στο γκάζι.

Εργοστασιακές φωτογραφίες του Hyundai i30 hatchback:

 

Καλύπτοντας τις ανάγκες μιας τυπικής οικογένειας

Ο χαρακτηρισμός ισορροπημένο αφορά επίσης και τους χώρους, και την εργονομία του νέου Hyundai i30. Έχουμε λοιπόν και πάλι μία “λογική” άνεση για τέσσερις έως πέντε ενήλικες και ένα “ικανό” πορτμπαγκάζ 395 λίτρων. Μπορεί λοιπόν να μην είναι το πιο ευρύχωρο – κορυφαίο σε χώρους – μοντέλο της αγοράς το Hyundai i30, συμβαδίζει όμως με τα δεδομένα της κατηγορίας, καλύπτοντας πλήρως τις ανάγκες μια τυπικής τετραμελούς οικογένειας. Ενώ στα συν του μικρομεσαίου Hyundai οφείλει κανείς να συμπεριλάβει την εργονομία και τη χρηστικότητα, με άφθονες θέσεις για μικροπράγματα στην κεντρική κονσόλα και στις πόρτες – ανάμεσά τους και οι «σωστές» ποτηροθήκες, στοιχείο ζωτικής σημασίας για τις καθημερινές μετακινήσεις ενός οδηγού που «γράφει» αρκετά χιλιόμετρα.

Μοναδικό στοιχείο που απαιτεί εξοικείωση – και γι’ αυτό το λόγο θα το χαρακτηρίζαμε ως εργονομική αδυναμία – είναι το γεγονός ότι για να βάλεις μπρος πρέπει και να πατάς το πεντάλ του συμπλέκτη, και να έχεις επιλέξει τη νεκρά! Διπλή ασφάλεια έναντι ατυχούς εκκίνησης του κινητήρα επέλεξαν λοιπόν οι Κορεάτες, πάντως – κατά την ταπεινή μας γνώμη – θα αρκούσε και μόνο ο συμπλέκτης…

Υψηλό value for money

Φτάνοντας στο ταμείο έρχεται η ώρα να κάνουμε τη σχετική οικονομοτεχνική ανάλυση. Και εδώ το ανανεωμένο Hyundai i30 1.0T 120 ps 48V hybrid φαίνεται να συνεχίζει την παράδοση – μια παράδοση που θέλει να προσφέρεται ένα συνολικά πλούσιο πακέτο σε συμφέρουσα τιμή. Κοιτώντας λοιπόν τον τιμοκατάλογο και τη λίστα του εξοπλισμού επιβεβαιώνεις ότι τα 19.390 ευρώ που κοστίζει η έκδοση Distinctive αντιστοιχούν σε ένα υπερπλήρη εξοπλισμό που περιλαμβάνει τα πάντα. Σημειώνουμε στο σημείο αυτό ότι παρόλο που υπάρχει και ακόμα φθηνότερη – κατά περίπου 1.000 ευρώ – επιλογή, η έκδοση Premium εξακολουθεί να είναι μία περίπτωση υψηλού value for money.

Δείτε εδώ τα πλήρη Τεχνικά Χαρακτηριστικά του ανανεωμένου Hyundai i30 hatchback

Εννοείται ότι η μακροσκελής λίστα του εξοπλισμού περιλαμβάνει τη σταθερή αξία της Hyundai το πακέτο προηγμένων συστημάτων ασφαλείας S-10 που ξεκινά από την υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας και τελειώνει στην αυτόματη έκτακτη πέδηση με αναγνώριση πεζών. Ενώ η άλλη σταθερή αξία της Hyundai, η πενταετής εγγύηση απεριορίστων χιλιομέτρων είναι και εδώ παρούσα, επιβεβαιώνοντας το υψηλό επίπεδο αξιοπιστίας που έχει κατακτήσει η πάλαι ποτέ «δευτεροκλασάτη» εταιρία. Το ανανεωμένο Hyundai i30 μπορεί να υστερεί ίσως ελαφρά στον τομέα της φινέτσας σε σχέση με κάποια καθιερωμένα, σαφώς πιο ακριβά «δυτικά» μοντέλα, αλλά καθώς στοχεύει στην απόλυτη ουσία, τελικά αποδεικνύεται και αποτελεσματικό, και ποιοτικό, και μία από τις λίγες περιπτώσεις που μπορείς σήμερα στην αγορά να χαρακτηρίσεις ως ευκαιρία…

Δείτε εδώ τον πλήρη ισχύοντα τιμοκατάλογο του ανανεωμένου Hyundai i30 hatchback

Δείτε εδώ τον αναλυτικό εξοπλισμό του ανανεωμένου Hyundai i30 hatchback

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
1.0Τ/120 PS
Κυβισμός (cm3) 998
Ισχύς (PS / rpm) 120/6000
0-100 km/h 11,2’’
Ταχύτητα (km/h) 196
Κατανάλωση*(lit./100 km) 5,3 – 6,0
Εκπομπές CO2* 120 – 137
M x Π x Y (mm) 4340 x 1795 x 1455
Βάρος (kg) 1216 – 1365
Πορτμπαγκάζ (lit.) 395 / 1.301
Τιμή** € 19.390
*Κατανάλωση και εκπομπές ρύπων συνδυασμένου κύκλου, κατά WLTP
**Έκδοση “Distinctive” με την ισχύουσα προσφορά της αντιπροσωπείας.

 

Nikos Loupakis

Μηχανολόγος Μηχανικός - Δημοσιογράφος

Add comment

Kατηγορίες

Ημερολόγιο

Οκτώβριος 2021
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031