Sto Timoni

Hyundai i10 N Line (δοκιμή): σβέλτο, ευέλικτο και τελικά ευχάριστο

Δεν είναι ακριβώς αυτό που νομίζεις η σπορ έκδοση του μικρού Hyundai i10. Είναι ένα ευκολο-οδήγητο, χρηστικο και δεόντως – για τα δεδομένα της κατηγορίας – γρήγορο μικρό αυτοκίνητο, που σε εκπλήσσει ευχάριστα με τη συνολική αίσθηση και άνεση που προσφέρει.

Όταν βρίσκεσαι στο τιμόνι του μικρού Hyundai i10 με τις ιδιαίτερες ζάντες και τις χαρακτηριστικές κόκκινες λεπτομέρειες καταλαβαίνεις ότι οδηγείς ένα αυτοκίνητο που έχει «κάτι» από αυτό που λέμε σπορ. Γιατί με 100 ίππους δεν έχεις την απαίτηση υψηλών επιδόσεων, όμως το Hyundai i10 N Line μπορεί κάλλιστα με αυτή την ισχύ να είναι – και είναι – ένα σβέλτο μικρό αυτοκίνητο.

Το μυστικό πίσω από το “N Line”

Τη βασική διαφορά σε σχέση με τις υπόλοιπες εκδόσεις του μοντέλου την κάνει, βέβαια, ο τρικύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας των 100 ίππων. Η παρουσία της συγκεκριμένης μονάδας κάτω από το εμπρός καπό γίνεται αισθητή από την πρώτη στιγμή που θα βάλεις μπρος και σε προδιαθέτει για κάτι διαφορετικό.

Συνολικά διαφορετική είναι βέβαια και η αίσθηση του αυτοκινήτου καθώς και το τιμόνι προσφέρει καλύτερη πληροφόρηση στον οδηγό (κάτι απολύτως λογικό αφού το σύστημα διεύθυνσης είναι διαφορετικό σε σχέση με τις «απλές» εκδόσεις του Hyundai i10.

Διαφορετική και η ανάρτηση, που παρότι είναι κατά 15% πιο σφιχτή (και χαμηλωμένη) δεν αισθάνεσαι ότι κοπανάει – και σημειώνουμε εδώ ότι παρόλο που θεωρητικά έχουμε να κάνουμε με κάτι πιο «σκληρό» σε σχέση με το i10 που είχαμε δοκιμάσει, η συνολική συμπεριφορά της είναι καλύτερη. Έτσι στο Hyundai i10 N-Line απουσιάζουν κάποιες απότομες αντιδράσεις της πίσω ανάρτησης στις απότομες ανωμαλίες του οδοστρώματος, που είχαμε εντοπίσει στη δοκιμή εκείνου του μοντέλου. Δεν είναι βέβαια το i10 N Line το πιο άνετο αυτοκίνητο του κόσμου είναι όμως ένα μεταφορικό μέσο που σε καμία περίπτωση δεν θα σε κουράσει στις καθημερινές σου μετακινήσεις.

 

Γρήγορο και οικονομικό μικρό

Ενώ χάρη στους 100 ίππους του αυτό που κυρίως έχει να σου προσφέρει επιπλέον είναι η δυνατότητα μιας ταχύτερης προσπέρασης, ιδιαίτερα με φορτίο. Ενώ αν θελήσεις να «δεις» κάτι παραπάνω στον τομέα της οδήγησης – πχ. σε ένα δρόμο με στροφές – και εδώ δεν θα σου πει όχι, τηρουμένων πάντα των αναλογιών. Τότε θα εκτιμήσεις και την απόδοση των φρένων.

Σημειώστε δε ότι παρά το γεγονός ότι ο 1.0 T-GDi συνδυάζεται με πεντάρι – και όχι εξάρι – κιβώτιο ταχυτήτων, δεν έχει πρόβλημα όχι μόνο να κατεβάζει το χρόνο για το 0-100 km/h 10,5 στα δεύτερα, αλλά και να τραβάει από τις χαμηλές στροφές, καλύπτοντας τα όποια κενά αφήνει θεωρητικά η έλλειψη μιας επιπλέον σχέσης μετάδοσης.

Κατά τα άλλα το μικρό Hyundai διαθέτει όλα τα πλεονεκτήματα που είχαμε αναφέρει και κατά τη δοκιμή της έκδοσης με τον επίσης «1000άρη» αλλά όχι τούρμπο κινητήρα των 67 ίππων, που δεν ήταν «σπορ», αλλά εξαιρετικά οικονομικό. Στοιχείο που όπως φαίνεται χαρακτηρίζει και το i10 N Line της δοκιμής μας. Με την κατανάλωση να συγκρατείται σε χαμηλά επίπεδα και να κυμαίνεται στα 6,5 περίπου λίτρα για κίνηση αποκλειστικά μέσα στην Αθήνα, αλλά να μπορεί να πέσει εύκολα στα 5,5 σε ένα χαλαρό πήγαινε-έλα στον Κηφισό, το Hyundai i10 N Line των 100 ίππων είναι εντέλει ένα οικονομικό αυτοκίνητο για απροβλημάτιστη καθημερινή χρήση. Γιατί σε σχέση με τους χώρους, την πρακτικότητα και την ποιότητα κατασκευής ισχύουν όσα είχαμε γράψει στην αναλυτική δοκιμή του “απλού”, μη turbo, μοντέλου Hyundai i10 MPi 67 hp.

Κοστίζει, αλλά αξίζει

Όντας στην κορυφή της γκάμας του μικρού Hyundai, το i10 N Line δεν θα μπορούσε να είναι και το πιο προσιτό – και εν τέλει η τιμή του φτάνει τα 15.590 ευρώ (με βάση την ισχύουσα προσφορά της αντιπροσωπείας). Όμως είναι φανερό ότι απευθύνεται σε ένα κοινό που δεν ψάχνει το πιο προσιτό και οικονομικό, αλλά το «ιδιαίτερο» μικρό – και με αυτή την έννοια έχουμε να κάνουμε με μια πολύ λογική πρόταση. Για τους υπόλοιπους, που κινούνται με γνώμονα την οικονομία στο σύνολό της, καλύτερη επιλογή είναι η έκδοση των 67 ίππων.

Μην ξεχνάμε ότι έχουν λιγοστέψει οι κατασκευαστές που δίνουν το παρόν στη «μικρή» κατηγορία και με αυτή την έννοια η επένδυση της Hyundai σε αυτόν ακριβώς τον χώρο δείχνει τόλμη και επιμονή. Τέλος, η γνωστή πενταετής, χωρίς όριο χιλιομέτρων, πανευρωπαϊκή εγγύηση της Hyundai είναι επίσης ένα προσόν που συνυπολογίζει κανείς κατά την αγορά και του i10.

ΥΠΕΡ

Σχεδίαση, χώροι επιβατών, πρακτικότητα, ποιότητα, επιδόσεις, κατανάλωση

ΚΑΤΑ

Ελαφρώς αυξημένος θόρυβος

 

Hyundai i10 N Line: Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κυβισμός (cm3) 998
Ισχύς (PS/rpm) 100/5500
0-100 km/h 10,5’’
Ταχύτητα (km/h) 185
Κατανάλωση*(lit./100 km) 5,5 / 4,6
Εκπομπές CO2* 124
M x Π x Y (mm) 3670 x 1680 x 1480
Πορτμπαγκάζ (lit.) 252 / 1050 **
Τιμή*** € 15.590

*Συνδυασμένη / ελάχιστη κατανάλωση και εκπομπές ρύπων κατά WLTP

**Με αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων και φόρτωση μέχρι την οροφή

***Ο εξοπλισμός περιλαμβάνει μεταξύ άλλων ISG σύστημα Stop & Start, Cruise Control, πολυλειτουργικό δερμάτινο τιμόνι και δερμ. λεβιέ ταχυτήτων, σύστημα E-call – άμεση κλήση πανευρωπαϊκού αριθμού εκτάκτου ανάγκης 112, ηχοσύστημα Radio με RDS, MP3 player, με χειριστήρια στο τιμόνι, κεντρική οθόνη LCD μονόχρωμη 3.8”, 6 αερόσακους, αισθητήρα χαμηλής πίεσης ελαστικών (TPMS), αυτόματο κλιματισμό, έγχρωμη οθόνη αφής 8’’ και κάμερα οπισθοπορείας με δυναμικές γραμμές καθοδήγησης, «έξυπνη» είσοδο και εκκίνηση χωρίς κλειδί (Smart Key), 4 ηλεκ. παράθυρα, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους & θερμαινόμενους εξωτερικούς καθρέπτες, προβολείς ομίχλης, ζάντες αλουμινίου 16’’ με ελαστικά διαστάσεων 195/45R16, πίσω δισκόφρενα κλπ.

Δείτε εδώ αναλτυτικά στοιχεία:

Αναλυτική δοκιμή του Hyundai i10 67 hp

Hyundai i10 – Εξοπλισμός & Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Πλήρης Τιμοκατάλογος Hyundai i10

Σημειώστε ότι το S-10, το πακέτο τεχνολογικών ασφαλείας της Hyundai είναι στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις του μοντέλου

S-10: Πακέτο Προηγμένων Τεχνολογιών Ενεργητικής Ασφαλείας Hyundai SmartSenseTM

  • Hyundai SmartSenseTM LDW – Σύστημα Προειδοποίησης Εκτροπής Λωρίδας
  • Hyundai SmartSenseTM LKA – Σύστημα Υποβοήθησης Διατήρησης Λωρίδας
  • Hyundai SmartSenseTM DAW – Σύστημα Προειδοποίησης Απόσπασης Προσοχής Οδηγού
  • Hyundai SmartSenseTM HBA – Σύστημα Αυτόματης Ρύθμισης Υψηλής Σκάλας Φώτων
  • Hyundai SmartSenseTM FCW – Σύστημα Προειδοποίησης Μετωπικής Σύγκρουσης
  • Hyundai SmartSenseTM FCA City – Σύστημα Αυτόματης Έκτακτης Πέδησης (χαμηλών ταχυτήτων)
  • Hyundai SmartSenseTM FCA Interurban – Σύστημα Αυτόματης Έκτακτης Πέδησης (μεσαίων ταχυτήτων)
  • Hyundai SmartSenseTM FCA Pedestrian – Σύστημα Αυτόματης Έκτακτης Πέδησης (αναγνώριση πεζών)
  • Hyundai SmartSenseTM MSLA – Σύστημα Περιοριστή Ταχύτητας
  • Hyundai SmartSenseTM HAC – Σύστημα Υποβοήθησης Εκκίνησης σε Ανηφόρα
  • Hyundai SmartSenseTM VSM – Συνεργασία Ηλεκτρικής Υποβοήθησης Τιμονιού (MDPS) και Ελέγχου Ευστάθειας (ESC)
  • Hyundai SmartSenseTM SCL – Στατικά Φώτα Στροφής

Nikos Loupakis

Μηχανολόγος Μηχανικός - Δημοσιογράφος

Add comment

Kατηγορίες

Ημερολόγιο

Μάιος 2021
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31