Sto Timoni

Ford Fiesta ST-line 125 PS: Σπορ σε τιμή ευκαιρίας! (δοκιμή)

Με 125 ίππους που αποδεικνύονται… λιτοδίαιτοι, οδική συμπεριφορά που συγκινεί ακόμα και τους απαιτητικούς και ανέσεις που ικανοποιούν – και με το παραπάνω – τις καθημερινές ανάγκες του οδηγού, το Ford Fiesta ST-Line προσφέρει εντέλει ένα ιδιαίτερο value for money στον αγοραστή του, λόγω τιμής…

Από την πρώτη στιγμή που θα πιάσεις το τιμόνι του Fiesta ST-Line στα χέρια σου αντιλαμβάνεσαι ότι το αυτοκίνητο τιμά τόσο την παράδοση που δημιούργησε η Ford, τα τελευταία χρόνια, σε σχέση με την οδική συμπεριφορά των αυτοκινήτων της όσο και το λογότυπο ST-Line που παραπέμπει βέβαια σε κάτι σπορ.

Κορυφαία αίσθηση, κορυφαίο κράτημα

Η αίσθηση, σε σχέση με το «απλό» σουπερμίνι της Ford, που επίσης δεν είναι καθόλου-μα καθόλου κακό στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς, αλλά και της αίσθησης που προσφέρει στον οδηγό του, οφείλουμε να ομολογήσουμε ότι είναι αρκετά διαφορετική καθώς το ST-Line διαθέτει επιπλέον σπορ ανάρτηση. Πάντως, οφείλουμε να σημειώσουμε ότι το Fiesta, σε όποια εκδοχή του και αν το οδηγήσεις, θα καταλήξεις στο συμπέρασμα ότι είναι αυτό που λέει και ξαναλέει η Ford, για όλα της τα μοντέλα μάλιστα, δηλαδή «οδηγοκεντρικό».

Ωστόσο εδώ, καταλαβαίνεις ότι υπάρχει «κάτι» παραπάνω – και αυτό το κάτι έχει να κάνει όπως είπαμε και με την αίσθηση που εισπράττεις από το τιμόνι αλλά τελικά και – κυρίως – από την ανάρτηση η οποία καταφέρνει ενώ είναι πιο σφιχτή να μην διαβαίνει τελικά το κατώφλι του «σκληρού» που κουράζει. Αντιθέτως αντιμετωπίζει με πολιτισμένο τρόπο τις κακοτοπιές του οδικού δικτύου χωρίς να σε ταλαιπωρεί είτε με απότομα σκαμπανεβάσματα είτε με δυσάρεστους ήχους κατά τις συναντήσεις των τροχών με τους κρατήρες της ασφάλτου.

Ενώ όσον αφορά το κράτημα είναι βέβαιο ότι δεν μιλάμε για το μέσο όρο της κατηγορίας ούτε απλώς για κάτι που τοποθετεί το σουπερμίνι της Ford άνω του μέσου όρου, αλλά για ένα «στήσιμο» που τελικά είναι κορυφαίο. Γιατί έχουμε εντέλει ένα αυτοκίνητο που στρίβει καταπληκτικά και φρενάρει αποτελεσματικότατα.

Η οικονομία των επιδόσεων

Όσο για τον κινητήρα, αυτός με τη σειρά του να ισορροπεί κάπου μεταξύ της απόδοσης/οικονομίας και των επιδόσεων. Μιλάμε για τον βραβευμένο τρικύλινδρο και υπερτροφοδοτούμενο «1000άρη» κινητήρα “Ecoboost” με τις ιδιαίτερα compact διαστάσεις και το χαμηλό βάρος.

Προφανώς δεν είναι λίγοι 125 ίπποι που αυτός αποδίδει στην περίπτωση του μοντέλου της δοκιμής μας, για ένα αυτοκίνητο του όγκου και του βάρους του Fiesta. Η ισχύς αυτή είναι αρκετή ώστε να έχεις και το νεύρο που χρειάζεσαι για να κάνεις ένα ασφαλές προσπέρασμα με υψηλή ταχύτητα, αλλά και έχεις επαρκή ροπή στις χαμηλές στροφές ώστε να κινείσαι σβέλτα και οικονομικά στις καθημερινές σου διαδρομές και να μπορείς, επιπλέον, να αξιοποιήσεις τις δυνατότητες του πλαισίου όταν βρεθείς σε κατάλληλο δρόμο (με στροφές και χωρίς κίνηση…)

Αναβαθμισμένη ποιότητα & πλούσιος εξοπλισμός

Από κει και πέρα το Fiesta ST δεν παύει να είναι ένα τυπικό… Fiesta όσον αφορά τους χώρους και την ποιότητα κατασκευής. Εξηγούμαστε: έχοντας κάνει ένα τεράστιο άλμα κατά την παρουσίαση της τρέχουσας γενιάς του μοντέλου το σουπερμίνι της Ford μπορεί να καυχιέται ότι προσφέρει πλέον ποιότητα κατασκευής άνω του μέσου όρου της κατηγορίας, με το ταμπλό να είναι κατασκευασμένο από μαλακό πλαστικό και τα υλικά που ντύνουν την καμπίνα να μπορούν να αξιολογηθούν με θετικά σχόλια.

Πολύ περισσότερο που η αναβάθμιση της ποιότητας έφερε και την αναβάθμιση του εξοπλισμού, με σήμα-κατατεθέν τη νέα μεγάλη έγχρωμη οθόνη αφής στο κέντρο του ταμπλό, που συνδυάζεται με ένα σύστημα infotainment, που τουλάχιστον στη λειτουργία του τηλεφώνου αποδεικνύεται από τα πιο χρηστικά που μπορεί κανείς να βρει σήμερα.

Το Ford Fiesta ST-Line, όπως άλλωστε και όλα τα Fiesta, είναι διαθέσιμο και σε τρίθυρη έκδοση:

Οδηγός και συνοδηγός διαβιούν γενικώς σε ένα «βολικό» περιβάλλον με μία με πολύ βολική κονσόλα και ίσως, γεγονός που τους επιτρέπει να τακτοποιούν τα προσωπικά τους αντικείμενα χωρίς πρόβλημα, ωστόσο, επειδή τίποτα σε αυτόν τον κόσμο δεν είναι τέλειο, σημειώνουμε ότι θα θέλαμε πιο φαρδιές και πιο ευρύχωρες πλευρικές θήκες στις πόρτες Ενώ η ορατότητα προς τα πίσω και πλάγια ακολουθεί, λίγο-πολύ, την «πεπατημένη» και όπως συμβαίνει με όλα τα hatchback αυτής της κατηγορίας είναι και εδώ κάπως περιορισμένη. Ωστόσο οφείλουμε να ομολογήσουμε ότι στην πίσω κολώνα υπάρχει ένα επιπλέον «φινιστρίνι» το οποίο κάνει κάπως καλύτερα τα πράγματα. Τη διαφορά βέβαια την κάνει η πολύ καλή κάμερα οπισθοπορείας που συνδυάζεται με ραντάρ παρκαρίσματος η οποία διευκολύνει τα μέγιστα τον οδηγό.

Οι χώροι για επιβάτες, τώρα, δεν είναι αυτό που λέμε κορυφαίοι. Είναι όμως απολύτως επαρκείς – και με τα μέτρα της κατηγορίας ικανοποιητικοί, θα λέγαμε ότι είναι στο μέσο όρο. Το ενδιαφέρον και αυτό που έχει σημασία είναι ότι και ένας ψηλός ενήλικας θα μπορέσει να καθίσει στο πίσω κάθισμα πίσω από έναν επίσης ψηλό οδηγό χωρίς ούτε το κεφάλι του να ακουμπάει στην οροφή ούτε τα πόδια του να «ζορίζονται» στο μπροστινό κάθισμα.

Τρία σχεδόν χρόνια μετά την κατάκτηση του τίτλου «αυτοκίνητο της χρονιάς» για την Ελλάδα – για την ακρίβεια του τίτλου «Αυτοκίνητο του 2018» – το Ford Fiesta εξακολουθεί να είναι αξιόμαχο και στην έκδοση ST-Line μια ιδιαίτερα Value for Money πρόταση

Οριακή κατάσταση, αλλά η επάρκεια είναι επάρκεια και οι χώροι τελικά φτάνουν μια χαρά για μία μικρή οικογένεια. Γιατί και το πορτμπαγκάζ είναι «λογικά» ευρύχωρο και θα χωρέσει τα οικογενειακά βάρη – τηρουμένων των αναλογιών φυσικά, δεν πρέπει ξεχνάμε ότι μιλάμε για σουπερμίνι – πολύ δε περισσότερο θα χωρέσει την «πραμάτεια» που θα θελήσει να πάρει ένα νέο ζευγάρι για τις διακοπές του, καθώς μπορεί να αξιοποιήσει το «ρίξιμο» της πλάτης των πίσω καθισμάτων… Σημειώνουμε ότι στο πορτμπαγκάζ δεν έχει καθόλου ρεζέρβα, αντ’ αυτής προσφέρεται – για εξοικονόμηση χώρου – κιτ επισκευής τροχού.

Value for money

Η τιμή του Fiesta ST-Line με τους 125 ίππους, όπως αφήσαμε να φανεί ευθύς εξαρχής είναι βεβαίως κάτι παραπάνω από λογική – είναι χαμηλή με βάση τον χαρακτήρα και τις επιδόσεις του αυτοκινήτου – και αν ρίξετε μια ματιά να δείτε τί “παίζει” στην πιάτσα θα διαπιστώσετε του λόγου το αληθές. Εντέλει, το Fiesta ST-Line είναι συμφέρουσα αγορά! Βλέπετε, υπάρχουν ανταγωνιστές του μικρού Ford που με παρεμφερή ισχύ ξεπερνούν τα 20.000 ευρώ. Αν και αυτό τελικά που κάνει το ST-Line να ξεχωρίζει δεν είναι τόσο οι επιδόσεις, όσο η κορυφαία του οδική συμπεριφορά. Γιατί τελικά το συγκεκριμένο Fiesta είναι το καθημερινό χρηστικό αυτοκίνητο που θα σε αφήσει να χαρείς την οδήγηση όταν οι συνθήκες το επιτρέπουν. Και αυτό, στα 17.000 ευρώ που κοστίζει το μοντέλο της δοκιμής μας, δεν το βρίσκεις καθόλου μα καθόλου εύκολα… Στα υπέρ και η 8-ετής εγγύηση της Ford.

Υπέρ

Οδική συμπεριφορά, φρένα, αίσθηση τιμονιού, επιδόσεις, χαμηλή κατανάλωση, ποιότητα κατασκευής, εξοπλισμός, τιμή

Κατά

Μικρές θήκες στις πόρτες, ορατότητα προς τα πίσω

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κυβισμός (cm3) 999
Ισχύς (PS / rpm) 125/6000
0-100 km/h 9,9’’
Ταχύτητα (km/h) 195
Κατανάλωση*(lit./100 km) 5,2-4,9
Εκπομπές CO2* 117-110
M x Π x Y (mm) 4065 x 1735 x 1466
Πορτμπαγκάζ (lit.) 292 / 1093 **
Τιμή** € 17.192

*Ελάχιστη κατανάλωση και εκπομπές ρύπων μεικτού κύκλου, κατά WLTP

**Με αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων και φόρτωση μέχρι την οροφή

***Έκδοση “STline” με αυτόματο ηλεκτρονικό σύστημα κλιματισμού (EATC), οθόνη αφής 8″ με SYNC 3, φωνητικό έλεγχο και λειτουργία mirroring τηλεφώνου, κάμερα οπισθοπορείας και ραντάρ παρκαρίσματος, 3 επιλογές τρόπου οδήγησης (Normal, Eco και Sport), υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας (LKA), Cruise Control σύστημα εισόδου & εκκίνησης χωρίς κλειδί της Ford, σπορ ανάρτηση, σπορ πεντάλ από ανοξείδωτο χάλυβα, σπορ εμπρός καθίσματα, σπορ δερμάτινο τιμόνι & δερμάτινη λαβή μοχλού ταχυτήτων, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και θερμαινόμενοι εξωτερικοί καθρέφτες, στο χρώμα του αμαξώματος, με ενσωματωμένα φλας, LED μεσαία σκάλα προβολέων (low beam), ζάντες ελαφρού κράματος 17″, ιδιαίτερη πάνω μάσκα, προφυλακτήρες και πλαϊνές ποδιές ST-Line, 4 ηλεκτρικά παράθυρα, παρακολούθηση της πίεσης των ελαστικών (TPMS)

 

Nikos Loupakis

Μηχανολόγος Μηχανικός - Δημοσιογράφος

Add comment

Kατηγορίες

Ημερολόγιο

Σεπτέμβριος 2020
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
« Αυγ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930