Ο τρόπος με τον οποίο η Fiat δούλεψε κατά τη δημιουργία του εντελώς νέου μοντέλου Fiat 600 πάνω σε μία μορφή της δεκαετίας του 60 προκειμένου να ξαναμπεί δυναμικά στην αγορά των SUV είναι, από την άποψη της σχεδιαστικής προσέγγισης υποδειγματικός, ενώ επωφελούμενη και από το τεχνολογικό «περιβάλλον» της Stellantis καταθέτει μια υβριδική πρόταση – το Fiat 600 Hybrid – που δεν είναι μόνο ολοκαίνουργιο αλλά και σύγχρονο από κάθε άποψη.
Το πρώτο πράγμα που αναπόφευκτα σου κάνει εντύπωση κοιτώντας το νέο Fiat 600 είναι βέβαια το design, το οποίο δεν μπορεί παρά να σε εντυπωσιάσει καθώς καταφέρνει να δείχνει τόσο Fiat όσο χρειάζεται για να αντιληφθείς την προέλευσή του, αλλά ταυτοχρόνως και αρκετά διαφορετικό, ώστε να μην κάνεις λάθος και το μπερδέψεις με το αειθαλές και διαχρονικά ιδιαίτερα δημοφιλές «πεντακοσαράκι». Προφανώς είναι και ο όγκος, και το ύψος, και οι δύο παραπάνω πόρτες που θα βοηθήσουν να αποφύγεις το όποιο «μπέρδεμα» – πάντως η αλήθεια είναι ότι οι Ιταλοί έχουν τις τελευταίες δύο δεκαετίες δείξει πως μπορούν να πάρουν μια επιτυχημένη σχεδιαστική προσέγγιση του περασμένου αιώνα και να την κάνουν να δείχνει απολύτως σύγχρονη και ταιριαστή στα σημερινά δεδομένα.

Ιδού λοιπόν το Fiat 600 το νέο compact SUV της Fiat – ένα μοντέλο που ξαναβάζει την μάρκα στην πολύ δυναμική κατηγορία των B-SUV. Kαι είναι βέβαια το νέο Fiat 600 Hybrid ένα μοντέλο από το οποίο η ιταλική εταιρεία περιμένει πολλά. Το γεγονός και μόνο του πλήθους του ανταγωνισμού, που ξεκινά από τα εν Stellantis ομόασταβλα Jeep Avenger, Opel Mokka και Peugeot 2008 και συνεχίζεται με πολύ δυνατούς παίκτες εκτός του τεράστιου όμιλου, όπως τα Ford Puma, Hyundai Kona, Suzuki Vitara και Toyota Yaris Cross (που στο σύνολό του συγκεντρώνει πωλήσεις που αντιστοιχούν περίπου στο 1/4 της ελληνικής αγοράς), δείχνει την σημασία αυτού του μοντέλου για την οικονομική ανάπτυξη της Fiat.

Στιλάτο και ευέλικτο το νέο Fiat 600
Επί της ουσίας τώρα το νέο Fiat 600 Hybrid δεν φιλοδοξεί να προτάξει ως βασικό του προτέρημα όγκο και χώρους: είναι τόσο μεγάλο όσο χρειάζεται για να προσφέρει επαρκείς χώρους για τέσσερις ενηλίκους επιβάτες και ένα λογικό πορτμπαγκάζ, αλλά και τόσο μικρό όσο πρέπει προκειμένου να κινείται και να παρκάρει πιο εύκολα στην πόλη, αλλά και να ελίσσεται με μεγαλύτερη ευκολία στις εκτός ασφάλτου αναζητήσεις σου – και όσοι έχουν το μικρόβιο του «μικρού εξερευνητή» / φυσιολάτρη γνωρίζουν πόσο σημαντικό είναι αυτό όταν κινείσαι στο δασικό οδικό δίκτυο.
Τα πιο ευχάριστα νέα βέβαια σε σχέση με το εσωτερικό έχουν να κάνουν και πάλι με το design, καθώς το στίγμα του μοντέλου δίνει το α,λά Fiat ελλειπτικό ταμπλό που φιλοξενεί τις δύο ψηφιακές οθόνες οι οποίες παραπέμπουν στον πλούσιο high-tech εξοπλισμό: τον ψηφιακό πίνακα οργάνων 7” και την οριζόντια τοποθετημένη οθόνη πολυμέσων 10,25” με κάμερα οπισθοπορείας, ασύρματο Apple CarPlay και Android Auto. Ενώ, από την πλευρά του, το τιμόνι με τις δύο ακτίνες έρχεται κι αυτό να σου υπενθυμίσει ότι οδηγείς ένα Fiat. Σημειώνουμε πάντως ότι για κάποιο λόγο ο πίνακας οργάνων δεν προσφέρει ένδειξη στροφόμετρου (υπάρχει παρεμφερής ένδειξη που αφορά τη ροή της ισχύος), ενώ και το μενού του infotainment είναι σχετικά φτωχό (προφανώς παίζει ρόλο και το επίπεδο εξοπλισμού: πακέτο “Comfort”).

Η συνολική αίσθηση λοιπόν που έχεις στη θέση του οδηγού είναι ευχάριστη με τα υλικά που σε περιβάλλουν να είναι μεν σκληρά αλλά σχετικά καλής ποιότητας ενώ πιο ενδιαφέρουσες θα βρεις τις επενδύσεις των καθισμάτων (αποπνέουν πιο «πλούσια» αίσθηση) τα οποία προσφέρουν και καλή πλευρική στήριξη.
Ενδιαφέρον έχει η χωροταξική διαμόρφωση, τουλάχιστον για τους εμπρός επιβάτες, καθώς η κεντρική κονσόλα είναι δεόντως πρακτική και… τεράστια (εδώ χωρούν πολλά «καθημερινά» πράγματα – για 15 λίτρα χώρων για μικροπράγματα συνολικά κάνει λόγο η Fiat) ενώ λίγο πιο πάνω, κάτω από τα χειριστήρια του κλιματισμού (που ευτυχώς είναι «φυσικά», κι αυτό είναι στα υπέρ του αυτοκινήτου) φιλοξενείται μία θέση επαγωγικής φόρτισης για smartphone. Οι πλευρικές θήκες στις εμπρός πόρτες, πάντως είναι υπέρ το δέον μικρές, ενώ οριακές είναι οι ποτηροθήκες μεταξύ οδηγού-συνοδηγού καθώς συγκρατούν με απόλυτη ασφάλεια ένα μπουκαλάκι νερού του μισού λίτρου, αλλά δεν αφήνουν περιθώριο για κάτι ελάχιστα πιο φαρδύ. Ωστόσο αν θα θέλαμε να επισημάνουμε μια ουσιαστική έλλειψη στον τομέα της πρακτικότητας, αυτή θα ήταν η έλλειψη κάποιας θήκης για τα προσωπικά αντικείμενα των πίσω επιβατών.
Η ώρα των 48V: Fiat 600 Hybrid
Έχοντας περιγράψει το σκηνικό χωρών και την κατάσταση που επικρατεί στο ντιζαϊνάτο εσωτερικό περνάμε να δούμε το πως κινείται το νέο Fiat 600, το οποίο – δεν είναι μυστικό -είναι χτισμένο πάνω στην γνωστή πλατφόρμα της Stellantis και αξιοποιεί το νέο υβριδικό σύστημα 48V που επιτρέπει στο αυτοκίνητο, όταν οι συνθήκες το επιτρέπουν, να κινείται με τον μικρό του ηλεκτροκινητήρα, ο οποίος είναι ενσωματωμένος στο νέο εξάρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη του ομίλου “e-DSC6”. Αυτός ο μικρός κινητήρας με έχει μία υπολογίσιμη ισχύ (21 kW/29 PS), η οποία γίνεται αισθητή κυρίως κατά τις επιταχύνσεις από χαμηλές στροφές, όπου το αυτοκίνητο δείχνει να «τραβάει» άμεσα και αβίαστα, ενώ κατά διαστήματα αντιλαμβάνεσαι ότι κινείσαι με τον βενζινοκινητήρα σβηστό προκειμένου να περιορίζεται η κατανάλωση καυσίμου.
Η μέγιστη ηλεκτρική αυτονομία φτάνει το ένα χιλιόμετρο, ενώ η μέγιστη ταχύτητα κίνησης με τον ηλεκτροκινητήρα είναι τα 30 km/h σε αστικές συνθήκες, ενώ σε επαρχιακούς δρόμους και στον αυτοκινητόδρομο όταν αφήνεις το γκάζι για να «ρολάρεις» έχουμε και πάλι ενεργοποίηση της ηλεκτρικής λειτουργίας. Παράλληλα, συχνά-πυκνά ξεκινάς ή/και πραγματοποιείς μικροελιγμούς αποκλειστικά με τη βοήθεια του ηλεκτροκινητήρα. Θα λέγαμε πάντως ότι το όφελος που εισπράττει ο οδηγός είναι περισσότερο οι καλύτερες επιδόσεις και λιγότερο η μείωση της κατανάλωσης, που τελικά καταλήγει να είναι μέτρια. Σημειώστε ότι το εν λόγω υβριδικό σύστημα είναι αυτοφορτιζομένο – η μικρή μπαταρία λιθίου φορτίζεται εν κινήσει.

Η ανάρτηση καταφέρνει με πολύ μεγάλη επιτυχία να ισορροπεί μεταξύ οδικής συμπεριφοράς και άνεσης, θυμίζοντας τις αρετές της λεγόμενης «γαλλικής σχολής», αφού από τη μια ο τρόπος με τον οποίο το Fiat 600 αντιμετωπίζει τις κακοτοπιές του οδικού δικτύου είναι αποτελεσματικότατος ενώ, από την άλλη, όταν έρθει η ώρα να στρίψεις διαπιστώνεις ότι το αυτοκίνητο σου προσφέρει ένα αξιοπρεπέστατο κράτημα υποστρέφοντας ελαφρά και προοδευτικά όταν το παρακάνεις χωρίς σε να τρομάζει (το αυτοκίνητο της δοκιμής μας φορούσε λάστιχα Bridgestone Turanza 6, 215/65 R16 98H). Και όταν θελήσεις να κινηθείς πιο γρήγορα κατά πάσαν πιθανότητα θα αξιοποιήσεις τη δυνατότητα χειροκίνητων αλλαγών που σου προσφέρουν οι πολύ σωστά τοποθετημένοι μοχλοδιακόπτες στο τιμόνι, ώστε να έχεις τον βενζινοκινητήρα να δουλεύει εκεί που θέλεις όταν χρειαστείς «γκάζι» στο μέσον της στροφής. Σημειώστε ότι δεν υπάρχουν modes λειτουργίας του συστήματος κίνησης (τουλάχιστον στην έκδοση της δοκιμής μας). Κατά τ’ άλλα στην καθημερινότητά σου απολαμβάνεις τα καλά του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων.
- Υπέρ: Πολύ όμορφη σχεδίαση, καλή οδική συμπεριφορά & φρένα, ευκολία οδήγησης, άνεση ανάρτησης, «ζωντάνια» / καλές επιδόσεις, απόσταση από το έδαφος
- Κατά: «Φτωχό» μενού ψηφιακών οθονών
Στο ταμείο
Με την ισχύουσα προωθητική ενέργεια της Fiat το νέο 600 προσφέρεται, στο λανσάρισμά του, κατά 1.810 ευρώ φθηνότερο στη βασική του έκδοση, που έτσι κοστίζει 23.990 ευρώ, ενώ η έκδοση Comfort Pack της δοκιμής μας επωφελείται από έκπτωση 1.500 ευρώ και φτάνει τα 25.500. Μια τιμή που με βάση το ότι έχουμε να κάνουμε με ένα υβριδικό SUV που απαλλάσσεται από τα τέλη κυκλοφορίας και κυκλοφορεί καθημερινά στον δακτύλιο είναι σίγουρα πολύ ενδιαφέρουσα – ιδιαίτερα αν συνυπολογίσουμε και την πενταετή εγγύηση. Για να είμαστε ειλικρινείς όμως θα λέγαμε ότι θα σκεφτόμασταν πολύ σοβαρά να δώσουμε τα επιπλέον 3.200 € για την κορυφαία από την άποψη του εξοπλισμού έκδοση “la Prima” (έγχρωμο ταμπλό, δερμάτινα καθίσματα, ενεργό cruise control με λειτουργία Stop&Go κλπ.) καθώς όταν οδηγείς ένα μοντέλο με τέτοιο στιλ θέλεις να απολαμβάνεις τη μέγιστη δυνατή αίσθηση πολυτέλειας στο εσωτερικό του.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ: FIAT 600 HYBRID 100CV DCT | |
ΣΥΣΤΗΜΑ ΙΣΧΥΟΣ | 3-κύλινδρος, turbo βενζινοκινητήρας με υποβοήθηση ηλεκτροκινητήρα 21 PS/48V) |
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) | 1.199 |
ΙΣΧΥΣ (PS/rpm) | 100/5.500 |
ΡΟΠΗ (Nm/rpm) | 230/1.750 |
ΜxΠxΥ (mm) | 4.171x1.181 x1.536 |
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm) | 2.557 |
ΠΟΡΤΜΠΑΓΚΑΖ (L) | 385 |
ΒΑΡΟΣ (kg) | 1.280 |
0-100 km/h (sec) | 10,5 |
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ (km/h) | 184 |
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (L/100km) | Μέση: 4,8 / Δοκιμής: 8,6 |
ΕΚΠΟΜΠΗ CO2 (g/km) | 109 |
ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ (€) | μηδενικά |
ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ (€) | 23.990 |
Add comment