Sto Timoni

Dacia Sandero Streetway LPG: διπλό καύσιμο, διπλό κέρδος

Καθώς οι τιμοκατάλογοι όλων των εταιριών έχουν πάρει την ανηφόρα, το διαχρονικό value for money που χαρακτηρίζει τα μοντέλα της Dacia, ξεχωρίζει ακόμα πιο έντονα. Πολύ περισσότερο όταν συνοδεύεται από εργοστασιακή εγκατάσταση υγραερίου (LPG), όπως στην περίπτωση του Dacia Sandero Streetway, που εξασφαλίζει σημαντικά χαμηλότερο κόστος κίνησης.

Οι αλλαγές μέσα-έξω και η ποιοτική αναβάθμιση που συνόδευσαν τον ερχομό της νέας γενιάς του μοντέλου, του νέου Dacia Sandero, που παραδοσιακά πλέον προσφέρεται σε δύο εκδόσεις, μία τύπου crossover (Dacia Sandero Stepway) και μία πιο «ασφάλτινη» (Dacia Sandero Streetway), αυτή που οδηγήσαμε στην έκδοση διπλού καυσίμου, βενζίνης/υγραερίου, είναι παραπάνω από προφανείς και γίνονται εύκολα αντιληπτές από τον εξωτερικό παρατηρητή. Αυτή η αναβάθμιση είναι που έχει δώσει στο Sandero αυτό που χρειαζόταν, δηλαδή μια νέα πνοή, που το καθιστά ικανό να δίνει την αίσθηση του πραγματικά καινούριου. Γιατί έστω και αν δεν μιλάμε για την κορυφαία ποιότητα στην κατηγορία, έχουμε να κάνουμε με ένα προϊόν άκρως ανταγωνιστικό σε αυτόν τον τομέα.

Και είναι αυτό το καινούργιο και αναβαθμισμένο Sandero που έρχεται να προσφέρει αρκετά μεγάλους χώρους, τέτοιους που σίγουρα το τοποθετούν στο πάνω άκρο της κατηγορίας των σουπερμίνι, καθώς το μήκος του φτάνει τα 4.088 mm, το πλάτος του τα 1.848 mm και το ύψος του τα 1.499 mm, ενώ το πορτμπαγκάζ χωρά 410 λίτρα αποσκευών. Κατά συνέπεια, λοιπόν, το νέο Dacia Sandero, όπως άλλωστε και ο προκάτοχός του, έχοντας τη δυνατότητα να φιλοξενήσει στο εσωτερικό του τέσσερις (ή και πέντε) ενήλικους επιβάτες, είναι ένα αυτοκίνητο ικανό να καλύψει τις μεταφορικές ανάγκες μιας μικρής οικογένειας.

Ενώ παράλληλα έχουμε ένα επίπεδο εξοπλισμού που καλύπτει όλες εκείνες τις βασικές απαιτήσεις άνεσης και ασφάλειας που απαιτεί κανείς πλέον από ένα σύγχρονο αυτοκίνητο.

Ήδη λοιπόν έχουμε τρία χαρακτηριστικά που θέτουν τις βάσεις να μιλήσουμε για value for money. Όμως δεν είναι μόνο αυτό – και μάλιστα στην περίπτωση του αυτοκινήτου της δοκιμής μας δεν είναι κυρίως αυτό που κάνει το Sandero διπλού καυσίμου να ξεχωρίζει.

Η αξιόπιστη οικονομία του LPG στο Dacia Sandero

Τη διαφορά είναι προφανές ότι την κάνει ο ενός λίτρου τρικύλινδρος & υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας των 100 ίππων (1.0 TCe 100 PS), που έρχεται με τοποθετημένο από το εργοστάσιο το κιτ υγραερίου. Και αυτό αποτελεί μία σαφέστατη και εγγύηση για τον ιδιοκτήτη του αυτοκινήτου ότι δεν θα βρεθεί αντιμέτωπος με παρατράγουδα από τυχόν κακή τοποθέτηση ή κακή ρύθμιση ενός συστήματος LPG σε κάποιο συνεργείο στη χώρα μας. Γιατί μπορεί να υπάρχουν καλοί εγκαταστάτες συστημάτων LPG στην Ελλάδα, όμως σε κάθε περίπτωση, όταν το αυτοκίνητο σου παραδίδεται έτοιμο από το εργοστάσιο, είναι αλλιώς. Και ερχόμενοι στο νέο Dacia Sandero Streetway έχουμε να κάνουμε με ένα σύστημα που καλύπτεται, όπως και όλο το αυτοκίνητο, από πλήρη εργοστασιακή εγγύηση 5 ετών.

Η παρουσία του εν λόγω κιτ συνεπάγεται, στην πράξη, μία σοβαρότατη εξοικονόμηση χρημάτων (της τάξης του 20-30%) ενώ, από την άλλη ο οδηγός δεν θα μείνει καθόλου μα καθόλου παραπονεμένος από την απόδοση του κινητήρα σε επίπεδο επιδόσεων: το νέο Sandero Stepway ξεκινάει με ζωντάνια και όταν, εν κινήσει, ο οδηγός θελήσει να πατήσει το γκάζι λίγο παραπάνω δεν θα μείνει παραπονεμένος. Σημειώνουμε στο σημείο αυτό ότι καίγοντας υγραέριο το Sandero αποδίδει αυξημένη ισχύ σε σχέση με τη βενζίνη (100 hp έναντι 91 hp). Έτσι, για τα 0-100 km/h το Sandero χρειάζεται 11,6’’, ενώ η τελική του ταχύτητα φτάνει τα 179 km/h με βενζίνη και τα 183 km/h με υγραέριο – καθόλου, μα καθόλου άσχημα…

 

Η κατανάλωση καυσίμου με LPG είναι ελαφρώς μεγαλύτερη σε λίτρα (μέση τυποποιημένη, WLTP: 6,9-7,3 λίτρα/100 χλμ.) σε σχέση με τη βενζίνη (μέση τυποποιημένη, WLTP: 5,3-5,6 λίτρα/100 χλμ.) Αυτό οφείλεται στη μεγαλύτερη κατ’ όγκο θερμογόνο δύναμη της τελευταίας. Ωστόσο η μεγάλη διαφορά στην τιμή αγοράς είναι αυτή που τελικά μειώνει σημαντικά το κόστος κίνησης.

Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι καθώς η μέση τιμή της «95άρας» βενζίνης είναι 1,865 ευρώ/λίτρο (14/2/2022) και το υγραερίου 1,058 ευρώ/λίτρο, μπορούμε με απλές αριθμητικές πράξεις να καταλήξουμε στο συμπέρασμα ότι ενώ το χιλιόμετρο με βενζίνη κοστίζει €0,129 έως €0,136, με το LPG περιορίζεται στα €0,056 έως €0,059. Προκύπτει δηλαδή ότι σε κάθε χιλιόμετρο ο ιδιοκτήτης του Sandero κερδίσει από €0,073 έως €0,077. Κάτι που σε ετήσια βάση μεταφράζεται σε κέρδος 1.200 – 1.500 ευρώ το χρόνο (για 15.000 χιλιόμετρα).

Στην πράξη το οικονομικό όφελος είναι ακόμα μεγαλύτερο, καθώς η πραγματική κατανάλωση (όλων ανεξαιρέτων των μοντέλων της αγοράς) είναι πάντα μεγαλύτερη από την εργοστασιακή. Οπότε αντίστοιχα μεγαλύτερες είναι οι διαφορές που προκύπτουν.

Σημειώστε επίσης ότι το Sandero Streetway LPG διαθέτει ένα ρεζερβουάρ βενζίνης 50 λίτρων και ένα υγραερίου 40 λίτρων, κάτι που εκτός των άλλων συνεπάγεται αυξημένη συνολική αυτονομία. Ενώ σε κάθε περίπτωση, οι χαμηλότερες εκπομπές CO2 που χαρακτηρίζουν το LPG προσφέρουν ελεύθερη είσοδο στον δακτύλιο.

Πλήρες και ασφαλές

Κατά τ’ άλλα το Dacia Sandero Streetway είναι ένα αυτοκίνητο με αξιοπρεπέστατο κράτημα, το οποίο δεν έχει τίποτα να ζηλέψει σε σχέση με αντίστοιχου χαρακτήρα και μεγέθους προτάσεις, που κοστίζουν αρκετά ακριβότερα. Αυτό δεν είναι άσχετο με το γεγονός ότι το νέο Sandero Streetway (όπως άλλωστε και ο crossover αδελφός του Sandero Stepway, με την μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος) είναι χτισμένο πάνω στη νέα αρθρωτή πλατφόρμα CMF του Groupe Renault, που συνδυάζει αυξημένη ακαμψία, στιβαρότητα και περιορισμένο βάρος.

Η οδική συμπεριφορά, που όπως είπαμε δεν υστερεί σε τίποτα από τα καθιερωμένα πρότυπα της κατηγορίας, ισορροπεί μια χαρά μεταξύ άνεσης και ασφάλειας και το Sandero Streetway μπορεί να προσφέρει στον οδηγό του το αίσθημα αυτοπεποίθησης που χρειάζεται για να κινηθεί σβέλτα είτε στον αυτοκινητόδρομο είτε σε κάποιο επαρχιακό δρόμο με στροφές. Και αν έπρεπε να βρούμε κάποιο ψεγάδι επάνω του, αυτό θα είχε να κάνει με το σχετικά ελαφρύ τιμόνι του.

Σταθερό value for money

Κλείνοντας θα πρέπει να και πάλι να επαναλάβουμε πως όταν βρεθείς στο τιμόνι του καινούργιου Dacia Sandero – και έχοντας υπόψη τον τιμοκατάλογο της εταιρείας – δεν αργείς να καταλήξεις στο συμπέρασμα ότι πρόκειται για μια πρόταση με πολύ υψηλό value for money – ιδιαίτερα στην περίπτωση του υγραεριοκίνητου Sandero που οδηγήσαμε. Σημειώστε ότι το Dacia Sandero Streeway 1.0 TCe 100hp LPG είναι διαθέσιμο σε δύο εκδόσεις: LIFE, που κοστίζει 14.940 και STYLE, που κοστίζει 15.400 ευρώ. Είναι, λοιπόν, μία πολύ καλή πρόταση – καθώς με βάση τα χρήματα που κοστίζει αποτελεί και μια διέξοδο στην απόκτηση καινούριου οικογενειακού αυτοκινήτου – που συνδυάζεται με το επιπλέον προσόν του χαμηλού κόστος κίνησης.

 

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κυβισμός (cm3) 999
Ισχύς (PS / rpm) 91 / 4.800-5.000 (Βενζίνη)

74 / 4.600-5.000 (LPG)

0-100 km/h 11,6’’
Ταχύτητα (km/h) 179 (βενζίνη) / 183 (LPG)
Κατανάλωση*(lit./100 km) 5,3-5,6  (βενζίνη) / 6,9-7,3 (LPG)
Εκπομπές CO2* 130-135 (Bενζίνη) / 114-119 (LPG)
M x Π x Y (mm) 4088 x 1848 x 1499
Πορτμπαγκάζ (lit.) 410 / 1.455 **
Τιμή** € 14.940
*Κατανάλωση και εκπομπές ρύπων μεικτού κύκλου, κατά WLTP (προδιαγραφές Euro 6D Full)
**Με αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων και φόρτωση μέχρι την οροφή

***Έκδοση Life με ABS με EBV και AFU, Αυτόματο σύστημα πέδησης
έκτακτης ανάγκης με ανίχνευση πεζών, 6 αερόσακους,
Κλήση έκτακτης ανάγκης, Air Condition με φίλτρο γύρης και μικροσωματιδίων,
Σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, Ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός κλπ.
H πλουσιότερη έκδοση Style κοστίζει €15.400.

 

Δείτε εδώ αναλυτικά τεχνικά χαρακτηρστικά και τον εξοπλισμό του Dacia Sandero

Δείτε το νέο Dacia Sandero στην ιστοσελίδα της αντιπροσωπείας

 

Nikos Loupakis

Μηχανολόγος Μηχανικός - Δημοσιογράφος

Add comment

Kατηγορίες

Ημερολόγιο

Μάρτιος 2024
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031