Το Jogger θα μπορούσαμε να το χαρακτηρίσουμε και σαν… Joker, αφού θυμίζει τον… μπαλαντέρ στην τράπουλα που μπορεί να παίξει διαφορετικούς ρόλους προσφέροντας τη νίκη στον κάτοχό του. Είναι ένα προσιτό αυτοκίνητο πολλαπλών ρόλων και -δεν θα αποφύγουμε το κλισέ – πολύ κοντά στο ιδανικό για μία οικογένεια με παιδιά, ενώ προσφέρει και πολύ χαμηλό κόστος κίνησης, χάρη στη δυνατότητα που έχει να κάψει υγραέριο (LPG).
Κοιτώντας το Jogger αναρωτιέσαι πώς ακριβώς θα το χαρακτηρίσεις, γιατί από τη μια το αυξημένου μήκους πεντάθυρο αμάξωμα διαμορφώνει ένα στέισον προφίλ, ενώ από την άλλη το αυξημένο ύψος του σε οδηγεί στο να το χαρακτηρίσεις ως SUV ή έστω Dacia Jogger 1.0 ECO-G 100 Extreme: Το αυτοκίνητο μπαλαντέρ καίει και υγραέριο.
Από τις δυο αυτές εκδοχές διαλέγετε και παίρνετε, η ουσία είναι ίδια και είναι προφανές ότι το Dacia Jogger θα σου προσφέρει τη δυνατότητα (χάρη στην αυξημένη του απόσταση από το έδαφος – 20 cm) να κινηθείς σε χωματόδρομους χωρίς να ανησυχείς για κάποια ατυχή «συνάντηση» του κάτω μέρους του αυτοκινήτου σου με το έδαφος – και αυτός ο «περιπετειώδης» χαρακτήρας στη συγκεκριμένη περίπτωση έχει «ενισχυθεί» με διάφορες στυλιστικές παρεμβάσεις: ο λόγος για όλες αυτές τις «χάλκινες» λεπτομέρειες, τα χρωματισμένα ένθετα στους καθρέφτες, τους προβολείς ομίχλης και αλλού, ενώ αντίστοιχες παρεμβάσεις έχουν γίνει και στο εσωτερικό προκειμένου αυτής της καινούργιας έκδοσης Extreme που οδηγούμε – και είναι αυτή μια ονομασία που και αυτή έρχεται να προσδώσει το κάτι παραπάνω στην «άγρια» πλευρά του Jogger.
Αυτοκίνητο πολλαπλών ρόλων
To Jogger λοιπόν αποτελεί αναμφισβήτητα μία πολύ ιδιαίτερη περίπτωση στην αγορά αυτοκινήτου. Θα μπορούσε κανείς να σταθεί και μόνο στο γεγονός ότι είναι το πιο φθηνό επταθέσιο μοντέλο της αγοράς – και μάλιστα πραγματικό επταθέσιο, αφού οι τέρμα πίσω θέσεις δεν είναι «διακοσμητικές»: ένας κανονικών διαστάσεων ενήλικας μπορεί να καθίσει με ενδιαφέρουσα άνεση στην τρίτη σειρά καθισμάτων. Δεν είναι το καλύτερο βέβαια να ταξιδέψει κανείς σε αυτή τη θέση, όμως είναι βέβαιο ότι μπορεί να μετακινηθεί χωρίς προβλήματα εφόσον πρόκειται για μικρή απόσταση. Αξίζει δε να σημειωθεί ότι ακόμα και με την τρίτη σειρά καθισμάτων κατειλημμένη υπάρχει ένας μικρός χώρος (160 λίτρα) για αποσκευές.
Το ενδιαφέρον είναι δε ότι η μεταφορική ικανότητα δεν θυσιάζεται στο βωμό των δύο αυτών θέσεων, καθώς η πλήρης αναδίπλωσή τους δημιουργεί, έτσι κι αλλιώς, ένα τεράστιο χώρο που γίνεται ακόμα πιο τεράστιος με την πλήρη αφαίρεσή τους, η οποία είναι χαρακτηριστικά εύκολη – τόσο όσο δεν φαντάζεστε! Τότε έχουμε να κάνουμε με ένα χώρο αποσκευών (699 λίτρα που μπορούν να αυξηθούν σε πάνω από 2.000 αν αναδιπλωθούν τα καθίσματα της 2ης σειράς που είναι και συρόμενα) που αντίστοιχο του, όσο και να ψάξετε, δεν θα βρείτε σε αυτή την κατηγορία – και πολύ περισσότερο σε αυτά τα χρήματα! Αυτά που μπορεί να κουβαλήσει το Dacia Jogger δεν μπορεί να τα κουβαλήσει κανένα άλλο αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας τιμής (αλλά και μήκους).
Καλά τα νέα και για το σαλόνι, αφού στο πίσω κάθισμα (2η σειρά) δεν θα λέγαμε ότι υπάρχει ωφέλιμο πλάτος τέτοιο που να μπορούν με άνεση να φιλοξενηθούν τρεις μεγαλόσωμοι ενήλικες, ωστόσο είναι ένα τυπικό πίσω κάθισμα που μπορεί να χωρέσει με άνεση πιο λογικών διαστάσεων επιβάτες και σίγουρα τρία παιδιά. Κολλήσαμε στους χώρους γιατί αυτοί είναι που, μαζί με την πολυμορφικότητα που προσδίδουν τα αφαιρούμενα καθίσματα, καθιστά το Jogger ένα αυτοκίνητο πολλαπλών ρόλων.
Έχοντας καθορίσει εξαρχής ως ένα από τα βασικά πλεονεκτήματα του Jogger την τιμή του, καλό είναι να δούμε τι παραχωρήσεις συνεπάγεται αυτή η τιμή. Tο πρώτο που θα περιμένει κανείς να ακούσει σε αυτή την περίπτωση είναι η υποδέστερη ποιότητα. Tα πράγματα όμως δεν είναι ακριβώς έτσι γιατί μπορεί μεν το Jogger σαφέστατα να μην είναι… Mercedes ή αν θέλετε μπορεί να μην είναι ούτε Renault Austral ή Arkana – για να κάνουμε μία σύγκριση και με μοντέλα της μητρικής εταιρείας – όμως δεν κοστίζει και τα ίδια χρήματα. Και κρίνοντας με απόλυτα κριτήρια την ποιότητα κατασκευής που συναντάμε στο σαλόνι θα την χαρακτηρίζαμε καλή, αξιοπρεπή – πολύ περισσότερο που στην ειδική έκδοση της δοκιμής μας υπάρχει και μία σειρά από νέα υλικά για τις ταπετσαρίες των καθισμάτων κ.α. που προσθέτουν μία νότα πολυτέλειας. Ενώ γενικά θα μπορούσε να πει κανείς ότι σε πολλά σημεία αυτά που προσφέρει το Jogger (όργανα ελέγχου και διακόπτες) μοιάζουν με αυτά που συναντούσε κανείς σε παλιότερα μοντέλα της Renault.
LPG: Η ώρα της οικονομίας
Ας περάσουμε όμως σε ένα άλλο βασικό χαρακτηριστικό του Dacia Jogger ECO-G 100: τη δυνατότητα λειτουργίας του κινητήρα του τόσο με βενζίνη όσο και με υγραέριο (LPG). Και είναι αυτό το χαρακτηριστικό που προσφέρει μια σειρά από πλεονεκτήματα – και όχι μόνον την αυτονόητη οικονομία. Σημειώστε ότι παρά τα μόλις 999 κυβικά εκατοστά του ο βενζινοκινητήρας του Jogger αποδίδει με τη βοήθεια του turbo 100 ίππους καίγοντας LPG (91 καίγοντας βενζίνη) και κινεί αξιοπρεπέστατα το αυτοκίνητο. Η διαφορά στην απόδοση οφείλεται στις ρυθμίσεις του κινητήρα, για τις οποίες λήφθηκαν υπόψη οι αντικροτικές ιδιότητες του LPG – και αυτή η διαφορά γίνεται εύκολα αντιληπτή από τον οδηγό, τόσο σε επίπεδο απόκρισης όσο και σε επίπεδο «τραβήγματος», ιδιαίτερα στις χαμηλές στροφές. Το Dacia Jogger όταν λειτουργεί με υγραέριο είναι ένα αισθητά πιο «ζωντανό» αυτοκίνητο.
Ενδιαφέρουσα οπωσδήποτε η σβελτάδα, όμως ακόμα πιο ενδιαφέρον σε αυτή την ιστορία το χαμηλό κόστος κίνησης που προκύπτει από την καύση του υγραερίου. Βλέπετε με βάση την επίσημη, κατά WLTP, κατανάλωση το Jogger καίει 7,6 λίτρα/100 χλμ. όταν ο κινητήρας λειτουργεί με LPG και 6,0 λίτρα/100 χλμ. στην περίπτωση της βενζίνης. Και μη βιαστείτε να βγάλετε αρνητικό συμπέρασμα για το υγραέριο, καθώς με τις μέσες τιμές των καυσίμων να είναι στα 0,863 € για το LPG και στα 1,909 € για την αμόλυβδη 95 οκτανίων, προκύπτει ένα χιλιομετρικό κόστος 0,066 €/χλμ. για το υγραέριο, 0,115 €/χλμ. Κάτι που με την παραδοχή των 15.000 χιλιομέτρων σε ετήσια βάση συνεπάγεται εξοικονόμηση 734 ευρώ!
Ενώ ένα «παράπλευρο» όφελος είναι το γεγονός ότι καθώς το Jogger διαθέτει δύο δεξαμενές καυσίμου, 50 λίτρων βενζίνης και 40 λίτρων LPG, προκύπτει η ασυναγώνιστη αυτονομία των 1.000 χιλιομέτρων – κάτι που μπορεί να φανεί χρήσιμο σε μια μακρινή εκδρομή, όπου η πρόσβαση σε πρατήριο να μην είναι τόσο απλή υπόθεση.
Προσθέστε στα παραπάνω και την πολύ καλή οδική συμπεριφορά με το συνδυασμό «πλατφόρμας» και ανάρτησης (γόνατα McPherson εμπρός, ημιάκαμπτος άξονας πίσω) να δουλεύει καλά, προσφέροντας άνεση άνω του μέσου όρου στις καθημερινές μετακινήσεις, αλλά και καλό κράτημα τόσο στις στροφές, όσο και στις μεγάλες ταχύτητες. Πρόκειται για ένα πολύ ισορροπημένο σύνολο συστήματος διεύθυνσης, φρένων και ανάρτησης που προσδίδει τα «σωστά» δυναμικά χαρακτηριστικά στο επταθέσιο Dacia – και με τη λέξη σωστά εδώ εννοούμε ότι αυτά συμβαδίζουν με τον τύπο και την αποστολή του αυτοκινήτου. Σημειώστε ότι το αυτοκίνητο της δοκιμής μας φορούσε ελαστικά Continental EcoContact 6, διάστασης 205/60 R16H.
Και επειδή κανείς δεν είναι τέλειος, και καθώς το βάρος του αυτοκινήτου δεν είναι μικρό, όπως μικρός δεν είναι και ο όγκος του (και μαζί του η μετωπική του επιφάνεια) οι όποιες αδυναμίες μπορεί να εντοπίσει κανείς στον τομέα των επιδόσεων κάνουν την εμφάνισή τους στον αυτοκινητόδρομο με πλήρες φορτίο και σε υψηλές ταχύτητες: μετά τα 130 χιλιόμετρα την ώρα με 6η επιλεγμένη στο (χειροκίνητο) κιβώτιο ταχυτήτων τα πράγματα εξελίσσονται με κάπως πιο αργούς ρυθμούς.
Value for money
Προφανώς για το Dacia Jogger 1.0 ECO-G 100 EXTREME υπάρχει ένας ακόμα χαρακτηρισμός που μπορεί να χρησιμοποιήσει κανείς – και αυτός είναι το “value for money”, μια διαχρονική ιδιότητα των μοντέλων της Dacia. Και τον αξίζει αυτόν τον χαρακτηρισμό γιατί όπως είπαμε κανείς δεν μπορεί να προσφέρει το «πακέτο» των μεταφορικών δυνατοτήτων του Jogger σε αυτήν την τιμή. Και δεν εννοούμε μόνο τους χώρους, αλλά και την πολυμορφικότητα/πρακτικότητα, και τις δυνατότητες κίνησης εκτός δρόμου, και το χαμηλό κόστος κίνησης, αλλά και τον εξοπλισμό.
Σημειώστε ότι η βασική έκδοση Expression περιλαμβάνει 6 αερόσακους, σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε οδόστρωμα με κλίση (HSA), Air Condition, Κλήση έκτακτης ανάγκης (e-call), Υποδοχές Isofix στα δύο πίσω πλαϊνά καθίσματα, Σύστημα προειδοποίησης εμπρόσθιας σύγκρουσης (FCW), Προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας κυκλοφορίας (LDW),,Σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας (LKA), Αναγνώριση πινακίδων οδικής κυκλοφορίας με ηχητική προειδοποίηση υπέρβασης ορίου ταχύτητας – Έξυπνο σύστημα διαχείρισης ταχύτητας (ISA), Αυτόματο σύστημα πέδησης έκτακτης ανάγκης με ανίχνευση πεζών και δίκυκλων με δυνατότητα λειτουργίας σε διασταύρωση (AEB), Σύστημα ανίχνευσης απόσπασης προσοχής οδηγού (DAA), Σύστημα σταθερής ταχύτητας με ρυθμιζόμενο περιοριστή ταχύτητας (Cruise Control & Speed Limiter), Πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος, Πίσω διαιρούμενο κάθισμα 1/3-2/3, Ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός-πίσω κ.ά.
Ενώ η έκδοση Extreme της δοκιμής μας είναι επιπλέον εξοπλισμένη με Σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε οδόστρωμα με κλίση (HSA) + Extended Grip, Κάμερα οπισθοπορείας, Σύστημα εισόδου και εκκίνησης κινητήρα χωρίς κλειδί, Αυτόματο κλιματισμό, Τραπεζάκια «αεροπορικού» τύπου στην πλάτη των εμπρός καθισμάτων, Ζάντες αλουμινίου 16’’ κ.ά.
ΥΠΕΡ: Χώροι/πραγματικό επταθέσιο, πρακτικότητα/πολυμορφικός χαρακτήρας, design, πλήρης εξοπλισμός, καλή ποιότητα κατασκευής, δυνατότητα καύσης και υγραερίου/πολύ χαμηλό κόστος κίνησης, αξιοπρεπείς επιδόσεις, καλή οδική συμπεριφορά, αυξημένη αυτονομία
ΚΑΤΑ: Κάπως «λιτό» σύστημα infotainment, επιδόσεις στις πολύ ψηλές ταχύτητες, έλλειψη ρεζέρβας (έστω και ανάγκης)
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ | |
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | (ΒΕΝΖΙΝΗΣ, 3-ΚΥΛΙΝΔΡΟΣ ΣΕ ΣΕΙΡΑ, TURBO) |
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) | 999 |
ΙΣΧΥΣ (PS/rpm) | 100 (91)*/4.600-5.000 |
ΡΟΠΗ (Nm/rpm) | 170 (160)*/2.000-3.500 |
ΜxΠxΥ (mm) | 4.547×1.848×1.691 |
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm) | 2.897 |
ΠΟΡΤΜΠΑΓΚΑΖ (L) | 160/699** |
ΒΑΡΟΣ (kg) | 1.252 |
0-100 km/h (sec) | 13,0 (13,2)* |
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ (km/h) | 175 (172)* |
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΜΕΣΗ/ΔΟΚΙΜΗΣ (L/100km) | 7,6 (6,0) / 9,8 (7,7)* |
ΕΚΠΟΜΠΗ CO2 (g/km) | 118 (135)* |
ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ (€) | μηδενικά |
ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ (€) | 23.580*** |
*Σε παρένθεση δίνεται η απόδοση και οι επιδόσεις κατά τη λειτουργία με βενζίνη (εκτός παρένθεσης με LPG). Οι επιδόσεις αφορούν την 7-θέσια έκδοση του μοντέλου (5-θέσια: 0-100 km/h σε 12,3’’, τελική ταχύτητα ίδια). Σημειώστε ότι το Jogger διαθέτει ρεζερβουάρ LPG 40 λίτρων και ρεζερβουάρ βενζίνης 50 λίτρων.
**Χωρητικότητα με τα καθίσματα της 3ης σειράς όρθια στη θέση τους/με την αφαίρεση των καθισμάτων της 3ης σειράς (στην τελευταία περίπτωση η χωρητικότητα αυξάνεται στα 820 λίτρα αν μετακινηθεί προς τα εμπρός η 2η σειρά καθισμάτων)
***Τιμή 5-θέσιας βασικής έκδοσης Expression. Η 7-θέσια έκδοση Extreme της δοκιμής μας κοστίζει 27.180€.
Περισσότερες λεπτομέρειες για το Dacia Jogger μπορείτε να δείτε στην επίσημη ιστοσελίδα της αντιπροσωπείας
Πηγή: Car and Driver
Add comment