Sto Timoni

Dacia Duster Hybrid 140: Δοκιμάζουμε το πρώτο υβριδικό Duster και διαπιστώνουμε πόσο συμφέρει

Η εμφάνιση του νέας γενιάς Dacia Duster αποτέλεσε σίγουρα την αρχή μιας καινούριας εποχής για την εταιρία που παραδοσιακά φημίζεται για το value for money των μοντέλων της. Βλέπετε, το Dacia Duster Hybrid 140 που δοκιμάζουμε αξιοποιεί την πλήρως υβριδική τεχνολογία της μαμάς Renault, προσθέτοντας ένα επιπλέον σημαντικό πλεονέκτημα στις παραδοσιακές αρετές του μοντέλου. Ο λόγος για τη ιδιαίτερα χαμηλή κατανάλωση που συνδυάζεται με καλές επιδόσεις – και φυσικά με τους μεγάλους χώρους και τις ενδιαφέρουσες δυνατότητες κίνησης εκτός ασφάλτου, αλλά και την προσιτή τιμή.

Παρατηρώντας εξωτερικά το νέο Dacia Duster Hybrid 140 δεν έχεις καμιά αμφιβολία ότι πρόκειται για ένα εντελώς καινούριο μοντέλο. Και δεν είναι απλώς καινούριο, αλλά και εντυπωσιακό – και όσο και αν δεν παραλείπουμε να λέμε ότι η σχεδίαση είναι ένα υποκειμενικό θέμα, το design στην περίπτωση του νέου Dacia Duster είναι ένα από τα ισχυρά του ατού.

Μπαίνοντας στο εσωτερικό του νέου Dacia Duster Hybrid 140 επιβεβαιώνεις ότι έχεις να κάνεις με ένα 100% καινούργιο μοντέλο, ενώ παράλληλα διαπιστώνεις πόσο ευρύχωρο και πρακτικό είναι αυτό, με άφθονο χώρο για τα γόνατα και για το κεφάλι των πίσω επιβατών, ακόμα και αν είναι υψηλοί. Εννοείται πως οι μπροστά δεν έχουν παράπονο, με οδηγό και συνοδηγό να κάθονται σε όμορφα, ανατομικά καθίσματα και να απολαμβάνουν μα πολύ πρακτική διαρρύθμιση του χώρου γύρω τους. Μεγάλο και πρακτικό είναι επίσης το πορτ-μπαγκάζ των 478 λίτρων, το οποίο διαθέτει και διπλό πάτο. Και είναι αυτό που περιγράφουμε ένα μεγάλο, διαχρονικό προσόν του Duster, που στη νέα γενιά του μοντέλου που οδηγούμε έχει σαφώς ενισχυθεί!

Το γεγονός τώρα ότι στο εσωτερικό συναντάμε άφθονα σκληρά πλαστικά, τα οποία ναι μεν είναι αξιοπρεπώς φινιρισμένα και σωστά μονταρισμένα μεταξύ τους, ωστόσο δεν βγάζουν αυτό το κάτω το κάτι παραπάνω ως προς την «απτή» αίσθηση ποιότητας κατασκευής (η αλήθεια είναι ότι κατά τη μετάβαση στη νέα γενιά του Duster περιμέναμε κάτι καλύτερο στον τομέα αυτόν), δεν μπορείς να πεις ότι χαλά τη γενική εικόνα του ευρύχωρου και στιβαρού αυτοκινήτου. Το ίδιο ισχύει και για κάποιες εργονομικές «μικρο-αβλεψίες» (θήκες στις πόρτες που δεν χωρούν μπουκάλι νερό, ραφάκι στην κονσόλα που δύσκολα συγκρατεί μικροαντικείμενα κ.ά.)

Full Hybrid από το Groupe Renault

Περνώντας τώρα στο υβριδικό σύστημα της Renault, με το οποίο είναι εφοδιασμένο το αυτοκίνητο της δοκιμής μας – και είναι σίγουρα ένα άλλο μεγάλο πλεονέκτημα του συγκεκριμένου Duster, αν όχι το μεγαλύτερο – θυμίζουμε πως αυτό συνδυάζει έναν τετρακύλινδρο κινητήρα βενζίνης 1.598 κ.εκ. / 94 ίππων (χωρίς τούρμπο) µε 2 ηλεκτροκινητήρες (έναν κύριο 49 ίππων και έναν μικρότερο 20 ίππων) που συνδυάζονται με ένα “multi-mode” αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. To σύνολο από τη μια προσφέρει την ευκολία της οδήγησης ενός αυτόματου αυτοκίνητου στην πόλη και από την άλλη εξασφαλίζει πολύ χαμηλή κατανάλωση σε όλες τις συνθήκες.

Η μέση, λοιπόν, κατανάλωση στη διάρκεια της δοκιμής ήταν γύρω στα 6,0 lit./100 km, ενώ μέσα στην πόλη και με επιλογή της λειτουργίας ΕCO αυτή παρουσιάζει έντονη πτωτική τάση, ακόμα και κάτω από τα 5,0 lit./100 km, με το υβριδικό σύστημα να επιτρέπει την πλήρως ηλεκτρική κίνηση σε μεγάλα διαστήματα της κυκλοφορίας του αυτοκινήτου, κατά την εκκίνηση, αλλά και στους επιτόπιους ελιγμούς. Σημαντικό είναι πως η εναλλαγή ηλεκτροκίνησης και βενζινοκινητήρα πραγματοποιείται αθόρυβα και αυτόματα, χωρίς ο οδηγός να αντιλαμβάνεται ή να μπορεί να επιλέξει κάτι πέρα από την επιλογή “Β” (Brake/Φρένο) του συστήματος για να έχει αυξημένη επιβράδυνση με τον κινητήρα όποτε αφήνει το γκάζι.

Το υβριδικό Dacia Duster κινείται σβέλτα, άλλωστε διαθέτει 140 ίππους προσφέροντας καλές ρεπρίζ και άμεση απόκριση στο γκάζι. Αξίζει δε να σημειωθεί πως το κιβώτιο πραγματοποιεί ομαλές αλλαγές, με το όλο σύστημα να λειτουργεί με περιορισμένο θόρυβο και χωρίς υπερβολικό «βουητό» στην πλήρη επιτάχυνση.

 

Δυναμικός χαρακτήρας

Από την άλλη, πρέπει να σημειώσουμε πως το «αγριωπό» παρουσιαστικό του Dacia Duster συνάδει με την απροβλημάτιστη κίνηση εκτός δρόμου, η οποία προκύπτει από τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου: τους κοντούς προβόλους, τις καλές γωνίες προσέγγισης και αποχώρησης, καθώς και τα 210 mm της απόστασης από το έδαφος, πάντα φυσικά με τους περιορισμούς που θέτει η μετάδοση της κίνησης μόνο στους εμπρός τροχούς. Εξ’ άλλου υπάρχει άλλη έκδοση του Dacia Duster, με κίνηση και στους τέσσερις τροχούς, που σίγουρα επιτρέπει στον οδηγό να περιπλανηθεί εκτός δρόμου με πολύ μεγαλύτερη σιγουριά.

Σε κάθε περίπτωση, η νέα πλατφόρμα του Duster έχει αναβαθμίσει τη συνολική άνεση που προσφέρει το αυτοκίνητο και εξασφαλίζει καλή ποιότητα κύλισης, αν και θα θέλαμε ελαφρώς χαμηλότερα επίπεδα θορύβου στις ψηλές ταχύτητες. Παράλληλα, το αναβαθμισμένο πακέτο με τα συστήματα υποβοήθησης, αλλά και τα αποτελεσματικά φρένα συνηγορούν σε ένα πιο ασφαλές οδηγικό προφίλ, τη στιγμή που ο μικρός κύκλος στροφής θα εκτιμηθεί στις αστικές μετακινήσεις, όπως και το ελαφρύ τιμόνι.

 

Συμπερασματικά μπορούμε να πούμε πως το νέο full υβριδικό Dacia Duster συνδυάζει την πολύ χαμηλή κατανάλωση καυσίμου και το περιπετειώδες πνεύμα του «αγριωπού» οικογενειακού SUV με αξίες που καθιέρωσαν το μοντέλο στην αγορά, όπως η ανθεκτικότητα, η απλότητα και η προσιτή τιμή. Το υβριδικό Duster είναι διαθέσιμο από 26.500 ευρώ στο καλό εξοπλιστικό επίπεδο Expression, το οποίο έχει όλες τις απαιτούμενες ηλεκτρικές ευκολίες, ψηφιακό πίνακα οργάνων 7 ιντσών, οθόνη αφής 10,1 ιντσών, ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών, καθώς και πλήρη σουίτα συστημάτων ασφαλείας. Εναλλακτικά προσφέρεται η πλουσιότερη έκδοση Journey με 29.100 ευρώ και στάνταρ «λούσα», όπως μεταξύ άλλων ο αυτόματος κλιματισμός, η ηλεκτρική αναδίπλωση καθρεφτών, το ηλεκτρικό χειρόφρενο (συνδυάζεται με δισκόφρενα αντί ταμπούρων στους πίσω τροχούς), η Dacia Card (για εκκίνηση χωρίς κλειδί) και οι ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών.

Περισσότερα για τη Dacia μπορείτε να διαβάσετε κάνοντας κλικ εδώ

Dacia Duster hybrid 140: Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Βενζινοκινητήρας (cm3) 1598
Ισχύς (PS/rpm) 140/5600
Ροπή (Nm/rpm) 148/3600
0-100 km/h 10,1’’
Ταχύτητα (km/h) 170
Κατανάλωση 5,0 lit./100 km
Εκπομπές CO2 114 gr/km
ΜxΠxΥ (mm) 4343x1813x1656
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm) 2657
Βάρος (kg) 1380
Πορτμπαγκάζ 478 λίτρα
Τιμή €26.500

 

Nikos Loupakis

Μηχανολόγος Μηχανικός - Δημοσιογράφος

Kατηγορίες

Ημερολόγιο

Σεπτέμβριος 2025
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930