Sto Timoni

Citroën C4 X 1.2 130ps ΕΑΤ8: Η γαλλική σχολή σε νέες περιπέτειες (δοκιμή)

Το γνωστό πεντάθυρο crossover χάτσμακ Citroën C4 κέρδισε ένα… γράμμα (Χ) και μαζί με αυτό απόκτησε επιπλέον 14 ολόκληρα εκατοστά μήκους, που του προσέφεραν ένα τεραστίων διαστάσεων πορτμπαγκάζ. Οδηγούμε λοιπόν το αυξημένων μεταφορικών δυνατοτήτων τετράθυρο οικογενειακό σεντάν Citroën C4 X, σε μια από τις πιο value for money εκδοχές του η οποία διαθέτει όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που μας επιτρέπουν να μιλήσουμε για έναν τυπικό εκπρόσωπο της γαλλικής σχολής και προσφέρει απλόχερα άνεση υψηλού επιπέδου στους επιβάτες του, αλλά και την ικανοποίηση των καλών δυναμικών χαρακτηριστικών στον οδηγό του.

Κοιτώντας το νέο  Citroën C4 X δεν αργείς να καταλήξεις στο συμπέρασμα ότι η γαλλική εταιρία κατάφερε αυτό που ήθελε – να δημιουργήσει ένα μοντέλο που εντέλει και είναι, και  δείχνει διαφορετικό από αυτό από το οποίο προέρχεται, δηλαδή από το “απλό” πεντάθυρο crossover Citroën C4. Και παρόλο που το C4 μας άρεσε και μας αρέσει από την άποψη του design περισσότερο, δεν μπορούμε να μην επισημάνουμε ότι οι Γάλλοι έκαναν καλή δουλειά καταφέροντας να δημιουργήσουν ένα μεταφορικό μέσο που δεν διαφέρει από το μοντέλο που αποτέλεσε την αφετηρία της δημιουργίας του μόνο ως προς την χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ του, το οποίο είναι κατά 130 λίτρα μεγαλύτερο, αλλά επιδεικνύει τελικά έναν διαφορετικό χαρακτήρα.

Έχουμε λοιπόν το ολοκαίνουργιο C4 X στην έκδοση 1.2 με τους 130 ίππους και το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, οκτώ σχέσεων “EAT8” το οποίο δεν προσφέρει τίποτα λιγότερο σε ποιότητα από αυτό που ξέραμε από το προϋπάρχον C4, με το μαλακό πλαστικό στο ταμπλό και τα καλής ποιότητας υλικά, άλλοτε σκληρά και άλλοτε μαλακά, που καλύπτουν τις πόρτες να έρχονται να συνδυαστούν, άριστα θα έλεγε κάνεις, με τα υπέρ-αναπαυτικά καθίσματα της Citroën. Τα τελευταία έρχονται με τη σειρά τους να συνδυαστούν με την πατενταρισμένη ανάρτηση “Progressive Hudraulic CushionsTM” της Citroën δημιουργώντας ένα περιβάλλον της κορυφαίας για την κατηγορία άνεσης για οδηγό και επιβαίνοντες.

Πέραν αυτού στο εσωτερικό του αυτοκινήτου απολαμβάνει κανείς μία εξαιρετική χωροταξική διαμόρφωση, με τη σούπερ-πρακτική κεντρική κονσόλα και έξυπνες λύσεις, όπως το συρταράκι και η θήκη τάμπλετ πάνω από το ντουλαπάκι του συνοδηγού, και το μόνο που ξενίζει είναι η έλλειψη χωριστών, μεγάλων χειρολαβών στις πόρτες (αντί αυτών πρέπει κανείς να πιάσει τις μικρές «χούφτες» στα υποβραχιόνια που υπάρχουν στις πόρτες.

Βελτιωμένη σε σχέση με τα πρώτα βήματα της εταιρείας είναι η εργονομία του infotainment (των συστημάτων ψυχαγωγίας και ενημέρωσης που ελέγχονται με τη βοήθεια της μεγάλης οθόνης αφής στο ταμπλό), έστω και αν δεν μπορείς να την χαρακτηρίσεις κορυφαία, καθώς εξακολουθεί να έχει τις αδυναμίες της.

Στο δρόμο, τώρα, ο γνωστός… πασπαρτού, τρικύλινδρος, υπερτροφοδοτούμενος (turbo) βενζινοκινητήρας 1.2 Pure Tech της Stellantis, δεν έχει κανένα πρόβλημα να κίνησει γρήγορα το προσθιοκίνητο Citroën C4 X (και μάλιστα χωρίς να εκτοξεύεται η κατανάλωση καυσίμου στα ύψη). Πολύ περισσότερο που συνδυάζεται με το αυτόματο EAT8 κιβώτιο, που μπορεί να μην είναι διπλού συμπλέκτη, όμως σε καμία περίπτωση δεν σε δυσαρεστεί με τη λειτουργία του – κάθε άλλο μάλιστα.

Προφανώς θα θέλαμε να υπάρχει η δυνατότητα – και – χειροκίνητων αλλαγών, αλλά ακόμα και έτσι μπορείς να κινηθείς γρήγορα καθώς από τη μία το αυτοκίνητο είναι ούτως ή άλλως χτισμένο σε μία δοκιμασμένη πλατφόρμα και πάτα σε μία ανάρτηση γαλλικά αποτελεσματική, ενώ από την άλλη, τολμούμε να πούμε, η αφαίρεση της πίσω πόρτας που παραχώρησε τη θέση της σε ένα κλασσικό καπό πορτμπαγκάζ ωφέλησε την ακαμψία του αμαξώματος – η οποία με τη σειρά της ωφέλησε τα δυναμικά χαρακτηριστικά του οχήματος. Αυτό ενδεχομένως να είναι πιο δύσκολο να το εντοπίσει ο μέσος οδηγός που θα βρεθεί στο τιμόνι του Citroën C4 X 1.2 130ps ΕΑΤ8.

Εκείνο όμως που είναι αναμφισβήτητα εύκολο να διαπιστώσει είναι η αφθονία των χωρών την οποία προσφέρει το γαλλικό τετράθυρο αυτοκίνητο. Και αν όταν παρουσιάζαμε το Citroën C4 είχαμε πει ότι οι χώροι για τους επιβάτες είναι μεγάλοι, για το C4 X μπορούμε πλέον να χρησιμοποιήσουμε με σχετική άνεση τον χαρακτηρισμό κορυφαίοι (ή έστω μεταξύ των κορυφαίων) για την κατηγορία, καθώς στο πίσω κάθισμα οι ψηλοί επιβάτες έχουν στα γόνατά τους αρκετά δάχτυλα αέρα από το εμπρός κάθισμα, ακόμα και όταν σε αυτό κάθεται ένας μεγαλόσωμος/ψηλός οδηγός – κάτι που μπορούμε να αποδώσουμε στο αυξημένο μήκος. Παράλληλα η διαφορετική διαμόρφωση της οροφής είναι προφανώς υπεύθυνη για τον περισσότερο αέρα για τα κεφάλια των πίσω επιβατών – ένα σημείο το οποίο δεν θα λέγαμε ότι ήταν το πλέον ισχυρό του C4, καθώς εκεί ο χώρος ήταν απλώς επαρκής.

Επίσης, ο μέσος οδηγός στον οποίο αναφερθήκαμε προηγουμένως, δεν θα δυσκολευτεί να εντοπίσει την αυξημένη απόσταση από το έδαφος που χαρακτηρίζει όχι μόνο το αυτοκίνητο της δοκιμής μας – Citroën C4 X 1.2 130ps ΕΑΤ8 – αλλά και ολόκληρη τη γκάμα του C4 X (στοιχείο οπωσδήποτε κοινό με το «απλό» C4), η οποία σου επιτρέπει να κινείσαι σε χωματόδρομους χωρίς άγχος και να δίνεις τη… μάχη του πεζοδρομίου και να αντιμετωπίζεις τις λακκούβες και τα σαμαράκια με αυτοπεποίθηση – και με ελάχιστη διατάραξη της ηρεμίας σου. Μία ηρεμία που συντίθεται αφενός από την ευκολία οδήγησης που προσφέρει το ΕΑΤ8 και αφετέρου από την πολύ καλή ηχομόνωση.

Όλα τα παραπάνω συνοδεύονται από ένα πλήρες πακέτο συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης που έρχονται να ολοκληρώσουν την εικόνα ενός ευρύχωρου και ολοκληρωμένου αυτοκινήτου πολλαπλών ρόλων, αφού δεν έχουμε να κάνουμε με ένα σύνηθες «ασφάλτινο» σεντάν, αλλά με μία πρόταση που κινείται μεταξύ των ορίων των οχημάτων που αποκαλούμε Crossover και των τυπικών SUV. Στις αδυναμίες του C4 X προσθέστε την περιορισμένη ορατότητα προς τα πίσω και πλάγια, η οποία όμως, στην σχετικά πλούσια έκδοση της δοκιμής ενοχλεί λιγότερο, αφού σημαντική βοήθεια προσφέρει η κάμερα οπισθοπορείας.

Citroën C4 X 1.2 Pure Tech 130 S&S EAT8: Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κυβισμός (cm3) 1199
Ισχύς (PS/rpm) 131/5500
Ροπή (Nm/rpm) 230/1750
0-100 km/h 10,3’’
Ταχύτητα (km/h) 210
Κατανάλωση*(lit./100 km) 5,7 – 5,8
Εκπομπές CO2* 129-132
M x Π x Y (mm) 4.600×1.834×1.520
Βάρος (kg) 1289
Πορτμπαγκάζ (lit.) 380 / 1250
Τιμή** € 32.600

*Τυποποιημένες μετρήσεις WLTP (συνδυασμένος κύκλος)
**Βασική έκδοση 130
PS “Feel Pack”. Διαθέσιμη είναι και η πιο προσιτή έκδοση 1.2 PureTech 100 S&S Feel, με κινητήρα 100 ίππων και χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων (27.400 €)

Κείμενό μας για τα νέα Citroën C4 X και ë-C4 X μπορείτε να διαβάσετε κάνοντας κλικ εδώ

Περισσότερα για το Citroën C4 X μπορείτε να διαβάσετε στην επίσημη ιστοσελίδα της αντιπροσωπείας

Φωτογραφίες: Νίκος Λουπάκης

Nikos Loupakis

Μηχανολόγος Μηχανικός - Δημοσιογράφος

Add comment

Kατηγορίες

Ημερολόγιο

Φεβρουάριος 2025
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
2425262728