Sto Timoni

BYD Seal U DM-i: Για αυτούς που τα θέλουν όλα

Το BYD Seal U DM-i, το μεγάλο, εξωτερικής φόρτισης υβριδικό SUV που προτείνει η κινεζική BYD σου προσφέρει κυριολεκτικά ό,τι μπορεί να βάλει το μυαλό σου σε επίπεδο εξοπλισμού – και επιπλέον ποιότητα που δεν περιμένεις, χώρους που δεν βρίσκεις εύκολα, ενδιαφέρουσα τετρακίνηση και ένα value for money που δεν έχει αντίπαλο.

Για κάποιο λόγο, έχοντας προηγουμένως παρακολουθήσει την δημοσιογραφική παρουσίαση του Seal U DM-i, όταν έρχεται η ώρα να ασχοληθείς με την δοκιμή αυτού του ιδιαίτερου plug in hybrid μοντέλου, δεν θέλεις να ξεκινήσεις την αναφορά σου ούτε από τα τεχνικά χαρακτηριστικά, ούτε από τις επιδόσεις, ούτε από το χαρακτήρα και το μέγεθός του – θες να ξεκινήσεις από τον εξοπλισμό του! Μπορεί, αυτό να φαίνεται παράδοξο, αλλά βλέπετε δεν είναι και ότι πιο συνηθισμένο το να προσφέρεται ένα τέτοιο αυτοκίνητο σε ένα και μοναδικό επίπεδο εξοπλισμού, το οποίο όμως έχει απλώς τα πάντα!

Η απίστευτη πληρότητα του BYD Seal U DM-i

Λέγοντας λοιπόν ότι το BYD Seal U DM-i τα έχει όλα, δεν αναφερόμαστε στα… τετριμμένα του διζωνικού κλιματισμού, των αυτόματα αναδιπλούμενων καθρεπτών, του smart key (εκκίνηση χωρίς κλειδί), των ζαντών ελαφρού κράματος κοκ. Εδώ βρίσκεις στη λίστα με τα στάνταρ ένα απίστευτο πακέτο από προηγμένα συστήματα υποβοήθησής του οδηγού, με στοιχεία όπως το adaptive & το intelligent crouise control, το σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας έκτακτης ανάγκης και το σύστημα ανίχνευσης κάθετα διερχομένων οχημάτων – όχι μόνο κατά την οπισθοπορεία αλλά και κατά την κίνηση εμπρός κλπ. Βρίσκεις επίσης ένα μεγάλο head up display, ηλιοροφή (που συνοδεύεται και από κουρτινάκι – να το πούμε αυτό, γιατί είναι σημαντικό) και έναν κλιματισμό με φίλτρο σωματιδίων PM 2,5, όλες εννοείται τις ηλεκτρικές ευκολίες και ένα εξαιρετικό περιμετρικό σύστημα με κάμερες που σου προσφέρει μια ασυνήθιστα καλή όψη του περιβάλλοντος χώρου όταν παρκάρεις. Προσθέστε σε αυτά και τα αεριζόμενα και θερμαινόμενα καθίσματα με τις vegan δερμάτινες επενδύσεις και αντιλαμβάνεστε ότι είναι πραγματικά πολύ δύσκολο να βρεις κάτι που να πεις ότι λείπει από αυτό το αυτοκίνητο.

Υψηλή ποιότητα κατασκευής σε ένα εσωτερικό που κυριαρχείται από την υψηλή τεχνολογία που δίνει το παρών με ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3’’ TFT, περιστρεφόμενη οθόνη infotainment 15,6’’ (ο οδηγός επιλέγει οριζόντια ή κάθετη θέση), αλλά και μεγάλο head up display.

Σε μια «μεγάλη» κατηγορία

Δεν θα μιλήσουμε ακόμα για τιμή, είναι όμως ώρα να δούμε το λεγόμενο “positioning” του αυτοκινήτου, το πως τοποθετείται δηλαδή το BYD Seal U DM-i Design στην αγορά. Με μήκος κοντά στα 4,80 m και με ύψος 1,67 m είναι φανερό ότι έχουμε να κάνουμε ξεκάθαρα με ένα SUV της κατηγορίας D. Ανατρέχοντας σε πλάτος και μεταξόνιο καταλαβαίνουμε γιατί οι εσωτερικοί χώροι είναι τεράστιοι και γιατί οι πίσω επιβάτες κάθονται σταυροπόδι. Το καλό δε με το πίσω κάθισμα είναι ότι παρόλο που η βάση του μένει μονοκόμματη και δεν μετακινείται μπρος πίσω, διαθέτει ανεξάρτητες πλάτες που ρυθμίζονται σε κλίση – κάτι που σημαίνει ότι έχει και ο πίσω επιβάτης την πολυτέλεια να βολέψει την πλάτη και τη μέση του εκεί που θέλει, σχεδόν όπως ο μπροστινός. Το πορτμπαγκάζ είναι αλήθεια ότι δεν μπορεί να συγκεντρώσει εξίσου θετικά σχόλια, καθώς είναι μεν μεγάλο αλλά με βάση τον όγκο του αυτοκινήτου είναι αλήθεια ότι περιμένεις κάτι καλύτερο.

Αυτό λοιπόν το D-SUB κατατάσσεται στην ανερχόμενη – και δημοφιλή στον χώρο των εταιρικών πωλήσεων και του leasing – κατηγορία των υβριδικών εξωτερικής φόρτισης (Plug in Hybrid Electric Vehicles – PHEVs), μόνο που στην περίπτωσή μας η τεχνολογία DM-i το κάνει να συμπεριφέρεται λίγο διαφορετικά από ότι έχουμε συνηθίσει, καθώς δίνεται έμφαση στην καθαρά ηλεκτρική κίνηση. Σε γενικές γραμμές πάντως στα υπέρ αυτού του συστήματος περιλαμβάνεται το γεγονός ότι υπάρχει δυνατότητα και ταχείας φόρτισης συνεχούς ρεύματος. Κάτι που συμβαίνει σε σχετικά χαμηλή ισχύ (18 kW) αλλά σημαίνει παρόλα αυτά ότι μπορεί να γεμίσει κάνεις γρήγορα την 18,3 kWh μπαταρία και, μέσα σε μισή ώρα, να έχει 70 «επίσημα» χιλιόμετρα ηλεκτρικής αυτονομίας.

BYD Seal U DM-i

«Χαλαρά» γρήγορο και αποτελεσματικό

Τώρα, έχοντας υπόψιν τα τεχνικά χαρακτηριστικά του BYD Seal U DM-i – και για να γινόμαστε πιο συγκεκριμένοι την διαθέσιμη ισχύ του συστήματος κίνησης η οποία φτάνει τους 324 ίππους και προκύπτει από δύο ηλεκτροκινητήρες που εξασφαλίζουν την τετρακίνηση («αναλαμβάνοντας» ο καθένας τους από έναν άξονα), αλλά και από έναν υπερτροφοδοτούμενο 1,5 λίτρου κινητήρα βενζίνης -, είναι προφανές ότι τα 5,9’’ δευτερόλεπτα που υπόσχεται η BYD για το 0-100 km/h δείχνουν λογικά. Από την άλλη μεριά όμως, και παρόλο που δεν μπορεί κανείς οδηγώντας το μεγάλο BYD να παραπονεθεί ότι το αυτοκίνητο είναι αργό, είναι αλήθεια ότι δεν εισπράττεις το νεύρο που περιμένεις από ένα PHEV όχημα με τέτοια ισχύ. Δεν λέμε ότι δεν επιταχύνει γρήγορα εν κινήσει το Seal U DM-i αλλά σίγουρα μπορεί κανείς να σκεφτεί αρκετά αντίστοιχης ισχύος μοντέλα που όταν σανιδώσεις το γκάζι νιώθεις την «κλωτσιά» από πίσω.

BYD Seal U DM-i

Προτεραιότητα στην κίνηση με τους ηλεκτροκινητήρες δίνει το σύστημα κίνησης “Super DM-i” της BYD, το οποίο διαθέτει δύο προφίλ οδήγησης (EV και HEV). Όταν το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας πέσει, το αυτοκίνητο να λειτουργεί ως υβριδικό με χαμηλή κατανάλωση καυσίμου (6,7 έως 7,7 L/100 km με βάση το trip computer).

Προσπαθώντας τώρα να δεις τι δυνατότητες έχει να ελέγξεις αυτό το σύστημα κίνησης ανακαλύπτεις ότι δεν υπάρχουν ούτε χειριστήρια στο τιμόνι για τον έλεγχο του κιβωτίου ταχυτήτων, αλλά ούτε και στοιχειωδώς μία θέση “B” στον επιλογέα, δηλαδή Brake που θα σου επέτρεπε να επιβραδύνεις αρκετά σε μια κατηφόρα με τους δύο ηλεκτροκινητήρες να ανακτούν ενέργεια ή έστω εμπλέκοντας τον βενζινοκινητήρα στη διαδικασία του φρεναρίσματος με «κατέβασμα». Το μόνο που έχεις τα χέρια σου είναι ένας επιλογέας “drive mode” μέσω του οποίου μπορείς να επιλέξεις μεταξύ πέντε λειτουργιών του συστήματος: Eco, Normal, Sport, Snow, Sand, Muddy.

Για να είμαστε όμως απολύτως δίκαιοι θα πούμε ότι αυτά τα προγράμματα οδήγησης δουλεύουν – και το διαπιστώσαμε αυτό όταν αποφασίσαμε να κινηθούμε εκτός δρόμου: η όλη λειτουργία του συστήματος σε «κακοτράχαλες» συνθήκες είναι απλώς εξαιρετική (καταφέρνει να διατηρεί εξαιρετική πρόσφυση) και το μόνο που έχεις να σκεφτείς αν βρεθείς σε πολύ ανώμαλο δρόμο είναι ότι με ένα αυτοκίνητο το οποίο έχει μπαταρία κάτω από το πάτωμα δεν θες να «κοπανήσεις» σε κάποια κοτρόνα – έστω κι αν για αυτήν την μπαταρία η BYD εγγυάται ότι αντέχει και στη διάτρηση (περνά το περίφημο “nail penetration test”).

To μεγάλο SUV της BYD προσφέρει υψηλού επιπέδου ποιότητα κύλισης χάρη στην άνετη ανάρτηση και την αποτελεσματική ηχομόνωση εξασφαλίζοντας πολιτισμένες μετακινήσεις σε ένα εξαιρετικά ευρύχωρο σαλόνι, στο οποίο οι επιβάτες απολαμβάνουν τη μουσική τους από το ηχοσύστημα Infinity® με 10 ηχεία. Αρκετά μεγάλο (χωρίς να ενθουσιάζει κιόλας) το πορτμπαγκάζ με την πολύ πρακτική ηλεκτρική πίσω πόρτα.

Ο πολιτισμός της ασφάλειας

Εμφανώς προσανατολισμένη στην άνεση η ανάρτηση (McPherson εμπρός, πολλαπλών συνδέσμων πίσω) ελέγχει αρκετά αποτελεσματικά τις κινήσεις του αμαξώματος και επιτρέπει στο BYD Seal U DM-i Design να αντιμετωπίζει με εξαιρετικό τρόπο τις καθημερινές κακοτοπιές της ασφάλτου, στοιχείο που σε συνδυασμό με το πολύ χαμηλό επίπεδο θορύβου μέσα στην καμπίνα επιτρέπουν να μιλήσουμε για υψηλή ποιότητα κύλισης. Είναι λοιπόν ένα πολιτισμένο αυτοκίνητο που πατάει καλά στην άσφαλτο και ταξιδεύει χαλαρά στον αυτοκινητόδρομο επιδεικνύοντας την ευστάθεια που θέλεις για να νιώσεις ασφαλής, ενώ «κρατάει» καλά και στις στροφές αλλά χωρίς όμως να σε προδιαθέτει για κάτι παραπάνω (φταίει και η έλλειψη χειριστηρίων που αναφέραμε). Τα δυνατά φρένα εμπνέουν εμπιστοσύνη, ενώ το τιμόνι παρέχει επαρκή πληροφόρηση (η ευαισθησία του ρυθμίζεται σε δύο επίπεδα), χωρίς όμως το κάτι παραπάνω που ενδεχομένως θα ήθελες από ένα αυτοκίνητο 324 ίππων.

Το πακέτο ολοκληρώνεται με μία ποιότητα κατασκευής που δεν μπορείς παρά να την χαρακτηρίσεις εξαιρετική – και είναι καιρός να σταματήσουμε να μιλάμε κοροϊδευτικά για «κινέζικα» και για «κινέζικη» ποιότητα κατασκευής, διότι εδώ τα πράγματα έχουν σοβαρέψει πάρα, μα πάρα πολύ, η ποιότητα είναι εξαιρετική και για όποιον έχει αμφιβολία υπάρχει πάντα η εξαετής εργοστασιακή εγγύηση – 8 χρόνια για μπαταρία & ηλεκτροκινητήρες.

Υπέρ: Σχεδίαση, πρακτικότητα, μεγάλοι χώροι για επιβάτες και αποσκευές, ποιότητα κατασκευής, πλούσιος εξοπλισμός, άνεση ανάρτησης, επιδόσεις, λειτουργία τετρακίνησης, σχετικά χαμηλή κατανάλωση, κορυφαίο value for money

Κατά: Έλλειψη «νεύρου», έλλειψη δυνατότητας φρεναρίσματος με «κατέβασμα»

Εν κατακλείδι λοιπόν θα λέγαμε ότι το 324 ίππων SUV της BYD αποτελεί μια μοναδική πρόταση στην αγορά, που λόγω… τιμής δεν έχει αντίπαλο. Δεν είναι το καλύτερο αυτοκίνητο της κατηγορίας του, αλλά έχει αναμφισβήτητα την καλύτερη σχέση κόστους/αξίας που εύκολα σε κάνει να ξεπεράσεις τις όποιες ενστάσεις έχεις σε σχέση με την απόδοσή του σε κάποιους τομείς. Σημειώστε δε ότι αποτελεί και μια πολύ καλή πρόταση για τους εταιρικούς χρήστες, καθώς με προ φόρων λιανική τιμή 35.357 ευρώ απαλλάσσεται από τον σχετικό φόρο.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΣΥΣΤΗΜΑ ΙΣΧΥΟΣ 4-κύλινδρος turbo βενζινοκινητήρας
2 σύγχρονοι ηλεκτροκινητήρες μόνιμου μαγνήτη
(εμπρός 150 kW, πίσω 120 kW), κίνηση AWD.
Συνδυασμένη ισχύς 324 PS / ροπή 550 Nm
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) 1.497
ΙΣΧΥΣ (PS/rpm) 131/5.200-6.000
ΡΟΠΗ (Nm/rpm) 220/1.500-3.500
ΜxΠxΥ (mm) 4.775×1.890 x1.670
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm) 2.765
ΠΟΡΤΜΠΑΓΚΑΖ (L) 425
ΒΑΡΟΣ (kg) 2.100
0-100 km/h (sec) 5,9
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ (km/h) 180
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
ΜΕΣΗ/ΔΟΚΙΜΗΣ (L/100km)
7,4 (1,2)*/ 7,2
ΕΚΠΟΜΠΗ CO2 (g/km) 26
ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ (€) απαλλάσσεται
ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ (€) 46.500
*Κατανάλωση συνδυασμένου κύκλου WLTP.
Σε παρένθεση η μέση σταθμισμένη κατανάλωση
WLTP.

 

 

 

 

 

Παρατήρηση: η δοκιμή πραγματοποιήθηκε για λογαριασμό του περιοδικού Car and Driver, απ’ όπου και αναδημοσιεύεται.

Nikos Loupakis

Μηχανολόγος Μηχανικός - Δημοσιογράφος

Kατηγορίες

Ημερολόγιο

Οκτώβριος 2025
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031