Sto Timoni

Η ηλεκτρική Ford Mustang Mach-E είναι εδώ!

Βαρύ όνομα, βαριά κληρονομιά, πλούσια ιστορία, πλούσια πορεία στην αγορά. Από τον Στιβ Μακ Κουήν και την περίφημη καταδίωξη της ταινίας Bullit στην εποχή των μηδενικών ρύπων, και από το δίπορτο κουπέ της πίσω κίνησης στο επίσης κουπέ, αλλά τετράθυρο – και κατά περίπτωση τετρακίνητο SUV – των μηδενικών ρύπων. Ένας ολόκληρος κόσμος που γοητεύεται από την «ιδέα» της αυτοκίνησης υποδέχεται την πλήρως ηλεκτρική Ford Mustang Mach-e με την ελπίδα ότι αυτή θα διαθέτει έστω κάτι από τη γοητεία του βενζινοκίνητου θρύλου…

Στα χαρτιά τα πράγματα δείχνουν άκρως αισιόδοξα: με 351 ίππους (258 kW) να προσφέρουν τη ροπή των 580 Nm στους τέσσερις τροχούς επιτρέποντας στην τετρακίνητη (AWD) Ford Mustang Mach-E First Edition να πραγματοποιεί την γνωστή επιτάχυνση 0-100 km/h σε 5,1 δεύτερα είναι προφανές ότι έχουμε να κάνουμε με ένα αυτοκίνητο του οποίου οι επιδόσεις αποτελούν πλεονέκτημα. Σημειώνοντας ότι δεν είναι η AWD ούτε η πιο αργή ούτε η πιο γρήγορη ηλεκτρική Mustang της νέας εποχής, αφού υπάρχει από τη μια η τετρακίνητη “GT” των 487 ίππων (358 kW) που κατεβάζει το 0-100 km/h στα μόλις 3,7’’ και από την άλλη, για όσους θέλουν κάτι πιο «προσιτό», έχοντας βέβαια και λιγότερες απατήσεις στον τομέα των επιδόσεων η Ford Mustang Mach-E με κίνηση μόνο στους πίσω τροχούς (RWD) με 269 ίππους και 0-100 km/h σε ένα χρόνο που μόνο αργό δεν επιτρέπει να χαρακτηρίσεις το νέο αυτό μοντέλο της Ford: 6,1’’.

Με αυτές, λοιπόν, τις προδιαγραφές ανά χείρας βρεθήκαμε στο τιμόνι της Ford Mustang Mach-E AWD First Edition στο πλαίσιο της πρόσφατης δημοσιογραφικής παρουσίασης, έχοντας απέναντί μας έναν λιτό, αλλά άκρως αποτελεσματικό, πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων, «ζωντανή» απόδειξη του ρητού “ουκ εν το πολλώ το εύ”, αλλά και μία τεράστια ψηφιακή οθόνη αφής, υψηλής ανάλυσης, που έρχεται να υπενθυμίσει ένα, προερχόμενο από την άλλη πλευρά του Ατλαντικού ρητό – και ναι, καλά καταλάβατε, μιλάμε για το “big is beatifull”. Και είναι αυτός ένας συνδυασμός που προσφέρει στον οδηγό τη δυνατότητα ενός πλήθους ρυθμίσεων ώστε να φέρει τελικά το αυτοκίνητο στα μέτρα του.

Οδηγώντας την πλήρως ηλεκτρική Ford Mustang Mach-E

Γυρίζοντας το κλειδί στον διακόπτη γίνεται αυτό που γίνεται και σε όλα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα της αγοράς, δηλαδή… τίποτα – τίποτα που να θυμίζει τα συμβατικά αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης – και μένει το άναμμα των ψηφιακών οθονών, μαζί με την ενδεχόμενη ενεργοποίηση του κλιματισμού, να θυμίζει ότι έχεις βάλεις μπρος.

Το πώς ανταποκρίνεται στο πάτημα του γκαζιού η πλήρως ηλεκτρική Ford Mustang Mach-E επίσης δεν αποτελεί κάποια ιδιαίτερη έκπληξη, οι ηλεκτροκινητήρες ξέρουν να εντυπωσιάζουν με τη ροπή τους που είναι διαθέσιμη από την έναρξη της κίνησης, αυτό που δεν περιμέναμε είναι η γεύση της πίσω κίνησης σε ένα τετρακίνητο μοντέλο. Στην εποχή που τα διάφορα ηλεκτρονικά συστήματα που συνοδεύουν ένα αυτοκίνητο αντιπροσωπεύουν το 40% του κόστους του, δεν είναι δύσκολο να ρυθμίσει κανείς τη λειτουργία των ηλεκτρονικά ελεγχόμενων ηλεκτροκινητήρων, που στην συγκεκριμένη περίπτωση είναι δύο, κατά το δοκούν.

Η ηλεκτρική Mustang, λοιπόν, είναι ένα αυτοκίνητο που σου προσφέρει κάτι από τη «χαρά» της πίσω κίνησης, αλλά και την ασφάλεια της τετρακίνησης, αφήνοντας την ουρά να γλιστρήσει ελαφρά στην είσοδο της στροφής ώστε να φέρεις το εμπρός μέρος του αυτοκινήτου εκεί ακριβώς που θέλεις και να επιταχύνεις με πλήρη ισχύ στη συνέχεια προς τα εμπρός. Αυτό φυσικά όταν οδηγείς με το πόδι στο πάτωμα, γιατί κινούμενος με πιο λογικούς ρυθμούς θα απολαύσεις «απλώς» ένα κράτημα υψηλού επιπέδου. Κανένα πρόβλημα και στις ευθείες υψηλών ταχυτήτων, όπου η τελική «θυσιάζεται» προς χάριν της αυτονομίας και περιορίζεται στα 180 km/h, αφήνοντας μόνο την αναμενόμενη στο τέλος της χρονιάς GT να ανέβει μέχρι τα 200 km/h.

Σχετικά με το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης της Ford Mustang Mach-E μπορείτε να διαβάσετε κάνοντας κλικ εδώ

Επαρκής, “αξιόπιστη” αυτονομία και σεβασμός στον ΚΟΚ

Στο σημείο αυτό πρέπει να τονίσουμε ότι η πλήρης αξιοποίηση της ισχύος σε ΟΛΑ τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα συνεπάγεται ακρωτηριασμό – μέχρι θανάτου – της αυτονομίας. Προσέχετε, λοιπόν, για να έχετε όσοι οδηγείτε αυτοκίνητα μηδενικών ρύπων, προσέχετε και όσοι μπορέσετε να αγοράσετε μια Ford Mustang Mach-E. Γιατί μπορεί η τυποποιημένη κατά WLTP αυτονομία να ξεκινά από τα 440 χιλιόμετρα (με την μπαταρία των 68 kWh) και να φτάνει μέχρι τα 610 χιλιόμετρα (με την μπαταρία των 88 kWh), ωστόσο αν αποφασίσετε να υπερβείτε να όρια του κώδικα οδικής κυκλοφορίας (ΚΟΚ), τα χιλιόμετρα αυτά δεν θα τα δείτε ποτέ! Και όχι μόνο αυτό, αλλά θα κινδυνεύσετε να καταλήξετε στον προορισμό σας με την οδική βοήθεια.

 

Αντ’ αυτού, εφόσον πραγματοποιείτε κάποιο ταξίδι, συγκρατηθείτε, αξιοποιείστε τις δυνατότητες αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2 (συνδυασμός active cruise control και lane centring), διατηρείστε με ηρεμία τον έλεγχο της Ford Mustang Mach-E, εμπιστευτείτε την αξιόπιστη ένδειξη της αυτονομίας στο trip computer και δεν θα χάσετε! Τις όποιες οδηγικές ανησυχίες σας αφήστε τις να βρουν διέξοδο σε περιαστικές διαδρομές, με λιγότερη κυκλοφορία. Εκεί όσο και να μειωθεί η αυτονομία, θα καταφέρετε να επιστρέψετε με αξιοπρέπεια στο σπίτι σας. Σε κάθε περίπτωση το ειδικό app της Ford, “FordPass”, σας επιτρέπει να κάνετε έναν πλήρη προγραμματισμό των μετακινήσεών σας, με βάση τα διαθέσιμα σημεία φόρτισης σε όλη την Ελλάδα. Πάντως έχετε υπόψη σας, ότι καλό είναι να μην φτάνετε με την μπαταρία εντελώς άδεια στο φορτιστή, γιατί αυτός μπορεί να είναι κατειλημμένος και να χρειαστεί να περιμένετε περισσότερο απ’ όσο υπολογίζατε.

Σημειώνουμε τέλος ότι το πρώτο ηλεκτρικό SUV της Ford μόνο μικρό δεν είναι, αφού το μήκος του φτάνει τα 4713 mm, το πλάτος τα 1881 mm και το ύψος τα 1625 mm, οπότε οι χώροι που προσφέρει είναι επίσης μεγάλοι – αν και όχι αντίστοιχοι των εξωτερικών διαστάσεων, με βάση τις οποίες θα περιμέναμε ακόμα μεγαλύτερη άνεση στο εσωτερικό. Πάντως δεν λείπουν κάποιες πρωτοτυπίες που βελτιώνουν τη χρηστικότητα του αυτοκινήτου, όπως το “frunk” ένα δεύτερο πορτμπαγκάζ στο εμπρός τμήμα της Ford Mustang Mach-E που προσφέρει 81 λίτρα για αποσκευές τα οποία έρχονται να προστεθούν στα 402 λίτρα του «κανονικού» πορτμπαγκάζ, το οποίο συνοδεύεται από τη γνωστή πατέντα της εύκαμπτης εταζέρας που έχουμε δει σε Kuga και Puma.

Για τις δυνατότητες φόρτισης της νέας Ford Mustang Mach-E μπορείτε να διαβάσετε κάνοντας κλικ εδώ

Σπορ επιδόσεις και πλούσιος εξοπλισμός σε λογική τιμή

Ο τιμοκατάλογος της Ford Mustang Mach-E ξεκινά από τα 51.587 ευρώ* για τη βασική έκδοση RWD των 269 ίππων, η οποία μπορεί να μην φαίνεται ότι πιο προσιτό υπάρχει στην αγορά, αλλά διαθέτει κυριολεκτικά τα πάντα, επιτρέποντάς μας να την χαρακτηρίσουμε «λογική» με βάση και τις προσφερόμενες επιδόσεις. Είναι δε το επίπεδο εξοπλισμού τέτοιο που στην ουσία η όποια διαφορά στην τιμή σε σχέση με τις υπόλοιπες εκδόσεις (η κορυφαία AWD έκδοση με τους 351 ίππους φτάνει τα 68.712 ευρώ) να έχει να κάνει κυρίως με τη διαφορά της ιπποδύναμης, την αυτονομία και την ύπαρξη του δεύτερου κινητήρα που όπως και να το κάνουμε δίνει ένα συγκριτικό πλεονέκτημα σε επίπεδο πρόσφυσης/οδικής συμπεριφοράς.

Τον αναλυτικό εξοπλισμό της Ford Mustang Mach-E μπορείτε να τον δείτε κάνοντας κλικ εδώ

Σύνοψη βασικών χαρακτηριστικών της Ford Mustang Mach-E μπορείτε να διαβάσετε κάνοντας κλικ εδώ

Δείτε τα πλήρη τεχνικά χαρακτηριστικά της νέας Ford Mustang Mach-E κάνοντας κλικ εδώ

*Τιμή με την επιδότηση του κρατικού προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά»

Nikos Loupakis

Μηχανολόγος Μηχανικός - Δημοσιογράφος

Add comment

Kατηγορίες

Ημερολόγιο

Ιούλιος 2021
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031