Sto Timoni

Nissan Z Proto: επιδόσεις και design – φόρος τιμής στο λογότυπο Ζ

Την πρόθεση της Nissan να λανσάρει μια νέα γενιά του θρυλικού σπορ αυτοκινήτου με το χαρακτηριστικό «Z» σηματοδοτεί η παρουσίαση του – εφοδιασμένου με V-6 twin turbo κινητήρα & με χειροκίνητο κιβώτιο – πρωτότυπου Z Proto, στη Yokohama.

“Το Z, ως αγνό σπορ αυτοκίνητο, αντιπροσωπεύει το πνεύμα της Nissan”, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας, Makoto Uchida. “Είναι ένα βασικό μοντέλο στο πλάνο μετασχηματισμού μας με την ονομασία Nissan NEXT και είναι απόδειξη της ικανότητάς μας να κάνουμε αυτό που άλλοι δεν τολμούν να κάνουν, από το Α έως το Ω. Ως λάτρης του Ζ, είμαι ενθουσιασμένος που ανακοινώνω ότι το επόμενο Z είναι καθ’ οδόν.”

Εξωτερικό design: το παρελθόν συναντά το μέλλον

Δημιουργημένο με την έμπνευση της ομάδας σχεδίασης της εταιρίας στην Ιαπωνία, το Z Proto διαθέτει νέα, ελκυστική εξωτερική σχεδίαση με σιλουέτα που επικοινωνεί τον σεβασμό στο αρχικό μοντέλο. Είναι δε βαμμένο με ένα λαμπερό κίτρινο χρώμα πέρλας, σε συνδυασμό με μαύρη οροφή, ως φόρο τιμής στο δημοφιλές χρώμα τόσο της πρώτης γενιάς Z (S30), όσο και του 300ZX (Z32).

Ο επικεφαλής του τμήματος σχεδίασης της Nissan, Alfonso Albaisa, επισημαίνει:

“Οι σχεδιαστές μας έκαναν αμέτρητες μελέτες και σκίτσα, καθώς ερευνήσαμε κάθε γενιά και τους λόγους της επιτυχίας τους “, δήλωσε ο Albaisa. “Τελικά, αποφασίσαμε ότι το Z Proto πρέπει να ταξιδέψει μεταξύ των δεκαετιών, συμπεριλαμβανομένου του μέλλοντος.”

“Οι προβολείς LED έχουν δύο ημικύκλια που θυμίζουν το 240ZG της δεκαετίας του 70, που κυκλοφόρησε αποκλειστικά στην Ιαπωνία”, εξήγησε ο Albaisa. “Το ZG διαθέτει καθαρούς φακούς στο κάτοπτρο των προβολέων, οι οποίοι υπό το φως εκπέμπουν δύο κυκλικές αντανακλάσεις πάνω από κάθε προβολέα. Μας άρεσε αυτό το μοναδικό χαρακτηριστικό και ανακαλύψαμε ότι ταιριάζει, με φυσικό τρόπο, με την ταυτότητα του Ζ.”

Η σύνδεση με το αυθεντικό Z είναι έντονη όταν κοιτάς το Proto από το πλάι. Ενώ το πίσω μέρος είναι εμπνευσμένο από τα πίσω φώτα του 300ZX (Z32), που ερμηνεύονται σχεδιαστικά εκ νέου, ανταποκρινόμενα στην σύγχρονη εποχή.

Οι μικρές “επεμβάσεις” με ανθρακονήματα στα μαρσπιέ, στο μπροστινό κάτω χείλος και στο τελείωμα του πίσω προφυλακτήρα, έρχονται για να «εξασφαλίσουν» τις ευέλικτες επιδόσεις. Οι ζάντες αλουμινίου 19 ιντσών και οι διπλές εξατμίσεις συμπληρώνουν την εντυπωσιακή παρουσία του Z Proto στον δρόμο.

Εσωτερική σχεδίαση: μοντέρνα τεχνολογία με vintage πινελιά

Σχεδιασμένη για να ταιριάζει σαν γάντι στον οδηγό, αλλά και στον συνοδηγό, η καμπίνα του Z Proto συνδυάζει τη σύγχρονη τεχνολογία με τις γνώριμες vintage πινελιές ενός Z.

 

Η ομάδα εσωτερικού design αναζήτησε συμβουλές από θρυλικούς οδηγούς του μηχανοκίνητου αθλητισμού για να δώσει στο Z Proto μια ιδανική καμπίνα σπορ αυτοκινήτου, τόσο για τον δρόμο, όσο και για την πίστα. Αυτό γίνεται εμφανές από τον πίνακα οργάνων του Ζ. Όλες οι ζωτικές πληροφορίες βρίσκονται στην ψηφιακή οθόνη των 12,3 ιντσών και είναι διατεταγμένες με τρόπο τέτοιο ώστε να βοηθούν τον οδηγό να τις κατανοήσει με μια ματιά.

Το νέο, βαθύ τιμόνι προσφέρει στον οδηγό άμεση απόκριση και γρήγορη πρόσβαση σε λειτουργίες, χωρίς να θυσιάζει την vintage αισθητική. Ενώ, πινελιές κίτρινου χρώματος βρίσκονται σε ολόκληρη την καμπίνα, συμπεριλαμβανομένων των ραφών στο ταμπλό.

Ένα συναρπαστικό σπορ αυτοκίνητο

Το αυθεντικό Z δημιουργήθηκε για να φέρει τη χαρά και τον ενθουσιασμό ενός σπορ αυτοκινήτου, σε όσο το δυνατόν περισσότερους τυχερούς ιδιοκτήτες.

“Το Z ήταν πάντα ένα δυνατό αυτοκίνητο, κάνοντας εύκολο στον εκάστοτε ιδιοκτήτη του να απολαύσει τις δυνατότητές του και να αισθάνεται όσο το δυνατόν πιο συνδεδεμένος μαζί του”, δήλωσε ο Hiroshi Tamura, επικεφαλής προϊοντικής ανάπτυξης του Z Proto. “Αυτό ισχύει για όλες τις γενιές του και αυτό είναι που οδηγεί το πάθος μας να καινοτομήσουμε και να αμφισβητήσουμε τον κανόνα.”

Ανέκαθεν κάθε νέα γενιά είχε έναν πιο ισχυρό κινητήρα, αν και το Z ως έννοια, είναι κάτι παραπάνω από αύξηση της ισχύος.

“Το Ζ είναι μια ισορροπία μεταξύ ισχύος και ευελιξίας”, συνέχισε ο Tamura. “Είναι ένα όχημα που δημιουργεί μια σύνδεση με τον οδηγό όχι μόνο στο φυσικό επίπεδο, αλλά συναισθηματικά, πλήρως ανταποκρινόμενο στα συναισθήματα του οδηγού.”

Σε κάθε περίπτωση και προς αποφυγή παρανοήσεων, το Z Proto διαθέτει ισχυρές επιδόσεις. Κάτω από το μεγάλο καπό υπάρχει ένας ενισχυμένος V6 κινητήρας διπλού turbo, που συνδυάζεται με ένα εξατάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο. Καθώς πρόκειται για πρωτότυπο μοντέλο, οι εργασίες για τον συγχρονισμό της ισχύος του βρίσκονται τώρα στην φάση της εξέλιξης.

“Με το λανσάρισμα του πρωτοποριακού Ariya EV αυτό το καλοκαίρι, ξεκινήσαμε μια νέα εποχή ηλεκτροκίνησης και τεχνολογίας αυτόνομης οδήγησης”, δήλωσε ο Uchida. “Με το Z, φέρνουμε στους οδηγούς τον ενθουσιασμό ενός καθαρόαιμου σπορ αυτοκινήτου. Για περισσότερα από 50 χρόνια δημιουργούμε μαζί τον θρύλο του Z. Χαίρομαι που είστε μαζί μας για το επόμενο συναρπαστικό κεφάλαιο. Το νέο Ζ είναι καθ’ οδόν.”

Angelos Papapaschalis

Add comment

Kατηγορίες

Ημερολόγιο

Ιανουάριος 2022
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31