Sto Timoni

Για ποιο λόγο η Nissan δεν θέλει τα tablet;

Το πόσο «σωστές» είναι όλες αυτές οι έγχρωμες οθόνες αφής, πολλαπλών ενδείξεων, που κάνουν όλο και πιο έντονα αισθητή την παρουσία τους στα σύγχρονα αυτοκίνητα – στο κέντρο του ταμπλό – είναι ένα ζήτημα. Γιατί μπορεί μεν να είναι όμορφες και εντυπωσιακές, δεν είναι όμως υποχρεωτικά και πρακτικές. Ενώ ερωτηματικά έχουν αρχίσει να μπαίνουν και σε σχέση με την επίδρασή τους στην οδική ασφάλεια.

Υπάρχει δηλαδή ένα θέμα: να μην αποσπάται η προσοχή του οδηγού. Κάπου εδώ έρχεται η Nissan με ανακοίνωσή της να παρατηρήσει ότι οι υπερβολικά μεγάλες οθόνες μπορεί να τραβούν την προσοχή των επισκεπτών στις εκθέσεις αυτοκινήτων, όμως οι κατασκευαστές πρέπει να εξισορροπήσουν το design, με την τεχνολογία και τη χρησιμότητα.

Η Nissan, λοιπόν, επέλεξε μια διαφορετική πορεία κατά την ανάπτυξη της οθόνης πολλαπλών ενδείξεων του Nissan Ariya Concept. Αντί ενός tablet, το ηλεκτρικό πρωτότυπο crossover διαθέτει μια διπλή οθόνη που θυμίζει κύμα και προφέρει την αίσθηση του “ορίζοντα” σε όλο το αυτοκίνητο.

“Το ανθρώπινο μάτι κοιτάζει με φυσικό τρόπο από πλευρά σε πλευρά, κατά την οδήγηση”, εξηγεί ο Tomomichi Uekuri, ανώτερος διευθυντής της ομάδας μηχανικών HMI. “Οι άνθρωποι μπορούν να δουν και να απορροφήσουν περισσότερες πληροφορίες εάν είναι διατεταγμένες οριζόντια. Η περιφερειακή απεικόνιση λειτουργεί εξίσου καλά με αυτό τον τρόπο.”

Εκτός από τη καλύτερη απεικόνιση των πληροφοριών, για το ανθρώπινο μάτι, η συγκεκριμένη διάταξη το κάνει από μια ασφαλέστερη θέση, στο ύψος του ορίζοντα, πιο κοντά στο οπτικό πεδίο του οδηγού, πιο κοντά στον δρόμο. Η ταύτιση της απεικόνισης στον αισθητικό ορίζοντα της καμπίνας, γίνεται αυτομάτως απρόσκοπτο κομμάτι του ταμπλό. Η ομάδα σχεδιασμού της Nissan αποκαλεί αυτό ως “engawa”, που σημαίνει τον αόριστο χώρο ανάμεσα στο σημείο όπου βρίσκεστε και το σημείο στο οποίο πηγαίνετε.

 

Η οθόνη του Nissan Ariya Concept απεικονίζει τις οδηγικές πληροφορίες σε μια θέση παρόμοια με αυτή του πίνακα οργάνων ενός παραδοσιακού αυτοκινήτου, ενώ παράλληλα εμφανίζει, στην κεντρική οθόνη, πληροφορίες ψυχαγωγίας, στοιχεία ελέγχου λειτουργιών άνεσης, καθώς και την κατάσταση του συστήματος. Και τα δύο μέρη είναι αρμονικά τοποθετημένα σε ένα κομψό πάνελ, που “ρέει” απρόσκοπτα μεταξύ οδηγού και συνοδηγού.

Παρόλο που υπάρχουν δύο οθόνες, οι πληροφορίες μπορούν να μετακινηθούν ή να αλλάξουν θέση μεταξύ τους, δημιουργώντας την αίσθηση μιας ενιαίας οθόνης. Για παράδειγμα, αν ο οδηγός θέλει τις διαδρομές και το χάρτη μπροστά από το τιμόνι, μπορεί να τα “μεταφέρει” εκεί. Επιπλέον, οι πληροφορίες μπορούν επίσης να μετακινηθούν στο κέντρο ή και να “εξαφανιστούν” όταν δεν χρειάζονται πλέον.

“Η κατασκευή της κυματοειδούς απεικόνισης είναι πρωτοποριακή και χρησιμοποιεί μια εργονομική διάταξη τόσο για την οθόνη του πίνακα οργάνων, όσο και για την κεντρική οθόνη, όχι μόνο για λόγους ορατότητας, επιτρέποντας στον οδηγό να χειριστεί εξίσου εύκολα και την κεντρική οθόνης αφής”, εξηγεί ο Uekuri.

 

Nikos Loupakis

Μηχανολόγος Μηχανικός - Δημοσιογράφος

Add comment

Kατηγορίες

Ημερολόγιο

Σεπτέμβριος 2020
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
« Αυγ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930