Sto Timoni

Kia Platform Beyond Vehicle, CES 2024: όταν το skateboard γίνεται ηλεκτρικό αυτοκίνητο

Η τεχνολογία Kia Platform Beyond Vehicle (PBV) θα οδηγήσει σε ειδικά διαμορφωμένα – και χτισμένα πάνω σε πλατφόρμες που θυμίζουν skateboard – ευέλικτα οχήματα τα οποία θα εξασφαλίσουν νέες δυνατότητες στον τομέα της κινητικότητας. Στο πλαίσιο αυτό  η Kia παρουσίασε μια σειρά πρωτότυπα PBV (PV5, PV7 και PV1) στην μεγάλη έκθεσης τεχνολογίας CES 2024 στο Λάς Βέγκας, με το πρώτο εξ αυτών – το Kia Concept PV5 – να αναμένεται να μπει σε μαζική παραγωγή το 2025.

Η Kia αποκάλυψε τη μελλοντική στρατηγική της για την τεχνολογία PBV (Kia Platform Beyond Vehicle, που αποτελεί την παράφραση του διεθνώς χρησιμοποιούμενου “Purpose Built Vehicle” / εξειδικευμένου οχήματος) στη CES 2024  στο Λας Βέγκας. Η λογική PBV της Kia θα εφαρμοστεί αρχικά στην εισαγωγή ενός ολοκαίνουργιου, σπονδυλωτού οχήματος, του Kia Concept PV5, το οποίο παρουσιάστηκε παράλληλα με ένα πρότζεκτ πολλαπλών φάσεων που θέλει τα PBV να φέρνουν επανάσταση στον κλάδο της κινητικότητας, συμβάλλοντας παράλληλα στην προώθηση των στόχων του Hyundai Motor Group στη ρομποτική, την προηγμένη εναέρια κινητικότητα (AAM) και την αυτόνομη οδήγηση.

Τα PBVs της Kia φιλοδοξούν να αποτελέσουν μια συνολική λύση κινητικότητας που συνδυάζει ηλεκτρικά αυτοκίνητα με προηγμένες λύσεις λογισμικού που βασίζονται στη στρατηγική software-to-everything, ή SDx, του Hyundai Motor Group.

Με την έναρξη της Kia Platform Beyond Vehicle, η μάρκα θα δεσμευτεί να παρέχει μια μεγάλη γκάμα προσαρμοσμένων τύπων οχημάτων που θα ανταποκρίνονται στις ατομικές απαιτήσεις των πελατών. Η Kia πιστεύει ότι η νέα προσέγγισή της στα PBV μπορεί να βοηθήσει στην επίλυση των προκλήσεων κινητικότητας που αντιμετωπίζουν άτομα και οργανισμοί με περιορισμένες επιλογές μεταφοράς.

O οδικός χάρτης KIA Platform Beyond Vehicle

Στην πρώτη φάση θα παρουσιαστεί το Kia PV5, ένα ευέλικτο PBV βελτιστοποιημένο για σημαντικούς τομείς όπως οι υπηρεσίες κοινής ωφέλειας, το οποίο διαθέτει δυνατότητα εξατομίκευσης για ποικίλες ανάγκες των πελατών. Η βελτιωμένη συνδεσιμότητα δεδομένων μεταξύ των οχημάτων και εξωτερικών δεδομένων, όπως πληροφορίες διαδρομής ή παράδοσης, θα επιτρέψει την άνετη λειτουργία ενός στόλου που καθορίζεται από το λογισμικό. Αυτή η εμφάνιση εξατομικευμένων επιχειρηματικών στόλων και λύσεων ειδικά για PBV συνεπάγεται μικρότερους χρόνους διακοπής λειτουργίας και αυξημένη αποδοτικότητα.

Στη δεύτερη φάση θα ολοκληρωθεί η ειδική σειρά μοντέλων PBV, τα οποία θα εξελιχθούν σε πλατφόρμες κινητικότητας βασισμένες στην τεχνητή νοημοσύνη οι οποίες χρησιμοποιούν δεδομένα για να αλληλοεπιδρούν με τους χρήστες και να διασφαλίζουν ότι τα οχήματα είναι πάντα ενημερωμένα.

Στην τρίτη φάση, τα PBVs της Kia θα εξελιχθούν σε εξαιρετικά προσαρμόσιμες, εξατομικευμένες λύσεις κινητικότητας με την ενσωμάτωση στο αντίστοιχο οικοσύστημα του μέλλοντος. Σε αυτό το σημείο τα Kia PBVs και συγκεκριμένα τα συνδεδεμένα αυτόνομα οχήματα θα λειτουργούν ως μέρος ενός ενιαίου λειτουργικού συστήματος έξυπνης πόλης. Με την ανάδειξη ενός υπερ-συνδεδεμένου κόσμου όπου οι άνθρωποι, τα PBV και οι κοινωνικές υποδομές συνδέονται απρόσκοπτα, θα διανοιχθούν εντελώς νέοι τρόποι ζωής δημιουργώντας ένα ισχυρό οικοσύστημα PBV με βάση τις μελλοντικές τεχνολογίες του Ομίλου Hyundai Motor Group για την αυτόνομη οδήγηση, την προηγμένη εναέρια κινητικότητα, τη ρομποτική και το ενεργειακό δίκτυο.

Platform Beyond Vehicle: Καλύπτοντας πολλαπλές ανάγκες κινητικότητας

Αξιοποιώντας την τεχνολογία «Easy Swap» για την ευέλικτη αντιμετώπιση των διαφορετικών απαιτήσεων των πελατών, ένα ενιαίο πλαίσιο μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την κάλυψη πολλαπλών αναγκών κινητικότητας. Μια ποικιλία από εναλλάξιμα αμαξώματα ή «life modules» μπορούν να συνδεθούν με το βασικό όχημα μέσω μιας υβριδικής τεχνολογίας ηλεκτρομαγνητικής και μηχανικής ζεύξης, μετατρέποντας το PBV σε ταξί κατά τη διάρκεια της ημέρας, σε φορτηγό διανομής τη νύχτα και σε προσωπικό όχημα αναψυχής τα Σαββατοκύριακα.

Η αρθρωτή διαμόρφωση καθίσταται περαιτέρω δυνατή χάρη στη «Dynamic Hybrid» συναρμολόγηση της δομής αμαξώματος χωρίς συγκόλληση, η οποία επιτρέπει την ευέλικτη προσαρμογή. Αποτελούμενο από σωληνοειδή χάλυβα υψηλής αντοχής και μηχανικά πολυμερή, τα τυπικά μέρη μειώνονται κατά 55% χωρίς απώλεια ακαμψίας.

Εδώ δεν υπάρχουν περιττά διακοσμητικά στοιχεία, ενώ κάθε χαρακτηριστικό να έχει σχεδιαστεί για να εξυπηρετεί μια χρήσιμη λειτουργία που διευκολύνει τη ζωή των χρηστών του οχήματος, όπως αποδεικνύεται ξεκάθαρα από τις ιδέες που παρουσιάστηκαν στη CES.

Σε κάθε όχημα, οι μεγάλες πόρτες ανοίγουν για να αποκαλύψουν ένα εξαιρετικά άνετο άνοιγμα χωρίς κολόνες που παρέχει εύκολη είσοδο και έξοδο. Στο εσωτερικό, το εκτεταμένο μεταξόνιο και η ηλεκτρική πλατφόρμα εξασφαλίζουν μεγάλους, επίπεδους ανοιχτούς χώρους που προσφέρουν σχεδόν ατελείωτες δυνατότητες αποθήκευσης και χρήσης. Η εμπειρία του οδηγού είναι επίσης βελτιωμένη, καθώς το κόκπιτ παρέχει επιφάνεια που μοιάζει με γραφείο και το τιμόνι μπορεί να αναδιπλωθεί για να χρησιμεύσει ως φωτιστικό δημιουργώντας ένα περιβάλλον που πράγματι θυμίζει γραφείο.

Platform Beyond Vehicle: PV1, PV5, PV7

Σε πρώτη φάση, θα είναι διαθέσιμες διάφορες εκδόσεις του PV5, συμπεριλαμβανομένων των εκδόσεων Basic, Van, High Roof και Chassis Cab. Στο μέλλον, η Kia σχεδιάζει επίσης να παρουσιάσει ένα μοντέλο Robotaxi που αναπτύχθηκε με την Motional (κοινοπραξία μεταξύ της HMG και της Aptiv), το οποίο στοχεύει να προσφέρει μια επαναστατική αυτόνομη εμπειρία κλήσης για τους επιβάτες.

Κατά τη διάρκεια της δεύτερης φάσης, η συμβίωση του οικοσυστήματος PBV θα συμπληρωθεί από δύο ακόμη μοντέλα, το «PV7» και το «PV1».

1) PV7 – Το μεγαλύτερο μέλος της γκάμας χαρακτηρίζεται από αυξημένο χώρο στο εσωτερικό, μεγαλύτερη αυτονομία και βελτιωμένες λειτουργίες.

2) PV1 – Το μικρότερο της γκάμας είναι βελτιστοποιημένο για ευέλικτες και μικρών αποστάσεων μεταφορές logistics, χρησιμοποιώντας μονάδες οδήγησης για την ελαχιστοποίηση της ακτίνας στροφής ακόμη και σε στενούς χώρους.

3) Αρθρωτή δομή PBV – Ένα ολοκληρωμένο σύστημα από ράγες στην οροφή, το δάπεδο και τα πλαϊνά, καθώς και στο εξωτερικό, επιτρέπουν την αβίαστη προσαρμογή του οχήματος ώστε να ανταποκρίνεται στις ατομικές ανάγκες των πελατών. Το σύστημα αυτό επιτρέπει την απρόσκοπτη μεταφορά εμπορευμάτων και αντικειμένων μεταξύ οχημάτων, με τη χρήση ντουλαπιών και πλαισίων.

Η Kia λαμβάνει σημαντικά μέτρα για να ανταποκριθεί στις ποικίλες απαιτήσεις των πελατών, κατασκευάζοντας ένα εργοστάσιο EVO αφιερωμένο στα PBV στο Autoland Hwaseong της Κορέας. Αυτό το εργοστάσιο θα εφαρμόσει μια υβριδική προσέγγιση παραγωγής, συνδυάζοντας μεθόδους που βασίζονται σε μεταφορικές ταινίες και κυψέλες.

Μέσω της συνεργασίας με παγκόσμιους συνεργάτες η Kia θα είναι σε θέση να προσφέρει μοντέλα εκ μετατροπής για διάφορες σειρές PBV, καλύπτοντας τις διαφορετικές προτιμήσεις των πελατών. Το εργοστάσιο πρόκειται να τεθεί σε λειτουργία το 2025 και θα έχει ετήσια δυναμικότητα 150.000 μονάδων.

Στο παιχνίδι της κινητικότητας με θυγατρικές

Οι μελλοντικές επιχειρηματικές και θυγατρικές συνεργασίες θα χρησιμεύσουν για την ενίσχυση της ενσωμάτωσης της ρομποτικής, της AAM και της αυτόνομης οδήγησης, ώστε τελικά να ολοκληρωθεί μια λύση κινητικότητας PBV σε περιβάλλον έξυπνων πόλεων.

1) Ρομποτική – Η Kia αξιοποιεί τη ρομποτική, συμπεριλαμβανομένων των ρομπότ Stretch και Spot της Boston Dynamics, για να ενισχύσει την αυτοματοποίηση της εφοδιαστικής αλυσίδας και τον έλεγχο ποιότητας όλο το εικοσιτετράωρο στα «ευφυή» εργοστάσιά της. Οι προσπάθειες αυτές αποσκοπούν στην αποκάλυψη νέων επιχειρηματικών ευκαιριών μέσω συνεργασιών και στην προώθηση της καινοτομίας.

2) AAM – Η Kia συνεργάζεται με τη θυγατρική του ομίλου Hyundai Motor Group, Supernal, για να επιταχύνει την ανάπτυξη των έξυπνων πόλεων με την εισαγωγή πολλών και διαφορετικών υπηρεσιών και επιχειρήσεων κόμβων κινητικότητας που βασίζονται στην προηγμένη εναέρια κινητικότητα.

3) Αυτόνομη οδήγηση – μαζί με την Motional. Η συνεργασία αυτή βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη με σχέδια για την ανάπτυξη ενός λογισμικού  που βασίζεται στο PV5 Robotaxi. Αυτή η συνεργασία έχει ως στόχο να συνδυάσει τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα της Kia με την προηγμένη τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης Επιπέδου 4 της Motional για την επέκταση των παγκόσμιων επιχειρηματικών ευκαιριών.

Ως εκ τούτου, οι δυνατότητες λογισμικού του ομίλου Hyundai Motor Group υπερβαίνουν τα οχήματα και επεκτείνονται σε διάφορους τομείς της κινητικότητας, όπως η ρομποτική, τα αεροσκάφη και η αυτόνομη οδήγηση, με στόχο να καταστήσουν δυνατή τη λειτουργία, τον έλεγχο και τη διαχείριση, προωθώντας μια εποχή υπερ-σύνδεσης μεταξύ ανθρώπων και πραγμάτων.

Nikos Loupakis

Μηχανολόγος Μηχανικός - Δημοσιογράφος

Add comment

Kατηγορίες

Ημερολόγιο

Ιούλιος 2024
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031