Sto Timoni

H Mazda στη συμμαχία eFuel Alliance για ουδέτερο CO2

eFuel Alliance: ο άλλος δρόμος για την ανθρακική ουδετερότητα

Η Mazda ανακοίνωσε σήμερα ότι γίνεται η πρώτη αυτοκινητοβιομηχανία που εντάσσεται στην eFuel Alliance. Στην Alliance (Συμμαχία) συμμετέχουν μια σειρά οργανισμοί και άλλα ενδιαφερόμενα μέρη που μοιράζονται το όραμα των «ουδέτερων» εκπομπών CO2, μέσω της αξιοποίησης των λεγομένων e-fuels (e-καυσίμων) και του υδρογόνου, ως αξιόπιστου και πραγματικού παράγοντα στη μείωση των εκπομπών στον τομέα των μετακινήσεων.

Στην επίσημη ανακοίνωση που έδωσαν στη δημοσιότητα οι Ιάπωνες επισημαίνεται ότι η Mazda υπήρξε ανέκαθεν ένθερμος υποστηρικτής μιας προσέγγισης πολλαπλών λύσεων, που συνδυάζει διαφορετικές τεχνολογίες, θεωρώντας ότι είναι ο καλύτερος τρόπος για τον περιορισμό των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα. Για το λόγο αυτό η εταιρία επενδύει σε βελτιώσεις στην απόδοση των συμβατικών κινητήρων, στον εξηλεκτρισμό της γκάμας, στην ευρύτερη διάδοση των ανανεώσιμων καυσίμων, καθώς και στα ψηφιακά εργαλεία που βελτιώνουν την απόδοση της καύσης.

Ηλεκτροκίνηση και eFuels

Η ηλεκτροκίνηση αποτελεί βασικό πυλώνα της στρατηγικής πολλαπλών λύσεων της Mazda – και στο πλαίσιο αυτό, όλα τα οχήματα Mazda θα έχουν «εξηλεκτριστεί» έως το 2030. Ωστόσο, πολλά οχήματα θα συνεχίσουν να διαθέτουν κινητήρα εσωτερικής καύσεως.

Μαζί με τη Συμμαχία eFuel και τα μέλη της, η Mazda υποστηρίζει τη δημιουργία ενός μηχανισμού που θα λαμβάνει υπόψη τη συμβολή των ανανεώσιμων καυσίμων και των καυσίμων χαμηλών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα[1] στη μείωση των εκπομπών ρύπων από τα επιβατικά αυτοκίνητα, και θα συμβάλει στη διαδικασία λήψης αποφάσεων, τη στιγμή που η ΕΕ επανεξετάζει τη νομοθεσία για το κλίμα.

Σημειώνουμε στο σημείο αυτό ότι μιλώντας για eFuels εννοούμε μια σειρά από συνθετικά υγρά καύσιμα που είναι ουδέτερα ως προς τις εκπομπές CO2 και βασίζονται στο υδρογόνο, καθώς και σε βιοκαύσιμα που πληρούν τα πρότυπα ποιότητας των ορυκτών καυσίμων, και μπορούν να αναμειχθούν με τα συμβατικά καύσιμα.

Σημειώνουμε επίσης ότι ανάλογες «ανησυχίες» έχουν ήδη εμφανίσει τόσο η BMW με το πρόγραμμα Prometheus όσο και η McLaren

Πολύπλευρη δράση για λιγότερο CO2

Σχολιάζοντας την απόφαση να γίνει ο πρώτος κατασκευαστής που θα λάβει μέρος σε αυτή τη Συμμαχία, ο Wojciech Halarewicz, Vice President Communications & Public Affairs της Mazda Motor Europe GmbH, δήλωσε:

«Ως βιομηχανία πρέπει να μειώσουμε όσο το δυνατόν περισσότερο τις εκπομπές. Και για να το πετύχουμε αυτό, δεν πρέπει να αγνοήσουμε καμία από τις διαθέσιμες μεθόδους που έχουμε στη διάθεσή μας. Οι εκπομπές των αερίων του θερμοκηπίου και η αλλαγή του κλίματος είναι, από τη φύση τους, ένα παγκόσμιο και περίπλοκο ζήτημα που απαιτεί μία ολοκληρωμένη προσέγγιση. Όλοι οι τομείς και οι βιομηχανίες πρέπει να διαδραματίσουν τον ρόλο τους και, πάνω απ’ όλα, πρέπει να έχουν την ευκαιρία να μοιραστούν οποιεσδήποτε θετικές επιλογές για την επίτευξη των κλιματικών στόχων.

Πιστεύουμε ότι με τις κατάλληλες επενδύσεις, τα neutral σε εκπομπές CO2 e-καύσιμα και το υδρογόνο, θα συμβάλουν αποτελεσματικά και ουσιαστικά στη μείωση των εκπομπών – όχι μόνο για τα καινούργια αυτοκίνητα που ταξινομούνται, αλλά και για τον τρέχοντα στόλο. Αυτό θα ανοίξει μια δεύτερη και ταχύτερη διαδρομή για την επίτευξη ουδετερότητας στον τομέα του κλίματος στις μεταφορές, παράλληλα με τη διεύρυνση του εξηλεκτρισμού.

Καθώς η ΕΕ θα επανεξετάσει τη νομοθεσία της σε σχέση με τα πρότυπα εκπομπών του CO2 για αυτοκίνητα και φορτηγά μέσα στο τρέχον έτος, αυτή είναι μία ευκαιρία να διασφαλιστεί ότι η νέα νομοθεσία επιτρέπει τόσο στα ηλεκτρικά οχήματα όσο και στα οχήματα που λειτουργούν με καύσιμα neutral σε εκπομπές CO2, να συμβάλλουν στις προσπάθειες των κατασκευαστών αυτοκινήτων, για τον περιορισμό των εκπομπών».

Ο Ole von Beust, γενικός διευθυντής της Συμμαχίας eFuel, προσθέτει:

«Η υποστήριξη και η προώθηση της κατανόησης των πολιτικών προστασίας του κλίματος που διασφαλίζουν έναν υγιή ανταγωνισμό μεταξύ διαφορετικών τεχνολογιών, είναι ο βασικός στόχος της Συμμαχίας eFuel. Τα επόμενα δύο χρόνια θα είναι καθοριστικά καθώς η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα αναθεωρήσει τις βασικές οδηγίες της πολιτικής της για το κλίμα. Αυτές θα πρέπει να περιλαμβάνουν έναν μηχανισμό στη νομοθεσία για τα αυτοκίνητα, που να επικροτεί τη συμβολή των καυσίμων χαμηλών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, στην επίτευξη των στόχων μείωσης των εκπομπών.»

 

Nikos Loupakis

Μηχανολόγος Μηχανικός - Δημοσιογράφος

Add comment

Kατηγορίες

Ημερολόγιο

Μάρτιος 2024
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031