Sto Timoni

Το Lada Niva ζει σε πείσμα του πολέμου στην Ουκρανία

Το γνωστό δημοφιλές τετρακίνητο Lada Niva, στην κλασική 3-θυρη εκδοχή του παράγεται εδώ και ένα μήνα κανονικά από την AvtoVAZ, που πλέον έγινε και κατ’ ιδιοκτησίαν ρωσική, αφού ο πόλεμος στην Ουκρανία οδήγησε τη Renault στη γνωστή ηρωική έξοδο από την ιστορική εταιρία της Ρωσίας. Το Lada Niva Legend λοιπόν δίνει και πάλι το παρών από τα μέσα Ιουλίου στην τοπική αγορά έχοντας στερηθεί κάποια στοιχεία του εξοπλισμού του, ώστε “να εξαλειφθεί ο αντίκτυπος της έλλειψης εισαγόμενων εξαρτημάτων”.

Αν αναρωτιέστε τι έχασε το Lada Niva κατά την επανέναρξη της παραγωγής του, να πούμε ότι πλέον θα προσφέρεται χωρίς πλευρικό αερόσακο οδηγού (σημειώστε στο σημείο αυτό ότι το Niva έχει στο ενεργητικό του την παγκόσμια πρωτοτυπία να διατίθεται υπό κανονικές συνθήκες με έναν μόνο πλευρικό αερόσακο για τον οδηγό – και χωρίς μετωπικούς αερόσακους), χωρίς σύστημα ειδοποίησης των υπηρεσιών πρώτης ανάγκης σε περίπτωση ατυχήματος, αλλά και χωρίς ABS – με την τελευταία έλλειψη να είναι και η πιο σημαντική, αφού επηρεάζει άμεσα την ενεργητική ασφάλεια.

Ο εξοπλισμός εξακολουθεί να περιλαμβάνει υδραυλικό τιμόνι, ηλεκτρικά παράθυρα, υπολογιστή οχήματος, προετοιμασία για εγκατάσταση ηχοσυστήματος, βάσεις Isofix και ατσάλινους τροχούς 16 ιντσών. Ο παλαίμαχος βενζινοκινητήρας 1,7 λίτρων (83 ίπποι) δεν διακρίνεται για το χαμηλό επίπεδο ρύπων που εκπέμπει, ενώ το σύστημα μετάδοσης που περιλαμβάνει χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων και μόνιμη τετρακίνηση είναι το ίδιο που ξέραμε από παλιά.

Για ένα τέτοιο Lada Niva, η AvtoVAZ μαθαίνουμε από τα ρωσικά μέσα ενημέρωσης ότι ζητά 806.900 ρούβλια (€ 13.100), δηλαδή μόνο 12.000 ρούβλια (195 ευρώ!) λιγότερα από ό,τι για την “πλούσια” έκδοση του εφοδιασμένου με όλα τα απαραίτητα συστήματα ασφαλείας Lada Niva Classic. Θυμηθείτε ότι, μετά την απλοποίηση, το επιβατικό μοντέλο Lada Granta φτήνυνε κατά 80-83 χιλιάδες ρούβλια (€ 1.300 – 1.350) – με τον κατάλογο όμως των στοιχείων που αφαιρέθηκαν να είναι ευρύτερος σε αυτή την περίπτωση. Σημειώστε επίσης ότι στο πλαίσιο του κρατικού προγράμματος επιδότησης, ένα «απλοποιημένο» Niva μπορεί να αγοραστεί για 647.600 ρούβλια (€ 10.519).

Δεν υπάρχουν πληροφορίες για την επανέναρξη της παραγωγής άλλων εκδόσεων του Lada Niva Legend. Ωστόσο, η πεντάθυρη έκδοση ενδέχεται να μην επιστρέψει πλέον στη γραμμή παραγωγή, αφού η AVTOVAZ σχεδίαζε, ούτως ή άλλως, να την αποσύρει στα τέλη του περασμένου έτους. Όμως ήδη από τον Αύγουστο-Σεπτέμβριο, αναμένεται να ξαναρχίσει η κυκλοφορία του μοντέλου Lada Niva Travel επίσης σε μια «απλοποιημένη» έκδοση, με την αφαίρεση κάποιων στοιχείων από τον εξοπλισμό της. Στο μεταξύ, νεότερες πληροφορίες θέλουν να επιστρέφει στον εξοπλισμό το σύστημα ειδοποίησης, αλλά σε μια χειροκίνητή εκδοχή του, αφού η λειτουργία της αυτόματης έκδοσης εξαρτάται από τον πλευρικό αερόσακο οδηγού.

Θυμίζουμε ότι ο πόλεμος στην Ουκρανία δημιούργησε μεγάλα προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα του σύνολου της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας. Προβλήματα που ήρθαν να επιδεινώσουν την κατάσταση που δημιούργησε η παγκόσμια έλλειψη ημιαγωγών. Η ρωσική αυτοκινητοβιομηχανία όμως έχει να αντιμετωπίσει ένα επιπλέον πρόβλημα: το εμπάργκο της Δύσης…

Nikos Loupakis

Μηχανολόγος Μηχανικός - Δημοσιογράφος

Add comment

Kατηγορίες

Ημερολόγιο

Οκτώβριος 2022
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31