Σχεδόν 90 είναι τα νέα και ανανεωμένα μοντέλα που αναμένονται στην ελληνική αγορά το 2021. Το γεγονός ότι περισσότερα από τα μισά από αυτά τα νέα μοντέλα είναι SUV ενδεχομένως να μην αποτελεί είδηση. Όμως, σίγουρα είναι σημαντικό να έχει κανείς υπόψη του ότι 30 από αυτά είναι είτε πλήρως ηλεκτρικά είτε plug-in υβριδικά
Με την αγορά το 2020 να κλείνει λίγο πάνω από τα 80 χιλιάδες αυτοκίνητα δεν μπορεί κανείς να είναι ιδιαίτερα αισιόδοξος για τον χρόνο που μόλις άρχισε. Έχουμε προφανώς γυρίσει μερικά χρόνια πίσω. Ωστόσο, οι άνθρωποι της αγοράς δεν καταθέτουν τα όπλα και κάνουν αυτό που πρέπει εκτιμώντας ότι η νέα χρονιά θα είναι καλύτερη από την περυσινή, με βάση μία σειρά δεδομένα και υποθέσεις. Απολύτως σίγουρος δεν μπορεί να είναι βέβαια κάνεις σημειώνουμε, πάντως, στο σημείο αυτό ότι υπάρχει εκτίμηση για 100.000 αυτοκίνητα το 2021. Στο πλαίσιο αυτό, οι αντιπροσωπείες έχουν ήδη κάνει τον προγραμματισμό τους και ετοιμάζονται τα καινούργια μοντέλα με τα οποία θα ανανεώσουν την γκάμα τους και θα επιχειρήσουν να προσελκύσουν τον Έλληνα καταναλωτή αλλά και τις επιχειρήσεις, και τους επαγγελματίες.
Καθώς βρισκόμαστε λοιπόν σχεδόν στα μέσα του Γενάρη έχουμε ήδη διαμορφώσει μία αρκετά ρεαλιστική εικόνα σχετικά με το τι αναμένεται στην αγορά αυτοκινήτου το 2021. Η λίστα που μπορείτε να δείτε στο σημερινό μας αφιέρωμα περιέχει όχι μόνο όλα τα εντελώς νέα μοντέλα πού αναμένονται στην ελληνική αγορά το επόμενο δωδεκάμηνο αλλά και τα μοντέλα εκείνα ανανεώθηκαν, καθώς έχοντας φτάσει στην εποχή της ωριμότητάς τους (η οποία συνήθως προκύπτει γύρω στα 3-4 χρόνια από το λανσάρισμά τους) υπέστησαν το σχετικό facelift ή και προχώρησαν σε εμπλουτισμό της γκάμας τους με νέες εκδόσεις, για να επιστρέψουν στην αγορά δριμύτερα.
Μία πρώτη συνολική παρατήρηση σχετικά με τη σύνθεση του καταλόγου που παραθέτουμε είναι το αυξημένο ειδικό βάρος των αμιγώς ηλεκτρικών αλλά και των επαναφορτιζόμενων υβριδικών – δηλαδή των Plug-in Hybrid μοντέλων (PHEV)- που όλα μαζί φτάνουν περίπουτα 30. Βλέπουμε, λοιπόν, μια σειρά γνωστά μοντέλα να αποκτούν τις PHEV εκδόσεις τους, όπως τα Citroen C5 Aircross Plug In Hybrid, Jeep Renegade & Compass 4xe, Renault Captur Plug-in Hybrid, Skoda Octavia iV & RS iV, ενώ κάποια μοντέλα που ανανεώνονται προσφέρονται τώρα και σε PHEV έκδοση, με πλέον χαρακτηριστική περίπτωση αυτή του δημοφιλέστατου Peugeot 3008.
Δεν είναι βέβαια λίγες και οι αφίξεις εντελώς νέων αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων όπως το Fiat 500e, που είναι ήδη διαθέσιμο, η Ford Mustang Mach-e, το Honda e, οι Mercedes EQS και EQA, το Renault Zoe, το Skoda Enyaq iV, το Volkswagen ID4 κλπ. Ιδιαίτερης μνείας αξίζει οπωσδήποτε η άφιξη του πλήρως ηλεκτρικού Dacia Spring για το οποίο η μαμά-Renault έχει υποσχεθεί ότι θα είναι το φθηνότερο ηλεκτρικό αυτοκίνητο της αγοράς, αλλά και το εντυπωσιακό SUV μηδενικών ρύπων Nissan Ariya.
Δίπλα στα παραπάνω παρατάσσονται οι πλήρως ηλεκτρικές εκδόσεις υπαρχόντων ή νέων μοντέλων όπως το Citroen ë-C4, το Opel Combo e, αλλά και το Volvo XC40 Recharge.
Πάντως ο μεγάλος όγκος της αγοράς εξακολουθεί να αφορά αυτό που θα αποκαλούσαμε «συμβατικά» μοντέλα (βενζίνης, ντίζελ) αλλά και τα mild hybrid & full hybrid, τα οποία θα είναι ακόμα για πολύ καιρό μαζί μας, καθώς το κόστος της ηλεκτροκίνησης είναι ακόμα ψηλό, αλλά και η παραγωγή βρίσκεται ακόμα σε χαμηλά επίπεδα.
Εδώ λοιπόν έχουμε σημαντικές αφίξεις νέων μοντέλων όπως τα νέα SUV (της κατηγορίας C-SUV) Hyundai Tucson και Nissan Qashqai, το διαχρονικό μικρομεσαίο best-seller της Peugeot 308, το αντιστοίχου μεγέθους αλλά με τονισμένο τον crossover χαρακτήρα Citroen C4, το νέο SUV Opel Mokka, αλλά και το νέο Toyota Yaris Cross, το μοντέλο με το οποίο θα μπει η Toyota – κάπως καθυστερημένα είναι αλήθεια, αλλά χωρίς αυτό να προδικάζει τίποτα – θα στην κατηγορία των μικρών SUV. Στην ίδια κατηγορία επανέρχεται η Hyundai με το ανανεωμένο Hyundai Kona.
Με ενδιαφέρον, τέλος, περιμένουμε και την ανανεωμένη έκδοση ενός από τα πλέον επιτυχημένα «μίνι», αυτοκίνητα πόλης, του Fiat Panda, αλλά και την crossover εκδοχή του Fiat Tipo, του μικρομεσαίου ιταλικού μοντέλου που και αυτό ανανεώθηκε δεόντως.
ΑΝΑΜΕΝΟΜΕΝΑ ΝΕΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ΤΟ 2021 | |
ALFA ROMEO | |
Ανανεωμένη Alfa Romeo Giulia | Α’ τρίμηνο |
Ανανεωμένη Alfa Romeo Stevio | Α’ τρίμηνο |
AUDI | |
Audi Q8 TFSIe Plug-in hybrid | A’ τρίμηνο |
Audi Q2 facelift (Petrol & Diesel) | A’ τρίμηνο |
Audi Q5 Sportback (Petrol, Diesel, TFSIe) | Γ’ τρίμηνο |
Audi Q5 Sportback (Plug-in hybrid) | Γ’ τρίμηνο |
Audi e-tron GT | Δ/Α |
Audi Q4 / Q4 SB (BEV) | Δ’ τρίμηνο |
BMW | |
Νέα BMW iX3 (ηλεκτρική) | Α’ τρίμηνο |
Νέα BMW iX | Γ’ τρίμηνο |
Ανανεωμένη BMW Χ3 & X3 M | Γ’ τρίμηνο |
Ανανεωμένη BMW Χ4 & X4 M | Γ’ τρίμηνο |
Νέα BMW M3 Competition | Α’ τρίμηνο |
Νέα BMW M4 Coupe Competition | Α’ τρίμηνο |
Νέα M4 Cabrio Competition | Α’ τρίμηνο |
Νέα M5 CS | Α’ τρίμηνο |
CITROEN | |
Citroen C5 Aircross Plug In Hybrid | Αρχές του 2021 |
Νέο Citroen C4 & ë-C4 (ηλεκτρικό) | Εντός του 2021 |
DACIA | |
Dacia Sandero & Stepway | Α’ τρίμηνο |
Dacia Spring Electric | A’ εξάμηνο |
FIAT | |
Νέο Fiat 500e (ηλεκτρικό) | Ήδη διαθέσιμο |
Ανανεωμένο Fiat Tipo | Τέλη Γενάρη |
Νέο Fiat Tipo Cross | τέλη Γενάρη |
Ανανεωμένο Fiat Panda | αρχές Γενάρη |
FORD | |
Ford Mustang Mach-e (ηλεκτρική) | Α’ τρίμηνο |
Ford Puma ST | Ιανουάριος |
JEEP | |
Jeep Renegade 4xe (PHEV) | Ήδη διαθέσιμο |
Jeep Compass 4xe (PHEV) | Ήδη διαθέσιμο |
Jeep Compass 1.3 Auto | Ήδη διαθέσιμο |
MINI | |
Ανανεωμένο 3θυρο και 5θυρο MINI | Α’ τρίμηνο |
Ανανεωμένο ΜΙΝΙ Cabrio | Α’ τρίμηνο |
HYUNDAI | |
Νέο Hyundai Tucson | 1ο τρίμηνο |
Ανανεωμένο Hyundai KONA | 1ο τρίμηνο |
Νέο Hyundai i20 N Line | 1ο τρίμηνο |
Νέο Hyundai i20 N | Άνοιξη |
Νέο Hyundai i30 N | Άνοιξη |
Nέο Hyundai ΚΟΝΑ Ν | Άνοιξη |
Hyundai Bayon | Άνοιξη |
Νέο Hyundai Santa Fe | Α’ τρίμηνο |
HONDA | |
Νέο Honda e (ηλεκτρικό) | Εντός του 2021 |
Νέο Honda Jazz HEV | Εντός του 2021 |
Νέο Honda Jazz CROSSTAR | Εντός του 2021 |
Ανανεωμένο (MY21) CR-V HEV | Εντός του 2021 |
Ανανεωμένο (MY22) Honda HR-V | Τέλη 2021 |
MERCEDES | |
Mercedes EQA (ηλεκτρική) | Α’ εξάμηνο |
Mercedes EQS (ηλεκτρική) | Καλοκαίρι |
AMG EQS (ηλεκτρική) | Καλοκαίρι |
Maybach S-Class | Καλοκαίρι |
Mercedes S 580 e (PHEV) | Καλοκαίρι |
Mercedes C-Class Sedan | Καλοκαίρι |
Mercedes C-Class Estate | Καλοκαίρι |
Mercedes AMG C 63 | Χειμώνας |
Ανανεωμένη Mercedes CLS | Καλοκαίρι |
Αναν. Mercedes AMG CLS 53 | Καλοκαίρι |
Mercedes AMG SL | Β’ εξάμηνο |
Αναν Mercedes AMG GT 4door Coupé | Καλοκαίρι |
MITSUBISHI | |
Mitsubishi Spacestar MY21-22 | Ήδη διαθέσιμο |
Ανανεωμένο (MY22) Mitsubishi L200 | Εντός του 2021 |
NISSAN | |
Νέο Nissan QASHQAI | Τέλη Α’ εξαμήνου |
Nissan ARIYA (ηλεκτρικό SUV) | Τέλη του έτους |
OPEL | |
Αναεωμένο Opel Crossland | Ήδη διαθέσιμο |
Opel Mokka | Απρίλιος – Μάιος |
Opel Mokka e (ηλεκτρικό) | Απρίλιος – Μάιος |
Ανανεωμένο Opel Grandland X | B’ εξάμηνο |
Opel Combo e (ηλεκτρικό) | Αρχές Β’ εξαμήνου |
Opel Movano e (ηλεκτρικό) | Β’ εξάμηνο |
PEUGEOT | |
Αναν. Peugeot 3008 (& PHEV) | Αρχές 2021 |
Νέο Peugeot 308 | Σεπτέμβριο |
RENAULT | |
Renault Captur Plug-in Hybrid | Ιανουάριος |
Renault Zoe (ηλεκτρικό) | A’ εξάμηνο |
Renault Arkana | εντός του 2021 |
Renault Captur Hybrid | Α’ εξάμηνο |
Renault Clio Hybrid | Α’ τρίμηνο |
SEAT | |
Ανανεωμένο Seat Arona | Απρίλιος |
SKODA | |
Skoda Octavia iV & RS iV (plug in hybrid) | Ιανουάριος |
Skoda Enyaq iV 50, 60, 80 (ηλεκτρ.) | Μάρτιος |
Skoda Octavia Mild Hybrid | Μάρτιος |
Skoda Enyaq iV Coupe (ηλεκτρικό) | Οκτώβριος |
TOYOTA | |
Toyota Aygo (νέες εκδόσεις) | Μάιο – Ιούνιο |
Toyota Yaris (νέες ειδικές εκδόσεις) | Β’ εξάμηνο |
Toyota Yaris Cross | Β’ εξάμηνο |
Toyota C-HR (νέες εκδόσεις GR SPORT) | Φεβρουάριο |
VOLKSWAGEN | |
Volkswagen Golf R / R-Line | Φεβρουάριος |
Volkswagen ID.4 (μόνο ηλεκτρικό) | Απρίλιος |
Volkswagen Tiguan PHEV | Ιανουάριος |
Volkswagen Touareg PHEV | Φεβρουάριος |
VOLVO | |
Volvo XC40 Recharge (ηλεκτρικό BEV) | Δ’ εξάμηνο |
Add comment