Sto Timoni

Moskvich 3e: αυτό είναι το ηλεκτρικό Μόσκοβιτς

Δεν πέρασαν ούτε δυο μήνες από την έναρξη των πωλήσεων του Moskvich 3, του κινεζικής προέλευσης SUV που κατόπιν συμφωνίας συναρμολογείται στο «παραδοσιακό» εργοστάσιο της Μόσχας κει ήδη είναι έτοιμο για λανσάρισμα το ηλεκτρικό αδελφάκι του Moskich 3e – με το “e” στο λογότυπό του, όπως εύκολα και σωστά μπορείτε να υποθέσετε, να παραπέμπει στο “electric”.

Το βενζινοκίνητο SUV Moskvich 3 άρχισε να πωλείται επίσημα από τον Δεκέμβριο, και παρόλο που το διάστημα που μεσολάβησε δεν ήταν αρκετό για να καταγραφούν πολλές ταξινομήσεις στο δίκτυο των αντιπροσώπων της Moskvich έκαναν την εμφάνισή τους τα πρώτα test-drive οχήματα από το ηλεκτρικό αδελφό μοντέλο, Moskvich 3e. Σύμφωνα δε με όσα αναφέρει ο ρωσικός ειδικός τύπος, το ρωσικό αυτοκίνητο με τη ρωσική μάρκα έχει σημαντικές τεχνικές διαφορές σε σχέση με το αρχικό κινεζικό JAC (η κινεζική έκδοση ονομάζεται Sehol E40X).

Moskvich 3 και Moskvich 3e: ομοιότητες και διαφορές

Το Moskvich 3e είναι εξοπλισμένο με ένα μόνο ηλεκτροκινητήρα που κινεί τους εμπρός τροχούς, καθώς τετρακίνηση δεν προβλέπεται. Ωστόσο ενώ ο κινητήρας του κινεζικού αυτοκινήτου αποδίδει 150 ίππους, sτο ρωσικό, το Moskvich 3e, o ηλεκτροκινητήρας βρίσκεται να αποδίδει σημαντικά αυξημένη ισχύ – 193 ίππους -, παρά το γεγονός ότι η μέγιστη ροπή είναι ίδια και φτάνει τα 340 Nm.

Μια άλλη διαφορά μεταξύ Moskvich και JAC είναι η μπαταρία, που στην περίπτωση του κινεζικού αυτοκινήτου είναι λιθίου-σιδήρου-φωσφορικού άλατος χωρητικότητας 55 kWh ενώ στην περίπτωση του ρωσικού, συναντάμε μια μπαταρία ιόντων λιθίου (με κάθοδο κατασκευασμένη από κράμα λιθίου, νικελίου, κοβαλτίου και αλουμινίου) με χωρητικότητα αυξημένη στα 65,5 kWh. Οφείλουμε όμως να σημειώσουμε ότι και αυτή η μπαταρία είναι κινέζικη και μάλιστα ειδικά εξελιγμένη για το συγκεκριμένο μοντέλο από την ίδια την JAC. Κατ’ αυτόν τον τρόπο η αυτονομία φτάνει τα 410 χιλιόμετρα στον κύκλο WLTP – μια τιμή απολύτως ανταγωνιστική των αντίστοιχων «δυτικών» μοντέλων.

Κατά τ’ άλλα, εξωτερικά, το ηλεκτρικό Moskvich δεν διαφέρει σχεδόν καθόλου από το αντίστοιχο βενζινοκίνητο αδελφάκι του – με τη μόνη άμεσα ορατή διαφορά να εντοπίζεται στο πορτάκι που κρύβει την πρίζα της φόρτισης στο μπροστινό αριστερό φτερό, κάτω από την οποία βρίσκεται ο σύνδεσμος φόρτισης. Η απόσταση από το έδαφος, όμως, μειώθηκε από 170 σε 150 mm – μια μείωση που μπορεί να μην «καταστρέφει» τις δυνατότητες κίνησης εκτός ασφάλτου, αλλά σίγουρα αρχίζει να προδιαθέτει περισσότερο για τον χαρακτηρισμό crossover και λιγότερο για τον χαρακτηρισμό SUV.

Στο εσωτερικό συναντάμε ψηφιακό πίνακα οργάνων (αντί για κλασικά, αναλογικά), έναν περιστρεφόμενο επιλογέα – αντί για μοχλό – για το κιβώτιο ταχυτήτων και επενδύσεις καθισμάτων από δερματίνη.

Το βάρος του ηλεκτρικού Moskvich 3e είναι αυξημένη κατά 360 κιλά σε σχέση με τη βενζινοκίνητη έκδοση (1.800 kg έναντι 1.440 kg) ενώ το μεικτό βάρος φτάνει τα 2.175 κιλά έναντι 1.815 κιλών του Mosckich 3.

Moskvich 3e: η κρατική επιδότηση

Η τιμή του ηλεκτρικού Moskvich είναι 3 εκατομμύρια 500 χιλιάδες ρούβλια (περίπου 47.000 ευρώ), όταν το βενζινοκίνητο SUV Moskvich 3 με αυτόματο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης μετάδοσης τύπου “CVT” κοστίζει  ζητούν 2 εκατομμύρια 35 χιλιάδες ρούβλια (περίπου 27.500 ευρώ). Κατά συνέπεια, θα μπορούσαμε να πούμε ότι υπάρχει μια αντιστοιχία στη διαφορά τιμών μεταξύ συμβατικών και ηλεκτρικών μοντέλων, παρόμοια με αυτή που βλέπουμε στις ευρωπαϊκές αγορές. Αξίζει πάντως να σημειώσουμε στο σημείο αυτό ότι στη Ρωσία υπάρχει κρατικό πρόγραμμα επιδότησης με έκπτωση για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που συναρμολογούνται στη Ρωσία, η οποία πέρυσι έφτανε το 35% (και μέχρι του ποσού των 925 χιλιάδων ρουβλιών – 12.460 ευρώ), ενώ φέτος μειώθηκε κατά 10 μονάδες, στο 25% και μέχρι τις 625.000 ρούβλια. Λαμβάνοντας, λοιπόν, υπόψη αυτήν την επιδότηση του ρωσικού θα λέγαμε «ΚΙΝΟΥΜΑΙ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ», η τιμή του Moskvich 3e μειώνεται στα 2.875.000 ρούβλια (περίπου €39.000).

Φωτογραφίες του Moskvich 3

 

Σημειώστε τέλος, ότι πρόσφατα η ρωσική εταιρία (Εργοστάσιο Αυτοκινήτων της Μόσχας Moskvich A.E. – МАЗ “МОСКВИЧ” [АКЦИОНЕРНОЕ ОБЩЕСТВО “МОСКОВСКИЙ АВТОМОБИЛЬНЫЙ ЗАВОД “МОСКВИЧ”]) ανακοίνωσε την επέκταση του δικτύου των αντιπροσώπων της. Στους έντεκα αντιπροσώπους που ήδη λειτουργούν στη Μόσχα και τα περίχωρα της ρωσικής πρωτεύουσας, προστέθηκαν τώρα άλλοι 21 αντιπρόσωποι σε δέκα πόλεις της Ρωσίας: Αγία Πετρούπολη, το Νοβοσιμπίρσκ, το Αικατερίνμπουργκ, το Ιζέφσκ, το Κεμέροβο, το Κρασνοντάρ, το Νίζνι Νόβγκοροντ, το Ναμπερέζνιε Τσέλνι, το Ροστόφ-ον-Ντον και την Ούφα. Οι αποστολές αυτοκινήτων σε κέντρα αντιπροσώπων στην Αγία Πετρούπολη θα πρέπει να ξεκινήσουν πριν από το τέλος αυτής της εβδομάδας και σε άλλες πόλεις – πριν από τα τέλη Ιανουαρίου. Σύμφωνα με το πλάνο ανάπτυξης της εταιρίας, μέχρι τον Μάρτιο θα έχουν ανοίξει αντιπροσωπείες Moskvich σε άλλες δώδεκα πόλεις της Ρωσίας.

Προφανώς, λοιπόν, από το εμπάργκο που έχει επιβληθεί στη Ρωσία ωφελημένη φαίνεται να βγαίνει η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία, που έρχεται να καλύψει το κενό που άφησαν με την αποχώρησή τους οι δυτικές εταιρίες. Ενώ και τα εργοστάσια που «εγκαταλείφθηκαν» φαίνεται να βρίσκουν τον τρόπο να λειτουργήσουν και να εξακολουθούν να απασχολούν τους εργαζομένους τους.

Nikos Loupakis

Μηχανολόγος Μηχανικός - Δημοσιογράφος

Add comment

Kατηγορίες

Ημερολόγιο

Οκτώβριος 2023
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031