Sto Timoni

Volkswagen ID.Buzz: Ο χίπι που έγινε αριστοκράτης

Ο απόγονος του τετράτροχου «κουτιού» που χρησίμευσε ως μέσο αναζήτησης της διαφορετικότητας για τη γενιά της αμφισβήτησης τη δεκαετία του ’60, δεν προορίζεται για best seller των πολλών εκατοντάδων χιλιάδων οχημάτων ετησίως. To Volkswagen ID.Buzz λανσάρεται ως το premium πολυμορφικό/van της ηλεκτρικής εποχής για ένα κοινό με οικονομική «επιφάνεια» και διάθεση να παίξει το ρόλο του πρωτοπόρου.

Παρά τους όποιους επαγγελματικούς συνειρμούς μπορεί να δημιουργεί ένα αυτοκίνητο με ενός όγκου αμάξωμα και σχεδόν αναπόφευκτα «κιβωτοειδές» σχήμα (με μήκος 4.712 mm, πλάτος 1.985 mm και ύψος 1.927 – 1.951 mm) το νέο πόνημα της Volkswagen δεν δυσκολεύεσαι να το χαρακτηρίσεις όμορφο, ιδιαίτερα αν το δεις σε μία από τις τέσσερις διχρωμίες του. Είναι προφανώς σχεδιασμένο με τέτοιο τρόπο ώστε να τραβά τα βλέμματα στο δρόμο, αλλά ταυτοχρόνως και προορισμένο να προσφέρει άφθονους χώρους, πρακτικότητα (1.121 λίτρα για αποσκευές), αλλά και ευχάριστες μετακινήσεις – πάντα μηδενικών ρύπων, οι οποίοι αποτελούν και διαβατήριο για πάσης φύσεως «δακτυλίους».

Ο ηλεκτροκινητήρας που κινεί τους πίσω τροχούς έχει ισχύ 150 kW/204 PS, η χωρητικότητα της μπαταρίας φτάνει τα 77 kWh, ενώ η αυτονομία ξεπερνά, με βάση τις τυποποιημένες μετρήσεις, τα 400 χιλιόμετρα. Και όσο και αν γνωρίζουμε ότι η πραγματική ζωή διαφέρει από το εργαστήριο, πάλι έχουμε να κάνουμε με μια επαρκή αυτονομία, που με την – ΑΥΣΤΗΡΗ – τήρηση των ορίων ταχύτητας και τον κατάλληλο προγραμματισμό του ταξιδιού από πλευράς οδηγού, δίνει τη δυνατότητα πραγματοποίησης και ταξιδιών, υπολογίζοντας φυσικά και τις απαραίτητες στάσεις για επαναφόρτιση της μπαταρίας στους ταχυφορτιστές που μπορούμε να βρούμε στους μεγάλους ΣΕΑ/Σταθμούς Εξυπηρέτησης Αυτοκινήτων, στις εθνικές μας οδούς.

Επειδή, δε, η φόρτιση είναι το Α και το Ω για ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο – μια διαδικασία με την οποία ο ιδιοκτήτης ενός ID.Buzz μπορεί να έρχεται σε επαφή ακόμα και κάθε μέρα – θα πρέπει να σημειώσουμε ότι η Volkswagen θα προσφέρει σταδιακά τη δυνατότητα χρήσης των δημοσίων σημείων φόρτισης διαφορετικών παρόχων μέσα από μία και μόνον εφαρμογή.

Και καθώς όπως είπαμε το ID.Buzz απευθύνεται το σε οδηγούς που, εκτός της διάθεσης, έχουν και την οικονομική δυνατότητα να στηρίξουν την επιλογή τους, το νέο ηλεκτρικό Volkswagen δεν κατατάσσεται στα πλέον προσιτά μοντέλα της αγοράς: το Volkswagen ID.Buzz είναι λοιπόν διαθέσιμο σε δύο πλούσιες εκδόσεις: α) την “ID.Buzz” των 66.500 ευρώ και β) την “ID.Buzz Plus” των 70.500 ευρώ. Από αυτά τα ποσά μπορεί κανείς, βέβαια, να αφαιρέσει τις 8.000 ευρώ της επιδότησης του «ΚΙΝΟΥΜΑΙ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ 2» (εφόσον προλάβει πριν λήξει το πρόγραμμα), αλλά ακόμα και έτσι το εν λόγω αυτοκίνητο – που οφείλουμε να επισημάνουμε ότι από την άποψη του εξοπλισμού έχει κυριολεκτικά τα πάντα – απευθύνεται σε έχοντες.

Στο επίσημο δελτίο τύπου της εταιρίας διαβάσουμε ότι: «Το ID. Buzz διαθέτει τα πιο πρόσφατα συστήματα και λογισμικό υποστήριξης οδηγού. Νέα συστήματα υποβοήθησης οδηγού, όπως το Travel Assist με χρήση swarm data και υποβοήθηση αλλαγής λωρίδας, είναι βασικός εξοπλισμός στην έκδοση Plus.. Επίσης βασικός εξοπλισμός στην έκδοση Plus , το νέο σύστημα υποβοήθησης Park Assist Plus με λειτουργία μνήμης για αυτόματους ελιγμούς στο γκαράζ στο σπίτι, σε χώρο στάθμευσης ή σε χώρο στο χώρο στάθμευσης της εταιρείας. Πάνω από 30 συστήματα υποβοήθησης οδηγού περιλαμβάνονται στον βασικό εξοπλισμό από την πρώτη έκδοση, όπως το Car2X (προειδοποιεί για κινδύνους σε κοντινή απόσταση) και το Front Assist με παρακολούθηση πεζών και ποδηλάτων (Autonomous Emergency Braking). Οι μονάδες ελέγχου των ID. Buzz φεύγουν επίσης από το εργοστάσιο με το πιο πρόσφατο λογισμικό της Volkswagen. Είναι η έκδοση λογισμικού ID. 3.2. Όταν είναι απαραίτητο, απλώς ενημερώνεται ασύρματα και έτσι χωρίς την ανάγκη για επίσκεψη στο συνεργείο.»

Για να δείτε τα αναλυτικά τεχνικά χαρακτηριστικά του νέου Volkswagen ID.Buzz κάντε κλικ εδώ

Μπορείτε να διαβάσετε το επίσημο κείμενο της Volkswagen για το νέο ID.Buzz κάνοντας κλικ εδώ

Για την ιστορία του Volkswagen Transporter / Caravelle / Bulli / Multivan μπορείτε να διαβάσετε κάνοντας κλικ εδώ

Nikos Loupakis

Μηχανολόγος Μηχανικός - Δημοσιογράφος

Add comment

Kατηγορίες

Ημερολόγιο

Μάρτιος 2024
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031