Sto Timoni

Jeep Avenger: πρώτα ηλεκτρικό, ακολουθεί η βενζίνη!

Θα μπορούσε να πει κανείς ότι η κύρια είδηση για το νέο Jeep Avenger είναι άρχισε να διατίθεται στην Ελλάδα ως πλήρως ηλεκτρικό και κοστίζει 30.700 ευρώ. Ωστόσο μία δεύτερη ανάγνωση δείχνει πως μεγαλύτερο ενδιαφέρον έχει το γεγονός ότι στις αρχές της καινούργιας χρονιάς θα δούμε το απολύτως μικρότερο σε μέγεθος – και πλέον προσιτό – Jeep να διατίθεται τόσο σε mild Hybrid όσο και σε τετρακίνητες plug-in Hybrid εκδόσεις. Δηλαδή σε υβριδικές μεν, «θερμικές» δε εκδόσεις που δεν θα εξαρτώνται -τουλάχιστον ολοκληρωτικά – από καμία πρίζα!

Το νέο Jeep Avenger μπαίνει λοιπόν πανηγυρικά στην ελληνική αγορά και καθώς έχουμε να κάνουμε με ένα μοντέλο που το μήκος του ξεπερνά κατά τι τα 4 μέτρα, η Jeep βρίσκεται να διαθέτει πλέον μία πληρέστατη γκάμα από SUV, η οποία ξεκινά από την κατηγορίας B-SUV (και μάλιστα από τα «κατώτερα» ως προς το μέγεθος στρώματά της) και φτάνει μέχρι τα μεγάλα πολυτελή οχήματα της κατηγορίας, όπου το Grand Cherokee αποτελεί μια διαχρονικά ισχυρή παρουσία. Το ενδιαφέρον είναι ότι με την προσθήκη του νέου μοντέλου η αμερικανική εταιρεία βρίσκεται να προσφέρει στην κατηγορία B SUV από τη μία το Jeep Renegade με μήκος 4,24 μέτρα και ισχύ που φτάνει έως τους 240 ίππους και, από την άλλη, το ολοκαίνουργιο τζιπ Avenger με μήκος 4,08 μέτρα και ηλεκτροκινητήρα ισχύος 156 ίππων, σε πρώτη φάση τουλάχιστον φάση, αφού όπως είπαμε θα ακολουθήσουν και εκδόσεις με υβριδικά συστήματα κίνησης.

Όσον αφορά τώρα το ηλεκτρικό Avenger που είναι άμεσα διαθέσιμο στη χώρα μας, φαίνεται ότι η Jeep μπαίνει με μάλλον πανηγυρικό τρόπο στο χώρο των μηδενικών ρύπων, αφού το απολύτως μικρότερο της γκάμας της κατάφερε ήδη να κατακτήσει έναν βαρύ και επίζηλο τίτλο, αυτόν του ευρωπαϊκό αυτοκίνητου της χρονιάς (European Car of the Year) 2023.

Παρατηρώντας τώρα το νέο μοντέλο διαπιστώνουμε ότι δόθηκε από την Jeep ιδιαίτερο βάρος στην χωροταξική διαμόρφωση του Avenger, ούτως ώστε αυτό να προσφέρει ένα σχετικά άνετο εσωτερικό αλλά και ταυτοχρόνως μία ιδιαιτέρως καλοδεχούμενη ευελιξία η οποία προέρχεται βεβαίως από τις συγκρατημένες εξωτερικές διαστάσεις του. Είναι μάλιστα το εσωτερικό του και εξαιρετικά πρακτικό, αφού οι χώροι για μικροπράγματα φτάνουν τα 34 ολόκληρα λίτρα, που είναι κατανεμημένα σε διάφορες βολικές θέσεις.

Εμβαθύνοντας, βλέπουμε ότι το νέο πλήρως ηλεκτρικό Avenger είναι χτισμένο σε μία εντελώς νέα πλατφόρμα της εταιρείας – και μάλιστα λανσάρεται με προδιαγραφές οι οποίες σύμφωνα με τους ανθρώπους της εταιρείας θα του επιτρέψουν να κάνει τη διαφορά στον τομέα της ηλεκτροκίνησης, φέρνοντας καινούργιους πελάτες στο χώρο των μηδενικών ρύπων. Και αυτό θα το καταφέρει αφενός μεν με την «λογική» τιμή του, αφετέρου δε με τις προδιαγραφές του, γιατί το Jeep Avenger προσφέρει αυτονομία συνδυασμένου κύκλου (WLTP) που φτάνει τα 400 km και η όποια στον αστικό κύκλο αυξάνεται στα 550 χιλιόμετρα. Είναι λοιπόν ένα πλήρως ανταγωνιστικό ηλεκτρικό όχημα με μπαταρία 54 kWh η οποία μπορεί να φορτιστεί είτε σε συσκευές εναλλασσόμενου ρεύματος AC 11 kW είτε σε ταχυφορτιστές DC με ισχύ έως 100 kW. Στην τελευταία περίπτωση το Avenger μπορεί να ανακτήσει αυτονομία 30 χιλιομέτρων σε 3 λεπτά της ώρας ή 240 χιλιομέτρων σε 24 λεπτά της ώρας, με την μπαταρία να «γεμίζει» από το 20 στο 80% της χωρητικότητας της.

Βλέπουμε επίσης ότι το νέο Jeep έρχεται φορτωμένο προηγμένη τεχνολογία καθώς περιλαμβάνει συστήματα που επιτρέπουν έως αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 2. Το Jeep Avenger, εκτός των άλλων, αποτελεί και το πρώτο προσθιοκίνητο Jeep που εφοδιάζεται με τα συστήματα Selec-Terrain® και Hill Descent Control – με το Selec-Terrain® να αναλαμβάνει ανάλογα με την κατάσταση του οδοστρώματος (χιόνι, λάσπη, άμμος, κτλ.) να βελτιστοποιήσει την πρόσφυση και το Hill Descent Control να επιτρέπει την ασφαλή κίνηση με αυτόματα ελεγχόμενη χαμηλή ταχύτητα σε κατηφορικό δρόμο/έδαφος, ακόμα και σε οδοστρώματα με χαμηλή πρόσφυση.

 

Την ίδια στιγμή, σε συνδυασμό με τα 200 mm απόστασης από το έδαφος, και τις κορυφαίες για την κατηγορία γωνίες προσέγγισης (20ο) και ράμπας (32ο), το Avenger εκπλήσσει θετικά και με τις εκτός δρόμου δυνατότητές του – έστω και ως δικίνητο, αφού τόσο το πλήρως ηλεκτρικό Avenger όσο και οι mild hybrid εκδόσεις του (e-hybrid), που θα ακολουθήσουν το 2024 θα διαθέτουν κίνηση μόνο στους εμπρός τροχούς. Ενώ για όσους θέλουν το «απόλυτο» στην κίνηση εκτός δρόμου θυμίζουμε ότι θα ακολουθήσει και μία πιο «σκληροτράχηλη» έκδοση με κίνηση και στους τέσσερις τροχούς (4Xe).

Το Avenger είναι διαθέσιμο σε 3 επίπεδα εξοπλισμού με τη βασική έκδοση Longitude να περιλαμβάνει ένα πλήρες πακέτο (με αυτόνομη πέδηση έκτακτης ανάγκης, σύστημα διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας, αναγνώριση σημάτων τροχαίας, σύστημα ελέγχου κατάβασης, ψηφιακό πίνακα οργάνων 7 ιντσών και οθονη infotainment 10,25 ιντσών, ζάντες αλουμινίου κλπ.) και να προσφέρεται στην τιμή των 38.700 ευρώ τα οποία μειώνονται στα 30.700 χάρη στην επιδότηση του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙ». Όλες οι εκδόσεις του μοντέλου καλύπτονται από 4ετή εργοστασιακή εγγύηση με ισχύ έως 160.000 χλμ., ενώ η μπαταρία έχει 8ετή εγγύηση με ισχύ έως 160.000 χλμ.

Κλείνοντας, θα πρέπει να πούμε ότι οι άνθρωποι της εταιρείας είναι ιδιαίτερα αισιόδοξοι σε σχέση με τη διαθεσιμότητα οχημάτων – κάτι που σημαίνει ότι όσοι σπεύσουν να παραγγείλουν άμεσα το νέο Avenger θα το παραλάβουν σχετικά γρήγορα.

Δείτ τον τιμοκατάλογο του νέου Jeep Avenger κάνοντας κλικ εδώ

Τεχνικά Χαρακτηριστικά Jeep® Avenger
Μέγιστη Ισχύς 115 Kw (156 HP)
Μέγιστη Ροπή 260Nm
Χωρητικότητα μπαταρίας   54kWh
Χρόνος φόρτισης
σε οικιακό φορτιστή 11
kW AC (0-100%)
5 ώρες και 34 λεπτά
Χρόνος φόρτισης
σε φορτιστή
DC 100kW (20-80%) 
24 λεπτά
Αυτονομία
(μικτός κύκλος
WLTP) 
400 χλμ.
Αυτονομία σε αστικές συνθήκες  550 χλμ.
Επιτάχυνση 0-100χλμ./ώρα  9,0 δευτερόλεπτα
Μέγιστη ταχύτητα
(ηλεκτρονικά περιορισμένη)
150 χλμ./ώρα
Απόβαρο   1.536 κιλά
Μήκος  4.084 mm
Πλάτος  1.776 mm
Μεταξόνιο   2.562 mm
Ύψος 1.528 mm
Χώρος αποσκευών  355 λίτρα
Σύστημα πέδησης Εμπρός και πίσω δίσκοι
με σύστημα ανάκτησης ενέργειας
Ελάχιστη απόσταση από το έδαφος 201 mm
Απόσταση από το έδαφος της ανάρτησης 209 mm
Απόσταση από το έδαφος της επιφάνειας
προστασίας της μπαταρίας
223 mm
Γωνίας προσέγγισης 20°
Γωνίας ράμπας  20°
Γωνία αποχώρησης 32°

 

Nikos Loupakis

Μηχανολόγος Μηχανικός - Δημοσιογράφος

Add comment

Kατηγορίες

Ημερολόγιο

Νοέμβριος 2024
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930