Sto Timoni

Cupra Leon: 310 άλογα για τον βασιλιά των λιονταριών

Η σπορ εκδοχή του νέου Seat Leon, τo νέο Cupra Leon, έρχεται να εμπλουτίσει τη γκάμα της Cupra με hatchback και Sportstourer εκδόσεις, εφοδιασμένες με κινητήρες 245 PS έως 310 PS, που αποκλειστικά με τεχνολογία DSG και shift-by-wire (αυτόματα κιβώτια διπλού συμπλέκτη). Ανάμεσά τους και μία plug in hybrid έκδοση. Ενσωματώνοντας τα πιο προηγμένα συστήματα υποβοήθησης, φιλοδοξεί να πλασαριστεί ως ένα από τα πιο ασφαλή οχήματα που κατασκεύασε ποτέ η μάρκα. Το νέο Cupra Leon είναι ήδη διαθέσιμο στην Ελλάδα με 38.990 € (5θυρο).

Το νέο Cupra Leon είναι πρώτο Leon που φέρει το σήμα της σπορ μάρκας της Seat. Μετά το Cupra Ateca και το Cupra Formentor, το νέο Cupra Leon βασίζεται στα θεμέλια που είχε θέσει το μοντέλο της προηγούμενης γενιάς και θα συμβάλλει ώστε να διπλασιαστεί ο όγκος πωλήσεων της μάρκας.

Tο νέο Cupra Leon είτε σε πεντάθυρο hatchback είτε σε Sportstourer αμάξωμα επιχειρεί να γίνει πιο ελκυτσικό, προκειμένου να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις μιας ολοένα και πιο απαιτητικής αγοράς. Για το σκοπό αυτό αξιοποιεί και την μεγάλη εργαλειοθήκη τεχνολογιών που διαθέτει η Cupra.

e-Hybrid: το Plug In υβριδικό Cupra Leon με 245 ίππους

Το Cupra Leon ενσωματώνει έναν προηγμένο και υψηλής απόδοσης υβριδικό κινητήρα για πρώτη φορά. Διαθέσιμο για το λανσάρισμα του μοντέλου, τόσο σε hatchback όσο και Sportstourer, η τεχνολογία PHEV σημαίνει ότι οι πελάτες διατηρούν την αναμενόμενη απόδοση από ένα όχημα με το σήμα Cupra, με τέτοιο επίπεδο οικονομίας και φιλικότητας προς το περιβάλλον που δεν υπήρξε ποτέ ξανά στο παρελθόν.

Στην καρδιά του plug-in υβριδικού συστήματος υπάρχει ένας βενζινοκινητήρας 1.4 λίτρων TSI 150PS (110kW), ένας ηλεκτροκινητήρας 115 PS (85kW) και μια μπαταρία ιόντων λιθίου 13kWh, που συνδυαστικά παρέχουν 245PS (180kW) μέγιστη ισχύ και 400Nm ροπή. Το plug-in υβριδικό σύστημα οδηγεί το Cupra Leon στα 100km/h σε μόλις 6,7 δευτερόλεπτα (Sportstourer: 7”), με τελική ταχύτητα 225km/h.

Ο οδηγός μπορεί να χρησιμοποιήσει μια ηλεκτρική αυτονομία 55-60km σύμφωνα με το WLTP για την έκδοση hatchback και 54-59km για την Sportstourer έκδοση, για να μετακινηθεί σε αστικούς δρόμους ή σε κέντρα πόλεων με μηδενικές εκπομπές. Η μπαταρία επαναφορτίζεται σε μόλις 3,5 ώρες χρησιμοποιώντας ένα Wallbox (ή έξι ώρες από 230V οικιακή πρίζα).

Χάρη στην αποδοτικότητα της τεχνολογίας κινητήρα plug-in hybrid, οι εκπομπές CO2 είναι χαμηλότερες από 35g/100km (5-θυρο: 28,9-32,4 g/km και Sportstourer: 29,7-33,5 g/km).

Το Cupra Leon e-Hybrid ξεκινά πάντα σε ηλεκτρική λειτουργία (όταν η μπαταρία είναι επαρκώς φορτισμένη). Το σύστημα μετάδοσης κίνησης αλλάζει σε υβριδική λειτουργία εάν η ενεργειακή δυνατότητα της μπαταρίας πέσει κάτω από ένα ορισμένο επίπεδο ή εάν η ταχύτητα αυξηθεί πάνω από 130 km/h. Στην υβριδική λειτουργία, ο οδηγός έχει τη δυνατότητα να διατηρήσει την κατάσταση φόρτισης, να την αυξήσει ή να τη μειώσει σε ένα ορισμένο επίπεδο. Αυτό καθιστά δυνατή την οδήγηση σε αστική περιοχή, πάντοτε με ηλεκτρική ενέργεια και με μηδενικές εκπομπές.

Επιπρόσθετα, στο άμεσο μέλλον θα είναι διαθέσιμη και η βασική PHEV έκδοση του Cupra Leon με απόδοση 204hp, εφοδιασμεένη με το σύστημα που ήδη προσφέρεται στο SEAT Leon e-hybrid.

Τρεις βενζινοκινητήρες TSI, 245 έως 310 ίππων

Το νέο Cupra Leon θα είναι επίσης διαθέσιμο σύντομα με μια επιλογή τριών υπερτροφοδοτούμενων μονάδων βενζίνης άμεσου ψεκασμού. Η γκάμα περιλαμβάνει μια τετρακύλινδρη μονάδα 2,0lt 245PS (180kW) & 370Nm. Στη συνέχεια υπάρχει ένας τετρακύλινδρος, υπερτροφοδοτούμενος, άμεσου ψεκασμού 2.0-λίτρων κινητήρας που αποδίδει μέγιστη ισχύ 300PS (221kW) και 400Nm ροπή. Αυτές οι δύο παραλλαγές έχουν κίνηση στους εμπρός τροχούς, είναι διαθέσιμες σε hatchback και Sportstourer αμάξωμα και ενσωματώνουν ένα ηλεκτρονικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης για να προσφέρουν μεγαλύτερο έλεγχο και δυναμική στην απόδοση του οχήματος.

Υπάρχει όμως και μια ακόμη ξεχωριστή επιλογή για τους πελάτες. Ο πιο ισχυρός κινητήρας στη γκάμα είναι ο υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας, άμεσου ψεκασμού 310PS (228kW) / 400Nm 2-λίτρων TSI, αποκλειστικά στην Sportstourer έκδοση που συνδυάζεται με 4Drive.

 

Όλοι οι συνδυασμοί κινητήρων επωφελούνται από την τεχνολογία αυτόματης μετάδοσης διπλού συμπλέκτη DSG. Η τεχνολογία shift-by-wire έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε ο επιλογέας ταχυτήτων να μην συνδέεται μηχανικά στο κιβώτιο ταχυτήτων, αλλά να χρησιμοποιεί ηλεκτρονικά σήματα για την αλλαγή.

Πλαίσιο και ανάρτηση για σπορ οδική συμπεριφορά

Τα δομικά στοιχεία του αμαξώματος του Cupra Leon βασίζονται στην αρχιτεκτονική MQB Evo, μια πλατφόρμα που επιτρέπει στους μηχανικούς να ενσωματώνουν εύκολα ποικιλία τεχνολογιών.

Το Cupra Leon διαθέτει «προοδευτικό¨» σύστημα διεύθυνσης, προσφέροντας στο όχημα τη μέγιστη ευελιξία. Χάρη στο DCC Dynamic Chassis Control του SEAT Leon, η οδήγηση και ο χειρισμός του οχήματος μπορούν να αλλάξουν ανάλογα με τις συνθήκες και τις απαιτήσεις του οδηγού, κάνοντας το όχημα πιο άνετο ή πιο στιβαρό. Τα διαφορετικά οδηγικά προφίλ: Comfort, Sport, Cupra και Individual, αλλάζουν τον δυναμικό χαρακτήρα του οχήματος που προσαρμόζεται στις προτιμήσεις και τις ανάγκες του οδηγού.

Το Cupra Leon είναι εξοπλισμένο με ηλεκτρικό ενισχυτή φρένων που παρέχει ταχύτερη απόκριση από ένα συμβατικό σύστημα, τη δυνατότητα ανάκτησης της ενέργειας πέδησης μέσω της λειτουργίας recuperation (ειδικά για την plug- in hybrid Cupra Leon) και καλύτερη ενεργητική ασφάλεια.

Υψηλή τεχνολογία προς όφελος και της ασφάλειας

Τα highligts της ασφάλειας του νέου Cupra Leon περιλαμβάνουν Predictive Adaptive Cruise Control (ACC), Travel Assist, Side and Exit Assist και Emergency Assist.

Ο συνδυασμός τεχνολογιών δημιουργεί ένα απίστευτο επίπεδο ασφάλειας, αλλά έχουν ενσωματωθεί με τρόπο που να προσφέρουν άνεση και αίσθημα ελέγχου παράλληλα στον οδηγό. Ένα εξαιρετικά σημαντικό ζήτημα σε ένα Cupra, μια μάρκα που επιδιώκει πάντα να θέτει τις ανάγκες του οδηγού ως κεντρική προτεραιότητα.

Το αποτέλεσμα είναι ένα όχημα που μπορεί να καλύψει τις δυναμικές ανάγκες της μάρκας Cupra, παρέχοντας παράλληλα τα πρότυπα ασφαλείας που απαιτεί η αγορά και το οποίο πρόσφατα κατέκτησε 5 αστέρια στις δοκιμές του EURO NCAP.

Το Cupra Leon υπερέχει επίσης στην άνεση και την ευκολία, όπως υποβοήθηση στάθμευσης, keyless, virtual pedal (μόνο για Sportstourer), Climatronic τριών ζωνών, θερμαντήρας στάθμευσης, θερμαινόμενα καθίσματα και τιμόνι, ηλεκτρικό κάθισμα οδηγού με λειτουργία μνήμης και φορτιστής 230V στο χώρο αποσκευών.

Το Cupra Leon 1.4 Plug In Hybrid είναι ήδη διαθέσιμο στην χώρα μας και προσφέρεται σε ιδιαίτερα ανταγωνιστικές τιμές: 38.990€ για την 5θυρη έκδοση 39.990€ για την έκδοση Sportstourer.

Δείτε εδώ τον αναλυτικό Τιμοκατάλογο CUPRA MY21

Δείτε εδώ τον Πίνακα Βασικού Εξοπλισμού CUPRA

 

Cupra Leon 245PS e-Hybrid (5-θυρο)
Κινητήρας 1.4 e-Hybrid TSI 180kW / 245PS DSG
Κύλινδροι/Βαλβίδες 4-cyl – 16v
Κυβισμός 1,395cc
Διάμετρος Χ Διαδρομή 74.5 x 80.0
Σχέση συμπίεσης 10
Ηλεκτροκινητήρας 85kW (115PS)
Μπαταρία 13kWh
Μέγιστη ροπή 400Nm
0 έως 100 km/h 6.7 secs
Μέγιστη ταχύτητα 225km/h
Ηλεκτρική αυτονομία (km) 55-60 (WLTP) / 68 (NEDC)
Κατανάλωση (l/100km) 1.3-1.4 (WLTP) / 1.6 (NEDC)
Εκπομπές CO2(g/km) 28.9 – 32.4 (WLTP) / 35 (NEDC)

 

 

Cupra Leon 245PS e-Hybrid (Sportstourer)
Κινητήρας 1.4 e-Hybrid TSI 180kW / 245PS DSG
Κύλινδροι/Βαλβίδες 4-cyl – 16v
Κυβισμός 1,395cc
Διάμετρος Χ Διαδρομή 74.5 x 80.0
Σχέση συμπίεσης 10
Ηλεκτροκινητήρας 85kW (115PS)
Μπαταρία 13kWh
Μέγιστη ροπή 400Nm
0 έως 100 km/h 7.0 secs
Μέγιστη ταχύτητα 225km/h
Ηλεκτρική αυτονομία (km) 54-59 (WLTP) / 67 (NEDC)
Κατανάλωση (l/100km) 1.3-1.5 (WLTP) / 1.6 (NEDC)
Εκπομπές CO2(g/km) 29.7 – 33.5 (WLTP) / 35 (NEDC)

Πηγή: SEAT/CUPRA – Τεχνοκάρ

Nikos Loupakis

Μηχανολόγος Μηχανικός - Δημοσιογράφος

Add comment

Kατηγορίες

Ημερολόγιο

Φεβρουάριος 2021
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728