Sto Timoni

Νέο Dacia Duster: πρώτη φορά υβριδικό, σταθερά βενζίνη/υγραέριο

Το εμφανώς αναβαθμισμένο τεχνολογικά εντελώς νέο Dacia Duster είναι έτοιμο να διεκδικήσει με αυξημένες αξιώσεις μια νέα θέση στο… πορτοφόλι σας, διατηρώντας το διαχρονικό προσόν του SUV με το ασυναγώνιστα ψηλό value for money. Το ενδιαφέρον μάλιστα είναι ότι για πρώτη φορά το Dacia Duster προσφέρεται και σε υβριδικές εκδόσεις, αλλά και σε έκδοση διπλού καυσίμου (βενζίνη – υγραέριο/LPG).

Κοιτώντας το νέο Dacia Duster του 2023 δεν δυσκολεύεσαι να βγάλεις το συμπέρασμα ότι έχεις να κάνεις με κάτι εντελώς καινούριο: πρόκειται για την ολοκαίνουργια, 3η γενιά ενός SUV που έχει γράψει ιστορία και που τώρα επανέρχεται δριμύτερο, εφοδιασμένο με πλήθος νέων τεχνολογιών, νέα συστήματα κίνησης και κάνοντας χρήση βιώσιμων υλικών για να βελτιώσει το ανθρακικό του αποτύπωμα.

Η 3η γενιά Duster

Με τη φράση “Περισσότερο Duster, αλλά πάντα Duster”  ξεκινά η επίσημη ανακοίνωση της Dacia – και η αλήθεια είναι ότι το νέο Dacia Duster που βλέπουμε στις φωτογραφίες έρχεται να ανοίξει ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία ενός μοντέλου που μπορεί πλέον άνετα και απόλυτα δίκαια να χαρακτηριστεί εμβληματικό. Παράλληλα, τιμώντας την καταγωγή του και την παράδοση που έχει προλάβει να δημιουργήσει τόσο το ίδιο το μοντέλο, όσο και η μαμά εταιρία έρχεται να δηλώσει στιβαρό, κατάλληλο για αποδράσεις από το κλεινόν άστυ, αλλά και ‘Cool’, ευχάριστο στις καθημερινές μετακινήσεις και έξυπνα φιλικό προς το περιβάλλον. Βλέπετε, το μοντέλο που γεννήθηκε το 2010, ανανεώθηκε για πρώτη φορά το 2017 και σχεδόν δημιούργησε μια δική του κατηγορία, χωρίς αντίπαλο μεταξύ των SUV έχει τώρα πολλά καινούρια πράγματα να μας πει.

Και είναι το Dacia Duster το αυτοκίνητο που στη 13χρονη καριέρα του, κατέκτησε πάνω από 40 διακρίσεις, με την παραγωγή του να έχει φτάσει τα 2,2 εκ. μονάδες και τη δημοφιλία του να αυξάνεται σταθερά, έχοντας καταφέρει να γίνει το best seller SUV στην Ευρώπη σε όλες τις κατηγορίες των λιανικών πωλήσεων για το 2022. Αξίζει δε να σημειώσουμε ότι περίπου 1.000 Duster βγαίνουν από τη γραμμή παραγωγής του εργοστασίου της Dacia στο Πιτέστι της Ρουμανίας κάθε μέρα – σχεδόν ένα κάθε λεπτό!

Το νέο Dacia Duster εξακολουθεί να διαθέτει την εντυπωσιακή «χωμάτινη», off road εμφάνιση, με τον δυναμικό χαρακτήρα του SUV, αλλά πηγαίνει ένα βήμα παρακάτω, χάρη στο νέο εταιρικό προφίλ της Dacia. Η κάθετη μάσκα, τα έντονα προστατευτικά «φρύδια», η φαρδιά πίσω πόρτα – κάθε τι παίζει το ρόλο του στο να διαμορφωθεί ένα αρμονικό αποτέλεσμα.

Σημειώστε δε ότι τα πλευρικά προστατευτικά κάτω από το αμάξωμα, τα προστατευτικά στα «φρύδια» των φτερών, τα τρίγωνα στον εμπρός προφυλακτήρα, οι εμπρός και πίσω ποδιές, είναι όλα κατασκευασμένα από ένα ειδικό ανθεκτικό υλικό, το Starkle®, που έχει σχεδιαστεί από τους μηχανικούς της Dacia και τους χημικούς της LyondellBasell. Αυτό το υλικό πρωτοπαρουσιάστηκε στο πρωτότυπο Manifesto και έχει το πλεονέκτημα ότι ανακυκλώνεται σε ποσοστό έως και 20%, ενώ καθώς η σύνθεσή του περιλαμβάνει λευκά σωματίδια που του δίνουν μια διάστικτη εμφάνιση δεν χρειάζεται βαφή. Για αυτό τον λόγο άλλωστε η Dacia αποφάσισε να το χρησιμοποιήσει.

Στο εσωτερικό του νέου Dacia Duster έχει γίνει πολλή δουλειά στον τομέα της εργονομίας. Η κεντρική οθόνη 10,1 ιντσών είναι τοποθετημένη στο οπτικό πεδίο του οδηγού και με κλίση 10° προς εκείνον, δεόντως φιλικά είναι τα νέα χειριστήρια του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων, ενώ το «flat» τμήμα της στεφάνης του τιμονιού στο πάνω και κάτω μέρος, το καθιστά εξαιρετικά άνετο στο χειρισμό.

Από την άλλη, χάρη στην πλατφόρμα CMF-B πάνω στην οποία είναι χτισμένο, το νέο Dacia Duster προσφέρει τώρα περισσότερο χώρο για επιβάτες και αποσκευές (ιδιαίτερα αυξήθηκε ο χώρος για τα πόδια των πίσω επιβατών) σε σχέση με την προηγούμενη γενιά του μοντέλου, παρόλο που το μήκος έχει αυξηθεί ελάχιστα. Παράλληλα το πάτωμα του πορτμπαγκάζ είναι χαμηλότερο και το άνοιγμα της πίσω πόρτας είναι πιο φαρδύ. Ο χώρος του πορτμπαγκάζ είναι επίσης φαρδύτερος και ψηλότερος, παρέχοντας έως και 6% επιπλέον χώρο (472 λίτρα κάτω από τη εταζέρα στην έκδοση 4×2).

Από την άλλη, η προηγμένη αρχιτεκτονική της νέας πλατφόρμας μειώνει επίσης τους κραδασμούς και τον θόρυβο από το δρόμο, βελτιώνοντας το επίπεδο άνεσης κατά την κίνηση του αυτοκινήτου και προσφέροντας μια μοναδική επικοινωνία του οδηγού με το δρόμο.

Νέο Dacia Duster με νέα συστήματα κίνησης

Ενδιαφέρον στη νέα γενιά του Dacia Duster παρουσιάζουν τα διαθέσιμα συστήματα κίνησης. Βλέπουμε λοιπόν να διαμορφώνεται η εξής ενδιαφέρουσα γκάμα:

Duster HYBRID 140. Αξιοποιεί δοκιμασμένες τεχνολογίες του Renault Group και περιλαμβάνει έναν 4κύλινδρο βενζινοκινητήρα 1,6 λίτρου, 94 ίππων, δύο ηλεκτροκινητήρες (ένας κινητήρας 49 ίππων και μια μίζα/γεννήτρια υψηλής τάσης) και ένα αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων (με 4 σχέσεις για τον βενζινοκινητήρα και 2 σχέσεις για τον ηλεκτροκινητήρα).

Χαρακτηριστικό πλεονέκτημα του συστήματος που έχουμε δει και στο Renault Clio, και στο Arkana είναι το ότι νέο Dacia Duster ξεκινάει πάντα ηλεκτρικά και προσφέρει πλήρη ηλεκτροκίνηση μέχρι και στο 80% του χρόνου κίνησης στην πόλη, επιτυγχάνοντας μείωση της κατανάλωσης έως και 20% (σε μικτό κύκλο), και έως 40% (σε αστικό κύκλο). Το δικό του ρόλο σε αυτό παίζει το σύστημα αναγεννητικής πέδησης που συνεργάζεται με την μπαταρία των 1.2 kWh (230 V) η οποία τροφοδοτεί τους ηλεκτροκινητήρες.

Duster TCe 130. Συνδυάζει έναν 3-κύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 1,2 λίτρων νέας γενιάς, ο οποίος λειτουργεί βάσει του κύκλου Miller (μειωμένες απώλειες βελτιστοποιούν την απόδοση), και έναν ηλεκτροκινητήρα συγκροτώντας ένα ήπια υβριδικό σύστημα κίνησης (mild hybrid) 48 V. Ο ηλεκτροκινητήρας βοηθά τον κινητήρα εσωτερικής καύσης όταν το αυτοκίνητο ξεκινά ή επιταχύνει, μειώνοντας κατά περίπου 10% τη μέση κατανάλωση και τις εκπομπές του CO2. Παρέχει επίσης περισσότερη ισχύ κατά την επιτάχυνση, σε σχέση με το σημερινό μοντέλο TCe 130, καθιστώντας το αυτοκίνητο πιο άμεσο αλλά και πιο ομαλό στην οδήγηση.

Παράλληλα, το σύστημα αναγεννητικής πέδησης φορτίζει την μπαταρία των 0,9 kWh, χωρίς η λειτουργία αυτή να γίνεται αντιληπτή από τον οδηγό. Σημειώστε ότι το σύστημα κίνησης TCe 130 συνδυάζεται με κιβώτιο 6 σχέσεων, για τις εκδόσεις 4×2 και 4×4.

Duster ECO-G 100. Η Dacia, έχοντας ήδη δώσει μεγάλο βάρος στην παραγωγή οχημάτων διπλού καυσίμου βενζίνη/LPG στην Ευρώπη, είναι η μόνη αυτοκινητοβιομηχανία που προσφέρει σε όλα της τα μοντέλα με κινητήρα εσωτερικής καύσης, την επιλογή διπλού καυσίμου (βενζίνη και υγραέριο). Σημειώστε δε πως όταν λειτουργεί με υγραέριο, το νέο Dacia Duster ECO-G 100 εκπέμπει κατά μέσο όρο 10% λιγότερο CO2 από ένα αντίστοιχο μοντέλο με βενζινοκινητήρα. Μπορεί δε να διανύσει έως και 1.300 km με τα δύο, συνολικής χωρητικότητας 100 λίτρων, ρεζερβουάρ του – 50 λίτρα βενζίνης και 50 λίτρα LPG (το δεύτερο βρίσκεται κάτω από το πάτωμα του πορτμπαγκάζ, με αποτέλεσμα να μην επηρεάζει καθόλου τη χωρητικότητά του). Ένα κουμπί ενσωματωμένο στο ταμπλό, αλλάζει άμεσα και ανεπαίσθητα την τροφοδοσία του κινητήρα από το ένα καύσιμο στο άλλο.

Αξίζει δε να σημειωθεί ότι το νέο Duster διατίθεται με σύστημα μετάδοσης 4×4 Terrain Control, το οποίο περιλαμβάνει 5 προγράμματα οδήγησης. Αυτή η τετρακίνητη έκδοση είναι που διαθέτει απόσταση από το έδαφος 217 mm, ενώ «ευνοϊκές» για off road χρήση είναι οι γωνίες πρόσβασης και αποχώρησης, για άνετη υπέρβαση ακόμα περισσότερων εμποδίων: 31° εμπρός και 36° πίσω (εκδόσεις 4×4).

Νέο Dacia Duster, νέες τεχνολογίες

Εμφανής είναι η αναβάθμιση στον τομέα της υψηλής τεχνολογίας. Νέα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης προστέθηκαν στο Νέο Duster, ώστε να πληροί τις πιο πρόσφατες απαιτήσεις ασφάλειας, όπως το αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης (σε αστικές και προαστιακές περιοχές, συμπεριλαμβανομένης της ανίχνευσης άλλων αυτοκινήτων, πεζών, ποδηλάτων και μοτοσυκλετών), αναγνώριση πινακίδων οδικής σήμανσης και ειδοποίηση ταχύτητας, πίσω αισθητήρες πάρκινγκ, ενεργοποίηση στάσης έκτακτης ανάγκης, προειδοποίηση εκτροπής από τη λωρίδα κυκλοφορίας, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, προειδοποίηση απόσπασης προσοχής του οδηγού και κλήσεις έκτακτης ανάγκης (eCalls). Και, για να διευκολύνει τη ζωή των πελατών της, η Dacia προσθέτει ένα έξυπνο πλήκτρο, το My Safety, που δίνει τη δυνατότητα εύκολης και γρήγορης διαμόρφωσης των προτιμήσεών τους, αναφορικά με τα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης.

Το Cruise control περιλαμβάνεται πλέον στον στάνταρ εξοπλισμό, από την έκδοση Expression και πάνω. Η αυτόματη εναλλαγή μεταξύ φώτων πορείας και προβολέων διατίθεται στον στάνταρ εξοπλισμό των Νέων Duster Extreme και Journey. Αυτόματη ενεργοποίηση των φώτων πορείας διαθέτουν ως στάνταρ, όλες οι εκδόσεις.

Τέλος το νέο Dacia Duster διαθέτει πλήθος ανέσεων που διευκολύνουν τη ζωή οδηγού και επιβατών. Το ηλεκτρικό χειρόφρενο περιλαμβάνεται στην έκδοση Journey (στο βασικό εξοπλισμό) και στην έκδοση Extreme (προαιρετικά), ενώ οι εκδόσεις Extreme και Journey διαθέτουν στάνταρ ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και αναδιπλούμενους πλευρικούς καθρέφτες. Καθώς είναι ακόμα πιο έτοιμο να αντιμετωπίσει και τις πιο σκληρές συνθήκες, το Νέο Duster μπορεί επίσης να εφοδιαστεί με θερμαινόμενο τιμόνι και σύστημα ξεπαγώματος του παρμπρίζ (σε ορισμένες χώρες).

Δείτε περισσότερα για την ιστορία του Dacia Duster κάνοντας κλικ εδώ

 

Nikos Loupakis

Μηχανολόγος Μηχανικός - Δημοσιογράφος

Add comment

Kατηγορίες

Ημερολόγιο

Ιούνιος 2024
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930