Sto Timoni

Αυτό είναι το νέο Hyundai Kona και παίζει σε δύο ταμπλό!

Kάτι παραπάνω από βελτιωμένος διάδοχος ενός επιτυχημένου μοντέλου είναι το εντελώς νέο Hyundai Kona, πού έχει μεγαλώσει τόσο και έχει βελτιωθεί τόσο, σε σχέση με τον απερχόμενο εκπρόσωπο της Hyundai στην κατηγορία B-SUV, ώστε οι άνθρωποι της εταιρείας θεωρούν ότι έχει τα προσόντα να προσελκύσει και αγοραστές της αμέσως μεγαλύτερης κατηγορίας, δηλαδή να «παίξει μπάλα» δίπλα στο Hyundai Tucson.

H Hyundai μας έχει συνηθίσει στην Ελλάδα να κάνει εξαιρετικά ενδιαφέρουσες τις παρουσιάσεις των νέων της μοντέλων συνοδεύοντας τις από μία σειρά στοιχεία που αφορούν την ελληνική αγορά στο σύνολο της, αλλά και την κατηγορία στην οποία καλείται να «αγωνιστεί» το νέο της μοντέλο – εν προκειμένω το εντελώς νέο Hyundai Kona. Kαι αυτή η εισαγωγή στην πρόσφατη παρουσίαση στους δημοσιογράφους του ειδικού τύπου του νέου SUV της Hyundai, με αφορμή βέβαια την άφιξη του στην Ελλάδα, είναι αυτή που καταδεικνύει τη σημαντικότητά του. Προσέξτε, λοιπόν, δύο μόνο κατηγορίες SUV, η B-SUV και η C-SUV καρπώνονται περίπου το 50% της αγοράς αυτοκινήτου στην Ελλάδα. Μιας αγοράς πού παρά τα όποια προβλήματα της βαδίζει, σύμφωνα με τον γενικό διευθυντή της εταιρίας, Ανδρέα Χριστοφορίδη, ολοταχώς προς τα 130.000 κομμάτια φέτος, από τα οποία ένα υπολογίσιμο ποσοστό επιδιώκει να κατακτήσει και η Hyundai, με τη βοήθεια βεβαίως και του νέου Ηyundai Κona, αλλά και του μικρότερου σε μεγέθους crossover Bayon, ενώ σημαντικότατο ρόλο θα παίξει το μεγαλύτερο – καθαρόαιμο C-SUV – Hyundai Tucson, που όπως είναι γνωστό είχε κατακτήσει και τον τίτλο «Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2022» για την Ελλάδα.

Το γεγονός τώρα ότι στην αντιπροσωπεία της Hyundai περιμένουν μέχρι το τέλος της χρονιάς περίπου 1.000 κομμάτια, με τα πρώτα από αυτά να φτάνουν σε ελληνικό έδαφος τον Αύγουστο, δηλαδή σε λιγότερο από δύο μήνες από τώρα, είναι μια είδηση με ιδιαίτερη σημασία. Βλέπετε άφιξη σε λιγότερο από δύο μήνες μεταφράζεται σε άμεση διαθεσιμότητα – κάτι που στις μέρες μας, με τις πολύμηνες αναμονές λόγω ανεπάρκειας της παραγωγής για τις περισσότερες εταιρίες να αποτελούν πια καθεστώς, αποτελεί αναμφισβήτητο πλεονέκτημα. Βλέπετε, όποιος παραγγείλει τώρα ένα Hyundai Kona θα έχει το αυτοκίνητό του μέχρι το τέλος του καλοκαιριού.

Προφανώς όμως δεν είναι αυτό το μοναδικό κριτήριο καλείται ο Έλληνας αγοραστής να προτιμήσει το εντελώς νέο Hyundai Kona.

Η σχεδίαση, για παράδειγμα, λέμε ότι είναι πάντα ένα ζήτημα υποκειμενικό, ωστόσο ανεξάρτητα από το πόσο όμορφο βρίσκει κανείς το καινούργιο Kona, η αλήθεια είναι ότι το design του είναι κάτι διαφορετικό: σου δείχνει αναμφίβολα το μέλλον και όταν λέμε το μέλλον εννοούμε το ηλεκτρικό μέλλον της αυτοκίνησης – και αν δείτε τα πρόσφατα πλήρως ηλεκτρικά μοντέλα της εταιρείας δεν θα δυσκολευτείτε να διακρίνετε κάποια κοινά στοιχεία μεταξύ του νέου Kona και αυτών…

Προσπερνάμε το design και περνάμε σε πιο ουσιαστικά ζητήματα – και συγκεκριμένα στις διαστάσεις. Εδώ είναι που έχει γίνει το μεγάλο άλμα, καθώς το νέο Hyundai Kona είναι κατά 14,5 ολόκληρα εκατοστά μεγαλύτερο ως προς το μήκος σε σχέση με τον προκάτοχό του – και αυτό είναι ένα από τα χαρακτηριστικά που του δίνουν αυτό το διττό χαρακτήρα, τη δυνατότητα δηλαδή να παρουσιάζεται στην αγορά από τη μια ως ένα μεγάλο B-SUV, και να βρίσκεται αντιμέτωπο με μοντέλα όπως το Peugeot 3008, το Ford Puma, το Toyota Yaris Cross, το Kia Stonic, το Skoda Kamiq και το Volkswagen T-ROC, αλλά αν θέλετε ακόμα και το Bayon της Hyundai, ενώ από την άλλη μπορεί να κλέψει πωλήσεις και από αυτοκίνητα όπως το Toyota C-HR, το Peugeot 3008 ή το Citroen C5 Aircross, το Ford Kuga, το Nissan Qashqai, το Opel Grandland και το Volkswagen Tiguan ή σε τελική ανάλυση τα Kia XCeed και Sportage, αλλά και το Hyundai Tucson.

Kαι είναι αυτές οι μεγαλύτερες εξωτερικές διαστάσεις που οδήγησαν σε κάτι που το προηγούμενο Kona χρειαζόταν: την αύξηση – την γενναία αύξηση – των εσωτερικών χώρων! Εδώ μιλάμε για περίπου 8 εκατοστά επιπλέον χώρο για τα γόνατα των πίσω επιβατών (για την ακρίβεια 77 χιλιοστά), οι οποίοι πίσω επιβάτες απολαμβάνουν πια εντελώς άλλο επίπεδο άνεσης. Μιλάμε επίσης και για ένα σαφώς μεγαλύτερο πορτμπαγκάζ, σημείο που αποτελούσε βασική αδυναμία του προηγούμενου Kona, το οποίο τώρα προσφέρει 466 λίτρα για αποσκευές, ενώ με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων ο όγκος φόρτωσης αυξάνεται στα 1.300 λίτρα

Στην επιδίωξη, τώρα, για «παιχνίδι» σε δύο κατηγορίες, σύμμαχο του το νέο μοντέλο έχει μία ενδιαφέρουσα γκάμα συστημάτων κίνησης, που είναι η πληρέστερη – σύμφωνα με την Hyundai – στην κατηγορία, η οποία – δυστυχώς – δεν περιλαμβάνει diesel, ωστόσο σε αντιστάθμισμα διαθέτει δύο βενζινοκίνητες εκδόσεις που συνδυάζονται με χειροκίνητο η αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων και μία πλήρως υβριδική η οποία βέβαια προσφέρει τη μέγιστη οικονομία, αλλά και μία πλήρως ηλεκτρική έκδοση, την οποία θα δούμε τον Σεπτέμβριο στη χώρα μας. Θα πρέπει δε να σημειώσουμε ότι υπάρχει και η δυνατότητα επιλογής εκδόσεων με σύστημα μετάδοσης της κίνησης στους 4 τροχούς – κάτι που τείνει να εκλείψει από την κατηγορία. Με όλα αυτά, λοιπόν, φαίνεται ότι η Hyundai προσφέρει πολλαπλές επιλογές με ένα φάσμα ισχύος που ξεκινά από τους 120 και τελειώνει σχεδόν στους 200 ίππους, ενώ αργότερα αναμένεται και η σπορ έκδοση “N”.

H φιλοδοξία για διεκδίκηση πωλήσεων από την αμέσως επόμενη σε μέγεθος κατηγορία SUV συνοδεύεται αναπόφευκτα και από έναν εξοπλισμό ο οποίος περιλαμβάνει μία ενδιαφέρουσα γκάμα συστημάτων υψηλής τεχνολογίας. Βλέπουμε λοιπόν το νέο Ηyundai Κona να έρχεται με ένα πλήρες πακέτο προηγμένων συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού και να συνοδεύεται από την συνδεσιμότητα της «επόμενης μέρας», όπως λένε χαρακτηριστικά οι άνθρωποι της Hyundai. Οι πολλές λεπτομέρειες μπορεί και να μην έχουν σημασία, πάντως το high tech προφίλ του αυτοκινήτου αντανακλάται χαρακτηριστικά στις δύο μεγάλες ψηφιακές οθόνες 14,2 ιντσών που δεσπόζουν στο εσωτερικό του.

Είναι εν κατακλείδι σαφές ότι το νέο Ηyundai Κona είναι ένα αρκετά διαφορετικό αυτοκίνητο σε σχέση με τον προκάτοχό του. Όπως επίσης είναι σαφές ότι είναι πολύ πιο ευρύχωρο και αισθητά πιο άνετο – και εδώ με τη λέξη άνετο εννοούμε την σημαντική αναβάθμιση στον τομέα του θορύβου και της άνεσης της ανάρτησης: είναι πραγματικά ένα άλλο αυτοκίνητο και αυτό το αντιλαμβάνεσαι όταν το οδηγήσεις. Ενδεχομένως να το βρεις λίγο πιο μαλακό από ότι θα περίμενες με βάση και τις δυνατότητες του υβριδικού συστήματος κίνησης – εμείς οδηγήσαμε το υβριδικό Kona των 141 ίππων. Πάντως δεν έχεις πρόβλημα να κινηθείς γρήγορα και με ασφάλεια – και βεβαίως δεν έχεις κανένα πρόβλημα ναι κινηθείς πιο χαλαρά απολαμβάνοντας την οικονομία προσφέρει το υβριδικό σύστημα κίνησης.

Και έχοντας οδηγήσει το νέο Hyundai Kona δεν έχεις πια καμία αμφιβολία ότι πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που δείχνει τελικά πιο πολυτελές, πιο ακριβό και καταφέρνει να σε πείσει για την ποιότητα του, καθώς παρά το γεγονός ότι το εσωτερικό καλύπτεται σε μεγάλο βαθμό από σκληρό πλαστικό, αυτό είναι πολύ καλής ποιότητας. Και οφείλουμε να σημειώσουμε ότι καθώς κοιτάς το ταμπλό του αυτοκινήτου είσαι βέβαιος ότι όταν τα αγγίξεις θα αγγίξεις κάτι μαλακό… Είναι επίσης το εσωτερικό του νέου Hyundai Kona και πολύ πρακτικά διαμορφωμένο, δίνοντάς μας το δικαίωμα να κάνουμε θετικά σχόλια και για την εργονομία.

Ο τιμοκατάλογος ξεκινά από τα 26.290 ευρώ για το «χιλιάρι» Kona των 120 ίππων και φτάνει μέχρι σχεδόν 40.000 της πλούσιας τετρακίνητης και αυτόματης έκδοσης N-line (1.6 turbo / 198 PS). Και είναι φανερό ότι έχουμε να κάνουμε με τιμές που ανταποκρίνονται σε αυτό ακριβώς που είπαμε στην αρχή: δεν πρόκειται για μοντέλο που απευθύνεται μόνο σε πελάτες της κατηγορίας B-SUV (με χαρακτηριστικό το Hyundai ΚΟΝΑ MHEV 1.0T 120ps 6MT 48V των €26.290) αλλά και σε αυτούς που φεύγουν γλυκοκοιτάζουν την C-SUV (ενδεικτικά αναφέραμε ήδη την έκδοση KONA ICE 1.6T 198ps 7DCT 4×4 N-line των €39.490). Σε κάθε περίπτωση – και για αυτούς που κινούνται περισσότερο με τη λογική της πλέον προσιτής και υψηλού value for money επιλογής, επιθυμώντας να παραμείνουν αυστηρά στο πλαίσιο της κατηγορίας των μικρών SUV – υπάρχει η επιλογή του Hyundai Bayon…

 

Μπορείτε να διαβάσετε περισσότερα σχετικά με το νέο Hyundai Kona κάνοντας κλικ εδώ

Για αναλυτικές πληροφορίες, στην επίσημη ιστοσελίδα της Hyundai, κάντε κλικ εδώ

Nikos Loupakis

Μηχανολόγος Μηχανικός - Δημοσιογράφος

Add comment

Kατηγορίες

Ημερολόγιο

Μάιος 2024
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031