Sto Timoni

Ήρθε στην Ελλάδα το ανανεωμένο Mazda CX-30

Το ανανεωμένο Mazda CX-30 (μοντέλο 2022) έφτασε πριν λίγες μέρες στην Ελλάδα. Το κομψό ς SUV της ιαπωνικής εταιρίας που έχει έδρα τη Χιροσίμα προσφέρεται με 3 προηγμένους βενζινοκινητήρες Euro 6d e-Skyactiv G της Mazda, μεταξύ των οποίων και ο προηγμένος βενζινοκινητήρας e-Skyactiv X.

Οι “καθαροί” και οικονομικοί κινητήρες e-Skyactiv G και e-Skyactiv X για τους οποίους περηφανεύεται η Mazda διατίθενται με επιλογές κίνησης στους εμπρός ή και στους 4 τροχούς, και χειροκίνητο κιβώτιο 6ταχυτήτων Skyactiv-MT ή αυτόματο 6τάχυτο Skyactiv-Drive.

Mazda CX-30
Κινητήρας e-Skyactiv G 2.0 122 PS e-Skyactiv G 2.0 150 PS e-Skyactiv X 2.0 186 PS
Κιβώτιο ταχυτήτων 6MT / 6AT 6MT / 6AT 6MT / 6AT
Μετάδοση FWD / AWD FWD / AWD FWD / AWD
Mazda M Hybrid Standard Standard Standard
i-Stop Standard Standard Standard

Βενζινοκινητήρας e-Skyactiv G 2.0

Ο πιο καινούριος κινητήρας βενζίνης της Mazda, e-Skyactiv G 2.0 που κινεί το Mazda CX-30 διατίθεται σε δύο εκδόσεις: η πρώτη με ισχύ 122 PS στις 6.000 σ.α.λ. και μέγιστη ροπή 213Nm στις 4.000σ.α.λ. και η δεύτερη με ισχύ 150 PS στις 6.000 σ.α.λ. και μέγιστη ροπή 213 Nm στις 4.000σ.α.λ.. Ο e-Skyactiv G των 122 PS επιτυγχάνει μέση κατανάλωση 6.9-5.9 l/100km και εκπομπές CO2 156-134 g/km.(1). Ο e-Skyactiv G 150 PS επιτυγχάνει μέση κατανάλωση 6.9-5.9 l/100 km και εκπομπές CO2 156-134 g/km.(1)

Διαθέτει βελτιστοποιημένους αυλούς εισαγωγής και σχήμα εμβόλων, ψεκασμό πολλαπλών σταδίων, βαλβίδα ελέγχου ψυκτικού και απενεργοποίηση κυλίνδρων, που προσφέρουν υψηλότερα επίπεδα δυναμικής απόδοσης, χαμηλότερη κατανάλωση και φιλικότητα προς το περιβάλλον. Ο κινητήρας e-Skyactiv G 2.0 ενσωματώνει επίσης και το έξυπνο σύστημα Mazda M Hybrid που εξασφαλίζει μεγαλύτερο κέρδος στον τομέα της οικονομίας καυσίμου, αλλά και μεγαλύτερη οδηγική ευχαρίστηση.

Κινητήρας e-Skyactiv X

Στο Mazda CX-30, ο βενζινοκινητήρας e-Skyactiv X 2.0 ενσωματώνει την τεχνολογία Mazda M Hybrid και αποδίδει 186 PS στις 6.000 σ.α.λ. με μέγιστη ροπή 240 Nm στις 4.000 σ.α.λ. Επιτυγχάνει δε μέση κατανάλωση 6,6-5,7 l/100 km (WLTP) και εκπομπές CO2 149-128 g/km (WLTP).

Το 2022 e-Skyactiv X Mazda CX-30 προσφέρει αναβαθμισμένες επιδόσεις και απόκριση με μερικό φορτίο, όπως κατά την επιτάχυνση 30-80 km/h με 3η ταχύτητα.

Ο βενζινοκινητήρας e-Skyactiv X 2.0 διατίθεται σε συνδυασμό με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων Skyactiv-MT έξι σχέσεων ή αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων Skyactiv-Drive, επίσης έξι σχέσεων, κίνηση είστε στους εμπρός τροχούς είτε με τετρακίνηση i-Activ.

Mazda M Hybrid system

Οι βενζινοκινητήρες του Mazda CX-30 διαθέτουν στο βασικό τους εξοπλισμό το σύστημα M Hybrid της Mazda. Συμπαγές και αποδοτικό, το ήπιο υβριδικό σύστημα διαθέτει ενσωματωμένη μίζα-γεννήτρια με ιμάντα (ISG) και μπαταρία ιόντων λιθίου 24V. Χάρη σε αυτό το σύστημα επιτυγχάνεται οικονομία καυσίμου λόγω ανάκτησης της ενέργειας κατά τη διάρκεια της επιβράδυνσης, αλλά και χάρη στο ISG που λειτουργεί ως ηλεκτροκινητήρας, για την υποστήριξη του κινητήρα εσωτερικής καύσεως.

Το ISG μετατρέπει σε ηλεκτρική, την κινητική ενέργεια που ανακτήθηκε και την αποθηκεύει στην μπαταρία ιόντων λιθίου. Στη συνέχεια το σύστημα χρησιμοποιεί ένα μετατροπέα DC-DC (συνεχούς ρεύματος) για να προσαρμόσει κατάλληλα την τάση και να τροφοδοτήσει έτσι τα ηλεκτρικά συστήματα του αυτοκινήτου.

Η υιοθέτηση του ISG που παίρνει κίνηση με ιμάντα, εξασφαλίζει τον απαραίτητο βαθμό υποβοήθησης στον κινητήρα εσωτερικής καύσης και βοηθά στην ταχύτερη και πιο ήρεμη εκκίνησή του μετά το σβήσιμο και την κατάσταση αναμονής σε κάθε σταμάτημα του αυτοκινήτου. Η μπαταρία ιόντων λιθίου είναι τοποθετημένη ανάμεσα στους τροχούς, ελαχιστοποιώντας έτσι την επίδραση στον εσωτερικό χώρο, και βελτιώνοντας ταυτόχρονα την κατανομή του βάρους διαδραματίζοντας καθοριστικό ρόλο στην ασφάλεια σε περιπτώσεις σύγκρουσης.

Η τεχνολογία ‘brake-by-wire’ του συστήματος Mazda M Hybrid συνδυάζει  την ηλεκτρική ενέργεια με τη δύναμη της τριβής ώστε να μεγιστοποιήσει τόσο τη δύναμη πέδησης όσο και την αποτελεσματικότητα της ανάκτησης ενεργείας. Το σύστημα δεν επιτυγχάνει μόνο μικρές αποστάσεις πέδησης με υψηλά επίπεδα σταθερότητας, αλλά και – μέσω της ανάκτησης ενέργειας κατά την επιβράδυνση – περαιτέρω μειώσεις των εκπομπών CO2. Το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα ‘brake-by-wire’ είναι επίσης σχεδιασμένο για να επιστρέφει σε πλήρως μηχανικό φρενάρισμα στην περίπτωση αστοχίας ή βλάβης του ηλεκτρικού συστήματος.

Το ανανεωμένο Mazda CX-30 βρίσκεται ήδη στις εκθέσεις Mazda και είναι ετοιμοπαράδοτο. Όλες οι εκδόσεις του προσφέρονται με το σύστημα Mazda M Hybrid και για το λόγο αυτό κυκλοφορούν ελεύθερα στο δακτύλιο.  Περισσότερες πληροφορίες για όλες τις εκδόσεις CX-30 μπορείτε να βρείτε εδώ.

Πηγή: Mazda

Nikos Loupakis

Μηχανολόγος Μηχανικός - Δημοσιογράφος

Add comment

Kατηγορίες

Ημερολόγιο

Μάρτιος 2025
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31