Το νέο plug in hybrid μοντέλο της Jeep, το σκληροτράχηλο τετρακίνητο Wrangler 4Xe, δίνει μια απάντηση στο ερώτημα “τι γίνεται όταν αδειάσει η μπαταρία;” που όχι άδικα τίθεται από τους υποψήφιους αγοραστές plug in υβριδικών μοντέλων SUV, τα οποία προσφέρουν κίνηση στους 4 τροχούς – κατά κανόντα με τη βοήθεια ενός ηλεκτροκινητήρα τοποθετημένου στον πίσω άξονα. Η “ζωή” αυτού του ηλεκτροκινητήρα εξαρτάται από το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας που τον τροφοδοτεί. Στην περίπτωση όμως του νέου Jeep Wrangler 4Xe, τα πράγματα είναι διαφορετικά.
Το Jeep Wrangler είναι διαχρονικά ταυτισμένο με την έννοια του αυθεντικού, σκληροτράχηλου 4Χ4 που πάει παντού. Εν μέσω μετάβασης στην ηλεκροκίνηση το μοντέλο αυτό δίνει και πάλι το παρών με μια εξωτερικής φόρτισης υβριδική (Plug-in Hybrid) έκδοση, το Wrangler 4Xe το οποίο ενσωματώνει ένα διαφορετικής – σε σχέση με τα τυπικά τετρακίνητα SUV – διάταξης σύστημα κίνησης, που διασφαλίζει ότι σε κάθε περίπτωση ο οδηγός του θα μπορεί να κάνει χρήση όλων των δυνατοτήτων κίνησης εκτός δρόμου που προσφέρει το δημοφιλές Jeep. Στο κείμενο που έδωσε στη δημοσιότητα η αντιπροσωπεία, με τίτλο “Στα άδυτα του νέου Plug-in Hybrid, Wrangler 4xe” γίνεται μια ενδιαφέρουσα αναφορά στην τεχνολογία του νέου μοντέλου:
“Το επιβλητικό μοντέλο της Jeep® με τη νέα Plug-in Hybrid έκδοση 4xe, αποκτά και μια εντυπωσιακή τεχνολογική βάση, η οποία του προσδίδει πρωτόγνωρες δυνατότητες σε εντός και εκτός δρόμου διαδρομές. Ποια όμως είναι εκείνα τα στοιχεία που καθιστούν το Wrangler 4xe το ικανότερο Wrangler στην ιστορία της Jeep;
Το νέο Plug-in Hybrid Wrangler 4xe έρχεται στα 80α γενέθλια της θρυλικής Αμερικανικής μάρκας για να ανοίξει ένα νέο κεφάλαιο, το οποίο επαναπροσδιορίζει το μοντέλο που δημιούργησε την κατηγορία των επιβατικών αυτοκινήτων 4×4.
Καρδιά του υβριδικού συστήματος του Wrangler 4xe είναι οι δύο ηλεκτροκινητήρες που τροφοδοτούνται από μια μπαταρία 400 Volt και οι οποίοι συνεργάζονται με έναν αποδοτικό τετρακύλινδρο Turbo βενζινοκινητήρα και το αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων TorqueFlite. Η ύπαρξη του δεύτερου ηλεκτροκινητήρα μεταξύ του βενζινοκινητήρα και του κιβωτίου ταχυτήτων προσφέρει τη βέλτιστη αρχιτεκτονική, έτσι ώστε η συνολική ιπποδύναμη των 380hp και η συνολική ροπή των 637Nm να αποδίδονται με απόλυτα ομαλό τρόπο, διασφαλίζοντας την ευκολία οδήγησης και τις υψηλές επιδόσεις εντός και εκτός δρόμου. Συνοπτικά η υβριδική αρχιτεκτονική του Wrangler 4xe περιλαμβάνει:
- Το 2λιτρο Turbo βενζινοκινητήρα.
- Έναν πρώτο ηλεκτροκινητήρα-γεννήτρια που βρίσκεται άμεσα συνδεδεμένος με τον βενζινοκινητήρα.
- Το δεύτερο ηλεκτροκινητήρα που βρίσκεται στο συγκρότημα του αυτόματου κιβωτίου, ο οποίος παρέχει ισχύ στο σύστημα και ανακτά ενέργεια κατά την επιβράδυνση.
- Μια συστοιχία μπαταριών ιόντων λιθίου 400 Volt με χωρητικότητα 17 kWh.
Ο Turbo βενζινοκινητήρας ανήκει στην οικογένεια Global Medium Engine του Ομίλου Stellantis και ξεχωρίζει για την υψηλή του τεχνολογία. Διαθέτει άμεσο ψεκασμό, στροβυλοσυμπιεστή χαμηλής αδράνειας Twin Scroll, ο οποίος είναι απ’ ευθείας τοποθετημένος στην κυλινδοκεφαλή, ενώ το σύνολο διαθέτει ξεχωριστό σύστημα ψύξης για το Turbo και την εισαγωγή αέρα. Όλα τα παραπάνω του εξασφαλίζουν υψηλή απόδοση, άμεση απόκριση και χαμηλή κατανάλωση καυσίμου.
Στον ίδιο χώρο βρίσκεται ο πρώτος υψηλής τάσης ηλεκτροκινητήρας που συνδέεται μέσω ιμάντα με τον στροφαλοφόρο άξονα του βενζινοκινητήρα, αντικαθιστώντας και το συμβατικό δυναμό. Εκτός από την συμπληρωματική παροχή ροπής στο θερμικό κινητήρα, αναλαμβάνει τη λειτουργία του συστήματος Stop&Start με τον πλέον ομαλό και άμεσο τρόπο και τροφοδοτεί με ηλεκτρική ενέργεια τη μπαταρία του υβριδικού συστήματος.
Ο δεύτερος ηλεκτροκινητήρας υψηλής τάσης βρίσκεται εμπρός από το κιβώτιο και αντικαθιστά τον κλασσικό μετατροπέα ροπής. Ανάλογα με τις προτιμήσεις του οδηγού και τις οδηγικές συνθήκες, το σύστημα επιτρέπει τη μεταφορά ροπής στο κιβώτιο αποκλειστικά από το δεύτερο ηλεκτροκινητήρα (καθιστώντας το Wrangler 4xe ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο) ή το συνδυασμό μεταφοράς ροπής από το βενζινοκινητήρα και τον ηλεκτροκινητήρα.
- Το σύστημα εξασφαλίζει την ομαλή παροχή υψηλών επιπέδων ροπής από μηδενική ταχύτητα.
Το σύνολο της υβριδικής λειτουργίας διαχειρίζεται πριν το αυτόματο κιβώτιο και έτσι το προηγμένο σύστημα 4×4 που χαρακτηρίζει τα Wrangler διατηρείται στο ακέραιο και στην έκδοση 4xe. Αυτό που αλλάζει είναι η συνολική απόδοση και αποδοτικότητα του αυτοκινήτου, με το Wrangler 4xe να προσφέρει επιτάχυνση 0-100χλμ./ώρα σε μόλις 6,4’’ και παράλληλα μείωση των εκπομπών ρύπων κατά 70% στον κύκλο WLTP σε σχέση με τη συμβατική έκδοση.
- Σε σχέση με το συμβατικό Wrangler, η έκδοση 4xe είναι ταχύτερη 1,2’’ στο 0-100χλμ./ώρα, έχει κατά 40% μεγαλύτερη ισχύ και κατά 60% μεγαλύτερη ροπή.
Την τροφοδοσία του δεύτερου ηλεκτροκινητήρα αναλαμβάνει μια προηγμένη μπαταρία ιόντων λιθίου, με χωρητικότητα 17 kWh, η οποία είναι τοποθετημένη κάτω από την πίσω σειρά καθισμάτων, απόλυτα προστατευμένη από το εξωτερικό περιβάλλον, ενώ παράλληλα δεν μειώνει το διαθέσιμο για τους επιβάτες και τις αποσκευές τους χώρο. Για τη μέγιστη απόδοση και αντοχή της, διαθέτει ξεχωριστό κύκλωμα ψύξης έτσι ώστε να λειτουργεί πάντα στη βέλτιστη θερμοκρασία. Όπως η μπαταρία, έτσι και το σύνολο των ηλεκτρικών συστημάτων του Wrangler 4xe, έχουν προστασία από τα νερά και την υγρασία, με το μοντέλο να είναι ικανό με άνεση να ξεπεράσει υδάτινο κόλλημα βάθους 76 εκ.
- Όλες οι εκδόσεις του Wrangler 4xe διαθέτουν τη διάκριση Trail Rated που πιστοποιεί τις κορυφαίες εκτός δρόμου δυνατότητες του μοντέλου.
Ιδανικό για κάθε συνθήκη κίνησης
Το Jeep Wrangler είναι γνωστό για τη δυνατότητα του να κινείται με ασφάλεια ακόμα και στις πλέον ακραίες εκτός δρόμου συνθήκες. Η έκδοση 4xe έρχεται να προσφέρει εξαιρετική άνεση και στις καθημερινές μετακινήσεις ακόμα και στα αστικά κέντρα, χωρίς κανένα συμβιβασμό στις off-road αναζητήσεις του οδηγού.
- Το Wrangler 4xe έχει δυνατότητα αμιγώς ηλεκτρικής κίνησης με αυτονομία που μπορεί να ξεπεράσει τα 50 χλμ.
Με στόχο τη πιο βολική και αποδοτική επιλογή, ο οδηγός ανά πάσα στιγμή έχει στη διάθεση του τα τρία προγράμματα λειτουργίας του υβριδικού συστήματος:
- Hybrid: Το σύστημα εντελώς αυτόματα συνδυάζει τη ροπή που προσφέρει ο βενζινοκινητήρας και οι δύο ηλεκτροκινητήρες, με στόχο τη μέγιστη απόδοση και οικονομία καυσίμου.
- Electric: Το Wrangler 4xe κινείται αμιγώς ηλεκτρικά με μηδενικούς ρύπους και σχεδόν μηδενικό θόρυβο.
- eSave: Το σύστημα διαχείρισης διατηρεί ή αυξάνει το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας μέσω του θερμικού κινητήρα, έτσι ώστε η ηλεκτρική ενέργεια να είναι διαθέσιμη για τις αστικές μετακινήσεις ή για αμιγώς ηλεκτρική κίνηση εκτός δρόμου.
Η φόρτιση της μπαταρίας ενισχύεται και από το αποδοτικό σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά την επιβράδυνση. Η μέγιστη επιβράδυνση που επιτυγχάνει το σύστημα ανάκτησης είναι 0,25G, ενώ φτάνει τη βέλτιστη απόδοση του, όταν ο οδηγός έχει επιλέξει την κίνηση και στους τέσσερις τροχούς.
- Το σύστημα ανάκτησης παράλληλα με την αύξηση της αποδοτικότητας, βελτιώνει την απόδοση του φρεναρίσματος, αλλά συμβάλει και στη μείωση της φθοράς του συστήματος πέδησης και των ελαστικών.
Χωρίς συμβιβασμό στις εκτός δρόμου αποδράσεις
Η κληρονομιά του ονόματος Wrangler δεν αφήνει περιθώρια για συμβιβασμούς στις εκτός δρόμου δυνατότητα που μπορεί να προσφέρει η υβριδική έκδοση του μοντέλου. Η αρχιτεκτονική του συστήματος επιτρέπει την εφαρμογή των πλέον ικανών επιλογών 4×4, της Selec-Trac (στις εκδόσεις Sahara 4xe και 80th Anniversary 4xe) και Rock-Trac (στην έκδοση Rubicon 4xe), οι οποίες εφοδιάζουν και τα συμβατικά Wrangler. Τα δύο συστήματα προσφέρουν επιλογή κίνησης στους 2 πίσω τροχούς, αυτόματη επιλογή 4×4 και βέβαια μόνιμη επιλογή 4×4 με κοντές σχέσεις.
- Όλες οι επιλογές κίνησης είναι δυνατές στην υβριδική ή και στην αμιγώς ηλεκτρική επιλογή.
Σε συνδυασμό με τους άξονες υψηλής αντοχής, το κλείδωμα των διαφορικών, αλλά και τη δυνατότητα αποσύνδεσης της εμπρός αντιστρεπτικής ράβδου, το Wrangler 4xe διατηρεί στο ακέραιο τις κορυφαίες εκτός δρόμου δυνατότητες που χαρακτηρίζουν παραδοσιακά το μοντέλο και αποτυπώνονται τόσο μέσω της πιστοποίησης Trail Rated, όσο και των τεχνικών χαρακτηριστικών (γωνίες off-road, ελευθερία άρθρωσης, κτλ.). Παράλληλα, χάρη στα αυξημένα επίπεδα ροπής, αλλά και τη διάθεση της πρακτικά από μηδενικές στροφές, μπορεί να ξεπεράσει με μεγαλύτερη ευκολία τα πιθανά εμπόδια, καθώς και να κινηθεί στα πιο δύσκολα μονοπάτια απόλυτα αθόρυβα στην ηλεκτρική λειτουργία.
- Όλες οι επιλογές κίνησης στους 2 ή και στους 4 τροχούς είναι διαθέσιμες ανεξάρτητα από το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας.
Με το Plug-in Hybrid Wrangler 4xe, η Jeep, περνά σε μια νέα εποχή το θρυλικό της μοντέλο, προσφέροντας πρωτοποριακά χαρακτηριστικά, χωρίς όμως να αλλοιώνει το μοναδικό του χαρακτήρα. Η σύγκριση των δύο μοντέλων (συμβατικού Wrangler Vs Wrangler 4xe) ακόμα και στην πλέον off-road έκδοση Rubicon, δείχνει ξεκάθαρα ότι η εφαρμογή της υβριδικής τεχνολογίας αναβαθμίζει σε ένα νέο επίπεδο το Wrangler σε όλα τα επίπεδα. Παράλληλα το Wrangler 4xe χάρη στις εξαιρετικά χαμηλές εκπομπές ρύπων είναι διαθέσιμο από 70.700 ευρώ, τιμή χαμηλότερη από εκείνη του συμβατικού μοντέλου, μηδενικά τέλη κυκλοφορίας και σημαντικά χαμηλότερο κόστος χρήσης, λόγω και της κατά πολύ χαμηλότερης κατανάλωσης καυσίμου. Όπως και τα υπόλοιπα μοντέλα της Jeep, το Wrangler 4xe είναι διαθέσιμο με 4ετη εργοστασιακή εγγύηση με ισχύ έως 160.000χλμ. και αντίστοιχης ισχύος υπηρεσία οδικής βοήθειας. ”
Wrangler Vs Wrangler 4xe | Jeep Wrangler 4xe 2.0L GME ATX 4WD – Rubicon |
Jeep Wrangler 2.0L GME ATX 4WD – Rubicon |
Μέγιστη συνδυαστική ισχύς σε kW (HP) @ σ.α.λ. |
280 kW (380 HP) @ 5.250 | 200 kW (272 HP) @ 5.250 |
Μέγιστη συνδυαστική ροπή σε Nm @ σ.α.λ. (ηλεκτροκινητήρας) |
637 Nm @ 3.000 (237 Nm @ 0 σ.α.λ.) |
400 Nm @ 3.000 |
Χωρητικότητα ρεζερβουάρ (l) | 65 | 81 |
Αυτονομία σε km (μόνο με τον θερμικό κινητήρα) |
1585 | 810 |
Κιβώτιο ταχυτήτων | 8-speed AUTOMATIC | 8-speed AUTOMATIC |
Κιβώτιο μετάδοσης | Rock-Trac Low gear 4.0:1 |
Rock-Trac Low gear 4.0:1 |
Crawl ratio («κοντύτερη» δυνατή σχέση μετάδοσης) |
77,2 | 77,2 |
Επιδόσεις – Κατανάλωση – Βάρη | ||
0-100 km/h (s) | 6,4 | 7,6 |
Μέγιστη ταχύτητα (km/h) | 156 | 159 |
Κατανάλωση καυσίμου μικτός κύκλος (l/100 km) |
4.1 | 10 |
Εκπομπές CO2 σε μικτό κύκλο (g/km) |
94 | 213 |
Απόβαρο (kg) | 2383 | 2103 |
Κατανομή βάρους εμπρός/πίσω (%) |
51/49 | 53/47 |
Απόσταση από το έδαφος (mm) | 253 | 252 |
Χώρος αποσκευών (λίτρα) | 533 | 548 |
Χαρακτηριστικά off road | ||
Γωνίες προσέγγισης/διαφυγής/ράμπας |
36,6ο/31,8ο/21,4ο | 36,6ο/31,4ο/20,8ο |
Κύκλος στροφής (m) | 12,28 | 12,28 |
Δυνατότητα διάβασης υδάτινου κολλήματος (βάθος @ ταχύτητα) |
760 mm @ 8 km/h | 760 mm @ 8 km/h |
Add comment