Sto Timoni

SDV: Όταν το software καθορίζει το αυτοκίνητο

Software Defined Vehicles – SDV: Μέχρι τώρα γνωρίζαμε ότι για την κατασκευή ενός αυτοκινήτου οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές – και μαζί τους το λογισμικό – προσφέρουν σημαντική βοήθεια σε σχεδιαστές και μηχανικούς προκειμένου να δώσουν μορφή στις ιδέες τους. Τώρα μαθαίνουμε ότι το software σταδιακά θα μετατραπεί από βοηθό σε… σχεδιαστή, αφού τα αυτοκίνητα θα διαμορφώνονται στο πλαίσιο του λογισμικού βάσει του οποίου λειτουργούν τα διάφορα συστήματά τους. 

Πριν από λίγες μέρες, το Hyundai Motor Group ανακοίνωσε τον οδικό χάρτης– για την ακρίβεια το στρατηγικό σχέδιο για τη μετατροπή όλων των οχημάτων του σε οχήματα που καθορίζονται από λογισμικό (Software Defined Vehicles – SDV) έως το 2025, ενημερώνοντας το λεξιλόγιό μας με ένα νέο όρο που ήδη έχει αρχίσει να κυκλοφορεί στο χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Τα πέντε στοιχεία που οδηγούν σε αυτό που η Hyundai ονομάζει Software Defined Vehicle: εν αρχή ήν η πλατφόρμα του οχήματος, στην οποία έρχεται να ενσωματωθεί η ηλεκτρική/ηλεκτρονική αρχιτεκτονική. Στη συνέχει τον λόγο έχουν οι πλατφόρμες λογισμικού και δεδομένων. Κάπου έτσι φτάνουμε στην κατά Hyundai Motor Group κινητικότητα του μέλλοντος που υπόσχεται μια καινούρια εμπειρία, σε πολλαπλά επίπεδα, για οδηγούς και επιβάτες.

Πλατφόρμα ηλεκτρικών οχημάτων επόμενης γενιάς – στο πρότυπο της τεχνολογίας SDV

Ο Όμιλος σχεδιάζει να μειώσει σημαντικά τον χρόνο που απαιτείται για όλες τις διαδικασίες μαζικής παραγωγής, συμπεριλαμβανομένου του προγραμματισμού, του σχεδιασμού και της κατασκευής, αναπτύσσοντας μια κοινή πλατφόρμα υλικού και λογισμικού για οχήματα. Αυτό θα επιτρέψει την κοινή χρήση των εξαρτημάτων σε διαφορετικές κατηγορίες οχημάτων, οδηγώντας σε πιο αποδοτική ανάπτυξη οχημάτων και μεγαλύτερη μείωση του κόστους. Η μείωση της πολυπλοκότητας των οχημάτων θα ενισχύσει περαιτέρω την αποτελεσματικότητα της τεχνολογίας SDV.

Και είναι το 2025 η χρονιά κατά την οποία ο κορεατικός όμιλος θα παρουσιάσει νέα μοντέλα που θα έχουν ως βάση δύο νέες πλατφόρμες: τις eM και eS. Αυτές οι νέες πλατφόρμες ηλεκτρικών οχημάτων θα δημιουργηθούν στο πλαίσιο του συστήματος ολοκληρωμένης μεταβλητής αρχιτεκτονικής (IMA – Integrated Modular Architecture) του Hyundai Motor Group.

Η πλατφόρμα ηλεκτρικών οχημάτων E-GMP που ήδη χρησιμοποιεί στα νέα του μοντέλα το Hyundai Group

Η πλατφόρμα eM εξελίσσεται ειδικά για ηλεκτρικά οχήματα σε όλες τις κατηγορίες και θα προσφέρει βελτίωση κατά 50% στην αυτονομία σε σύγκριση με τα τρέχοντα ηλεκτρικά οχήματα. Η πλατφόρμα eM εξελίσσεται για να υποστηρίζει τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης Επιπέδου 3 και πάνω, με δυνατότητες ενημέρωσης λογισμικού OTA.

Η πλατφόρμα eS θα αναπτυχθεί ως «skateboard» για ηλεκτρικά οχήματα και αποκλειστικά για PBV με πλήρως ευέλικτη δομή που θα ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις B2B και θα παρέχει εξατομικευμένες λύσεις για εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον τομέα των παραδόσεων (delivery), του εφοδιασμού (logistics) και της χρήσης αυτοκινήτου.

Στη σχετική ανακοίνωσή της η Hyundai επισημαίνει ότι η IMA θα διευκολύνει την τυποποίηση και τη δημιουργία ενός σπονδυλωτού συστήματος βασικών εξαρτημάτων για ηλεκτρικά οχήματα. Με την τυποποίηση των μπαταριών και των ηλεκτροκινητήρων για παράδειγμα, οι οποίοι επί του παρόντος διαφέρουν σε κάθε ηλεκτρικό όχημα, η Hyundai θα αποκτήσει την ευελιξία να χρησιμοποιεί κοινά στοιχεία σε κάθε όχημα, επεκτείνοντας έτσι αποτελεσματικά τη γκάμα της.

Connected Car Services: συνδεσιμότητα για συνεχή αναβάθμιση

Το 2025 είναι επίσης η χρονιά που εκτιμάται πως 20 εκατομμύρια πελάτες του κορεατικού γκρουπ θα έχουν εγγραφεί στις υπηρεσίες Connected Car Services (CCS). Ο στόχος ακούγεται αρκετά φιλόδοξος και τα χρονικά περιθώρια δείχνουν στενά όταν αναλογιστεί κανείς σε τι αντιστοιχεί κάτι τέτοιο.

Οι Κορεάτες λοιπόν θεωρούν ότι η συνεχώς εξελισσόμενη τεχνολογία κινητικότητας και software του Hyundai Motor Group θα διασφαλίσει ότι όλα τα αυτοκίνητα, συμπεριλαμβανομένων εκείνων που έχουν ήδη αγοραστεί, διαθέτουν ενημερωμένο λογισμικό. Αυτό θα επιτρέψει την αναβάθμιση των λειτουργιών τους, συμπεριλαμβανομένης της ασφάλειας, της άνεσης, της συνδεσιμότητας και της οδηγικής απόδοσης, μέσω ασύρματων ενημερώσεων λογισμικού.

Αυτό σημαίνει ότι με βάση τη νέας γενιάς πλατφόρμα Ηλεκτρικών Οχημάτων, τον ενσωματωμένο ελεγκτή και ένα εσωτερικά αναπτυγμένο λειτουργικό σύστημα οχημάτων (ccOS), έως το 2025 όλα τα οχήματα του Ομίλου θα είναι εξοπλισμένα για να λαμβάνουν ενημερώσεις ασύρματου λογισμικού Over-The-Air (OTA).

Οι ιδιοκτήτες των οχημάτων που θα παράγει το Hyundai Motor Group θα μπορούν να αναβαθμίσουν την απόδοση και τη λειτουργικότητα των οχημάτων τους οποτεδήποτε και όπου και αν βρίσκονται, χωρίς να χρειάζεται να μεταβούν σε κάποιο εξουσιοδοτημένο συνεργείο. Και καθώς το όχημα μπορεί να ενημερώνεται συνεχώς, η υπολειμματική του αξία θα ενισχύεται με κάθε αναβάθμιση. Σημειώστε ότι από το 2023 ο κορεατικός όμιλος θα εισαγάγει αυτήν την υπηρεσία, σε πρώτη φάση, σε διάφορα μοντέλα οχημάτων σε περιοχές της παγκόσμιας αγοράς που μπορούν να λάβουν Υπηρεσίες Συνδεδεμένων Αυτοκινήτων (CCS).

Το Hyundai Motor Group εκτιμά πως μέχρι το 2025 περίπου 20 εκατομμύρια οχήματα θα ταξινομηθούν παγκοσμίως στις υπηρεσίες Connected Car Services (CCS) του Ομίλου. Τα συνδεδεμένα οχήματα που είναι εξοπλισμένα με τηλεπικοινωνιακά χαρακτηριστικά και δυνατότητες θα παρέχουν στους πελάτες εξατομικευμένες υπηρεσίες. Ο τεράστιος όγκος δεδομένων ο οποίος θα παράγεται από τα 20 εκατομμύρια οχήματα που θα εγγραφούν στις υπηρεσίες Connected Car Services (CCS) του Ομίλου παρέχει τη βάση για την περαιτέρω ανάπτυξη εξατομικευμένων υπηρεσιών. Ο Όμιλος σχεδιάζει να προσφέρει συνεχώς εξατομικευμένες υπηρεσίες που μπορούν να βελτιώσουν τις ατομικές απαιτήσεις των πελατών και να χειριστούν τα μεγάλα σε όγκο δεδομένα του οχήματος εξαιρετικά γρήγορα και με μεγάλη αξιοπιστία.

Η αξιοποίηση των Data

Επιπλέον, τα Data (δεδομένα) των συνδεδεμένων αυτοκινήτων θα είναι διαθέσιμα και σε μελλοντικές λύσεις κινητικότητας του Ομίλου, συμπεριλαμβανομένων των Ειδικών Οχημάτων (Purpose Built Vehicles – PBV), Προηγμένων Μέσων Αερομετακινήσεων (AAM), robotaxis και ρομπότ. Με τη δημιουργία μιας νέας πλατφόρμας δεδομένων, θα παρέχονται καινοτόμες υπηρεσίες μέσω της σύνδεσης και της επεξεργασίας των διαφόρων δεδομένων που παράγονται καθ΄ όλη τη διάρκεια του κύκλου ζωής του αυτοκινήτου, καθώς και την προώθηση της δημιουργίας ενός ανοιχτού οικοσυστήματος σε συνεργασία με διάφορους κλάδους, όπως του εφοδιασμού και των διανομών.

Σημειώστε ότι για την αποτελεσματική συλλογή και επεξεργασία του μεγάλου όγκου πληροφοριών που θα παράγονται από τα συνδεδεμένα αυτοκίνητα, απαιτούνται ημιαγωγοί επεξεργασίας πληροφοριών υψηλής απόδοσης. Για αυτόν τον λόγο το μεγάλο κορεατικό Group εργάζεται μαζί με την NVIDIA που ηγείται στον τομέα της τεχνητής νοημοσύνης και συνεργάζονται για τη φόρτωση ενός βελτιστοποιημένου ccOS στο NVIDIA Drive®, έναν ημιαγωγό επεξεργασίας πληροφοριών υψηλής απόδοσης.

Η NVIDIA είναι μια εταιρεία με τεχνολογικά πλεονεκτήματα στην τεχνητή νοημοσύνη, τη μηχανική εκμάθηση, τη ανάπτυξη και την επεξεργασία γραφικών. Η υψηλής απόδοσης πλατφόρμα NVIDIA Drive® επιτρέπει την επεξεργασία υπολογιστικών δεδομένων μεγάλης κλίμακας με εξαιρετικά γρήγορο ρυθμό. Ο Όμιλος υπέγραψε συμφωνία ανάπτυξης τεχνολογίας με την NVIDIA το 2015 και διεξάγει έρευνες για την εφαρμογή της τεχνολογίας συνδεδεμένων αυτοκινήτων σε οχήματα μαζικής παραγωγής.

Έως το 2030, ο Όμιλος σχεδιάζει να επενδύσει 12,8 δισεκατομμύρια δολάρια σε πόρους, συμπεριλαμβανομένης της δημιουργίας ενός νέου Παγκόσμιου Κέντρου Λογισμικού για την ενίσχυση των δυνατοτήτων του λογισμικού και την επιτάχυνση της ανάπτυξης οχημάτων που καθορίζονται από λογισμικό.

Nikos Loupakis

Μηχανολόγος Μηχανικός - Δημοσιογράφος

Add comment

Kατηγορίες

Ημερολόγιο

Νοέμβριος 2022
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930