Sto Timoni

Hyundai Prophecy: Joystick αντί για τιμόνι

Μπορεί το εντυπωσιακό αμάξωμα του Prophecy να παραπέμπει σε προτάσεις της δεκαετίας του ‘20 και του ‘30 υιοθετώντας μία ρετρό προσέγγιση ως προς το design, με σαφή όμως στοιχεία που παραπέμπουν σε υψηλή τεχνολογία, όμως, το πιο εντυπωσιακό στοιχείο σε αυτό το μηδενικών ρύπων concept της Hyundai είναι αναμφίβολα η αντικατάσταση του τιμονιού από δύο joystick.

Εντυπωσιακό ακούγεται επίσης το γεγονός ότι τα παράθυρα του Hyundai Prophecy δεν κατεβαίνουν (!) καθώς το αυτοκίνητο διαθέτει ένα πρωτοποριακό σύστημα καθαρισμού του αέρα που φροντίζει από μόνο του για την ποιότητα του αέρα που εισπνέουν οι επιβάτες του.

High Tech ρετρό

Ενώ το ίδιο το Prophecy, που πραγματοποίησε την ψηφιακή του πρεμιέρα τον προηγούμενο μήνα, δεν αποτελεί απλώς ένα concept car, αλλά επιδεικνύει ιδέες και συστήματα που η Hyndai σκοπεύει να εξελίξει περαιτέρω.

Το Prophecy λοιπόν είναι εμπνευσμένο από τα vintage αυτοκίνητα της δεκαετίας του ‘20 και του ’30, με τύπου coupe εξωτερική διαμόρφωση, με ομαλές δηλαδή καμπύλες που το διαφοροποιούν από το γωνιώδες “45”, ένα άλλο πρωτότυπο μοντέλο της Hyundai που έκανε το ντεμπούτο του στην έκθεση της Φρανκούρτης, το Σεπτέμβριο του2019. Ωστόσο, κοινή είναι σχεδιαστική γλώσσα των φώτων “pixel”.

Τιμόνι τέλος, καιρός για joysticks

Ένα από τα μοναδικά χαρακτηριστικά του Prophecy είναι βέβαια το σύστημα διεύθυνσης. Εδώ όπως ήδη είπαμε, αντί για τιμόνι στο ταμπλό, μπροστά από τον οδηγό, έχουμε διπλά χειριστήρια (joysticks) – αριστερά και δεξιά από τον οδηγό – με τα οποία ελέγχεται το Prophecy: το ένα στην κεντρική κονσόλα και το άλλο στην πόρτα.

Αυτό, σε συνδυασμό με το ευρύχωρο εσωτερικό, όχι μόνο επιτρέπει μια πιο άνετη θέση κατά την οδήγηση, αλλά επίσης απελευθερώνει περισσότερο χώρο στο ταμπλό για άλλα στοιχεία. Αξίζει να σημειωθεί ότι το 90% των λειτουργιών του οχήματος μπορεί να ελεγχθεί μέσω κουμπιών στα joysticks, οπότε δεν χρειάζεται ο οδηγός να πάρει τα χέρια του από αυτά για να αλλάξει π.χ. τη μουσική. Αυτή την εργονομική ρύθμιση η Hyundai αποκαλεί “Intuitive Human Interface”.

To Prophecy σας βάζει να καθίσετε αναπαυτικά

Το σύστημα Smart Posture Care System (SPCS) αποτελεί ακόμα μια καινοτομία του Prophecy. Το SPCS επιτρέπει στους οδηγούς να κάθονται με τον πλέον ορθό και αναπαυτικό τρόπο, με βάση τη σωματική τους διάπλαση. Ο οδηγός μπορεί είτε να ρυθμίσει το κάθισμα χειροκίνητα ώστε να ταιριάζει στις προτιμήσεις του, είτε να επιτρέψει στο αυτοκίνητο να προτείνει μια “έξυπνη” θέση καθίσματος για αυτόν. Στη smart λειτουργία, η θέση ρυθμίζεται αυτόματα με βάση το ύψος και στο βάρος του οδηγού: το SPCS ελέγχει το κάθισμα, το τιμόνι, τον καθρέφτη και την οθόνη Head-Up Display με βάση αλγόριθμο που βασίζεται σε αρχές της ιατρικής.

 

Καθαρός αέρας μέσα-έξω

Το Prophecy δεν φροντίζει, ως ηλεκτροκίνητο οχήματα με μηδενικές εκπομπές ρύπων για την καθαρότητα του αέρα εκτός οχήματος, αλλά καθαρίζει τον αέρα και στο σαλόνι. Αυτό χάρη σε ένα μοναδικό σύστημα φιλτραρίσματος αέρα με ενσωματωμένο αισθητήρα σκόνης μέσα στο όχημα. Όταν τα επίπεδα σωματιδίων μέσα στο όχημα είναι πολύ υψηλά, το σύστημα αέρα ενεργοποιείται, παίρνοντας καθαρό αέρα από έξω και αφού τον φιλτράρει τον προσφέρει καθαρό στους επιβαίνοντες.

Αυτό δεν συμβαίνει μόνο όταν το αυτοκίνητο κινείται: το Hyundai Prophecy συνεχίζει να καθαρίζει τον αέρα, ακόμα και όταν βρίσκεται εν στάσει ή φορτίζεται, ακόμα και αν κανείς δεν είναι μέσα. Καθώς, δε, ο αέρας είναι πάντα καθαρός, τα παράθυρα με τα διπλά τζάμια μένουν πάντα στην θέση τους!

Πλατφόρμα και σύστημα μετάδοσης κίνησης

Μετά το 45, το Prophecy είναι το δεύτερο όχημα της Hyundai που «χτίστηκε» πάνω στην πλατφόρμα Electric Global Modular Platform ή “E-GMP” – την πρώτη αποκλειστική πλατφόρμα για ηλεκτροκίνητα οχήματα μπαταρίας της Hyundai. Μια εξειδικευμένη πλατφόρμα που ανοίγει έναν κόσμο δυνατοτήτων για νέα χαρακτηριστικά σχεδίασης και άνεσης: καθώς οι ηλεκτρικοκινητήρες είναι πολύ πιο συμπαγείς από τους αντίστοιχους βενζινο- και πετρελαιο- κινητήρες, δεν υπάρχει ανάγκη για ογκώδες καπό εμπρός. Αυτό επιτρέπει στους σχεδιαστές να κερδίσουν χώρο για προς όφελος των επιβατών.

Ο βραβευμένος Donckerwolke

Όλα αυτά τα εξηγεί σε σχετικό βίντεο που μπορείτε να παρακολουθήσετε (κάνοντας κλικ εδώ) ο επικεφαλής του σχεδιαστικού τμήματος της εταιρίας (Hyundai Motor Group’s Chief Design Officer), Luc Donckerwolke ο οποίος μάλιστα βραβεύθηκε πρόσφατα με το βραβείο Designbest, στο πλαίσιο των βραβείων Autobest.

Nikos Loupakis

Μηχανολόγος Μηχανικός - Δημοσιογράφος

Add comment

Kατηγορίες

Ημερολόγιο

Αύγουστος 2022
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031