Sto Timoni

Πόσο συμφέρει το αυτόματο κιβώτιο με mild hybrid τεχνολογία;

Γνωρίζουμε ότι ένα αυτόματο κιβώτιο διευκολύνει την καθημερινότητα του οδηγού απαλλάσσοντάς τον από ένα σημαντικότατο φόρτο εργασίας. Τι συμβαίνει όμως όταν αυτό συνδυάζεται με έναν βενζινοκινητήρα εφοδιασμένο με ήπια υβριδική τεχνολογία, όπως στην περίπτωση του νέου Ford Puma;

Το νέο Ford Puma EcoBoost Hybrid διατίθεται τώρα με 7τάχυτο αυτόματο κιβώτιο

Η Ford λανσάρει τώρα ένα νέο, 7τάχυτο αυτόματο κιβώτιο για το Puma με κινητήρα EcoBoost Hybrid, δίνοντας για πρώτη φορά τη δυνατότητα στους λάτρεις του είδους να μειώσουν περαιτέρω τις εκπομπές CO2 και την κατανάλωση σε συνδυασμό με την ήπια υβριδική τεχνολογία 48 volt της Ford.[1]

Το 7τάχυτο αυτόματο κιβώτιο κάνει την οδήγηση λιγότερο απαιτητική – ιδιαίτερα στην πόλη και στην πυκνή κυκλοφορία. Επιπλέον, οι γρήγορες και ομαλές αλλαγές σχέσεων συμπληρώνουν τις επιδόσεις του υβριδικού συστήματος κίνησης ανεβάζοντας τον πήχη στον τομέα της οδηγικής απόλαυσης.

Η τεχνολογία EcoBoost Hybrid της Ford χρησιμοποιεί μία ενσωματωμένη μίζα/γεννήτρια (BISG) που παίρνει κίνηση μέσω ιμάντα για την ανάκτηση της ενέργειας που συνήθως χάνεται κατά το φρενάρισμα και το ρολάρισμα και τη φόρτιση μιας μπαταρίας ιόντων λιθίου 48 Volt. Το σύστημα BISG λειτουργεί και σαν μοτέρ μέσω διαρκούς συνεργασίας με τον κινητήρα για την παροχή πρόσθετης ροπής (υποβοήθηση ροπής) για μείωση της κατανάλωσης ή βελτίωση των επιδόσεων, ανάλογα με το οδηγικό σενάριο.

Υποβοήθηση ροπής

Η υποβοήθηση ροπής αξιοποιεί το BISG για την αύξηση της συνολικής διαθέσιμης ροπής από το σύστημα κίνησης κατά 20 Nm, πετυχαίνοντας πιο άμεση απόκριση στην εν κινήσει επιτάχυνση.

Με τον τρόπο αυτό, η επιτάχυνση εν κινήσει για το Ford Puma 1.0L EcoBoost Hybrid 125 PS με 7τάχυτο αυτόματο κιβώτιο βελτιώνεται μέχρι 4% συγκριτικά με την μη υβριδική έκδοση, ενώ η έκδοση με 155 ίππους φτάνει στα 100 km/h σε μόλις 8,7 δευτερόλεπτα. Επιπλέον, το νέο αυτόματο κιβώτιο συνεργάζεται με τα διαθέσιμα προφίλ οδήγησης, όπως για παράδειγμα το πρόγραμμα Sport, στο οποίο διατηρεί χαμηλότερη σχέση για πιο σπορ απόκριση στις εντολές του οδηγού, ενώ έχει τη δυνατότητα κατεβάσματος έως και τριών σχέσεων επιτρέποντας ταχύτερες προσπεράσεις όταν απαιτείται μέγιστη επιτάχυνση. Οι εκδόσεις Puma ST-Line X και ST-Line Vignale με το νέο αυτόματο κιβώτιο διαθέτουν επίσης paddles για χειροκίνητες αλλαγές των σχέσεων.

Υποκατάσταση ροπής

Η υποκατάσταση ροπής αξιοποιεί το BISG για την παροχή πρόσθετης ροπής 24 Nm – μειώνοντας έτσι το απαιτούμενο φορτίο του βενζινοκινητήρα και βελτιώνοντας την απόδοση. Ο συνδυασμός 7τάχυτου αυτόματου κιβωτίου με EcoBoost Hybrid είναι ιδιαίτερα κατάλληλος για την πόλη, όπου η οδήγηση με συχνές στάσεις-εκκινήσεις επιτρέπει συνεχή ανάκτηση και αξιοποίηση ενέργειας.

Το αυτόματο κιβώτιο μπορεί να βοηθήσει στη διατήρηση των βέλτιστων στροφών του υβριδικού συστήματος προς όφελος της κατανάλωσης, για αυτό και το Ford Puma EcoBoost Hybrid με 7τάχυτο αυτόματο κιβώτιο προβλέπεται να βελτιώσει τις εκπομπές CO2 πάνω από 5% συγκριτικά με τις αντίστοιχες βενζινοκίνητες εκδόσεις 1.0L EcoBoost (WLTP).

Τα πλεονεκτήματα του αυτόματου κιβωτίου

Ο συνδυασμός του κιβωτίου διπλού συμπλέκτη με ένα υβριδικό σύστημα κίνησης προσφέρει τα πλεονεκτήματα και των δύο τεχνολογιών, αυξάνοντας την ίδια στιγμή τη διαθεσιμότητα των οικονομικών υβριδικών συστημάτων κίνησης για τους φίλους των αυτόματων κιβωτίων. Για παράδειγμα:

  • Η τεχνολογία διπλού συμπλέκτη του 7τάχυτου αυτόματου κιβωτίου προσφέρει επιτάχυνση χωρίς διακοπές ισχύος με ομαλές αλλαγές σχέσεων
  • Τα αυτόματα κιβώτια μπορούν να αποδειχθούν ευεργετικά για άτομα με κινητικά προβλήματα
  • Καθώς ο οδηγός έχει να διαχειριστεί μόνο δύο πεντάλ (γκάζι / φρένο),αυξάνεται η οδηγική άνεση κυρίως σε συνθήκες πόλης

Βελτιωμένες τεχνολογίες υποβοήθησης

Το 7τάχυτο αυτόματο κιβώτιο επιτρέπει τη λειτουργία πρόσθετων τεχνολογιών σε συνδυασμό με την οικονομία του EcoBoost Hybrid για πρώτη φορά, όπως η δυνατότητα απομακρυσμένης εκκίνησης του κινητήρα (Remote Start), μέσω της εφαρμογής FordPass[3], αλλά και τη λειτουργία Stop&Go για το Adaptive Cruise control, [2] που μπορεί να σταματήσει τελείως το αυτοκίνητο σε συνθήκες κυκλοφορίας με σταμάτα-ξεκίνα στην πόλη και να το εκκινήσει αυτόματα εάν η στάση είναι μικρότερη των 3 δευτερολέπτων. Όπως χαρακτηριστικά δήλωσε ο Roelant de Waard, general manager της Ford Ευρώπης: «Η προσθήκη του 7τάχυτου αυτόματου κιβωτίου στις επιλογές του συστήματος κίνησης EcoBoost Hybrid είναι ένα ακόμα βήμα στην αποστολή μας να κάνουμε τον εξηλεκτρισμό προσιτό σε όλους τους πελάτες μας.»

Το Ford Puma EcoBoost Hybrid με αυτόματο κιβώτιο είναι ένα από τα 17 εξηλεκτρισμένα μοντέλα που θα λανσάρει η Ford στην Ευρώπη πριν από το τέλος της χρονιάς.

Σημειώσεις

  1. Puma 1.0L EcoBoost Hybrid 125 PS με 7τάχυτο αυτόματο κιβώτιο – προκαταρτικές τιμές εκπομπών CO2 από 129-131 g/km και κατανάλωσης από 5,7-5,8 l/100 km WLTP με στάνταρ έκδοση ελαστικών.
    Puma 1.0L EcoBoost Hybrid 155 PS με 7τάχυτο αυτόματο κιβώτιο – προκαταρτικές τιμές εκπομπών CO2 από131-134 g/km και κατανάλωσης από 5,8-5,9 l/100 km WLTP με στάνταρ έκδοση ελαστικών.
    Επίσημες τιμές κατανάλωσης και εκπομπών CO2 θα δημοσιευτούν όταν πλησιάζει η έναρξη πωλήσεων. Οι τιμές κατανάλωσης καυσίμου / ενέργειας, εκπομπών CO2 και ηλεκτρικής αυτονομίας έχουν μετρηθεί σύμφωνα με τις τεχνικές απαιτήσεις και προδιαγραφές των Ευρωπαϊκών Οδηγιών (Ε.Ε.) 715/2007 και (Ε.Ε.) 692/2008 μετά την τελευταία τροποποίηση. Η ισχύουσα στάνταρ διαδικασία δοκιμών επιτρέπει τη σύγκριση μεταξύ διαφορετικών τύπων οχημάτων και κατασκευαστών.
  2. Τα συστήματα υποστήριξης οδήγησης είναι συμπληρωματικά και δεν υποκαθιστούν την προσοχή και κρίση του οδηγού, ο οποίος οφείλει να έχει τον απόλυτο έλεγχο του οχήματος.
  3. Σε περιοχές όπου επιτρέπεται από το νόμο.

Σχετικά με τη FordMotorCompany

Η FordMotorCompany είναι μία παγκόσμια εταιρεία με έδρα στο Dearborn, Michigan. Η εταιρεία σχεδιάζει, κατασκευάζει, εμπορεύεται και εξυπηρετεί τεχνικά όλη τη γκάμα αυτοκινήτων, φορτηγών, SUV & ηλεκτρικών οχημάτων Ford και πολυτελών οχημάτων Lincoln, παρέχει χρηματοοικονομικές υπηρεσίες μέσω της FordMotorCreditCompany και επιδιώκει κορυφαίες θέσεις στους τομείς ηλεκτροκίνησης, λύσεων μετακίνησης συμπεριλαμβανομένων αυτόνομων οχημάτων και συνδεδεμένων υπηρεσιών.

Η Ford απασχολεί περίπου 187.000 άτομα σε όλο τον κόσμο. Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τη Ford, τα προϊόντα της και τη FordMotorCreditCompany, παρακαλούμε επισκεφθείτε τον ιστότοποcorporate.ford.com

Η Ford Ευρώπης είναι υπεύθυνη για την παραγωγή, πώληση και συντήρηση οχημάτων μάρκας Ford σε 50 ανεξάρτητες αγορές ενώ απασχολεί περίπου 45.000 εργαζόμενους στις εγκαταστάσεις πλήρους ιδιοκτησίας της και κοινοπραξίες και περίπου 58.000 άτομα συμπεριλαμβανομένων των μη συγχωνευμένων επιχειρήσεων. Επιπλέον της FordMotorCreditCompany, οι δραστηριότητες της Ford Ευρώπης περιλαμβάνουν το FordCustomerServiceDivision και 18 εγκαταστάσεις παραγωγής (12 πλήρους κυριότητας και επτά μη συγχωνευμένων επιχειρήσεων). Τα πρώτα αυτοκίνητα Ford έφτασαν στην Ευρώπη το 1903 – τη χρονιά που ιδρύθηκε η FordMotorCompany. Η Ευρωπαϊκή παραγωγή ξεκίνησε το 1911.

Πηγή: Ford Motor Hellas

Nikos Loupakis

Μηχανολόγος Μηχανικός - Δημοσιογράφος

Add comment

Kατηγορίες

Ημερολόγιο

Φεβρουάριος 2021
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728