Sto Timoni

“Πράσινη” θα γίνει η Ford μέχρι το 2050

Σε ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα – σε παγκόσμιο επίπεδο – μέχρι το 2050, στοχεύει η Ford, που μέχρι το 2035 θα έχει όλα της τα εργοστάσια παραγωγής οχημάτων να λειτουργούν με ενέργεια που προέρχεται σε ποσοστό 100% από ανανεώσιμες πηγές. Η Ευρώπη είναι από τις πρώτες περιοχές στις οποίες η Ford επιδιώκει το μηδενικό ανθρακικό αποτύπωμα πριν την επίτευξη του στόχου σε παγκόσμιο επίπεδο.

Η Ford, που είναι ο μοναδικός κατασκευαστής αυτοκινήτων στις ΗΠΑ που έχει δεσμευτεί να συνεισφέρει στη μείωση των εκπομπών CO2 στο πλαίσιο της Συμφωνίας του Παρισιού, ανακοίνωσε τo συγκεκριμένο στόχο της με την ευκαιρία της δημοσίευσης της 21ης Έκθεσης Βιωσιμότητας. Στο πλαίσιο αυτό η εταιρία συνεργάζεται με την πολιτεία της Καλιφόρνια για τη θέσπιση αυστηρότερων προτύπων σχετικά με τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου από αυτοκίνητα, ενώ ήδη χρησιμοποιεί αποκλειστικά πράσινη ηλεκτρική ενέργεια για όλες τις εγκαταστάσεις της στη Μ. Βρετανία, στο εργοστάσιό της στην Κραϊόβα της Ρουμανίας, καθώς και στην Κολωνία της Γερμανίας.

Το εργοστάσιο της Ford στην Κραϊόβα της Ρουμανίας, όπου παράγεται το νέο Puma

Παράλληλα, η Ford θα επενδύσει περισσότερα από 11,5 δισεκατομμύρια δολάρια στα ηλεκτρικά οχήματα μέχρι το 2022 και στο πλαίσιο αυτό δεσμεύεται να προσφέρει μία «εξηλεκτρισμένη» έκδοση για κάθε επιβατικό μοντέλο που θα λανσάρει στην ευρωπαϊκή αγορά. Σημειώνουμε ότι η Ford έχει προγραμματίσει να αυξήσει τον αριθμό των – με την ευρεία έννοια – ηλεκτροκίνητων μοντέλων της σε 18 μέχρι το τέλος του 2021, δημιουργώντας μία «πλουραλιστική» γκάμα που θα αποτελείται από ήπια υβριδικά (mild hybrid), πλήρως υβριδικά (full hybrid), επαναφορτιζόμενα (plug-in hybrid) υβριδικά και πλήρως ηλεκτρικά μοντέλα με μπαταρία (BEV).

Όπως αναφέρεται και στο σχετικό δελτίο τύπου:

«Για να πετύχει το στόχο του ουδέτερου ισοζυγίου άνθρακα, η Ford θα εστιάσει αρχικά σε τρεις τομείς που ευθύνονται περίπου για το 95% των εκπομπών CO2  – χρήση αυτοκινήτου, εφοδιαστική αλυσίδα και εγκαταστάσεις εταιρείας.

Η Ford προσπαθεί επίσης να αναπτύξει στόχους που έχουν εγκριθεί και προσδιοριστεί από την πρωτοβουλία Science Based Targets για εκπομπές Πεδίου 1 (Scope 1), Πεδίου 2 (Scope 2) και Πεδίου 3 (Scope 3). Το Πεδίο 1 καλύπτει άμεσες εκπομπές προερχόμενες από πηγές που αποτελούν ιδιοκτησία της εταιρείας ή ελέγχονται από αυτή, ενώ το Πεδίο 2 αφορά έμμεσες εκπομπές που συνδέονται με την εν γένει κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας που αγοράζει μέσω τρίτων και χρησιμοποιεί η Ford. Οι εκπομπές του Πεδίου 3 αναφέρονται, μεταξύ άλλων, σε εκπομπές από τη χρήση οχημάτων που εμπορεύεται η Ford, καθώς και σε εκείνες που σχετίζονται με την αλυσίδα εφοδιασμού.»

Η Ford Motor Company παλαιότερα ανακοινώσει την προμήθεια 500.000 MWh αιολικής ενέργειας στο Μίσιγκαν, μέσω του προγράμματος MIGreenPower της DTE. Φωτογραφία από το αιολικό πάρκο Pinnebog της DTE Energy.

Πέρσι το Νοέμβριο, η Ford Ευρώπης ανταποκρίθηκε επίσης στην έκκληση για συνεργασία που πραγματοποιήθηκε προς επιχειρήσεις, κυβερνήσεις και οργανισμούς με σκοπό την ανάπτυξη της στρατηγικής Sustainable Europe 2030. Αποτελώντας πρωτοβουλία του CSR Europe, του Ευρωπαϊκού επιχειρηματικού δικτύου για την Εταιρική Βιωσιμότητα & Υπευθυνότητα, η έκκληση προς δράση προσυπογράφηκε από 380 στο σύνολο CEO σε 24 Ευρωπαϊκές χώρες, μεταξύ των οποίων ο Stuart Rowley, president, Ford Ευρώπης.

Μεταξύ των βασικών σημείων της Έκθεσης Βιωσιμότητας της Ford περιλαμβάνονται τα εξής:

  • Εξηλεκτρισμός: Κατά τη διάρκεια του 2019 η Ford επιτάχυνε σημαντικά τα σχέδιά της στα ηλεκτρικά οχήματα αποκαλύπτοντας την πλήρως ηλεκτρική Mustang Mach-E που θα διατίθεται στην Ευρώπη στις αρχές του 2021 με αναμενόμενη αυτονομία, σύμφωνα με υπολογισμούς της EPA, έως 600 km στο πλαίσιο του πρωτοκόλλου Worldwide Harmonised Light Vehicles Test Procedure (WLTP). 1
  • Κυκλική Οικονομία: Η αξιοποίηση των αποβλήτων ή το “upcycling” υλικών – όπως για παράδειγμα τα τσόφλια του καφέ, ένα υποπροϊόν από το καβούρδισμα των κόκκων του καφέ που χρησιμοποιούνται για την κατασκευή εξαρτημάτων αυτοκινήτου – μειώνει το βάρος κατά 20% και εξοικονομεί 25% ενέργεια κατά τη διαδικασία παραγωγής. Η εταιρεία ανακατευθύνει επίσης ροές αποβλήτων στη δημιουργία βιοϋλικών για εξαρτήματα αυτοκινήτων εδώ και αρκετά χρόνια. Όπως για παράδειγμα τη χρήση αφρού σόγιας στα καθίσματα, αντί προϊόντων πετρελαίου, σε περισσότερα από 25 εκατομμύρια οχήματα μέχρι σήμερα, αποτρέποντας έτσι την είσοδο στην ατμόσφαιρα εκατοντάδων εκατομμυρίων κιλών διοξειδίου του άνθρακα.
  • Ποικιλομορφία και Ενσωμάτωση: Το Φεβρουάριο, η εταιρεία υπέγραψε τις Αρχές Ενδυνάμωσης των Γυναικών (Women’s Empowerment Principles) του ΟΗΕ, κέρδισε μία κορυφαία θέση στο Δείκτη Ισότητας Φύλων (Gender-Equality Index) του Bloomberg για δεύτερη συνεχή χρονιά και απέσπασε το καλύτερο σκορ (100) στο Δείκτη Ισότητας Ατόμων με Αναπηρία 2019 (Disability Equality Index®). Η Έκθεση Βιωσιμότητας της Ford θέτει επίσης επί τάπητος και το θέμα της κοινωνικής αδικίας. Και ενώ δεν εμφανίζονται λύσεις εξ ουρανού για μακροχρόνια συστημικά ζητήματα, η Ford δεσμεύεται να ακούει, να μαθαίνει και να πρωτοστατεί σε πρωτοβουλίες για την ανάπτυξη λύσεων που ωφελούν την κοινωνία και την εταιρεία.

 

Nikos Loupakis

Μηχανολόγος Μηχανικός - Δημοσιογράφος

Add comment

Kατηγορίες

Ημερολόγιο

Μάρτιος 2024
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031