Sto Timoni

esports: Τα πρωταθλήματα του μέλλοντος θα είναι ψηφιακά

Οι εικονικοί αγώνες αυτοκινήτων μέσω διαδικτύου δεν είναι κάτι καινούριο. Το βέβαιο είναι ότι υπό τις παρούσες συνθήκες αποκτούν άλλη διάσταση. Και αν κάποιοι ενδέχεται να μην γνωρίζουν καν την ύπαρξη σχετικών πρωταθλημάτων – στον κόσμο των esports – υπάρχουν μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η BMW, που έχουν πάρει την εμπλοκή τους σε αυτά αρκετά σοβαρά.

Έχουμε λοιπόν την BMW να ανακοινώνει επισήμως ότι επεκτείνει σημαντικά την εμπλοκή της στον κόσμο των esports (ηλεκτρονικά παιχνίδια μέσω υπολογιστή, διαδικτύου και προσομοίωσης) – και αν ψάχνετε το λόγο που το κάνει, απαντάει εμμέσως πλην σαφώς η ίδια η εταιρία: πρόκειται για έναν τομέα με συνεχώς αυξανόμενη δημοτικότητα, ιδίως στη νέα γενιά. Τα esports αναπτύσσονται ταχύτατα με όλο και περισσότερους gamers από διάφορες χώρες να αναμετρώνται online σε αθλητικές ή μη προσομοιώσεις – καθώς και σε δημοφιλείς offline διοργανώσεις που πραγματοποιούνται σε όλο τον κόσμο.

BMW και esports

Έτσι, λοιπόν, η BMW μπήκε – ήδη από το 2017 – δυνατά στο χώρο των εικονικών αθλημάτων (virtual sports), ως επίσημος εταίρος στους τελικούς του ευρωπαϊκού πρωταθλήματος League of Legends στο Παρίσι. Μέσα σε δύο χρόνια και με την επιτυχημένη ολοκλήρωση της σεζόν SIM Racing 2019 στο πλαίσιο της πρεμιέρας του BMW SIM LIVE, στο BMW Welt στο Μόναχο, η BMW είχε εξελιχθεί σε σημαντικό παίκτη των esports. Αλλά πρωτίστως, η BMW υποστηρίζει τώρα μερικές από τις πιο επιτυχημένες ομάδες esports, θέλοντας να προωθήσει τη συγκεκριμένη μορφή αθλητισμού συνολικά.

«Τα Esports αποδεικνύουν ότι η αθλητική ψυχαγωγία μπορεί να συνεχίσει να ευδοκιμεί και να διαδραματίζει σημαντικό ρόλο, λαμβάνοντας υπόψη τις προκλήσεις του σήμερα. Το κίνητρο για την είσοδό μας στον κόσμο των esports αποτελεί η δέσμευσή μας να γίνουμε βιώσιμος, παγκόσμιος εταίρος, υποστηρίζοντας τις ομάδες και το άθλημα γενικότερα, πριν, κατά τη διάρκεια και μετά από αυτή την εποχή της αβεβαιότητας», δήλωσε ο Jens Thiemer , Ανώτερος Αντιπρόεδρος της BMW και συνεχίζοντας είπε κάτι που σημαίνει πολλά: «Θεωρούμε τα esports μία υποσχόμενη, φιλόδοξη προσθήκη στις προωθητικές μας δραστηριότητες, που θα προσδώσει στη μάρκα BMW το στοιχείο της “ενσυναίσθησης”».

Η BMW & πέντε από τις πιο επιτυχημένες ομάδες esports

Έτσι, η BMW ανακοίνωσε τη συνεργασία της με πέντε από τις σημαντικότερες διοργανώσεις esports. Πρόκειται για τις: Cloud 9 (ΗΠΑ), Fnatic (Μ.Βρετανία), Funplus Phoenix (Κίνα), G2 Esports (Γερμανία) και T1 (Ν. Κορέα) κάθε μία από τις οποίες περιλαμβάνει μέχρι 200 παίκτες, με τον ανταγωνισμό να κορυφώνεται στο League of Legends. Έχοντας λανσαριστεί στα τέλη του 2009, θεωρείται το πιο δημοφιλές online παιχνίδι διεθνώς, με συνολικό αριθμό έως 8,0 εκατομμύρια παίκτες από όλο τον κόσμο συνδεδεμένων ταυτόχρονα.

Για τους περισσότερους, το League of Legends (LoL) είναι η κορυφαία διοργάνωση των esports. Οι τελικοί του περσινού Παγκοσμίου Πρωταθλήματος LoL στο AccorHotels Arena στο Παρίσι, προσέλκυσαν ένα ‘διαδικτυακό’ κοινό περίπου 44 εκατομμυρίων οπαδών από όλο τον κόσμο, που το παρακολούθησαν σε live streaming από το σπίτι.

Πέραν αυτού, υπάρχουν και άλλα παιχνίδια όπως τα Dota 2, FIFA, Fortnite ή Rocket League στα οποία ομάδες από όλο τον κόσμο αγωνίζονται σε τουρνουά παρόμοιου μεγέθους, τα οποία επίσης θα υποστηρίξει και θα προωθήσει η BMW.

#unitedathome, #unitedinrivalry

Όπως επισημαίνεται στη σχετική ανακοίνωση: Το αγωνιστικό πνεύμα και οι ιστορικές αντιπαλότητες των ομάδων ήταν ανέκαθεν μέρος της παράδοσης των esports. Ταυτόχρονα, οι ομάδες έχουν το ίδιο πάθος για το gaming που συμβολίζει το “United in Rivalry” (Ενωμένοι στον Ανταγωνισμό). Οι ομάδες θα αναμετρηθούν και θα προσπαθήσουν να ξεπεράσουν η μία την άλλη πριν από τα τουρνουά, χρησιμοποιώντας το hashtag #unitedinrivalry σε κανάλια όπως τα Instagram, Twitter, Facebook, WeChat και διάφορες πλατφόρμες streaming σε όλο τον κόσμο. Οι αναμετρήσεις αναμένεται να αυξήσουν το κίνητρο κάθε ομάδας, αλλά πάνω απ’ όλα στόχο έχουν να διασκεδάσουν τους οπαδούς. Εξυπακούεται ότι κατά τη διάρκεια των παιχνιδιών, που γίνονται διαδικτυακά από το σπίτι, οι ομάδες ακολουθούν πάντα τον κώδικα δεοντολογίας των esports, επιδεικνύοντας σεβασμό προς τον αντίπαλο. Επομένως, θα χρησιμοποιούν το hashtag #unitedathome (Ενωμένοι στο Σπίτι) σε συνδυασμό με το #unitedinrivalry.

 

Εντυπωσιακές BMW, μελλοντικά οχήματα των ομάδων

Η συνεργασία μεταξύ BMW και ομάδων esports δεν περιορίζεται μόνο σε μία απλή χορηγία. Μεταξύ άλλων, η BMW μοιράζεται τις γνώσεις και την εμπειρία των μηχανικών και σχεδιαστών της, συμβάλλοντας στην ανάπτυξη προϊόντων hardware και software για τις ανάγκες των gamers.

Η δέσμευση της BMW περιλαμβάνει επίσης την παροχή επίσημων οχημάτων των ομάδων. Στο πλαίσιο αυτό, κάθε διοργάνωση θα έχει ένα team car με εξατομικευμένη εμφάνιση που συνδυάζει στοιχεία εμπνευσμένα από κόμικς, με το λογότυπο κάθε διοργάνωσης. Οι εντυπωσιακές εμφανίσεις αποτελούν ένα ακόμα στοιχείο αυτής της στενής συνεργασίας και αναπτύχθηκαν από τις ομάδες και την BMW. Επομένως, τα οχήματα γίνονται άμεσα το αναγνωρίσιμο στοιχείο κάθε ομάδας. #unitedinrivalry και #unitedathome.

Σημειώνουμε ότι στην ανακοίνωση που έδωσε στη δημοσιότητα η BMW αναφέρεται ότι: «Όλο το υλικό των ομάδων και διοργανώσεων δημιουργήθηκε πριν το ξέσπασμα του Covid-19.»

Nikos Loupakis

Μηχανολόγος Μηχανικός - Δημοσιογράφος

Add comment

Kατηγορίες

Ημερολόγιο

Μάρτιος 2024
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031