Sto Timoni

Το αυτοκίνητο που έφτασε τα 407 km/h – και δεν πέταξε!

Πριν από 15 χρόνια, μία Bugatti Veyron 16.4 θα γινόταν το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής που θα έσπαζε το φράγμα των απλώς εξωπραγματικών 400 km/h.

Η Bugatti Veyron 16.4 δεν ήταν ένα τυχαίο αυτοκίνητο. Ακόμα και για τα δεδομένα των supercars η άνω των 1.000 ίππων ισχύς, που προσέφερε επιτάχυνση από 0 έως 100 km / h σε λιγότερο από 3,0 δευτερόλεπτα δεν ήταν ότι πιο συνηθισμένο. Το ίδιο και η ασύλληπτη τελική ταχύτητα που ξεπερνούσε τα 400 km/h. Το μυστικό της επιτυχίας ήταν ένας σχεδιασμένος από το μηδέν θηριώδης κινητήρας 8,0 λίτρων W16. Δηλαδή ένας κινητήρας με 16 κυλίνδρους (στοιχείο στο οποίο το εντυπωσιακό αυτοκίνητο όφειλε και το όνομα του) και τέσσερις στροβιλοσυμπιεστές (κοινώς turbo).

Η μέγιστη ισχύς έφτανε τους 1.001 PS και η ροπή τα 1.250 Νm, που διανέμονταν αφού προηγουμένως περνούσαν από ένα νέο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη επτά ταχυτήτων (DSG) και στους τέσσερις τροχούς με τη βοήθεια ενός συστήματος μόνιμης τετρακίνησης.

Με όλα αυτά, η Veyron 16.4 μπορούσε να επιταχύνει από 0 σε 100 km/h σε 2,5 δευτερόλεπτα. Ωστόσο, το πλεον εντυπωσιακό δεν είναι ίσως αυτά τα 0-100, παρόλο που κανένα άλλο όχημα παραγωγής δεν μπορούσε να επιταχύνει τόσο γρήγορα το 2005. Ακόμα μεγαλύτερη εντύπωση προκαλούν τα 7,3 δευτερόλεπτα για τα 0-200 km/h (!). Σκεφτείτε δηλαδή ότι στο χρόνο που ακόμα και σήμερα ένα σχετικά γρήγορο αυτοκίνητο, με ισχύ οπωσδήποτε άνω των 200 ίππων επιτυγχάνει τα 0-100 km/h, η Veyron 16.4 έπιανε τα 200 km/h, ενώ συνεχίζοντας να επιταχύνει έφτανε τα 300 km/h σε 16,7 δευτερόλεπτα.

Η ενεργός αεροδυναμική έπαιξε ουσιώδη ρόλο στη διαμόρφωση των δυνατοτήτων της Veyron 16.4, η οποία αλλάζει το εξωτερικό της περίβλημα όταν φτάνει τα 220 km/h. Ακριβώς όπως σε ένα αεροπλάνο, τα κεντρικό υδραυλικό σύστημα ρυθμίζει κατάλληλα τον διαχύτη και την πίσω αεροτομή, ενώ το ύψος του οχήματος μειώνεται επίσης προκειμένου να φτάσει τα 380 km/h. Όλα αυτά είχαν στόχο να διατηρηθεί η ευστάθεια του οχήματος σε όλες τις ταχύτητες. Δεδομένου ότι η αεροδυναμική αντίσταση αυξάνεται εκθετικά δημιουργείται μια εξαιρετικά μεγάλη δύναμη σε υψηλότερες ταχύτητες η οποία για να διευθετηθεί απαιτείται περαιτέρω αεροδυναμική διαμόρφωση.

Πίσω από την Bugatti Veyron 16.4 βρισκόταν ένας ευφυής μηχανικός, ο Ferdinand Karl Piëch, ο οποίος είχε στο ενεργητικό του και την θρυλική Porsche 917. Ενώ στη θέση του οδηγού για την κατάρριψη του ρεκόρ βρέθηκε ο οδηγός δοκιμών Uwe Novacki, έμπειρος σε οδήγηση υψηλών ταχυτήτων, άνω των 300 km/h. Ήταν επίσης πολύ εξοικειωμένος με την πίστα δοκιμών στο Ehra-Lessien, που διαθέτει ένα τμήμα υψηλών ταχυτήτων με τρεις λωρίδες, μήκους σχεδόν εννέα χιλιομέτρων.

Για να φτάσει στην απίστευτη ταχύτητα των 400+ km/h στο Ehra-Lessien, ο Novacki ενεργοποίησε το λεγόμενο “Speed ​​Key”, το πλήκτρο που ενεργοποιεί τη λειτουργία κορυφαίας ταχύτητας, κατά τη διάρκεια της οποίας η Veyron χαμηλώνει ακόμα πεισσότερο. Τελικά στη δεύτερη προσπάθεια η Veyron έφτασε τα 411 km/h στο τέλος της ευθείας ενώ μετά από μερικές προσπάθειες ακόμα – και προς τις δύο διευθύνσεις – η επίσημη μέγιστη ταχύτητα που καταχωρήθηκε από τον οργανισμό “TÜV Süd” ήταν τα 407 km/h. Επίδοση ικανή για να κάνει τη Veyron το γρηγορότερο σπορ αυτοκίνητο παραγωγής στον κόσμο.

 

Ωστόσο η ιστορία μας  έχει και συνέχεια, αφού η Veyron έσπασε δύο ακόμη ρεκόρ τα επόμενα χρόνια. Τον Ιούνιο του 2010, η βελτιωμένη Veyron 16.4 Super Sport με κινητήρα 1.200 PS, έχοντας στο τιμόνι τον Γάλλο οδηγό αγώνων Pierre-Henri Raphanel, έφτασε τα 431 k/h ενώ τον Απρίλιο του 2013, η «ανοιχτή» Bugatti Veyron 16,4 Grand Sport Vitesse κατέρριψε ένα ακόμη ρεκόρ ταχύτητας: φτάνοντας τα 408,84 km/h, έγινε το γρηγορότερο roadster στον κόσμο.

Nikos Loupakis

Μηχανολόγος Μηχανικός - Δημοσιογράφος

Add comment

Kατηγορίες

Ημερολόγιο

Οκτώβριος 2020
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
« Σεπ    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031