Sto Timoni

Τί σχέση έχει η BMW με την πτήση και την ηλεκτροκίνηση;

Αν η απάντηση στο ερώτημα που θέτει ο τίτλος ως προς την ηλεκτροκίνηση είναι παραπάνω από προφανής, δεν ισχύει το ίδιο και για τη σχέση της BMW με την πτήση (αλλά και τη σχέση της πτήσης με την ηλεκτροκίνηση) ακόμα και αν κάποιος έχει υπόψη του ότι από την πρώτη στιγμή η βαυαρική εταιρία κατασκεύαζε αεροπορικούς κινητήρες.

Η απάντηση βρίσκεται σε κάτι που παραπέμπει περισσότερο σε extreme sports και λιγότερο σε μέσο μεταφοράς. Πρόκειται για ένα ηλεκτρικό νέας σχεδίασης wingsuit που πραγματοποίησε την πρώτη του πτήση με ηλεκτρικό σύστημα πρόωσης της BMW i, το οποίο του επέτρεψε να αυξάνει την ταχύτητά του κατά τη διάρκεια της πτήσης.

Για τις ανάγκες αυτές της οικολογικής πτήσης, που πραγματοποιήθηκε χάρη στη συνεργασία της BMW i με την Designworks και κατά κάποιον τρόπο αποτελεί παρακλάδι της ηλεκτροκίνησης, επιστρατεύτηκε ο επαγγελματίας base jumper και skydiver από την Αυστρία, Peter Salzmann.

Η τεχνολογία ηλεκτροκίνησης της BMW i περνά πλέον σε μια άλλη διάσταση. Παρουσιάζοντας το πρώτο ηλεκτρικό σύνολο πρόωσης για στολή wingsuit, στο πλαίσιο του #NEXTGen 2020, το BMW Group αποδεικνύει ότι το προαιώνιο όνειρο του ανθρώπου να πετάξει, μπορεί να πραγματοποιηθεί και μάλιστα με έναν εντελώς πρωτότυπο τρόπο.

Η παρθενική πτήση του Peter με το Electrified Wingsuit της BMW i, αποτυπώθηκε σε ένα μοναδικό βίντεο – ντοκιμαντέρ. Η συναρπαστική αυτή ταινία μικρού μήκους, η οποία θα προβληθεί για πρώτη φορά εν όψει του #NEXTGen 2020, δείχνει με εντυπωσιακό τρόπο πώς η τεχνολογία BMW eDrive μπορεί να φέρει την επανάσταση στην εμπειρία των ατομικών μεταφορών και μάλιστα όχι μόνο στο δρόμο.

Οι τεχνικές λεπτομέρειες περιγράφονται στο σχετικό δελτίο τύπου της BMW:

Compact σύστημα πρόωσης, βελτιστοποιημένη αεροδυναμική

Η μακρά εμπειρία και οι συλλογική ικανότητα ανάπτυξης τεχνολογίας της BMW i, χρησιμοποιήθηκαν με έναν εντελώς καινοτόμο τρόπο αυτή τη φορά. Το αποτέλεσμα είναι ένα εξαιρετικά δυνατό, συμπαγές πακέτο ηλεκτροκινητήρα και συσσωρευτή ενέργειας, το οποίο εξασφαλίζει μία πρωτόγνωρη εμπειρία πτήσης με το Electrified Wingsuit της BMW i.

Η μονάδα ισχύος του Ηλεκτρικού Wingsuit της BMW i αποτελείται από δύο στροφεία (έλικες) από ανθρακονήματα σε προστατευτικό κέλυφος, που κινούνται από ηλεκτροκινητήρες ισχύος 7,5 kW καθένας, με ρυθμό περιστροφής 25.000 σ.α.λ. περίπου. Η συνολική ισχύς του συστήματος πρόωσης είναι 15 kW και είναι διαθέσιμη για 5 λεπτά περίπου.

Η σχεδίαση του ηλεκτροκινητήρα και του ειδικά σχεδιασμένου wingsuit είναι το αποτέλεσμα συνεργασίας ανάμεσα στον Peter Salzmann και τη δημιουργική ομάδα της Designworks. Η θυγατρική εταιρία του BMW Group ήταν από την αρχή ιδιαίτερα επιδραστική για το ντιζάιν της μάρκας BMW i. Οι δημιουργικές δυνατότητές της έχουν χρησιμοποιηθεί, όχι μόνο στο χώρο του αυτοκινήτου, αλλά και από πολυάριθμους πελάτες σε όλο τον κόσμο, προερχόμενους από άλλους κλάδους της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Περίπου τρία χρόνια πέρασαν από την αρχική ιδέα ενός wingsuit με ηλεκτρική πρόωση μέχρι το ντεμπούτο του συστήματος της BMW i στις Αυστριακές Άλπεις. Στο διάστημα αυτό, ο πρωτοπόρος των εναέριων αθλημάτων Peter Salzmann και οι συνεργάτες του στην BMW i και στην Designworks, εργάστηκαν από κοινού πάνω στις τεχνικές λεπτομέρειες της στολής και του ηλεκτρικού προωθητικού συνόλου. Το ηλεκτρικό σύστημα με τους διπλούς έλικες, το οποίο περιλαμβάνει και συσσωρευτή ενέργειας, ενσωματώθηκε στο μπροστινό τμήμα του wingsuit. Σημαντικό μέρος της εξέλιξης του συγκεκριμένου προγράμματος ήταν οι δοκιμές στην αεροδυναμική σήραγγα του Κέντρο Δοκιμών Αεροδυναμικής (ATC) του BMW Group στο Μόναχο.

Wingsuit: Από την ελεύθερη πτώση, στην πτήση

Το πρόγραμμα Electrified Wingsuit by BMW i ξεκίνησε χάρη στη φιλοδοξία του Peter Salzmann να ανεβάσει το άθλημα του wingsuit σε άλλο επίπεδο. Ο 33χρονος Αυστριακός είναι εκπαιδευτής ελεύθερης πτώσης ενώ στο μεταξύ έχει γίνει επαγγελματίας του base jumping και του skydiving. Πέρα από την εκπαίδευσή του στο skydiving και στις πτήσεις με wingsuit, η καριέρα του περιλαμβάνει ρόλους κασκαντέρ σε ταινίες και εμφανίσεις σε τηλεοπτικά προγράμματα.

Όταν ο Salzmann επιχειρεί άλμα από ένα βράχο ή από αεροπλάνο, χρησιμοποιεί το τεντωμένο – τύπου μεμβράνη – ύφασμα της στολής ανάμεσα στα χέρια και τα πόδια του σαν αλεξίπτωτο. Αυτό του επιτρέπει να πετά οριζόντια κατά τη διάρκεια της ελεύθερης πτώσης, χάρη στη ροή του αέρα που δημιουργείται από την καθοδική ταχύτητα. Για κάθε μέτρο καθόδου καλύπτει μέχρι τρία μέτρα οριζόντιας πτήσης. Οι skydivers με wingsuit αγγίζουν ταχύτητες πάνω από 100 χλμ./ώρα.

Η εφαρμογή ενός ηλεκτρικού συστήματος πρόωσης σε ένα wingsuit αποσκοπεί στην επίτευξη πιο σταθερής ελεύθερης πτήσης, ώστε να καλύπτονται μεγαλύτερες αποστάσεις. Όταν ενεργοποιηθεί ο ηλεκτροκινητήρας, εξηγεί ο Salzmann, ο πιλότος νιώθει αμέσως την επιτάχυνση, η οποία του επιτρέπει να πετά με ταχύτητες πάνω από 300 χλμ./ώρα.

Η επιτυχημένη παρθενική πτήση

Στην παρθενική του πτήση με το Electrified Wingsuit της BMW i, ο Salzmann πέταξε με ελικόπτερο μαζί με δύο ακόμη πιλότους wingsuit πάνω από τις κορυφές των Άλπεων στην πατρίδα του, την Αυστρία.

Αμέσως μετά το άλμα από υψόμετρο 3.000 μέτρων, οι τρεις πιλότοι πέταξαν σε σχηματισμό με κατεύθυνση έναν ορεινό όγκο. Με τη βοήθεια του ηλεκτρικού συστήματος πρόωσης, ο Salzmann επιτάχυνε περισσότερο από τους συναδέλφους του και κατάφερε να περάσει από την κορυφή του βουνού με έντονη κλίση. Αφού διέγραψε ακόμη μία καμπύλη, συναντήθηκε με τους άλλους δύο πιλότους, οι οποίοι είχαν περάσει από την πλαγιά με ελεύθερη πτήση χωρίς πρόωση.

Οι τρεις πιλότοι wingsuit στο τέλος άνοιξαν τα αλεξίπτωτά τους και προσγειώθηκαν στον προκαθορισμένο προορισμό.

 

Nikos Loupakis

Μηχανολόγος Μηχανικός - Δημοσιογράφος

Add comment

Kατηγορίες

Ημερολόγιο

Οκτώβριος 2021
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031