Sto Timoni

Τί σημαίνει «αφαιρετική σχεδίαση» για ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο όπως η Mustang Mach-E;

Mία νέα σχεδιαστική προσέγγιση, ακολουθώντας τη λογική του Less is More, άλλαξε τη «θέα» από το κάθισμα του οδηγού προετοιμάζοντας το δρόμο για τη νέα Ford Mustang Mach-E. Μπαίνοντας στο εσωτερικό της Mustang Mach-E διαπιστώνεις ότι διαφέρει από οποιοδήποτε άλλο μοντέλο Ford υπήρξε πριν από αυτή1.

Η εντελώς νέα σχεδίαση του πρώτου πλήρως ηλεκτρικού SUV της Ford, της Mustang Mach-E, είναι ό,τι καλύτερο μπορούσε να δημιουργήσει η ομάδα εξέλιξης της εταιρίας προκειμένου να ικανοποιήσει τις επιθυμίες των πελατών εξασφαλίζοντας ευρυχωρία, τεχνολογία και μία αίσθηση «θαλπωρής».

Και ενώ η τάση τις τελευταίες δεκαετίες ήταν προς ένα μαξιμαλιστικό στυλ στο εσωτερικό ενός αυτοκινήτου, με περισσότερους διακόπτες, λειτουργίες και στοιχεία, η Ford ακολουθεί τώρα μία αφαιρετική προσέγγιση, υιοθετώντας την ανθρωποκεντρική σχεδίαση για την απομάκρυνση των περιττών στοιχείων στο πλαίσιο μιας ευρύτερης, ολιστικής φιλοσοφίας.

Το αποτέλεσμα με την αμιγώς ηλεκτρική Mustang Mach-E είναι μία «θέα» από το κάθισμα του οδηγού που αποτελεί σημείο αναφοράς στο δρόμο προς τον εξηλεκτρισμό.

«Όταν σκεφτόμαστε πόσο έχουν αλλάξει τα αυτοκίνητα, το μυαλό μας πηγαίνει στο εξωτερικό τους, αλλά ουσιαστικά το εσωτερικό είναι αυτό που μετρά περισσότερο στην εμπειρία που βιώνουν ο οδηγός και οι επιβάτες» δήλωσε ο Amko Leenarts, director, Design, Ford Ευρώπης. «Το ταξίδι για τη δημιουργία του δυναμικού, ολιστικού εσωτερικού της Mustang Mach-E ήταν απίστευτο, καθώς απώτερος σκοπός ήταν να προσφέρει περισσότερα με λιγότερα και με όλα τα σημαντικά χειριστήρια συγκεντρωμένα σε θέση εύκολης πρόσβασης. Και θα συνεχίσουμε να ακολουθούμε την ίδια μέθοδο με τα μελλοντικά οχήματα, ακούγοντας προσεκτικά τους πελάτες μας και σχεδιάζοντας εσωτερικά που ταιριάζουν καλύτερα στις ανάγκες τους.»

Η αφαιρετική σχεδίαση

Η αφαιρετική σχεδίαση στόχο έχει να προσφέρει στους οδηγούς ένα άνετο και απλό περιβάλλον. Στην περίπτωση της Mustang Mach-E, αυτό περιλαμβάνει μία μεγάλη οθόνη αφής τοποθετημένη στο κέντρο, που συγκεντρώνει όσο το δυνατόν περισσότερα χειριστήρια σε ένα σημείο.

Το λείο ταμπλό με ενσωματωμένο ηχείο είναι το αποτέλεσμα συνεχών προσπαθειών για μία όσο το δυνατόν πιο ευχάριστη εμπειρία οδήγησης και ταξιδιού. Για παράδειγμα, pads ασύρματης φόρτισης και ένα ψηφιακό εγχειρίδιο οδηγιών χρήσης σημαίνουν ότι τα καλώδια και το χαρτί είναι περιττά.

«Τα νέα εξηλεκτρισμένα οχήματα με το επίπεδο πάτωμα από μπροστά μέχρι πίσω αυξάνουν την ευρυχωρία και συγχρόνως προσφέρουν στους σχεδιαστές ένα λευκό καμβά στον οποίο να δημιουργούν εσωτερικά με ανθρωποκεντρική σχεδίαση» δήλωσε ο Leenarts.

Για να κατανοήσει καλύτερα τις απαιτήσεις μιας νεότερης ψηφιακής γενιάς και να προβλέψει τις μελλοντικές τάσεις, η Ford ξεκίνησε ένα μοναδικό project: τη δημιουργία ενός εικονικού αγωνιστικού αυτοκινήτου σε συνεργασία με gamers. Σχεδόν 350.000 οπαδοί των esports συμμετείχαν σε μία διαδικτυακή ψηφοφορία, για τη διαμόρφωση της εμφάνισης του αγωνιστικού Team Fordzilla P1 race car – μέσα κι έξω.

«Το αγωνιστικό P1 ήταν βασισμένο στα στοιχεία που είναι απαραίτητα στο gaming, όπως η ταχύτητα, η θέση στον αγώνα και ο χρόνος ανά γύρο. Μαζί με την απαλή χρωματική παλέτα, αυτό μειώνει την διάσπαση της προσοχής ώστε ο οδηγός να εστιάζει στον αγώνα. Μπορούμε επίσης να εφαρμόζουμε μία μινιμαλιστική προσέγγιση στο σχεδιασμό των εσωτερικών των αυτοκινήτων στο μέλλον, τοποθετώντας τα στοιχεία που επιθυμούν περισσότερο οι πελάτες» δήλωσε ο Robert Engelmann, interior designer, Ford Ευρώπης.

Η εξέλιξη της «θέας» του οδηγού

Τα εσωτερικά των αυτοκινήτων έχουν αλλάξει πολύ από τότε που οι οδηγοί αποθήκευαν γάντια στο ντουλαπάκι και τα μεταλλικά και ξύλινα τιμόνια των πρώτων οχημάτων πάγωναν το χειμώνα. Για να δείξει τις αλλαγές, η Ford έχει δημιουργήσει ένα βίντεο με τη «θέα» του οδηγού από δεκάδες αυτοκίνητα, από το Model T μέχρι την Mustang Mach-E.

Μετά από πολλά χρόνια εξέλιξης, με βελτιώσεις και καινοτομίες, φτάσαμε στα σημερινά προηγμένα εσωτερικά, όπως αυτά που παρουσιάζονται στο βίντεο:

  • Αρχικά χρησιμοποιήθηκαν παράθυρα σπιτιών στα αυτοκίνητα – και προσφέρονταν μόνον ως έξτρα εξοπλισμός
  • Τα κυρτά παρμπρίζ οδήγησαν στη δημιουργία του συστήματος κλιματισμού – καθώς τα παρμπρίζ δεν μπορούσαν πλέον να ανοίγουν
  • Όταν κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά, τα ραδιόφωνα είχαν κόστος που έφτανε στο 20% της αξίας του αυτοκινήτου
  • Τα μεταπολεμικά ταμπλό ήταν επηρεασμένα από τον αγώνα για την κατάκτηση του διαστήματος, με περισσότερα όργανα, διακόπτες και δείκτες, καθώς η τεχνολογία αποκτούσε όλο και σημαντικότερο ρόλο στη ζωή των ανθρώπων
  • Ο ερχομός των video games και η χρήση χειριστηρίων gaming επηρέασε τη σχεδίαση του τιμονιού με μπουτόν τοποθετημένα σε εργονομική θέση για τους αντίχειρες του οδηγού
  • Σήμερα, τα εσωτερικά κατασκευάζονται όλο και περισσότερο από ανθεκτικά υλικά, τα οποία δεν φθείρονται από την επαφή με προϊόντα όπως αντισηπτικό χεριών, αντιηλιακή λοσιόν και εντομοαπωθητικό

Παρακολουθήστε το σχετικό βίντεο εδώ: https://youtu.be/nADFgzrE2WU

Μάθετε περισσότερα για τη νέα Mustng Mach-E εδώ: https://www.ford.gr/cars/mustang-mach-e

# # #

1 Η Mustang Mach-E προσφέρει μέχρι 610 km (WLTP) αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία με πίσω κίνηση και έκδοση μπαταρίας extended-range.
Οι τιμές κατανάλωσης καυσίμου/ενέργειας, εκπομπών CO2 και ηλεκτρικής αυτονομίας έχουν μετρηθεί σύμφωνα με τις τεχνικές απαιτήσεις και προδιαγραφές των Ευρωπαϊκών Οδηγιών (Ε.Ε.) 715/2007 και 2017/1151 μετά την τελευταία τροποποίηση. Οι ισχύουσες, στάνταρ διαδικασίες δοκιμών επιτρέπουν τη σύγκριση μεταξύ διαφορετικών τύπων οχημάτων και διαφορετικών κατασκευαστών.

Σχετικά με τη Ford Motor Company

Η Ford Motor Company είναι μία παγκόσμια εταιρεία με έδρα στο Dearborn, Michigan. Η εταιρεία σχεδιάζει, κατασκευάζει, εμπορεύεται και εξυπηρετεί τεχνικά όλη τη γκάμα αυτοκινήτων, φορτηγών, SUV& ηλεκτρικών οχημάτων Ford και πολυτελών οχημάτων Lincoln, παρέχει χρηματοοικονομικές υπηρεσίες μέσω της Ford Motor Credit Company και επιδιώκει κορυφαίες θέσεις στους τομείς ηλεκτροκίνησης, λύσεων μετακίνησης συμπεριλαμβανομένων αυτόνομων οχημάτων και συνδεδεμένων υπηρεσιών. Η Ford απασχολεί περίπου 186.000 άτομα σε όλο τον κόσμο. Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τη Ford, τα προϊόντα της και τη Ford Motor Credit Company, παρακαλούμε επισκεφθείτε τον ιστότοπο corporate.ford.com

Η Ford Ευρώπης είναι υπεύθυνη για την παραγωγή, πώληση και συντήρηση οχημάτων μάρκας Ford σε 50 ανεξάρτητες αγορές ενώ απασχολεί περίπου 43.000 εργαζόμενους στις εγκαταστάσεις πλήρους ιδιοκτησίας της και κοινοπραξίες και περίπου 58.000 άτομα συμπεριλαμβανομένων των μη συγχωνευμένων επιχειρήσεων. Επιπλέον της Ford Motor Credit Company, οι δραστηριότητες της Ford Ευρώπης περιλαμβάνουν το Ford Customer Service Division και 14 εγκαταστάσεις παραγωγής (10 πλήρους κυριότητας και τέσσερις μη συγχωνευμένων κοινοπραξιών). Τα πρώτα αυτοκίνητα Ford έφτασαν στην Ευρώπη το 1903 – τη χρονιά που ιδρύθηκε η Ford Motor Company. Η Ευρωπαϊκή παραγωγή ξεκίνησε το 1911.

Πηγή: Ford Motor Hellas

Nikos Loupakis

Μηχανολόγος Μηχανικός - Δημοσιογράφος

Add comment

Kατηγορίες

Ημερολόγιο

Ιούνιος 2023
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930