Sto Timoni

Aurus Senat: την «πάτησε» η λιμουζίνα του Πούτιν;

To Aurus Senat, η πολυτελής λιμουζίνα που έκανε την εμφάνισή της το 2018 – και την οποία στην πρώτη της επίσημη εμφάνιση την είδαμε να χρησιμεύει ως το αυτοκίνητο με το οποίο ο πρόεδρος της ρωσικής ομοσπονδίας Βλαντιμίρ Πούτιν πήγε στην ορκωμοσία του – βρίσκεται ήδη στη φάση της εμπορικής εκμετάλλευσης. Και ενώ έχει ήδη κάνει την εμφάνισή του το πρώτο κατάστημα της εταιρείας στη Μόσχα, κάτι που σημαίνει ότι το αυτοκίνητο είναι διαθέσιμο προς πώληση σε κάθε ευκατάστατο Ρώσο, σε ρωσικά μέσα μαζικής ενημέρωσης γίνεται κριτική για συγκεκριμένες επιλογές που χαρακτηρίζουν το συγκεκριμένο αυτοκίνητο.

Θυμίζουμε ότι το Aurus Senat δεν είναι καθόλου μα καθόλου μικρό, καθώς το μήκος του ξεπερνάει τα 6,5 μέτρα το πλάτος φτάνει τα 2 ενώ το βάρος του αγγίζει τους έξι τόνους. Έχουμε προφανώς να κάνουμε με αυτοκίνητο για μεταφορά υψηλών προσώπων, είτε μιλάμε για κυβερνητικούς αξιωματούχους, είτε μιλάμε για «ολιγάρχες» (για να χρησιμοποιήσουμε τον όρο που χρησιμοποιούν και οι Ρώσοι για τους εκατομμυριούχους που ελέγχουν τον πλούτο της χώρας), είτε μιλάμε γενικότερα για εκείνους που ανήκουν στις ελίτ, εντός και εκτός Ρωσίας. Ένα τόσο πολυτελές και ακριβό αυτοκίνητο οφείλει λοιπόν να είναι άψογο – κάτι που ενδεχομένως δεν ισχύει, τουλάχιστον στον βαθμό που αληθεύουν τα όσα διαβάζουμε.

2019-GIMS-Geneva

Το πρώτο σημείο για το οποίο γίνεται κριτική είναι το ίδιο το όνομα της μάρκας. Κάποιοι λοιπόν θεωρούν ότι το όνομα Aurus (εκ του Aurum, που σημαίνει χρυσός (και συμβολίζεται στη χημεία ως Au) στερείται της δικής του προσωπικότητας. Βλέπετε έχουμε το Aurus ένα αυτοκίνητο “κύρους” το οποίο παραπέμπει σε ένα αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής στο Toyota Auris, το οποίο βεβαίως παράγεται πλέον με το παλιό του όνομα (Corolla) αλλά παρόλα αυτά ο συνειρμός υπάρχει. Από την άλλη έχουμε την παραπομπή σε ένα άλλο πανάκριβο αυτοκίνητο, το Lamborghini Urus, το πρώτο SUV της Lamborghini ενώ στον αντίποδα υπάρχουν ακόμα και τα ελαστικά Taurus…

Η τιμή του Aurus Senat S600 (με το κοντό μεταξόνιο) φτάνει τα 18,0 εκ. ρούβλια (περίπου 220.000 ευρώ)

Tο επόμενο σημείο το επόμενο σημείο που γίνεται αντικείμενο κριτικής είναι το design. Και παρόλο που ο επικεφαλής του σχεδιαστικού τμήματος του Ινστιτούτου NAMI που βρίσκεται πίσω από το Senat (προς αποφυγήν παρεξηγήσεων: η μάρκα είναι Aurus, το μοντέλο Senat) Elite Hachiko απορρίπτει την κριτική περί συγγένειας με μοντέλα του ανταγωνισμού και ισχυρίζεται ότι πηγή έμπνευσης για το συγκεκριμένο αυτοκίνητο αποτελεί παλαιότερο κρατικό αυτοκίνητο της δεκαετίας του 50, πολύ εύκολα μπορεί κανείς να βρει αρκετά στοιχεία επάνω στο αυτοκίνητο που παραπέμπουν τόσο σε Rolls-Royce και της Bentley. Και παρόλο που το να παραπέμπει σχεδιαστικά το αυτοκίνητο σε κάποιες εξαιρετικά ακριβές και πολυτελείς μάρκες αυτοκινήτων μπορεί να μπορεί να θεωρηθεί ως κάτι θετικό, το βέβαιο είναι ότι το Aurus Senat χάνει κάτι από την πρωτοτυπία του.

Ποιοτικές ατέλειες;

Tέλος, ένα άλλο στοιχείο το οποίο φαίνεται να αποτελεί αδυναμία του αυτοκινήτου – και το οποίο εμείς δεν μπορούμε να διαπιστώσουμε αφού το αυτοκίνητο αυτό δεν το έχουμε δει από κοντά – είναι προβληματάκια στην συναρμολόγηση. Βλέπετε, σε ένα τέτοιο αυτοκίνητο δεν επιτρέπεται ακόμα και η πιο μικρή, η απειροελάχιστη ατέλεια σε ότι έχει να κάνει με αυτό που βλέπει και αγγίζει ο οδηγός και οι επιβάτες του αυτοκινήτου. Κριτική γίνεται επίσης ακόμα και για την… μυρωδιά! Τα υλικά κατασκευής έχουν και αυτά την δική τους «προσωπικότητα» η οποία αφορά τουλάχιστον τρεις αισθήσεις: την όραση, την αφή και την όσφρυση, με την τελευταία να παίζει ένα ιδιαίτερο ρόλο, αφού ακόμα και κάτι εξαιρετικά όμορφο και απαλό, όταν δεν μυρίζει ευχάριστο, γίνεται αυτομάτως απωθητικό…

Σημειώστε, πάντως, ότι ανεξάρτητα από όλες αυτές τις αδυναμίες που επισημάνθηκαν, το 2019 το μεγαλύτερο μέρος της παραγωγής του Aurus κατέληξε σε κρατικές υπηρεσίες, θυμίζοντας τον καιρό της Σοβιετικής Ένωσης τι γινόταν με τα ZIL-117 (ЗИЛ-117), τα επονομαζόμενα και Τσάικα (Γλάρος). Γεγονός όχι άσχετο με το ότι ήδη από το 2018, οι άνθρωποι της εταιρίας δήλωναν ότι η παραγωγή των επομένων δύο ετών έχει ήδη προπουληθεί! Το ερώτημα είναι τί θα γίνει όταν το αυτοκίνητο αυτό θα πρέπει να βασιστεί αποκλειστικά ή κατά κύριο λόγο σε λιανικές πωλήσεις, καθώς μπορεί να είναι φθηνότερο από μια RollsRoyce αλλά είναι και αρκετά ακριβότερο από μια αντίστοιχη Mercedes Maybach.

Μερικές τεχνικές λεπτομέρειες

Το μήκος του Senat στην απλή, «κοντή» (όσο μπορεί κανείς να χαρακτηρίζει κοντό ένα τόσο μεγάλο αυτοκίνητο) φτάνει τα 5.630 mm [Аurus Senаt S600], ενώ στην «κυβερνητική», θωρακισμένη έκδοση τα 6.630 mm [Aurus Senаt Limousinе L700]. To πλάτος φτάνει τα 2.020 mm και το ύψος 1.685 / 1.695 mm (S600/L700). Η απόσταση από το έδαφος είναι δεόντως εντυπωσιακή, αφού φτάνοντας τα 200 ή τα 170 mm (S600/L700) ανταγωνίζεται τα SUV. Τέλος το μεταξόνιο φτάνει τα 3.300 / 4.300 mm, ενώ το βάρος τα 2.650 / 6.500 kg για τα Аurus Senаt S600 / Aurus Senаt Limousinе L700, αντίστοιχα.

Διαβάστε περισσότερες λεπτομέρειες για το Aurus Senat κάνοντας κλικ εδώ και εδώ

 

Nikos Loupakis

Μηχανολόγος Μηχανικός - Δημοσιογράφος

Add comment

Kατηγορίες

Ημερολόγιο

Οκτώβριος 2020
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
« Σεπ    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031