Sto Timoni

Νέα, τρικύλινδρα plug in υβριδικά Land & Range Rover

Η Jaguar Land Rover επεκτείνει την γκάμα των ηλεκτρικών – με την ευρύτερη έννοια – μοντέλων της, με την παρουσίαση του νεότερου plug-in υβριδικού συστήματός της, το οποίο κάνει του ντεμπούτο στα δύο καλύτερα – σύμφωνα με τους ίδιους τους ανθρώπους της εταιρείας – οχήματα της: τα Range Rover Evoque και Land Rover Discovery Sport.

Το plug-in hybrid σύστημα συνδυάζει έναν τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα 1,5 λίτρου με ισχύ 200 ίππων, τον μικρότερο στη σειρά Ingenium, με έναν ηλεκτροκινητήρα για να παρέχει μικρές διαδρομές μηδενικών ρύπων και επιπλέον ισχύ ή συνδυασμό βενζίνης και ηλεκτρικής κίνησης για βέλτιστη απόδοση σε μεγαλύτερα ταξίδια. Η νέα τεχνολογία εισάγεται στην τελευταία γενιά Range Rover Evoque και στο πλήρως αναβαθμισμένο Land Rover Discovery Sport, καθιστώντας τα από τα πιο οικονομικά compact premium SUV που υπάρχουν.

 

Ο κινητήρας των 200 PS συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 80 kW (109 PS) στον πίσω άξονα, προσφέροντας τη δυνατότητα της τετρακίνησης και το επιθυμητό μείγμα απόδοσης/επιδόσεων, ανάλογα με το στυλ της οδήγησης, με την κατανάλωση να περιορίζεται μέχρι και στα 1,4 λίτρα / 100 χλμ., χάρη στην υβριδική ηλεκτρική τεχνολογία του (τυποποιημένες μετρήσεις). Ενώ επιτρέπει και χαμηλές εκπομπές CO2: μόλις 32 g/km στο Evoque και 36 g/km στο Discovery Sport, με τα δύο οχήματα να έχουν πλήρως ηλεκτρική αυτονομία 66 και 62 χιλιόμετρα, αντίστοιχα.

Η ηλεκτρική λειτουργία προσφέρει, λοιπόν, ήσυχη οδήγηση σε μικρές διαδρομές με μηδενικές εκπομπές καυσαερίων, με αυτονομία έως 66 χλμ. Ενώ η υβριδική λειτουργία συνδυάζει αυτόματα τον κινητήρα βενζίνης με τον ηλεκτροκινητήρα για βέλτιστη απόδοση σε μεγαλύτερες διαδρομές. Σε αυτή τη λειτουργία, το αυτοκίνητο προσαρμόζεται στις συνθήκες οδήγησης και να αξιοποιήσει την ενέργεια της μπαταρίας για την μείωση της κατανάλωση καυσίμου. Ως τρίτη επιλογή για μεγαλύτερες αποστάσεις, το όχημα μπορεί να τροφοδοτείται αποκλειστικά από τον βενζινοκινητήρα, διατηρώντας το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας.

Η μπαταρία έχει χωρητικότητα 15 kWh και μπορεί να φορτιστεί στο 80% σε μόλις 30 λεπτά σε δημόσιο ταχυφορτιστή συνεχούς ρεύματος (32kW DC), ενώ στο σπίτι η πλήρης φόρτιση διαρκεί από 1 ώρα και 24 λεπτά (με σύνδεση σε ειδικό επιτοίχιο φορτιστή εναλλασσόμενου ρεύματος 7kW AC) έως 6 ώρες και 42 λεπτά (σε τυπική οικιακή παροχή ηλεκτρικού ρεύματος).

 

«Εξηλεκτρισμός» του εργοστασίου Halewood

Η εισαγωγή αυτής της τελευταίας τεχνολογίας στα Range Rover Evoque και Land Rover Discovery Sport σηματοδοτεί τη δεύτερη φάση στον εξηλεκτρισμό του εργοστασίου Halewood της εταιρείας στο Ηνωμένο Βασίλειο. Περισσότεροι από 1.500 εργαζόμενοι έχουν εκπαιδευτεί εκ νέου για να κατασκευάσουν τις τελευταίες ηλεκτροκίνητες εκδόσεις των ολοένα και πιο δημοφιλών compact SUV της εταιρίας. Αυτό ακολουθεί τις προηγούμενες βελτιώσεις στο εργοστάσιο για την κυκλοφορία του νέου Evoque και του σημαντικά αναβαθμισμένου Discovery Sport, συμπεριλαμβανομένων των ήπιων υβριδικών εκδόσεων των μοντέλων (mild-hybrid 48 volt).

Το ταξίδι της Jaguar Land Rover στο Destination Zero

Η Jaguar Land Rover διαθέτει μία αυξανόμενη γκάμα εξηλεκτρισμένων προϊόντων με πλήρως ηλεκτρικά, επαναφορτιζόμενα από εξωτερική πηγή (plug-in) υβριδικά και ήπια υβριδικά (mild hybrid) οχήματα. Εκτός από τα Discovery Sport και Range Rover Evoque, οι επιλογές mild-hybrid και plug-in hybrid προσφέρονται επίσης στα κορυφαία της μοντέλα Range Rover και Range Rover Sport. Διαθέσιμο σε ήπια υβριδική έκδοση είναι και το New Defender που θα πλαισιωθεί από μία plug in έκδοσή του μέσα στη χρονιά.

Η Jaguar Land Rover ήταν επίσης η πρώτη εταιρεία που παρουσίασε ένα πλήρως ηλεκτρικό premium SUV, το βραβευμένο Jaguar I-PACE, και επιβεβαίωσε τα σχέδια για τη μετατροπή της εγκατάστασης Castle Bromwich για την κατασκευή μιας σειράς νέων ηλεκτροκίνητων οχημάτων, ξεκινώντας από τη νέα πολυτελή Jaguar XJ.

Πέρυσι, η εταιρεία ανακοίνωσε επίσης ότι θα κατασκευάσει ηλεκτροκινητήρες στο κέντρο κατασκευής κινητήρων στο Wolverhampton (UK), προσφέροντας πλήρη ευελιξία μεταξύ νέων βενζινοκινητήρων, πετρελαιοκινητήρων και ηλεκτρικών κινητήρων.

 

Nikos Loupakis

Μηχανολόγος Μηχανικός - Δημοσιογράφος

Add comment

Kατηγορίες

Ημερολόγιο

Αύγουστος 2020
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
« Ιούλ    
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31