Sto Timoni

Kia Sportage 1.6 CRDi 48V Hybrid: και υβριδικό, και diesel

Σε πείσμα όσων προβλέπουν την εξαφάνιση των πετρελαιοκινητήρων, η Kia συνδυάζει τα αναμφισβήτητα πλεονεκτήματά τους με την ήπια υβριδική “hybrid 48V” τεχνολογία που προσφέρει ακόμα μεγαλύτερη οικονομία και βελτιωμένες επιδόσεις.

H ανανέωση που σημάδεψε την είσοδο του νέου Kia Sportage στην δεν ήταν μόνο αισθητική, αφού το όμορφο SUV κρύβει κάτω από το εντυπωσιακό του design ένα νέο σύστημα κίνησης. Χωρίς αυτό, βέβαια, να του στερεί κάτι από τις βασικές του αρετές χάρη στις οποίες μπορεί να κάνει πιο εύκολη την καθημερινότητα του οδηγού. Εδώ έχουμε υπόψη μας πρώτα απ’ όλα τους χώρους του, που δείχνουν να… αυξάνονται λόγω της σχεδίασης του ταμπλό που αφήνει άφθονο αέρα στους εμπρός επιβάτες, ενώ όσοι βρεθούν στα πίσω καθίσματα θα διαπιστώσουν με τη σειρά τους ότι έχουν άφθονο χώρο για τα γόνατα και το κεφάλι τους. Εννοούμε επίσης καλά – χρηστικά – διαμορφωμένο εσωτερικό, με τις άφθονες και πρακτικές θήκες για μικροπράγματα, αλλά και την αίσθηση της ποιοτικής κατασκευής, μια αίσθηση που επιβεβαιώνεται, εκτός των άλλων, και από τον τρόπο που αντιμετωπίζει το Sportage τις κακοτοπιές των ελληνικών δρόμων.

Υβριδική οικονομία

Η νέα υβριδική τεχνολογία περιλαμβάνει μια μπαταρία ιόντων λιθίου με χωρητικότητα 0,44 kWh και τάση 48 volt, μία μονάδα υβριδικής μίζας-γεννήτριας (Mild Hybrid Starter Generator – MHSG), έναν μετασχηματιστή συνεχούς ρεύματος, χαμηλής τάσης (Low Voltage DC / DC) και έναν μετατροπέα (inverter). Συνδεδεμένη με ιμάντα με τον στροφαλοφόρο άξονα του κινητήρα, η MSHG παρέχει κατά την επιτάχυνση ηλεκτρική υποβοήθηση έως και 12 kW λειτουργώντας ως «κινητήρας» και μειώνοντας κατ’ αυτόν τον τρόπο το φορτίο του κινητήρα πετρελαίου και τις εκπομπές ρύπων (αντλώντας σε αυτήν την περίπτωση ενέργεια από την μπαταρία).

Ελέγχοντας ηλεκτρονικά την MSHG και χρησιμοποιώντας το μετατροπέα, το σύστημα αλλάζει αυτόματα και απροβλημάτιστα από τη λειτουργία «κινητήρα» στη λειτουργία «γεννήτριας», ανακτώντας ενέργεια κατά την επιβράδυνση με ταχύτητα στο κιβώτιο και κατά το φρενάρισμα, ενώ ενσωματώνοντας τη νέα λειτουργία Stop & Start εν κινήσει εξασφαλίζει τη μείωση των εκπομπών CO2 κατά 4% σύμφωνα με τις προδιαγραφές WLTP (7% κατά NEDC) όταν συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο.

 

Οι περιορισμένες διαστάσεις του νέου υβριδικού συστήματος (που – αξίζει να σημειωθεί – δεν επηρεάζει τον τρόπο ζωής του οδηγού, μιας και δεν απαιτεί φόρτιση από το ηλεκτρικό δίκτυο) επιτρέπει την εύκολη ενσωμάτωσή του σε υπάρχοντα μοντέλα και αρχιτεκτονικές κινητήρων. Ενώ στη συγκεκριμένη περίπτωση, μπορεί να συνδυαστεί είτε με έναν πετρελαιοκινητήρα 1,6 λίτρων/115 ίππων (που συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων είτε με έναν ακόμη ίδιου κυβισμού, 136 ίππων που πέρα από το «6άρι» χειροκίνητο μπορεί να συνδυαστεί και με «7άρι» αυτόματο διπλού συμπλέκτη (7-DCT). Η ελάχιστη κατανάλωση, στην περίπτωση του «μικρού» κινητήρα περιορίζεται στα 5,3 – 5,7 l/100 km σύμφωνα με το αυστηρό πρότυπο WLTP.

O οδηγός, σε κάθε περίπτωση δεν έχει να κάνει τίποτα σε σχέση με τη λειτουργία του συστήματος αυτού, αφού όλα δουλεύουν αυτόματα εξασφαλίζοντας μία επιπλέον «ώθηση», στις χαμηλές στροφές, που ενισχύει την ούτως ή άλλως ευχάριστη αίσθηση της αυξημένης ροπής του diesel.

Πολλαπλές επιλογές

Το Kia Sportage 48V Hybrid είναι διαθέσιμο όπως ήδη είπαμε με δύο κινητήρες, με κίνηση στους εμπρός ή και στους τέσσερις τροχούς και σε δύο επίπεδα εξοπλισμού, Upgrade και GT-line, με το πλουσιότερο απ’ αυτά να έχει κυριολεκτικά τα πάντα. Οι τιμές για τις προσθιοκίνητες εκδόσεις ξεκινούν από τις 22.590 ευρώ (Upgrade 48V Hybrid 115 hp) ενώ για τις τετρακίνητες από τα 27.390 € (Upgrade 136hp 4WD). Τέλος, η φθηνότερη GTline (136 hp/2WD) κοστίζει 28.690 €, ενώ η ακριβότερη, που είναι τετρακίνητη και αυτόματη φτάνει τα 33.590 €. Σημαντικό στοιχείο που ενισχύει σε κάθε περίπτωση την πρόθεση αγοράς είναι βέβαια η 7ετής εργοστασιακή εγγύηση που δίνει σε όλα της τα μοντέλα η Kia, και προσφέρει στον ιδιοκτήτη του Sportage μία επιπλέον σοβαρή εξασφάλιση.

Nikos Loupakis

Μηχανολόγος Μηχανικός - Δημοσιογράφος

Add comment

Kατηγορίες

Ημερολόγιο

Μάρτιος 2025
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31