Sto Timoni

Toyota Mirai Concept: H νέα γενιά ηλεκτρο-υδρογονοκίνησης

Το επόμενο βήμα στην κινητικότητα του υδρογόνου κάνει η Toyota με το εντελώς νέο Mirai που έκανε πέρυσι την επίσημη πρώτη του δημόσια εμφάνιση στην έκθεση αυτοκινήτου του Τόκιο και που πλέον είναι έτοιμο για την αγορά.

Μπορεί, όπως μαρτυρά το όνομά του (Concept), να είχε κατά τη στιμή της επίσημης παρουσίασής του τη μορφή πρωτοτύπου, ωστόσο το υδρογονοκίνητο μοντέλο (για την ακρίβεια Fuel Cell Electric Vehicle: Ηλεκτρικό Όχημα Κυψέλης Καυσίμου [Υδρογόνου]) που παρουσίασε πέρυσι η Toyota στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Ιαπωνικής Πρωτεύουσας (24 Οκτωβρίου – 4 Νοεμβρίου 2019) όχι μόνο δεν δείχνει καθόλου εξωπραγματικό ή φουτουριστικό, αλλά πρακτικά ταυτίζεται με το μοντέλο που θα κάνει μέχρι το τέλος του 2020 τα πρώτα του βήματα στην αγορά των ΗΠΑ.

Κάθε άλλο μάλιστα, το Mirai δεύτερης γενιάς είναι σαφώς πιο συμβατικό, από το ενδεχομένως «τραβηγμένο» αρχικό μοντέλο, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν δείχνει δεόντως μοντέρνο. Δεν είναι η ουσία η εμφάνιση, μπορεί όμως αυτή η σχεδιαστική αλλαγή να ερμηνευτεί ως στροφή προς το ευρύτερο καταναλωτικό κοινό, με ένα στιλ πιο εύκολα αποδεκτό, που «ντύνει» ένα ευμέγεθες πενταθέσιο σεντάν, μήκους σχεδόν πέντε μέτρων, αφού με 4.975 mm είναι κατά περίπου 10 cm μεγαλύτερο από το Mirai πρώτης γενιάς (4.890 mm).

 

Και επειδή το ζητούμενο στην περίπτωση ενός τέτοιου αυτοκινήτου δεν είναι τόσο η εμφάνιση όσο η αυτονομία, να σας πούμε ότι αυτή σύμφωνα με την Toyota είναι κατά 30% αυξημένη. Με βάση λοιπόν ότι το αρχικό Mirai είχε στην πράξη αυτονομία περίπου 500 χιλιομέτρων, μπορεί κανείς τώρα να περιμένει γύρω στα 650 χιλιόμετρα με ένα ρεζερβουάρ.

Σημειώνουμε πάντως ότι, σε κάθε περίπτωση, εδώ δεν υπάρχει το πρόβλημα της φόρτισης της μπαταρίας των 100% ηλεκτρικών αυτοκινήτων (Battery Electric Vehicles – BEVs) που θέλει στην καλύτερη περίπτωση μισή ώρα, αφού η διάρκεια του ανεφοδιασμού με υδρογόνου είναι συγκρίσιμη με το χρόνο που χρειαζόμαστε για ένα φουλάρισμα του ρεζερβουάρ στο βενζινάδικο.

Το νέο Mirai χτίστηκε πάνω στην καινούργια πλατφόρμα TGNA της Toyota και έχει την κίνηση στους πίσω τροχούς. Οι κυψέλες υδρογόνου έχουν αναβαθμιστεί ενεργειακά ενώ παράλληλα η ισχύς αποδίδεται τώρα πιο γραμμικά.

Τέλος, το εσωτερικό έχει σχεδιαστεί ως ένας απλός, σύγχρονος και άνετος χώρος με ζεστή ατμόσφαιρα, έχοντας μία οθόνη 12,3 ιντσών να δεσπόζει στο κέντρο του ταμπλό και έναν πίνακα οργάνων που δείχνει να αγκαλιάζει τον οδηγό. Για τιμές είναι πολύ νωρίς να μιλήσει κανείς, ωστόσο το προηγούμενο Mirai κόστιζε στη Γερμανία περίπου 66.000 ευρώ (+ΦΠΑ), ενώ οι πωλήσεις του έφτασαν, παγκοσμίως, τα 10.000 κομμάτια.

Nikos Loupakis

Μηχανολόγος Μηχανικός - Δημοσιογράφος

Add comment

Kατηγορίες

Ημερολόγιο

Νοέμβριος 2021
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930