Sto Timoni

10.000 ταξί υδρογόνου Toyota Mirai στο Παρίσι μέχρι το 2024

Πολλά πράγματα θα αλλάξουν τα επόμενα τρία χρόνια στους δρόμους του Παρισιού καθώς το 1/5 του στόλου των ταξί που κινούνται στη γαλλική πρωτεύουσα θα αντικατασταθούν από ηλεκτροκίνητα οχήματα κυψελών υδρογόνου (Fuel Cell Electric Vehicles / FCEVs) Toyota Mirai.

Η HysetCo, μια επιχείρηση που ανήκει κατά ένα μέρος στην Toyota Motor και στην Air Liquide, συγκέντρωσε 80 εκατομμύρια ευρώ προκειμένου να πραγματοποιήσει ένα πολύ φιλόδοξο στόχο: τη μετάβαση των ταξί στην εποχή του υδρογόνου. Η HysetCo, της οποίας μέρος κατέχει και η Societe du Taxi Electrique Parisien (Ένωση Ηλεκτρικών Ταξί του Παρισιού), χρησιμοποίησε ήδη τα χρήματα αυτά προκειμένου να αγοράσει μια μεγάλη εταιρία ταξί, την Slota Group. Σε πρώτη φάση λοιπόν, η εταιρία προχωρεί στην αντικατάσταση των 600 ντίζελ ταξί της Slota με Toyota Mirai τα γνωστά οχήματα υδρογόνου της ιαπωνικής εταιρίας.

Στο Παρίσι κυκλοφορούν ήδη 100 οχήματα υδρογόνου Toyota Mirai 1ης γενιάς, βαμμένα στα χρώματα της εταιρίας Hype.

 

Ο στόχος που έχει θέσει η HysetCo δεν είναι άσχετος με την προετοιμασία της γαλλικής πρωτεύουσας για τους Ολυμπιακούς Αγώνες, που αν δεν αλλάξει κάτι θα πραγματοποιηθούν εκεί το καλοκαίρι του 2024. Σημειώνουμε στο σημείο αυτό ότι το Παρίσι έχει θέσει περιορισμούς σε σχέση με τα ντίζελ, ενώ θα προχωρήσει σε απαγόρευση και των βενζινοκίνητων οχημάτων από το 2030.

Η Societe διαθέτει ήδη περίπου 100 ταξί με υδρογόνο υπό την επωνυμία Hype στο Παρίσι. Τέτοια μοντέλα είναι ελκυστικά για τους οδηγούς ταξί επειδή διαθέτουν αυτονομία συγκρίσιμη με αυτήν των βενζινοκίνητων και diesel οχημάτων, ενώ διαθέτουν και το πλεονέκτημα της κίνησης με μηδενικούς ρύπους. Ενώ ένα μεγάλο τους προσόν είναι το γεγονός ότι χρειάζονται μόνο τρία λεπτά ανεφοδιασμό – δηλαδή μόνο ένα κλάσμα του χρόνου που απαιτείται για τη φόρτιση των ηλεκτρικών οχημάτων μπαταρίας (BEVs). Όσο για το κόστος κίνησης, υπολογίζεται ότι θε είναι παρόμοιο με εκείνο των ή πετρελαιοκίνητων ταξί.

Σημειώστε ότι το νέο Toyota Mirai, για το οποίο μπορείτε να διαβάσετε λεπτομέρειες κάνοντας κλικ εδώ, έχει αυτονομία της τάξης των 650 χιλιομέτρων, αυξημένη κατά 30% σε σχέση με το μοντέλο 1ης γενιάς (500 χλμ.)

Για να υποστηρίξει, τώρα, τον υδρογονοκίνητο στόλο, η HysetCo σκοπεύει να κατασκευάσει δύο σταθμούς ανεφοδιασμού στην περιοχή του Παρισιού το 2021. Τα δύο αυτά «υδρογονάδικα» θα έρθουν να προστεθούν στα τρια που ήδη λειτουργούν στην πόλη, ενώ στόχος της HysetCo είναι να έχει σε λειτουργία 20 περίπου 20 σταθμούς ανεφοδιασμού με υδρογόνο έως το τέλος του 2024.

Σημειώστε ότι η Toyota είναι μία από τις λίγες εταιρίες που επενδύει διαχρονικά και σταθερά στα FCEVs, έχοντας συσσωρεύσει μεγάλη εμπειρία στον τομέα αυτό, παρά το γεγονός ότι διανύουμε μία περίοδο που στον χώρο του επιβατικού αυτοκινήτου φαίνονται να κερδίσουν τη μάχη τα BEVs. Και μπορεί τα αυτοκίνητα υδρογόνου, όπως το Toyota Mirai, να είναι επί της παρούσης πιο ακριβά από τα ηλεκτρικά μπαταρίας, για την ανάπτυξη ξοδεύουν τώρα τεράστια ποσά πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες, ενδέχεται όμως συμφωνίες με εταιρίες ταξί, όπως αυτή στο Παρίσι, να δημιουργήσουν μια νέα τάση στην «καθαρή» αυτοκίνηση.

Εδώ μπορείτε να παρακολουθήσετε βίντεο από την παράδοση 25 ταξί υδρογόνου Toyota Mirai 1ης γενιάς στην εταιρία Hype

 

 

 

Nikos Loupakis

Μηχανολόγος Μηχανικός - Δημοσιογράφος

Add comment

Kατηγορίες

Ημερολόγιο

Μάρτιος 2021
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031