Sto Timoni

Λεωφορεία που κινούνται με υδρογόνο, πιάνουν δουλειά στην Ολλανδία!

Σύμβαση για την παράδοση 20 λεωφορείων υδρογόνου Solaris Urbino 12 υπέγραψαν μέσα στον Απρίλιο ο γνωστός και στη χώρα μας κατασκευαστής οχημάτων από την Πολωνία, Solaris Bus & Coach S.A. και η εταιρία Connexxion που εκτελεί συγκοινωνιακό έργο στην Νότια Ολλανδία. Εκτός από την πώληση των λεωφορείων, η συμφωνία περιλαμβάνει και την παροχή σέρβις για 12 χρόνια.

Είκοσι, λοιπόν, λεωφορεία υδρογόνου Solaris θα βρεθούν στη Νότια Ολλανδία (στα ολλανδικά: Zuid-Holland) που είναι πιο η πυκνοκατοικημένη επαρχία της Ολλανδίας και βρίσκεται στο δυτικό τμήμα της, κατά μήκος της ακτής της Βόρειας Θάλασσας. θα παραδοθούν σε αυτό προορισμός έως το τέλος του 2021.

«Όλο και περισσότεροι δημοτικοί φορείς και φορείς λήψης αποφάσεων επιλέγουν σύγχρονες και χωρίς εκπομπές μεταφορικές λύσεις για τις περιοχές τους. Τα πλεονεκτήματα του υδρογόνου ως φορέα ενέργειας είναι αδιαμφισβήτητα», σχολίασε σχετικά ο Πέτρος Σπινάρης, Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος της Solaris Bus & Coach S.A.

Η Connexxion, η εταιρία που θα χρησιμοποιήσει τα Solaris Urbino 12 Hydrogen, αποτελεί θυγατρική ομίλου Transdev Netherlands που είναι ένας από τους μεγαλύτερους φορείς εκμετάλλευσης και πρωτοπόρος στις δημόσιες συγκοινωνίες μηδενικών ρύπων στην Ολλανδία.

Τα τεχνολογικά προηγμένα λεωφορεία υδρογόνου Solaris Urbino 12 διαθέτουν μία συστοιχία κυψελών καυσίμου με ισχύ 70 kW. Ενώ όσον αφορά την τεχνολογία αποθήκευσης υδρογόνου, το Urbino 12 Hydrogen υιοθετεί τη λύση της συμπίεσης. Το υδρογόνο αποθηκεύεται σε αέρια μορφή σε 5 δεξαμενές (μπουκάλες) νέας γενιάς τοποθετημένες στην οροφή του λεωφορείου. Πρόκειται για δεξαμενές τύπου 4 (type 4) συνολικό όγκο 1560 λίτρα, που είναι κατασκευασμένες από σύνθετα υλικά και τοποθετημένες κατά μήκος του οχήματος, πάνω από τον πρώτο του άξονα του οχήματος.

Η ενέργεια που απαιτείται για την τροφοδοσία του ηλεκτρικού συστήματος κίνησης παράγεται στην κυψέλη καυσίμου η οποία, για το σκοπό αυτό, τροφοδοτείται με το υδρογόνο που είναι αποθηκευμένο στην οροφή του και προσφέρει αυτονομία της τάξης των 350 χιλιομέτρων. Το υδρογόνο “μετατρέπεται” σε ηλεκτρισμό (πρόκειται για μια διαδικασία αντίστροφη της ηλεκτρόλυσης), που με τη σειρά του τροφοδοτεί απευθείας τους δύο ηλεκτροκινητήρες ZF AVE130 (2×110 kW) του λεωφορείου. Το Urbino είναι επίσης εξοπλισμένο με Solaris High Power μπαταρία 29.2 kWh που λειτουργεί ως πρόσθετη εγκατάσταση αποθήκευσης ηλεκτρικής ενέργειας. Τα μόνα υποπροϊόντα που δημιουργούνται κατά τη διάρκεια της κίνησης του Solaris Urbino 12 Hydrogen είναι θερμότητα και ατμός. Κατά συνέπεια, έχουμε να κάνουμε με οχήματα απολύτως μηδενικών ρύπων.

Κατά τ’ άλλα, σύμφωνα με τις προδιαγραφές, το υδρογονοκίνητο Solaris διαθέτει 37 θέσεις, ενώ οι πόρτες είναι διατεταγμένες σε διαμόρφωση 1-2-0. Προσφέρεται, δε, επιπλέον άνεση στους επιβάτες στα νέα λεωφορεία με τη μορφή χαμηλών εισόδων, θύρες USB, κλιματισμό, οθόνες ανάγνωσης πληροφοριών και χώρο αναπηρικής πολυθρόνας. Η καλύτερη ορατότητα για τον οδηγό διασφαλίζεται από ένα ειδικό σύστημα κάμερας, το οποίο θα αντικαταστήσει τους εξωτερικούς καθρέφτες, προβάλλοντας την εικόνα σε οθόνες μέσα στο όχημα.

Ο ανεφοδιασμός των λεωφορείων υδρογόνου θα πραγματοποιείται στο Heinenoord, κοντά στο αμαξοστάστιο. Η διαδικασία του “γεμίσματος” των δεξαμενών υδρογόνου είναι αρκετά γρήγορη και δεν διαφέρει στην ουσία από τον ανεφοδιασμό του οχήματος με συμβατικά καύσιμα.

Σημειώστε ότι τα λεωφορεία υδρογόνου της Solaris κερδίζουν όλο και περισσότερους πελάτες. Πέρυσι, η ιταλική εταιρία SASA Bolzano παρήγγειλε 12 οχήματα αυτού του τύπου ενώ μόλις πριν από λίγες εβδομάδες η γερμανική εταιρία WSW Mobil GmbH από το Wuppertal και η RVK από την Κολωνία παρήγγειλαν συνολικά 25 λεωφορεία υδρογόνου Solaris.

Nikos Loupakis

Μηχανολόγος Μηχανικός - Δημοσιογράφος

Add comment

Kατηγορίες

Ημερολόγιο

Δεκέμβριος 2021
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031