Sto Timoni

Peugeot e-208: Ηλεκτρική πρωτιά σε… ταξιδιωτικό ράλι 300 χιλιομέτρων

Το Peugeot e-208  κατέκτησε την πρώτη θέση στην κατηγορία του σε έναν ιδιαίτερο αγώνα ηλεκτρικών αυτοκινήτων, μήκους 300 χιλιομέτρων, που πραγματοποιήθηκε στη Λιθουανία για 6η συνεχή χρονιά. Χαμηλή κατανάλωση, αποδοτική μπαταρία και αυξημένη αυτονομία έκαναν το ηλεκτρικό Peugeot να ξεχωρίσει, ενώ το δικό του ρόλο στην επιτυχία έπαιξε το πλήρωμά του που έκανε τις ορθές επιλογές στο ιδιαίτερο αυτό ράλι.

Με άνεση κατακτήθηκε από το Peugeot e-208 η πρώτη θέση στον ετήσιο αγώνα «Ignitis ON: get to know Lithuania». Σύμφωνα με τη διαδικασία, τα 22 αυτοκίνητα που συμμετείχαν χωρίστηκαν σε δύο κατηγορίες, ανάλογα με τη χωρητικότητα της μπαταρίας τους: έως 50 kWh και άνω των 50 kWh. Τα αυτοκίνητα που συμμετείχαν στην πρώτη κατηγορία έπρεπε να καλύψουν- χωρίς φόρτιση- απόσταση 300 χλμ. ενώ αυτά της δεύτερης κατηγορίας, απόσταση 500 χλμ. με τους ίδιους όρους. Το Peugeot e-208 επικράτησε όλων των ανταγωνιστών του στην πρώτη κατηγορία, ενώ αντίστοιχα, το Porsche Taycan στην κατηγορία άνω των 50 kWh.

Ζήτημα τακτικής!

Πριν την έναρξη του αγώνα, δόθηκε σε κάθε πλήρωμα μια λίστα με διάφορα σημεία ενδιαφέροντος στη Λιθουανία. Κάθε πλήρωμα δημιούργησε τη δική του διαδρομή, η οποία έπρεπε να περάσει από τουλάχιστον 3 σημεία ενδιαφέροντος. Η ομάδα του Peugeot e-208, με πλήρωμα τους Vitoldas Milius και Aidas Bubinas, κάλυψε σχεδόν ολόκληρη την απόσταση των 305 χιλιομέτρων με τη μέγιστη επιτρεπόμενη ταχύτητα. Το Peugeot e-208 κάλυψε απόσταση 305 χλμ. σε 3 ώρες και 59 λεπτά, σημειώνοντας κατά 4 λεπτά καλύτερο χρόνο από το δεύτερο στην κατάταξη αντίπαλό του.

Από τη θεωρία στην πράξη

Το Peugeot e-208 πέτυχε σε μη αστικές συνθήκες (αγροτικούς δρόμους και αυτοκινητόδρομους) κατά μέσο όρο 13,6 kWh/100 km, κατανάλωση σχεδόν ίδια με εκείνη που υποδεικνύουν οι δοκιμές WLTP (13,3 kWh/100 km) για συνθήκες πόλης. Παρά το γεγονός ότι τα πλεονεκτήματα ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου αποκαλύπτονται κυρίως σε αστικές συνθήκες, το e-208 κατάφερε να ξεχωρίσει για τις επιδόσεις και την οικονομία του, ακόμη και έξω από τον αστικό κύκλο.

Η μέση ταχύτητα του συνολικού ταξιδιού ήταν 76 km/h και οι υπολογισμοί των οδηγών ήταν εντυπωσιακά ακριβείς – όταν το πλήρωμα έφτασε στον τερματισμό, ο υπολογιστής του αυτοκινήτου έδειχνε ότι απομένουν 5 χιλιόμετρα αυτονομίας.

Το πλήρωμα της Peugeot επέλεξε να οδηγήσει πιο αργά και να περάσει από τη διαδρομή χωρίς να σταματήσει για φόρτιση και η τακτική αυτή αποδείχθηκε σωστή στον συγκεκριμένο αγώνα. Στις καθημερινές σας διαδρομές όμως, ενδέχεται να αξίζει να οδηγείτε πιο γρήγορα και να σταματάτε για μια σύντομη ταχεία φόρτιση. Η μπαταρία του Peugeot e-208 θερμαίνεται και ψύχεται μπορεί δε να φορτιστεί με τη βοήθεια ταχυφορτιστή συνεχούς ρεύματος DC ισχύος έως 100 kW, γεγονός που της επιτρέπει σε λίγα λεπτά να ανακτήσει ενέργει για άλλα εκατό χιλιόμετρα.

Nikos Loupakis

Μηχανολόγος Μηχανικός - Δημοσιογράφος

Add comment

Kατηγορίες

Ημερολόγιο

Μάρτιος 2024
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031