Sto Timoni

MX-30: Βγήκε από το εργοστάσιο το πρώτο ηλεκτρικό Mazda

Στο εργοστάσιο Ujina,  Νο1 της Mazda, στην έδρα της εταιρίας στην ιστορική Χιροσίμα, πήραν χθες μπρος οι μηχανές για την παραγωγή του πρώτου πλήρως ηλεκτρικού μοντέλου (Battery Electric Vehicle – BEV) της εταιρείας, του εντελώς νέου Mazda MX-30. Πρόκειται, όπως μπορείτε άλλωστε να δείτε και στις φωτογραφίες, για ένα όμορφο, μοντέρνο και ευέλικτο SUV μηδενικών ρύπων, προϊόν των απαιτήσεων των καιρών, δηλαδή της ανάγκης για μείωση των εκπομπών CO2 που βάζει υποχρεωτικά την αυτοκίνηση σε ηλεκτρική τροχιά.

Το νέο MX-30 διαθέτει τη νέα τεχνολογία ηλεκτροκίνησης της Mazda “e-Skyactiv” – που συνδυάζει ένα σύγχρονο ηλεκτροκινητήρα εναλλασσόμενου ρεύματος ισχύος 107 kW (145 Hp), ο οποίος κινεί τους εμπρός τροχούς και μία μπαταρία ιόντων λιθίου χωρητικότητας 35,5 kWh, που εξασφαλίζει στο νέο SUV εμβέλεια της τάξης των 200 χλμ. περίπου. (Βάσει πρωτοκόλλου WLTP σε μικτή διαδρομή). Η μπαταρία αυτή μπορεί να φορτιστεί στο 80% της χωρητικότητάς της, σε 40 περίπου λεπτά με τη χρήση ταχυφορτιστή συνεχούς ρεύματος.

Όπως, δε, διαβάζουμε στην ανακοίνωση της εταιρίας:

«Η αρχιτεκτονική φιλοσοφία κατασκευής Skyactiv του MX-30, έχει διαμορφωθεί ειδικά έτσι ώστε να ενισχύει την εγγενώς απαλή οδική συμπεριφορά του αμιγώς ηλεκτροκίνητου αυτοκινήτου. Σε συνδυασμό με τα ολοκληρωμένα συστήματα ασφαλείας i-Activsense, το νέο SUV προσφέρει στους επιβάτες του μία μοναδική εμπειρία αθόρυβης και άνετης οδήγησης, γεγονός που αποτέλεσε και την κατευθυντήρια γραμμή για τους μηχανικούς/σχεδιαστές του – το ηλεκτρικό όχημα (EV) θα πρέπει να είναι τόσο τέλειο οδηγικά, όπως και κάθε άλλο μοντέλο της Mazda.

Η πλέον πρόσφατη υλοποίηση της σχεδιαστικής φιλοσοφίας Kodo, προβάλλει ακόμα περισσότερο τη νέα αυτή κατεύθυνση της Mazda σε ότι αφορά την τεχνολογική εξέλιξη των συστημάτων κίνησης. Το ασυμβίβαστο και απλό ταυτόχρονα στυλ τονίζει την ομορφιά του αμαξώματος του MX-30, ενώ οι αντικρυστά ανοιγόμενες πόρτες, η απουσία μεσαίας κολώνας, και η συνολική γυάλινη επιφάνεια, συμβάλλουν καθοριστικά στη δημιουργία της αίσθησης ευρυχωρίας στο εσωτερικό του αυτοκινήτου.»

Το  MX-30 αναμένεται στις εκθέσεις της Mazda στην Ευρώπη, το φθινόπωρο του 2020.

Το Mazda MX-30 σε αριθμούς

WLTP

  • Κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας: 14,5-19,0 kWh/100km
  • Αυτονομία: 200-262 χλμ. (αστικός κύκλος)
  • Εκπομπές CO2 WLTP: 0 g/km

NEDC

  • Κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας: 16,0 kWh/100km (συνδυασμένη)
  • Αυτονομία: 237-298χλμ. (αστικός κύκλος)
  • Εκπομπές CO2 NEDC: 0 g/km

Nikos Loupakis

Μηχανολόγος Μηχανικός - Δημοσιογράφος

Add comment

Kατηγορίες

Ημερολόγιο

Απρίλιος 2024
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930