Sto Timoni

Kadett Impuls I: το ηλεκτρικό DNA του Opel Corsa-e

Την ώρα που η Opel βρίσκεται σε τροχιά εξηλεκτρισμού και το πρώτο μαζικής παραγωγής ηλεκτρικό μοντέλο της – το Opel Corsa-e – δοκιμάζει την τύχη του στην αγορά, ένα άλλο ηλεκτρικό μοντέλο που έχει ήδη λάβει τη θέση του στην ιστορία της εταιρίας – το πειραματικό, ηλεκτρικό Kadett Impuls I – γιορτάζει τα 30α του γενέθλια.

Ένα e-Opel με συγκεκριμένη αποστολή ήταν ο πρόγονος του Corsa-e, το Kadett Impuls I. Η Γερμανική μάρκα δημιούργησε το πειραματικό όχημα πριν από 30 χρόνια ειδικά για οδήγηση στην πόλη. Η ιδέα ήταν να διερευνηθεί κατά πόσον ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο βασισμένο σε μοντέλο παραγωγής με τα τότε διαθέσιμα ηλεκτρικά εξαρτήματα θα μπορούσε να ενταχθεί στις αστικές συνθήκες κυκλοφορίας της εποχής. Με μία προϋπόθεση: οι χώροι επιβατών και αποσκευών αλλά και το ωφέλιμο φορτίο να παραμείνουν όσο το δυνατόν πλησιέστερα στα επίπεδα του μοντέλου παραγωγής.

Opel Impuls I

Η Opel ανέπτυξε το Kadett Impuls I σε συνεργασία με την πάροχο ηλεκτρικής ενέργειας RWE και την κατασκευάστρια μπαταριών SAFT – με την οποία η εταιρεία συνεργάζεται στην προγραμματισμένη συμπαραγωγή κυψελών μπαταριών στο εργοστάσιο του Kaiserslautern. Ένας ηλεκτροκινητήρας συνεχούς ρεύματος (DC) 100V κινούσε τους εμπρός τροχούς, τροφοδοτούμενος από μπαταρίες νικελίου-καδμίου. Για βελτιστοποίηση της κατανομής βάρους, αυτές ήταν τοποθετημένες στο διαμέρισμα του κινητήρα και κάτω από το καπό. Ζύγιζαν συνολικά 310 kg, διέθεταν χωρητικότητα 14.3 kWh και ο όγκος τους έφτανε τα 170 λίτρα.

Opel Impuls I (1990)

Η μέγιστη ισχύς των 16 kW (22 hp) επιλέχθηκε ειδικά για αστικές συνθήκες οδήγησης. Η επιτάχυνση 0 – 50 km/h ολοκληρωνόταν σε 10,0 δευτερόλεπτα. Η μέγιστη ταχύτητα του αυτοκινήτου – που είχε βάρος 1.000 kg – ήταν 100 km/h. Κλίσεις έως 25% δεν αποτελούσαν πρόβλημα για το e-Kadett. Το σύστημα φρένων μερικώς ανακτούσε την κινητική ενέργεια που παραγόταν κατά την επιβράδυνση και την αποθήκευε ως ηλεκτρισμό στη μπαταρία.

Opel Impuls I, 1990

Οι μπαταρίες απαιτούσαν επαναφόρτιση για περίπου πέντε ώρες μετά από οδήγηση 80km. Δεν υπήρχαν συμβιβασμοί στην άνεση. Το ωφέλιμο φορτίο ήταν 350kg (490 στο Kadett παραγωγής) ενώ η χωρητικότητα του χώρου αποσκευών έφτανε τα 330 λίτρα (390 στο αυτοκίνητο παραγωγής).

Opel Impuls I, 1990

Μόλις τρία χρόνια αργότερα, ο Georg von Opel, εγγονός του ιδρυτή της εταιρίας, κατέρριψε έξι παγκόσμια ρεκόρ ηλεκτρικών οχημάτων στο τιμόνι ενός Opel Electro GT (188 km/h) με την ισχύ δύο συνδεδεμένων ηλεκτροκινητήρων που απέδιδαν 88 kW(120 hp). Την ενέργεια παρείχε μία μπαταρία Νικελίου-Καδμίου και με σταθερή ταχύτητα 100 km/h, το e-GT είχε αυτονομία 44 km – το μεγαλύτερο μειονέκτημα της ηλεκτροκίνησης εκείνη την εποχή.

Σήμερα, το Opel Corsa-e είναι κατάλληλο για καθημερινή χρήση χωρίς περιορισμούς – ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο για όλους – με αυτονομία έως 337 στον κύκλο WLTP και επιτάχυνση 0 – 100 km/h σε μόλις 8,1 δευτερόλεπτα. Η μπαταρία του έχει χωρητικότητα 50 kWh και φορτίζεται στο 80% της χωρητικότητάς της σε 30 λεπτά.

Πηγή: Opel

Angelos Papapaschalis

Add comment

Kατηγορίες

Ημερολόγιο

Αύγουστος 2020
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
« Ιούλ    
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31